Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
8.12.2000, 23:30

Přístupy
od 8.12.2000:

  

MAME 0.37 beta 11 v obrazech
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


(poslední verzi multiarcade emulátoru MAME si můžete vždy stáhnout na zdejší MAME stránce)

Nejprve kde vzít romsety. V této chvíli jsou již všechny romsety samozřejmě kompletní na obvyklém nejlepším zdroji MAME.DK.

Kompletní nové hry mají rekordních cca 350MB. Více než dvacet vesměs dlouhých her už bylo dříve podporováno v Raine (cca 100mb), dalších 100mb ušetříte, pokud již máte doma přidané NeoGeo romsety.

Zjistil jsem, že kdybych i tentokráte vynechal z tohoto přehledu všechny hry, emulované i jinde, moc by mi toho tu nezůstalo. A tak jsem nakonec zařadil i některé Raine/NeoGeo hry. NeoGeo hry jsou už dávno dumpnuty, a můžete si je zahrát, jak jsem už výše zmínil, třeba v NeoRageX. Do MAME byly zařazeny až v této verzi proto, že uplynula dvouletá "ochranná lhůta", kterou MAME team udržuje nad novými produkty - a tak bylo možno se začátkem roku 2001 konečně hry z roku 1999 přidat. Bohužel vzhledem ke kvalitám NeoGeo driveru doporučuji i přesto raději používat NeoRageX - v poslední betě potřebujete k běhu NeoGeo na plnou rychlost se zvukem cosi, hodně se blížícího se 500MHz... :-(

Galerie
Galerie

Captain Tomaday. V podstatě vertikální střílečka. Skvělá grafika trochu dětského vzhledu, obtížnost je ovšem spíše hodně šílená - naštěstí continue je neomezeně. Na obrázcích to asi není vidět, ale to rajče, co ovládáte, vystřeluje každou svou pěst samostatně. Celkem fajn.



Garou: Mark of the Wolves. Je to samozřejmě naprosto super hra, ostatně co čekat od posledního dílu úspěšné série mlátiček. Emulace je kompletní, včetně hudby a perfektních zvuků.



King of Fighters '99. Ani zdaleka se mi nelíbí tak, jako třeba Garou. Jelikož mlátičky běžně nehraju, bude to zřejmě souviset s imho nedostatečnou nabídkou zajímavých postav. Navíc jsou to všichni lidi, fuj... :-) Dobrý nápad je boj v čtyřčlenných týmech.


Metal Slug X. Poslední ze série úspěšných her nabízí stále to samé - dokonalou zábavu, zaobalenou do roztomilé akční hry. Hry kde se sice umírá, a to občas i brutálně, ale přesto se u toho budete smát. Legrační vychytávky a bránici dráždící detaily jsou všude ve hře, a i když já osobně mám nejradši MS1, i o MSX se budete určitě dobře bavit celé hodiny... A to i přesto, že inspirace MS2 je příliš zjevná, včetně některých takřka stejných levelů.


Akkanvader. Graficky i technicky vylepšení Space Invaders. Ovšem je to pomalé i na PIII!! Takže pokud nesbíráte MAME romsety systematicky, za ty 4mb downloadu to rozhodně nestojí. Díky různým powerupům navíc poměrně lehké.

Arkanoid Returs. Variace na "bourání zdi", která ničím nezaujme. Pozor, ovládání se defaultně přehazuje na myš.
Arabian Magic - celkem nudná mlátička ala DD.

Arlington Horse Racing - obdivuhodně hloupá hra, sázení na koňské závody. Čím víc mincí vhodíš, tím víc si můžeš vsadit! V podstatě se jedná o výherní automat, který nikdy nevyplatí žádnou výhru, ale přesto ho lidé hrají - sen každého provozovatele...
Battle City. Dle infa při startu je barevná paleta zcela mimo, ale hrát se to dá a ani se není třeba moc přemáhat. V jednoobrazovkovém bludišti je třeba bránit vlajku před neustále se množící armádou nepřátelských tanků. Zábavné.

