Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
13.11.2000, 01:30

Přístupy
od 12.11.2000:

  

GBC Quick Reviews #694 - #708
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!



#694 - Space Invaders X - JAPANESE [OLD SCHOOL]
(C) 2000 Taito, GBC + GB, 8MBit
evilmind:
Remake klasické arkády. Je jen dobře, že se nesnažili přinést příliš vlastní invence - tedy ono je tu toho nového dost, ale nezměnil se ráz hry. Ke klasickému střílení po řadách ufounů, sunoucích se pomalu (a čím jich je méně tím rychleji) dolů, přibylo:
* nové zbraně. Padají když trefíte kosmickou loď, která čas od času přejede ze strany na stranu úplně nahoře na obrazovce. Je tu posílení štítů, rychlejší laser, zmrazení všeho na obrazovce, zbraň co smete vše co jí skončí před hlavní, bublinomet z Bubble Bobble, skvělý elektrický výboj co přeskakuje z potvory na potvoru a mnoho dalších. Moc si jich ale neužijete, každá zmizí po cca 5 vteřinách.
* bonusový level na konci každého světa. Velký boss ve stylu Phoenixe v 15. levelu, průlet polem meteoritů v 30. levelu atd.
* na druhém tlačítku je odpálení bočních střel - skvělá věc pro chvíle, kdy se potvory už dostaly až k zemi.
* výběr ze tří raketek na začátku, musím ale říct že jsem ani nezkoušel jinou než tu prostřední.
Grafika je na poměry GBC a vzhledem k druhu hry docela dobrá, ozvučení průměrné. Bohužel přestože hra má tři úrovně obtížnosti, i na nejtěžší se mi zdála opravdu dost lehká - a to když řeknu já, tak co teprve ostřílení arkádoví veteráni... Na karte není SRAM, ale po dokončení každého světa (15 levelů) se objeví heslo pro pozdější start odsud. Po delší době hraní jsem ale začal trošku nudit, přestože se pořád objevovalo něco nového... Ale jedinou opravdovou výhradu mám k divnému občasnému "klouzání" rakety při pohybu do stran, kdy se rozjede a cukne o větší kus než jsem chtěl. Dělalo mi to v emulátoru i v GBC, ale musím říci že si nejsem jistý - bug or feature?

Verdikt: 7/10

mageshodan:
Velice zdařilý remake klasiky, i když by se dalo spíše uvažovat o pokračování nežli remake; hra obsahuje mnoho vylepšení a novinek. Již na začátku máte možnost vybrat si ze tří lodí, z nichž každá má jinak rozdělené body v rychlosti, zbraních a štítech. Každá zmíněná položka na sebe váže hned několik novinek - štíty mohou zastavit až tři jinak smrtelné zásahy, z jejich energie můžete vysílat střely do stran na obranu před příliš přítulnými nepřáteli. Raketa také umí rychlé uhýbání do stran, stačí pouze dvakrát po sobě stisknout příslušné tlačítko. Vítanou novinkou jsou i desítky bonusů, které padají ze sestřelených UFO-talířů létajících v horní části obrazovky. Právě bonusy zvedají hratelnost o několik řádů nahoru - můžete totiž vedle standardních power-upů, jako jsou štíty, životy, rychlejší či lepší zbraně atd. získat takové věcičky jako pomoc další lodi, bublifuk, totální zničení všech nepřátel a podobně.
Vždy, když vymlátíte celou planetu a zdoláte závěrečné kolo, získáte heslo, v němž je přesně uložen vás současný stav. IHMO by bylo lepší normální ukládání pozice, ale co se dá dělat.
Grafika je slušná, hudba a zvuky také (obojí lze vypnout). Hra je docela dost návyková, takže pozor.

