Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
21.10.2000, 18:30

Přístupy
od 23.10.2000:

  

ECTS 2K REPORT
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


GameBoy Advance

Největší událost výstavy, přestože Nintendo prezentovalo pouze čtyři hry. Nejprve stručně k přístroji - je skvělý. Různé fámy, které ho přirovnávaly k Lynxu jsou nesmyslné, velikostně je totožný s GBC, je lehký a displej kvalitní a dobře viditelný i pod sluncem, které prosvítalo skrz střechu (no, řekněme o chlup lepší než u GBC, zázraky nečekejte). Jedinou výhradu mám k postranním tlačítkům, které jsou aktivní na rozích, což je pro kohokoliv s velkými prsty dost nepříjemné, protože kontakt na místě, kam dosáhnete prsty není spolehlivý a je třeba je trochu nepřirozeně krčit.

Co se týče her, prezentovány byly Mario Kart, Pinobee, Kurukuru Kururin a Konami All-Star Racing. Největší peckou se stal pochopitelně Mario Kart, který mj. vyhrál i cenu pro nejlepší hru výstavy. Hratelný byl sice jen jeden okruh, ale zato se hrálo ve čtyřech. Graficky hra vypadala stejně jako na SNESu, byla stejně svižná, zkrátka šok. Ještě více času jsem ovšem strávil u Kurukuru Kururin, což je perfektní nápad, který už někdo možná zná ze hry Irritating Maze na NeoGeo s tím, že tady je namísto kuličky tyč, která se neustále otáčí. Projíždíte bludištěm a nesmíte se dotknout okrajů. Skvělý nápad, perfektní design, tohle bude hit v Japonsku i všude jinde - jen jediný výhrada, Kurukuru by se s trochou snahy a nějakým tím kompromisem mohlo snadno objevit i na GBC. Ostatní dvě hry jsem hrál jen pár minut - Pinobee je plošinovka s velmi pěknou grafikou (vypadá jako poslední díly Sonica z MD) a Konami All-Star se snažil neúspěšně konkurovat Mario Kartu. Mohlo se tu sice hrát více tratí, ale graficky to bylo o poznání horší a navíc jsem měl pocit jakoby moje motokára stála na místě a trať se pohybovala proti mně.

Next-Generation

Velké konzole se na ECTS příliš nepředvedly - Segu na výstavě zastupoval pouze distributor s malým stánkem, GameCube se veřejně vůbec neprezentoval (viz dále) a Sony dost zklamala. Přímo ve stánku Sony se prezentovala celá řada her včetně Fantavision (slušná logická hra), Tekken Tag Tournament (nic moc bojovka, graficky jí Soul Calibur rozhodně stačí) a Gran Turismo 2000 (jediný opravdový hit) a tak muselo čest PS2 zachraňovat Konami se Silent Scope a hlavně ESPN Track & Field. Nintendo jí tedy zdárně konkurovalo svou starou 64 (Mario Tennis, Banjo Tooie a Zelda: Majora’s Mask vypadaly skvěle) a totéž platí o Dreamcastu, jehož tituly na konec tohoto roku vypadají dost přesvědčivě (Sega GT, Metropolis Street Racer, Jet Grind Radio, Shenmue) a možná by na západě mohli trochu snížit úspěch PS2 launche. Opravdu kvalitní hry.

Nintendo Press Show

Dostal jsem se i na velkou show, kterou Nintendo pořádalo den před začátkem ECTS v jednom z Londýnských divadel pro novináře, distributory a vývojáře. Právě zde byl v Evropě oficiálně ohlášen GBA a GC, ale nejen to, pár zajímavých postřehů:

- Nintendo neuvěřitelně sází na Pokémona, věnovalo mu téměř hodinu, neustále vyjmenovávalo úspěchy a hovořilo v superlativech („děti znají více Pokémona než Tonyho Blaira“ a moje oblíbená - „Pokémon je druhá nejúspěšnější zábava hned po sexu“). Vědí proč to dělají a pokud tenhle fenomén udrží do launche GC, budou mít podstatně snazší situaci.
- Nintendo bylo trochu agresivnější - zatímco dosud jen výjimečně přiznali, že nejsou na trhu sami a otřeli se o konkurenci, zde hned na počátku dali najevo jak to vidí: „Zatímco Sony prodává DVD přehrávač, Sega se topí v online plánech a Microsoft slíbí co může, Nintendo uvede na trh první skutečně herní konzoli…“. Hezky se to poslouchalo ;).
- GBC znamená pro Nintendo evidentně největší část zisků a snaží se ho tlačit seč může. Později na ECTS jsem viděl perfektní tituly - především Mario Tennis a Donkey Kong Country vypadaly božsky. Myslím, že pár let ještě budou vycházet nové a nové hry.
- GameCube je děsně malej. Ještě jednou si najděte parametry a pokud si to nedokážete představit, udělejte si papírový model - budete překvapeni. Prezentaci GC prováděl přímo Shigeru Miyamoto a byla stejná jako na Space Worldu, takže nic nového, ale už jen vidět tohodle génia je zážitek ;-).
- Později na tiskovce na otázku zda nemají obavy z toho, že vyjdou jako vůbec poslední odpověděli: „Naopak, my vyjdeme jako vůbec první - jenom my prodáváme ryze herní konzoli“. Celkem zajímavý koncept, snad ho dokážou marketingově využít.
- Když se kolega Bulíř z Levelu zeptal za jak dlouho bude prolomena jejich protipirátská ochrana, odpověděli podobně sebevědomě. Můj názor je, že menší formát disků je samozřejmě podstatně jistější ochrana než má konkurence, ale pokud bude Matsushita prodávat verzi s DVD přehrávačem, myslím, že piráti si svou cestičku najdou.
- A ještě jeden osobní postřeh - možná jste si všimli, že zatímco pro Japonsko a USA byl oficiálně oznámen měsíc uvedení do prodeje, pro Evropu se tak nestalo. Co to znamená?

| Bludr |


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000