Ball Cube. Bohužel hra není ještě zcela dokonale emulována - zejména barevná paleta backgroundů je naprosto mimo. Hrát se ale dá, a je opravdu velice zábavná. Hráč ovládá rotující krychli, kterou vystřelí do hracího pole, a částečně může korigovat směr jejího letu (doprava/doleva). Ve chvíli, kdy se koule vrací zpět dolu, je nutné upravit její směr tak, aby netrefila díru v podložce. Díra se po každém odrazu přesune pod místo, kde se hráč právě úspěšně odrazil. Hrací plocha je tvořena vybouratelnými kostkami, které se pomalu sunou dolů. Na panelu vpravo je vidět docela dost dopředu jaké kostky se za chvíli objeví. Z některých padají různé zajímavé prémie (po rozbití je nutno prémii ještě chytit), do některých je nutno praštit vícekrát, občas je plocha místo čtverci tvořena trojúhelníky, což při odrazu vytváří zajímavé problémy... Shrnuto - jedna z nejlepších (i když velmi volných) inspirací Arkanoidem, co jsem kdy viděl. Vypadá hrozně snadná, ale budete se divit, až si ji zkusíte... :-)


Blood Storm. Klasická bojovka ala SF. Asi neoslní množstvím vychytaných uderů, komb a fatalit, dokonce ani grafikou, ale je tu plno dost originálních úderů, a především - krev opravdu stříká proudem... :-)

Butasan. Jestli znáte Atomic Bomberman, budete Butasan milovat. Je sice japonsky, a jsou tam růžová prasátka, ale tím se nesmíte v žádném případě nechat odradit! Na jediné obrazovce je mnoho prasátek (vaše je růžové), a mnoho bomb. Bomb s různým časem, který zbývá do detonace. Ve všeobecném hemžení, které na startu nastane, je nutné sbírat vhodné bomby, vrhat je po konkurentech, zároveň uhýbat před jimi vrženými, a ještě sledovat kdy vybouchnou bomby hozené na zem. Opravdu podařená zábava.

Cleopatra Fortune. Celkem tuctová variace na obvyklé téma Tetris+Colors. Nějakou dobu jsem jejím hraním trávil jen proto, že jsem nemohl zaboha přijít na klíč, podle kterého se bloky vybourávají. Teď už to asi vím - každa celá řada tvořená jen kamennými bloky, plus každá libovolně velká plocha ohraničená ze všech stran kameny.

Taito Cup Final. Nuda. Black Panther. Nuda.


Dan-Ku-Ga. Skvělá mlátička, podobající se SF možná více než by bylo zdrávo. Postavy zde jsou ovšem jasný originál, co kus to nutnost vyzkoušet. Skvělé udělané je pozadí, kde se neustále něco legračně hýbe...

Darius. Skvělá horizontální střílečka je sice v Raine emulována mnohem lépe, ale výhodou MAME je bezproblémové defaultní zobrazení všech tří obrazovek hry. Je to malinké, ve vysokém rozlišení (šířka obrazu 864 bodů), ale musím přiznat, že sám jsem takového ideálního nastavení pro hru v Raine nikdy dosáhnout nedokázal.



Lightbringer. Na coinop poměrně velmi nevšední žánr - akční isometrická RPG! Škoda že je japonsky, takže o příběh je hráč trochu ochuzen, ale jinak jí nechybí nic. Velcí nepřátelé, různé zbraně (i když dlouho si je neudržíte), poklady, zkušenosti, dokonce občas skoro-logická vsuvka v podobě páky na zdi. Trošku pokulhává boj, kde občas díky trošku divnému isometrickému pohledu je kolem hráče hodně husto, a není moc jasné kterého z nepřátel právě můžu praštit. Povšimněte si obzvláště posledních dvou obrázků - na prvním Evilmind bojuje holýma rukama s obřím hadem, na tom druhém bojuje stále holýma rukama, ovšem velmi takticky zevnitř hada! Škoda že jsem si předtím nevšiml, že ten kostlivec na zemi svírá v zetlelé končetině docela zachovalou sekeru...