Verdikt: 8/10




#695 - Puzzle De Shoubuyo Wootamachan - JAPANESE [OLD SCHOOL]

(C) 2000 Naxat, GBC + GB, 8MBit
mageshodan:
I když je hra japonsky, je docela dobře hratelná. Na úvod na vás vyskočí mutant Pikachu a Kinder-Vajíčka a po překonání šoku zjistíte, že grafický design všech menu následuje uhozenost a infantilnost zmiňované kreatury.. Prostě Japonci... Pod první položkou je schovaná celkem tuctová, ale zábavná logická hra. Na desce 8x8 polí se postupně a náhodně objevují různé druhy kamenů. S jednou čtveřicí (pole 2x2) můžete libovolně rotovat a tím i, s trochou šikovnosti, posouvat jednotlivé kameny. Jde o to, utvořit ze stejných kamenů pole 2x2, které zmizí spolu se stejnými kameny, které se tohoto pole dotýkají. Nic převratného, ale mě osobně tato hra docela chytla a z letmého pohledu se najednou vyklubalo devadesát minut :-)
Další možností z menu je jakési puzzle, kde jsou kameny již předem rozestavěny a musíte je v časovém limitu odstranit. Tak to jde level za levelem...
Další položka je prakticky to samé, ale můžete si určit konkrétní level, který chcete řešit.
Funkce čtvrté položky mi zůstala utajena.
Poslední je pak tabulka HighScores... samozřejmě v japonštině ..
Hra má 64 Kbitů SRAM, což potěší. Navíc se nechá stripnout na polovinu, což potěší dvojnásob :-)

Verdikt: 7/10


#696 Austin Powers: Oh, Behave! - MULTI 5 [PARADOX]
#697 Austin Powers: Welcome to My Underground Lair - MULTI 5 [PARADOX]

(C) 2000 Take 2 Interactive, GBC, 32MBit
evilmind:
32MB je maximální velikost GBC cartridge. Když člověk vidí co výborných her má pouhých 8MB, tak by si skoro řekl - sakra, čtyřikrát víc místa, to musí bejt prostě bomba! Bohužel v praxi je to často tak jako na PC - když někdo nemá žádný nápad, aspoň udělá grafiku co zabere hodně místa. Myslím že jediná opravdu dobrá 32MB hra, na kterou si teď zrovna vzpomínám, je nedávná úžasná hopsačka s kačerem Donaldem. A hromadě těch špatnejch jasně vévodí Austin Powers. Jen je těžké se rozhodnout - je větší blbost Oh Behave, nebo Welcome to My Underground? Rozhodování je těžké zejména proto, že obě tyto "hry" jsou naprosto identické - liší se pouze relativně nepatrně grafikou. Veškerý další popis tudíž platí pro obě dvě.
Už krátce po prvním zapnutí GBC je jasné, na co je použita pamět. Na obrazovce se střídavě svíjí digitalizovaný maník, který funguje jako průvodce instalací. Cože, že jste ještě neviděli GBC hru aby se instalovala? No, to je takový vtípek autorů. Celá hra je totiž hrozně vtipná. Pokud máte rádi vtipy o windows, umlátíte se smíchy. Možná. Myslím že k tomu by bylo třeba ještě IQ pod 70, ale nechci nikoho urazit. Vše podstatné můžete vidět na obrázku níže - na začátku je bootovaní, kde startuje DOS, pak se objeví parodie na úvodní obrazovku windows, pak musíte (při prvním spuštění - při dalším se to sice spustí také ale už to jde přeskočit) vyplňovat opravdu úžasný instalační dotazník, který je tak vtipný až by se člověk rozplakal upřímným pláčem. Pokud se vám ho podaří přežít, nastartuje se parodie na windozí desktop. To by vás nenapadlo, co? Zde je funkční vypnutí či přebootování (zřejmě pro početnou část masochisticky založených zákazníků - uvidíte parodii na scandisk), šetřič obrazovky, změna zvuků, wallpaperu či barev na obrazovce. A na desktopu jsou také nějaké ty programy.
Vezměme nejprve hry. Jsou celkem tři. První je kámen-nůžky-papír, myslím že bych ji mohl označit jako realtime strategii s docela slušnou grafikou. Realtime proto, že když střihnete brzo nebo pozdě tak jste prohráli. A strategii proto, že náročností podezřele připomíná mnohé RTS na PC. Hohohó, teď jsem byl vtipnej zase já - je to nakažlivý! Jdu si dát studenou koupel. Do koupelny se ale raději proplížím, dá se to totiž hrát ve dvou po kabelu, a představa že by mne někdo chytil a donutil k tomu... brrr.
Druhou ze zdejší bohaté nabídky her je Domination. Hra logická desková, spíše známá jako Othello. Sice to počítačový protivník hraje fakt neuvěřitelně blbě, ale pořád je to vítaná oáza logiky v tom všem chaosu na desktopu. Poslední, a relativně nejlepší hrou je Mojo Maze. V podstatě Pacman v grafice odpovídající Austin Powers licenci, po vysbírání jednoho bludiště se otevírají další, které jsou vidět od začátku kolem. Hraje se to docela fajn, abych byl fair... Za to taky bude ten jediný bod ve finálním verdiktu, který právě připisuji.
A jé, na jednu hru jsem zapomněl. Ona totiž není z nějakého důvodu ve složce hry - možná je to tudíž dokonce hra skrytá! Dostanete se na ni z menu v místě, kde mají normální windows nabídku Start. V Oh Behave je to taková klasická hopsacka, tedy byla by, kdyby za neco stála. Přece jen animace pomocí dvou frejmů už dneska moc nefrčí, co si budem namlouvat. Naproti tomu v Underground Lair je kupodivu něco jiného - jízda na motorce tak trochu připomínající Elastomanii... Je to zřejmě úplně to nejlepší v obou dílech Austinů, takže až si budete vybírat v obchodě, berte Underground Lair... :)
Krom her jsou tu také různé aplikace, doporučuji opět startovat ze Start menu, je to mnohem lepší než lovit kurzorem jejich ikony. Je tu kalkulačka, notepad, internetový browser, antivir... Všechno je k uzoufání vtipné ve stále stejném stylu humoru.
Když jsem dokončil prohlídku těchto, říká se mi to stále obtížněji, "her", nedalo mi to a podíval jsem se do ceníku, jestli se něco takového opravdu prodává. Prodává. Doufám jen že u nás nikdy nebude.

