Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
28.10.2000, 18:30

Přístupy
od 28.10.2000:

  

GBC Quick Reviews #683 - #693
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!



#683 - HOYLE CASINO - ENGLISH [UTOPIA + LIGHTFORCE]
(C) 2000 Sierra Attractions, GBC only, 8MBit
IMHO naprosto příšerná blbost. Nicméně četl jsem recenzi na IGN tento týden, kde to dostalo 7/10, a recenzent byl docela nadšenej. Mno, asi takhle - osobně si nedovedu představit, proč bych měl hrát ruletu, blackjack, poker nebo kostky na GB, případně na GB po kabelu spolu s jiným hazardním hráčem s GB. Pokud ale někoho takové hry baví, zřejmě se mu Hoyle Casino líbit bude, protože grafika je docela fajn, hra má SRAM a tak si lze uložit hráčský profil, a vůbec je to v rámci možností docela vychytaná.
Verdikt: 3/10, pro závisláky 6/10



#684 - THE FLINTSTONES BURGERTIME IN BEDROCK - MULTI 5 [MENACE]
(C) 2000 Conspiracy, GBC only, 8MBit
Nemám moc rád hry podle TV seriálů, komixů, filmů apod. Averzi jsem si vypěstoval dlouhodobou zkušeností. Mnoho vývojárů totiž počítá s tím, že samotné použití známých postav zajistí dostatečný prodej, a tak stačí bohaté intro s animákama všude kolem, a pak už jen nějakou hru navíc. Ani nemusí být moc dobrá. Ani to nemusí být moc hra. V případě Flintstones jsem trochu na rozpacích, jestli do této nepěkné škatulky zapadne. Je to rozhodně hra. Je dokonce i celkem zábavná i dobrá. Má naprosto skvělou hudbu, v každém levelu jinou, kvalitou vysoce převyšující GB standard. Jenomže pod tím vším se skrývá úplně obyčejná arkáda, kterou jsem pod různými názvy hrál někdy v roce 1985 na Sinclairu pod různými názvy, ale nejvíc si vzpomínám na Bobby Burgers. Pajďulák pobíhá po obrazovce s několika úrovněmi plošinek, spojených různě žebříky. Na podlaze se válí jednotlivé kusy fajnových hamburgerů. Maso. Šunka. Sejra. Chleba. Pokud pajďulák (v této verzi Fred nebo Barney) přejde přes celý kus polotovaru, tento se propadne o patro níže, a případně vyvolá řetězovou reakci. No a cílem je složit celý chutný hamburger, resp. několik hamburgerů. V tom se snaží hlavnímu hrdinovi zabránit různá hmyzácká havěť, kterou lze zneškodnit buď nalákáním pod právě padající dobroty, nebo (a pozor - první inovace!) ji stylově praštit kyjem. Bohužel ran kyjem je omezené množství. Lze si ho zvýšit sebráním příslušného bonusu, kterých je několik druhů. Zdaleka nejlepší z nich je vyvolání malého fialového draka, který začne hmyzáky pronásledovat sám, a v kuchyni je hned na chvíli klid. Ve chvíli, kdy vychytáte algoritmus pohybu nepřátel (a ten se za ty roky nezměnil), zábava se zvyšuje, a hra se v podstatě mění v logický rychlík...
No a když se teď na to dívám s nadhledem a čtu si po sobě co jsem napsal - vždyť já se při tom hraní docela bavil. A o nic víc ani nejde. BTW - Fred ani jednou nezařve Yabba-dabba-dooooo! No je na tom světě nějaká spravedlnost?
Verdikt: 8/10




#685 - THE ADVENTURES OF THE SMURFS - MULTI 6 [NIL]
(C) 2000 Infogrames, GBC only, 8MBit
Úvodní pokec bych mohl klidně copypaste z předchozí hry. Další hra dle TV seriálu, atd atd. Grafika se od první chvíle až zuřivě snaží podobat své předloze. To se bohužel příliš nedaří, protože postavy které ovládáte (každou chvíli jiný šmoula) mnoho frejmů pro své animace nepobraly. Obzvláště to vyniká ve chvíli, kdy šmoula zabíjí nějakého nepřítele skokem shora. Když jsem to viděl poprvé, myslel jsem že jsem asi zrovna smolně mrknul. Podruhé už jsem pojal podezření, a napotřetí to byla jistota - animace jsou příšerné.
Samotná hra je bohužel přesně to, čeho se vždy bojím když vidím v názvu dalšího hrdinu světa animáků - hloupá akční hopsačka. Aby to tak nebylo do očí, maskuje se hra do role adventury. Taťka Šmoula ve své laboratoři zadává úkoly, přičemž se při nich mění postava ovládaného šmouly, prostředí, a akční mezihra. Nuda. Mezihra je vždy ještě o něco nudnější než zbytek hry, většinou se letí či jede dopředu, uhýbá před vším co se hýbe, a cosi se sbírá... Kolik toho seberete je stejně jedno, protože hlavní je dostat se na konec levelu, vrátit se zpět do šmoulí vesničky, utíkat do chaloupky za Taťkou a hurá za dalším dobrodružstvím... Kdykoliv si také můžete přehrát již dokončené levely, příslušlá chajda je hned vedle laboratoře.
Verdikt: 4/10