Top Ranking Stars. Box, poněkud méně arkádovitý než by se slušelo. Se zvukem nehratelně pomalé na čemkoliv.


Time Killers. Jak asi tak může vypadat hra, kterou vytvoří programátor aniž by přizval grafika? Na PC takových her můžete vidět spoustu, zvláště těch českých [evil grin], ale nikdy bych nevěřil, že něco takového uvidím i na coinopu. Přitom jde o relativně nový výtvor z roku 1992, jehož romsety mají zazipované přes 8mb! I přesto grafika vypadá, jako když ji kreslí lehce nenadaný žák ZUŠ, animaci dělá jeho sestra, a backgroundy jsou vystřižené z Ohníčku. Ještěže jinak to děti mají v hlavě v pořádku, a tak grafika je řádně krvavá, vzduchem létají uříznuté ruce, nohy, či hlavy. Hra dokonce počet uříznutých hlav a rukou počítá! Opravdu škoda grafiky, mohla to být docela vyvedená bojovka. Mimochodem - víte jak můžete bojovat, když vám soupeř uřízne obě ruce? Ja to bohužel nevím, ale vydržel jsem i bez nich běhat a ukrývat se ještě 20 vteřin... :-)


Macross. Za anime licencí, využitou jen na statické obrázky mezi levely, se ukrývá další velice pěkná vertikální střílečka. Spousta zbraní, nepřátel, velkých bossů, klasika.

Pang Poms. Fajn hra, kde cílem je rozkopat všechny balónky, nacházející se na obrazovce. Narozdíl od originálního Pangu se už po rozbití nemění na x menších, ale pěkně slušně po balonkovsky prasknou. V dobrém díle překážejí různé potvory, které se z některých balonků líhnou, otravný duch, či všemožné překážky taktéž zrozené z již prasknutých balonků (oheň). Zábavné.

Stun Runner. Technologicky docela zajímavá 3D hra, bohužel MAME ji ani na nejsilnějších strojích nezvládne v plné rychlosti, a tak požitek z hraní poněkud upadá - neboť tahle hra JE o rychlosti...

Hard Yardage. Americký fotbal, jen pro opravdové fanatiky tohoto divného sportu.


Riding Fight. Souboje na futuristických skateboardech jsou sice docela zábavné, nicméně rychle skrolující grafika doslova prosí o předělání do true 3D. Smůla, v době vzniku hry to prostě nebylo obvyklé... A tak je třeba překousnout opravdu hodně nahrubo nakreslené sprajty, lemující trať.

Kyukyoku Tiger 2. Obzvláště šílená vertikální střílečka, jejíž autoři dělali co mohli, aby hráči nemohli. Nepřehledný background, který mnohdy ukryje letící střelu. Přechody nižší/vyšší letová hladina, které se dějí efektní pixelizací, během níž sice asi na 3 vteřiny nic nevidíte, ale zato můžete lehce umřít. Mraky, které krásně kryjí pozemní kanóny. Možná jsem moc puntičkářskej, ale tohle prostě není hra pro hráče mých schopností (tj. amatéra).

Sky Alert. Poměrně tuctová (tj. velmi dobrá) vertikální střílečka. Nejzajímavější mi přišlo to, že v podstatě neustále se letí nad skutečným modelem krajiny - malé baráčky, stromečky, lesíky...

Kirameki Star Road. Manga holčice jsou sice pěkné, ale pokud neumíte japonsky, moc si nezahrajete. Zřejmě ani pokud umíte - koho by bavil kvíz za peníze?
Last Fortress Toride. Další erotická varianta Mahjonggu, kvůli japonštině nehratelná ani v případě, že Mahjongg ovládáte.