Verdikt: 1/10

mageshodan:
Totální bullshit. V parodii na Windows máte pár možností co dělat, z nichž ale nedoporučuji ani jednu (jestliže nechcete hrát pseudo kámen nůžky papír. Snad jen ShutDown..

Verdikt: 0/10






#698 - Jet De Go! - JAPANESE [DCS]
(C) 2000 Taito, GBC only, 16MB
- letecký simulátor civilních letadel, kvůli přemíře japonštiny nehratelný


#699 - Bust A Move Millenium - ENGLISH [BRP]
(C) 2000 Taito, GBC only, 8MBit
evilmind:
S Bust-A-Move se na displayích GB můžeme setkat již počtvrté, v barevné verzi podruhé. Princip hry zůstává stále stejný - do obrazce poskládaného z různobarevných kuliček vámi ovládaná postava střílí další tak, aby dostala tři či více stejné barvy k sobě, a nechala je vybuchnout. Jelikož místo, odkud se pálí, je uprostřed obrazovky, nastává zajímavé taktizování s odrazy od stěn. Stěna zatím nevybuchylých koulí se sune nemilosrdně dolů, hnána buď časem nebo snažením vašeho protivníka.
I tentokráte ve hře najdeme množství hracích režimů - nekonečná hra proti počítači či jen pro vlastním nervům, hra v intencích opravdu stupidního příběhu, oblíbené řešení puzzlů, úkolový challenge a samozřejmě také hru po kabelu proti jinému humanoidnímu tvoru.
Co je tu nového? Některé nové druhy kostek, různě se přebarvují či odbourávají pouze za určitých podmínek - zesložitění hry ale myslím její kvalitě neprospěje, nicméně třeba přebarvování a vyvolávání řeťězových reakcí je docela fajn. Zbrusu nový je story mod, kdy Bub postupuje množstvím idiotských dialogů a svádí jeden souboj za druhým. Nové jsou také samozřejmě puzzly, ovšem velmi originální "houpačky" z BAM4 už tu nejsou (nebo alespoň ne v počátečních levelech které jsem zatím viděl).
Zarážející je, že přestože hra na mono GB nefunguje, použitá grafika není o nic lepší než v Bust-A-Move 4, která ještě GBC only nebyla. Krom hicoloru v menu nemá nová verze naprosto žádná grafická vylepšení, což je dost zarážející. Úmyslně jsem si vyhrábnul z archivu BAM4 abych mohl lépe porovnávat, a musím říct že grafika se mi zdá místy dokonce o něco horší a méně přehledná. Obraz v nové verzi občas divně bliká, a především při dropování více kuliček najednou se opravdu divně klepe. Při hře samotné se mi také občas stalo (především v adventure modu), že přestože můj protivník nevyvíjel naprosto žádnou činnost, tak jeho hrací pole stálo, a moje se sunulo dolu neuvěřitelnou rychlostí - a skončilo to pochopitelně mou prohrou. Vůbec pokud člověk chvíli hraje jen tak lehce, a sleduje protivníky, tak je jasně vidět že program fixluje jak může. Předchozí díly neměly potřebu nic takového dělat... :-(
Naprosto jednoznačně bych proto dal loňskému dílu přednost. Každá nastavovaná kaše se prostě dříve či později přejí...