#686 - INTERNATIONAL KARATE - ENGLISH [MENACE]
(C) 2000 Studio 3, GBC only, 8MBit
Int Karate je osmibitová klasika. Hrál jsem ho kdysi dávno na Spectru i na C64, jeho plus verze se objevila krom osmibitů i na Atari ST či Amize. Jedna z mála bojových her které mne docela bavily, přestože jinak je nesnáším. Pro gameboye dosud mnoho her tohoto typu nevzniklo. Vlastně si v coloru vzpomínám jen na Street Fighter Alpha. On se totiž directpad k přesnému ovládání postavy moc nehodí - aspoň se to říká. Proto jsem k téhle konverzi přistupoval s očekáváním, ale také se značnou skepsí. Nebudu to protahovat - nejsem zklamán! Grafika je parádní, s hicolorem ve statických částech, s tématickým prostředím na pozadí každého bojiště. Snad jen postavy by mohly mít o pár frejmů navíc. Důležitější ale je, že se to opět hraje tak perfektně jako kdysi. Není žádný univerzální superúder či kombo, které by mi vždy zaručilo vítězství, nepřítel moje údery často blokuje či před nimi uhýbá, nicméně nakonec stejně vyhraju - takže mám dobrý pocit že to hraju fakt jako bůh... :-)
Krom tradičního postupu po jednotlivých zemích, a bojů s jejich šampiony, si můžete také jen zatrénovat, nebo zvolit některou z malých meziher. Mezihry dobře slouží k nácviku standardních reakcí, a rozhodně se vyplatí si je párkrát zkusit - ať už je to odrážení míčů či odkopávání bomb.
Samostatnou kapitolu tvoří ozvučení. Myslím že nic lepšího ještě z repráčků GBC nikdy nevycházelo. Hrá má originální Hubbardův soundtrack z C64, a i když to samozřejmě nezní zdaleka tak dobře jako ze SIDu, je to prostě paráda. A rozhodně vydržte hrát hru alespoň do poloviny - to nejlepší z Hubbarda je právě tam.
Kartridge nemá SRAM, ale pozice se ukládají pomocí hesel, takže není třeba se bát že přijdete o draze vybojovaný postup.
Pokud chcete zkusit hru v emulátoru, rozhodně nepoužívejte nic jiného než REW a VB. Díky použitému hicoloru se totiž jinde budete v menu pohybovat jen velmi těžko.
Verdikt: 10/10






#687 - ROCKMAN X - JAPANESE [DUAL CREW SHINING]
- nehratelné, japonská divná akce


#688 - BALOON FIGHT GB - JAPANESE [DUAL CREW SHINING]
(C) 2000 Nintendo, GB+GBC, 2MBit
Jednoduchá arkáda, remake Nintendo hry z NESe. Chytám balonky, a když jich mám dostatek aby mne unesly (3), může s nima létat. Proč? No přece abych chytil ještě víc balonků, dorazil na konec levelu a hurá do dalšího. Balonků není nikdy dost. V tom mi brání různéch pichláky na stropech či stěnách, narafičené se zjevnou snahou o propíchnutí balonku. A krom nich také množství pohyblivých, leč naštěstí velice tupých nepřátel. A to vše v normální hře, nebo jakési opravdu těžké překážkové dráhy, či dokonce po kabelu proti kamarádovi. Pobaví ale nezaujme.
Verdikt: 5/10



#689 - HAMSTER CLUB AWASETE CHUU - JAPANESE [OLDSKOOL]
- nehratelné, japonská adventure


#690 - GONTA'S OKIRAKU ADVENTURE - JAPANESE [DUAL CREW SHINING]
- nehratelné, japonská adventure


#691 - GAMES FRENZY - MULTI 3 [PARADOX]
(C) 2000 3DO, GBC only, 8MBit
Můj postoj k 3DO se v poslední době začíná vážně zhoršovat. Prakticky cokoliv co vydají je bullshit hodný nejvyšších významů tohoto slova, vytvořený za jediným účelem - vytáhnout ze zákazníka co nejvíc peněz. Když už 3DO jednou něco naprogramují, využijí to opravdu kolikrát to jen jde. Ať už jde o další a další díly Army Manů či HOMM na PC, nebo třeba právě Game Frenzy na GBC - která se až neuvěřitelně zázračně podobá hře Gobs of Games z minulého měsíce.
Game Frenzy je soubor logických her. Ne, právě jsem urazil vaši inteligenci. Je to soubor her. Her deskových, puzzlů nejrůznějších druhů, až k úchylnostem typu "oběšenec". Každou hru si můžete zahrát, a když vyhrajete zajásá vám tučňák či jiná potvora YOU WIN a hup zpátky do menu. Zřejmě v bláhové naději že budete hrát dál. Nejvíc mne asi zaujala variace na Sokoban bez panáka co s bednami hýbe - prostě se jen objevují šipky kam je možné "tlačit". Bohužel i nejtěžší level, nazvaný hrdě Irrational, obtížností odpovídá asi tak desátému levelu Sokobana. A to se vlastně dá říct o všech hrách - pokud už v nich nějaký ten náznak nutnosti použití logiky je, stačí jí opravdu jen málo.
Grafika je na akceptovatelné úrovni, ovšem hudba je něco příšerného - naštěstí se dá vypnout. O nevalném technickém zpracování svědčí i to, že na mono GB se neobjeví standardní info o nutnosti mit GBC, ale hra jen suše zatuhne.
Schválně jsem si nalistoval hru v ceníku - je o deset dolarů lacinější než bývá u GBC obvyklé, ale stejně, 20 dolarů? Dvacet dolarů za tohle? Nikdy.
Verdikt: 2/10, pokud vám je méně než 5 let tak 5/10



#692 - RUGRATS - TYPISCH ANGELICA - GERMAN [PARADOX]
- už vyšla US verze téhož


#693 - TITI - LE TOUR DU MONDE EN 80 CHATS - FRENCH [PARADOX]
- nehratelné, francouzsky

| Evilmind |


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000