|
|
|||
|
|
GameBoy Advance Největší událost výstavy, přestože Nintendo prezentovalo pouze čtyři hry. Nejprve stručně k přístroji - je skvělý. Různé fámy, které ho přirovnávaly k Lynxu jsou nesmyslné, velikostně je totožný s GBC, je lehký a displej kvalitní a dobře viditelný i pod sluncem, které prosvítalo skrz střechu (no, řekněme o chlup lepší než u GBC, zázraky nečekejte). Jedinou výhradu mám k postranním tlačítkům, které jsou aktivní na rozích, což je pro kohokoliv s velkými prsty dost nepříjemné, protože kontakt na místě, kam dosáhnete prsty není spolehlivý a je třeba je trochu nepřirozeně krčit. Co se týče her, prezentovány byly Mario Kart, Pinobee, Kurukuru Kururin a Konami All-Star Racing. Největší peckou se stal pochopitelně Mario Kart, který mj. vyhrál i cenu pro nejlepší hru výstavy. Hratelný byl sice jen jeden okruh, ale zato se hrálo ve čtyřech. Graficky hra vypadala stejně jako na SNESu, byla stejně svižná, zkrátka šok. Ještě více času jsem ovšem strávil u Kurukuru Kururin, což je perfektní nápad, který už někdo možná zná ze hry Irritating Maze na NeoGeo s tím, že tady je namísto kuličky tyč, která se neustále otáčí. Projíždíte bludištěm a nesmíte se dotknout okrajů. Skvělý nápad, perfektní design, tohle bude hit v Japonsku i všude jinde - jen jediný výhrada, Kurukuru by se s trochou snahy a nějakým tím kompromisem mohlo snadno objevit i na GBC. Ostatní dvě hry jsem hrál jen pár minut - Pinobee je plošinovka s velmi pěknou grafikou (vypadá jako poslední díly Sonica z MD) a Konami All-Star se snažil neúspěšně konkurovat Mario Kartu. Mohlo se tu sice hrát více tratí, ale graficky to bylo o poznání horší a navíc jsem měl pocit jakoby moje motokára stála na místě a trať se pohybovala proti mně. Next-Generation Velké konzole se na ECTS příliš nepředvedly - Segu na výstavě zastupoval pouze distributor s malým stánkem, GameCube se veřejně vůbec neprezentoval (viz dále) a Sony dost zklamala. Přímo ve stánku Sony se prezentovala celá řada her včetně Fantavision (slušná logická hra), Tekken Tag Tournament (nic moc bojovka, graficky jí Soul Calibur rozhodně stačí) a Gran Turismo 2000 (jediný opravdový hit) a tak muselo čest PS2 zachraňovat Konami se Silent Scope a hlavně ESPN Track & Field. Nintendo jí tedy zdárně konkurovalo svou starou 64 (Mario Tennis, Banjo Tooie a Zelda: Majora’s Mask vypadaly skvěle) a totéž platí o Dreamcastu, jehož tituly na konec tohoto roku vypadají dost přesvědčivě (Sega GT, Metropolis Street Racer, Jet Grind Radio, Shenmue) a možná by na západě mohli trochu snížit úspěch PS2 launche. Opravdu kvalitní hry. Nintendo Press Show Dostal jsem se i na velkou show, kterou Nintendo pořádalo den před začátkem ECTS v jednom z Londýnských divadel pro novináře, distributory a vývojáře. Právě zde byl v Evropě oficiálně ohlášen GBA a GC, ale nejen to, pár zajímavých postřehů: - Nintendo neuvěřitelně sází na Pokémona, věnovalo mu téměř hodinu, neustále vyjmenovávalo úspěchy a hovořilo v superlativech („děti znají více Pokémona než Tonyho Blaira“ a moje oblíbená - „Pokémon je druhá nejúspěšnější zábava hned po sexu“). Vědí proč to dělají a pokud tenhle fenomén udrží do launche GC, budou mít podstatně snazší situaci. | Bludr | |
|
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000 |