Verdikt: 7/10, pokud nemáte ještě žádnou BAM hru tak 9/10

mageshodan:
Pokračování Bust-A-Move opět neobsahuje SRAM, což u tohoto druhu her silně zamrzí. Navíc se mi nepodařilo zjistit, jak se vlastně postup ve hře zaznamenává - hra se mě na heslo zatím neptala, ani mi žádné nedala :-( Možná to ani nejde.
Každopádně je i v této verzi několik novinek - mě osobně se nejvíce líbí možnost volby hrát na celé ploše obrazovky a ne jen na jedné polovině jako v minulých verzích. Kuličky jsou lépe rozeznatelné, animace lepší, levely hezčí, bodové ohodnocení příjemnější a podobně..
Více inovací jsem nenašel, ale ani jsem moc nehledal..

Verdikt: 6/10, za to, že pořád chybí SRAM ! Pokud to má nějaký systém hesel, pak 8/10




#700 - Phantom Zona - JAPANESE [DCS]
(C) 2000 Nintendo, GBC + GB, 16MBit
- nehratelné japonské RPG


#701 - Cyborg Kuro Chan 2 - JAPANESE [OLD SCHOOL]
(C) 2000 Konami, GBC only, 8MBit
mageshodan:
Japonsky. Nepochopil jsem. Jakási robotická kočka běží stále doprava a po cestě střílí do nepřátel a přeskakuje jámy. Může ještě sestřelovat budovy v pozadí, z nichž vypadávají desítky bonusů. Ty se po proběhnutí celého levelu dají "pověsit" na robokočku a použít jako zbraně. Problém je, že mi všechny připadají prakticky stejné. Občas se objeví nějaký boss. Po chvíli hraní jsem se celkem nudil, takže asi takhle:

Verdikt: 2/10


#702 - Mario Tennis GB - JAPANESE [OLD SKOOL]
(C) 2000 Nintendo, GBC only, 16MBit
evilmind:
Japonské hry tu obvykle přeskakuju s jednoduchou nálepkou "nehratelné". Nicméně Mario Tennis je pro mne momentálně jasně nejočekávanější GBC hrou, a jelikož anglická verze vyjde zřejmě až těsně po vánocích, překonal jsem se a zkusil se prokousat rozsypaným čajem.
Už po prvních pokusech je jasné, že nemá cenu pokoušet se hrát hru v adventure modu - který bude jinak ovšem největším lákadlem. Proklikat se množstvím nesrozumitelných textů je totiž v podstatě nemožné. Naštěstí hra samotná (myšleno tenis) je přístupná snadno přímo z prvního menu, a tak si lze zkusit to hlavní - zda se Nintendu podařilo po skvělém golfu vypořádat se se ctí i s dalším sprotem. Já čekal od hry opravdu hodně, a musím říct že nejsem zklamán. Mario Tenis je nepochybně nejlepší tenisovou hrou pro libovolný osmibit. Ovládání hráče na kurtu je až neuvěřitelně intuitivní. Pomocí kombinací pouhých dvou tlačítek A a B lze odehrát míč až sedmi různými způsoby, přičemž u power shotů ještě doba druhého stisku tlačítka ovlivňuje razanci úderu. Hráč se sám efektně vrhá rybkou po míči, pokud stojíte příliš daleko. Podání je skutečnou výhodou, a vrátit servis počítačového hráče vyžaduje opravdové soustředění - tohle rozhodně není hra, kterou budete moci hrát v drncající tramvaji. Je v podstatě nemožné zahrát aut, ať již do strany nebo příliš dlouhým míčem - což je myslím dobrá vlastnost, neboť zaručuje zábavu z dlouhých výměn. Grafika je skvěle uzpůsobena možnostem LCD displaye, míček je dostatečně velký a i při velmi rychlých výměnách vždy dokonale viditelný, při některých druzích úderů navíc při letu zanechává efektní barevnou stopu.
Po několika hodinách tréninku jsem začal hrát docela vyrovnané partie i s počítačem na nejtěžší zatím dostupnou úroveň. Kupodivu v emulátoru se mi hrálo subjektivně o něco snadněji než na skutečném GBC - zřejmě proto že na klávesnici mám přece jen rychlejší reakce než na directpadu, a říkám to znovu: na vrácení soupeřových podání opravdu budete potřebovat hodně vypracovaný postřeh. Mno, až budu hrát v anglické verzi kariéru, určitě se vlastnosti mého tenisty vylepší, a pak to půjde samo... :-)