Super Cup Finals. Až proklatě dobrý fotbal. Pohled je poněkud neoblíbené zprava doleva. Nejlepší na hře jsou skvělé arcade prvky - zejména různé kousky při pokusech o střelu (dvojité salto vzad v jehož závěru hlavou scoruju), nebo zákeřné fauly. Rozměry hřiště jsou trochu posunuté, což nevím jestli není chyba emulace - na vzdálenější straně hřiště se hraje i na antuce, na té bližší je pískán aut ledva se míč přiblíží na 5cm k okraji monitoru...

Slap Shot. V podstatě variace na stolní hokej. Bohužel se mi ji nepodařilo pustit jinak, než jako hru dvou lidských protivníků (i na 1 kredit hrali dva). Jelikož tu sedím sám, byla to pochopitelně poněkud nuda. Zase jsem ale vyhrál...


Ring Rage. Velmi realistický wrestling, dokonce s digitalizovanými bojovníky. Bohužel - digitalizace, po které má hra asi 5 frejmu na jeden úder, není imho příliš smysluplná. Jak je vidět třeba na WWF Wrestlemanii, kreslená grafika je pro arkádu mnohem vhodnější. Hra nemá žádnou licenci, což ale nemůže být omluvou pro naprostou absenci nápaditých bojovníků. Navíc je v MAME emulována zoufale pomaloučku. Jediným kladem je tak docela pestrá paleta chvatů. Nebrat.

City Bomber. Ze všeho nejvíc připomíná boží klasiku Spy Hunter - a je i skoro tak dobrý a zábavný! Z nadhledu viděné auto se probíjí vytyčenou trasou, rozstřeluje či vystrkuje ven auta protivníků (ze kterých občas vypadne nějaká ta prémie), přeskakuje překážky a uhýbá před bombami. Po silnici, bahnem, travou. Trochu mi vadilo jen podivné chování auta v ostrých zatáčkách, resp. možná v takovéhle hře ani ostré zatáčky nemají co dělat. Ale jinak je to skvělá zábava ve vysoké rychlosti.
Block Carnival. Opět celkem zábavná variace na Arkanoid. Především nápad, že hráči běží časový limit, a po jeho uplynutí se pálka (zde prezentovaná humanoidní postavou s velkým rozpětím paží) posune o něco výše a naskočí další (kratší) časový limit, se mi zdá být docela originální.







Guwange. S touhle hrou bylo možné se už dříve setkat pouze ve velmi neoficiální verzi Raine, kompilované speciálně jen pro Guwange. Matně jsem se tu o ní zmínil před pár měsíci, ale nechtěl jsem takto nesystémový release podporovat, a tak jsem hru ani sám nezkusil. Chyba! Guwange je úžasná akční hra, určitě nejlepší hra přidaná v této betě MAME. Zároveň je to také kus uměleckého díla - surrealistická kolážová grafika se střídá při přechodech mezi levely s kolorovanou mangou. Při pohledu na krásné kresby si člověk rád odpočine, v očekávání další nervy drásající řežby. To neříkám jako frázi, Guwange vám totiž nervy potrápí opravdu zdatně. Obrazovka je stále skoro plná nepřátelských střel (na obrázcích je to všechno to modré, oranžové a červené). Přesto obtížnost není "kurva, to se nedá, na to kašlu", ale pouze sympatických "kurva, to se nedá, ale tudy bych to ještě mohl proběhnout".
Důležitá finta (thxn to Pepak) - obraz je defaultě otočený o 180 stupnů, ale nedá se v MAME opravit obvyklou sestavou parametru (norotate, flipx, flipy). Je nutné držet po startu F2, a v konfiguraci si změnit otočení obrazovky na Normal. Nastavení se uloží opět F2.

| Evilmind |


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000