Verdikt: 10/10, hodnocena je pouze čistě tenisová část

mageshodan:
Japonsky. Předem je nutno říct, že kvůli absenci angličtiny si zahrajete jen opravdu velmi malou část hry. Quest game vám totiž zůstane naprosto zapovězena, ale o tom později.
Celkem bez problému jsou hratelné jednotlivé zápasy, kde si můžete vybrat počet hráčů, setů a her, hráče, protihráče, jejich schopnosti a povrch. Hra samotná je výborně zpracovaná ! Vidíte vždy asi polovinu hrací plochy, přičemž tento výřez plynule scrolluje podle pozice míčku. Animace postaviček a míčku je perfektně plynulá, hráči mají spoustu animačních snímků, radost pohledět. Své protivníky můžete prověřit několika druhy úderů, ale jelikož tenisu moc nerozumím, nejsem schopen popsat jakými :-) Inteligence počítače je perfektní, zahraje si opravdu každý. Výsledky se vám automaticky zaznamenávají do SRAM, tak to má být.
Další možností jsou mini-hry - ze začátku máte přístupné pouze tří.
- První z nich je asi nejlepší - musíte odrážet míčky tak, abyste se s nimi trefili do náhodně se objevující hvězdičky. Když se tak povede, získáte bod. Za každý další zásah v řadě získáte dvojnásobek předchozího bodového ohodnocení. Když se netrefíte, nic se neděje, ale bodové ohodnocení za zásah začíná opět od jedničky.
- Další je taky fajn. Hrajete proti stěně, na níž se horizontálně pohybují dva terče, za zásah terče získáváte body.
- Poslední je celkem tuhá - musíte vracet míče do určených částí protihráčova pole. Když míč vrátíte způsobem, který je napsán v poli, získáváte víc bodu.
Hru dvou hráč pomocí kabelu jsem nezkoušel, ale snad to půjde i přes jazykovou bariéru.
Méně použitelné políčka z menu jsou : Japonský tenisový slovník, Tabulka výsledků všech her a odmazávání pozic z Quest game.
Prostřední tři políčka patří právě Quest části hry (tři pozice). Začínáte v tenisovém areálu, kde se zdokonalujete ve svém umění ala Mario Golf. Neměl jsem dost sil prokousávat se tolika obrazovkami textů, takže toto víc nevím...
Celkově bych odporučil počkat na anglickou verzi, která vyjde v lednu 2001 a brát tuto verzi jako trenažér na leden. Skvělý trenažér ! Každopádně mi nějaký ten den v GBC vydrží. A ještě tam přidám Mario Golf :-)

Verdikt: 9/10 a až bude angličtina, pravděpodobně 10/10.




#703 - Donkey Kong Country - ENGLISH [PARADOX]
(C) 2000 Nintendo, GBC only, 16MBit
evilmind:
Pro mnohé nejočekávanější titul roku. Série DKC na SNESu proslula krom výborné hratelnosti především skvělou renderovanou grafikou, vyjímečnou i na poměry SNESu. Proto zprávy o dokonalé konverzi na GBC byly brány s rezervou, ale zároveň s nadějí - Nintendo nemívá ve zvyku vydávat špatné hry, a Rare už vůbec ne.
Jelikož jsem nezasažen kouzlem DKC1-3 na SNESu (resp. viděl jsem je, ale nijak zvláště nehrál), doufám že můj pohled na hru bude dostatečně objektivní. Jedno musí být jasno hned - o SNES grafice nemůže být ani řeč. Všechno vypadá sice podobně, ale tak nějak vybledle, matně... Mám trošku pocit, že grafika hry dokonce doplácí na snahu co nejvíc se podobat své předloze. A tak co šlo to bylo napodobeno, co nešlo nikoliv (například na obrazovce není nikdy více než jedna ovládaná opice), ale není tu bohužel žádná grafika navíc... Nic co by se na pozadí hýbalo, oživovalo prostředí, skrolovalo v jiné rovině - tak jak je to v nejnovějších podobných hrách zvykem.
Stejně tak mi trochu chyběly jinde obvyklé pohyby - lepší skoky (dvojité), a především dívání se nahoru a dolu. Mnohokrát jsem kvůli tomu žuchnul do nějaké díry, když jsem zkoušel jestli nemůžu jít dolů.
Ještě ke grafice. Přemýšlel jsem proč mi grafika připadá taková divná, a myslím že už to vím - všechny objekty ve hře opravdu zůstaly renderované jako na SNESu, ale bohužel jelikož zde je méně barev a nižší rozlišení, vypadá především na větších objektech (banán na konci prvního světa) opravu o DOST hůže než poctivá ručně kreslená grafika.
Celkový dojem - určitě výborná hra, ale v době kdy existuje Rayman 2 nebo Donald Duck už grafika nepůsobí tak ohromujícím dojmem jak se čekalo. Hratelnost je ale super, levely jsou opravdu velmi různorodé, a rozhodně se nedostaví nuda z nějakého stereotypu. K tomu přispívá i velké množství meziher, a to jsem určitě všechny nenašel.
Technická poznámka - pro emulátory je DKC opět trochu oříšek. Kupodivu DBoy si vede slušně, i když samozřejmě neumí hicolor. Zklamal tentokráte REW, který je zcela mimo při zobrazování sprajtů, a tak nejlepší volbou je, poslední dobou už skoro tradičně, no$gmb.

Verdikt: 8/10

Obrázky mají rozdílné barvy - ty tři "jasné" jsou z DBoye, a zbytek je z no$gmb kde to prostě takhle vypadá... :-( Na skutečném LCD to spíš (při dobrém světle) odpovídá DBoy verzi.






#704 - Army Men 2 - MULTI 3 [LIGHTFORCE]
(C) 2000 3DO, GBC only, 16MBit
evilmind:
Jeden z rejžovacích titulů 3DO se zatím pro GBC nedočkal tolika pokračování jako PC verze, a možná proto se při druhém setkání s cínovými vojáčky nemusíme ještě oklepávat hrůzou. Tentokrát se akce odehrává především tam, kde bychom vojáčky čekali - na zahrádce, v kuchyni, na stole. Prostředí je opravdu pěkně vykreslené, dostatečně detailní, s skýtající množství úkrytů pro vašeho bojovníčka. Ano, máte totiž opět jen jednoho zeleného prcka, který musí sám vyřídit celou armádu. Na to by mu stačil nejspíš jen jeho samopal s nekonečným počtem střel, ale pro urychlení může použít i další dvě zbraně které si najde. Zde už je sice počet omezen, ale většinou ničivý důsledek stojí za to. Navíc lze využít také pokročilou bojovou techniku - první bévépéčko je už ve druhé misi!
Jednou z nejdůležitějších věcí u akční hry je její ovládání. Tady má AM2 opravdu velké rezervy. Především se fakt blbě přehazuje na sekundární zbraně, takže to musím dělat buď v klidu, nebo riskovat že se vojáček zastaví a schytá nepěkný zásah od nepřítele. Být stále v pohybu totiž jako taktika docela funguje - počítačová nepřátelská armádička má se zaměřováním podobné problémy jako vy. Áaa, o těch jsem se ještě nezmínil. Pokud mám já zasáhnout, a nepřítel ne, je třeba držet se dostatečně daleko od něj, zaměřovat ho, a zaroveň uhýbat pokud se zaměři on. Na PC bych kolem nepřítele strafoval. Na GBC teoreticky také může - ovšem bohužel pohyb do stran se aktivuje držením B a directpadem, při čem se ovšem jen těžko dá střílet pomocí A. Nakonec se to natrénovat dá, ale myslím že tohle by prostě šlo řešit lépe.
Hudba je trošku vlezlá, ale dá se vypnout. Hra dokonce obsahuje i digitalizovou řeč, ve které dostáváte občas instrukce vysílačkou. Bohužel digitalizace není příliš povedená - dokud jsem hru nespustil v emulátoru tak jsem myslel že mi jen chrčí reprák... :-)
Kdybych měl nějak hodnotit jak jsem se bavil, nebylo to tak špatné. Asi první půlhodinu jsem bojoval s ovládáním, a zkoušel taktiku přiběhnout k nepříteli a nasypat to do něj pod heslem "moje flintička střílí rychlejs než tvoje flintička". Pak jsem začal trénovat střelbu na delší vzdálenosti, kotouly do stran a vrhání granátů. A začal jsem se opravdu bavit.

Verdikt: 8/10





#705 - Chicken Run - ENGLISH [LIGHTFORCE]
(C) 2000 THQ, GBC only, 8MBit
evilmind:
Hry, co vycházejí na GBC zároveň s filmem, většinou moc dobré nejsou. Anebo jsou třebas dobré, ale poněkud žánrově stereotypní - jen samé hopsačky nebo akce. Chicken Run je naštěstí výjimka.
Chicken Run je totiž čistokrevná logická hra, i když na první pohled tak vůbec nevypadá. Když jsem ji pustil prvně, dokonce jsem si myslel, že to bude ještě lepší - vybavil se mi The Great Escape :-). Grafika je opravdu trochu podobná téhle osmibitové klasice, a isometrický 3D pohled je moc pěkný. Nejvíc se hra podobá Lemmings - coby chytrá slepice musíte vyvést hromadu naprosto pitomejch slepic ze slepičí farmy. Vyváděné slepice mají jedinou mozkovou buňku, a to tu co je žene za jídlem. Proto jedinou cestou jak je osvobodit je vytvořit jim cestičku ze slepičího sypání. Farma připomíná spíše koncentrační tábor, a je opravdu dobře hlídaná. A tak stejně jako u Lemmings je třeba cestu si dobře promyslet a připravit, než na ni slepice vyšlete. Hlídací psi se dají odstavit velkou bednou, co jim brání ve výhledu, magické oči zrcadlem, světelné kužely pročesávající tmu se dají vypnout, lasery odstranit magnetickou kartou. V překonávání překážek může pomoci kopání tunelů, kladení pérovacích podložek co slepici katapultuje přes plot. Semafor určí kdy mají slepice vyrazit, a pomohou tak ve chvílích kdy je třeba akci dobře načasovat. To totiž není vůbec lehké - narozdíl od poslušných lumíků jsou slepice poměrně svéhlavé, a občas se rozhodnou že další hromádku sypání prostě nevidí, nebo že si udělají malou odbočku. A to obvykle končí vyvoláním poplachu. Pokud se tak stane poté, co jste deset minut plánovali a sestavovali slepicím cestu, tak to hodně naštve.
Jak už jsem zmínil výše, grafika je opravdu super, i když se setkáte jen se dvěma různými prostředími - vnějškem farmy a vnitřními částmi, kde je zřejme slepičí surovina, ehm, zpracovávána. Vnější části se mi líbily víc. Hudba je úžasná (Allister Brimble), ale po takových 10 levelech, když navíc některé zkoušíte víckrát, ji každý ještě moc rád vypne. A že je budete zkoušet mockrát, to si buďte jistí. Krom tupé AI slepic vám totiž často zabrání v úspěšném dokončení mise časový limit. A tak přestože misí je jen asi 24, rozhodně hru za jeden den nedohrajete. Ani za jeden týden. A jestli vůbec - protože po delší době to začíná přece jen trochu nudit...
Hra nemá SRAM, ale ukládání stavu je uspokojivě řešeno pomocí hesel k jednotlivým levelům.

Verdikt: 7/10






#706 - Miah Hamm Soccer Shootout - ENGLISH [DCS]
(C) 2000 South Peak, GBC only, 8MBit
evilmind:
Ačkoliv sportovní hry, zrovna nemiluji, fotbal je výjimka. Každý rok se dychtivě vrhám po nové verzi FIFA na PC. Sensible Soccer jsem na 286ce mnohdy neopouštěl celé dny. A i na Sinclairu jsem u her jako Match Day 2 či Emlyn Hughes Int Soccer trávil spousty hodin. A proto se žádostivě a s nadějí natahuji i po každém novém fotbalu pro GBC - zatím se mi totiž nelíbil ani jeden... :-(
Mia Hamm je známá americká hráčka fotbalu, v jejím případě bychom snad raději měli říkat socceru. Už z toho je vidět, že hra poněkud netradičně představuje fotbalistky a nikoliv fotbalisty. Ženský soccer je totiž v USA mnohem populárnější než mužský, a od toho si zřejmě tvůrci hry slibují vyšší prodej. Obávám se ale, že budou zklamáni. Přece jen ač ženský fotbal není zrovna každý týden na obrazovce, olympiáda byla docela nedávno a tak každý kdo chtěl mohl vidět, jak to vlastně ty holky hrajou. Že si přihrávají. Občas vystřelí docela slušnou ránu. Občas hlavičkujou, a dokonce si i pěkně zpracují míč na prsou (některým to jde samo). Brankářky jsou sice poněkud slabší, ale přece jen se nevrhají zcela náhodně k tyči vždy, když se míč přiblíží na 10 metrů k velkýmu vápnu. A tak si asi jen těžko lze oblíbit hru, kde brankářky dělají přesně co jsem napsal výše (aneb co útok to gol), kde hráčky přihrávají naslepo na nejbližšího spoluhráče nezávisle na tom kam jsou otočené, kde není možné dát pořádný center před bránu zakončený střelou do šibenice, kde se při faulu objevuje hnusná celoobrazovková animace, kde se nedá vůbec kopnout míč do vzduchu (!), kde je možné dát neomezeně gólů prostým otravováním soupeřovic brankářky při výkopu atd atd. Jediným kladem hry, který jsem objevil, je možnost za chodu přepínat mezi 3D pohledem a ptačí perspektivou, bohužel oba pohledy jsou naprosto stejně k ničemu. Tedy nikoliv graficky - tam není hře co vytknout - ale tak hloupou hru prostě grafika nezachrání. Jo ještě jsem zapomněl - hicolor obrázky Hammové jsou taky pěkné, ovšem to je už dnes v podstatě standard, a i hudba je určitě více než nadprůměrná. Podtrženo sečteno ale může dát jediné - hra, které se je třeba obloukem vyhnout.

Verdikt: 3/10




#707 - NBA In The Zone 2000 - EUROPE [IND]
(C) 1999 Konami, GBC only, 16MBit
evilmind:
Nehrál jsem, jedna se mi basket na GBC nelíbí, a druhak je tohle jen ubohý IND release evropské verze hry, přičemž úplně stejná US verze se prodává už od jara.


#708 - Airforce Delta - ENGLISH [MENACE]
(C) 2000 Konami, GBC only, 8MBit
evilmind:
Pokud člověk v téhle hře jenom leze po menu, čte si mission briefingy, probírá legendu, tak by skoro řekl že jde o kandidáta na hru roku. Vše je uděláno opravdu profesionálně, přehledně, vysoce nad standardy GBC. Hudba je naprosto boží. Ještě když hru spustí, tak se mu začně pěkně duhově vlnit pozadí, na obrazovce ovládá veliké letadlo - prostě nevypadá to špatně. Bohužel, pak ale přijde na řadu hra, resp. to co by mělo být hrou. Airforce Delta je střílečka. Nic než střílečka. A hlupá k tomu. Stačí jen držet fire, a proud kulek z palubního kulometu se už sám zaměří na všechny cíle. Občas je třeba uhnout před nepřátelskou střelou, ale není to nutné když náhodně hejbete doprava doleva od samého začátku. Nic jiného se stejně dělat nedá. Mezi jednotlivými misemi se sice dá koupit si lepší letadlo, ale není to naprosto nutné, i s tím nejhorším se dá hra za chvíli vyhrát. Ukládání pozice je zajištěno pomocí systému hesel, které se objevuje po každé dokončené misi. Těch je jen 12, ve čtyřech úrovních obtížnosti. Nejvíc mne štval pohyb po pseudo3D prostoru, kdy je opravdu těžké se dostat k powerupům, které občas ze zabitých nepřátel vypadnou. Celkově to prostě je skvěle technicky udělaná hra, ale nudná a bez nejmenšího nápadu.
Díky technickým fintám použitým ve hře hra funguje špatně v emulátorech - ideální je na hicolor menu se podívat v REW, a na hru samotnou v no$gmb.

Verdikt: 4/10




Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000