ICQ #2562871

Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?
Klikněte SEM!

Logo

Pro první recenzi jsem si vybral žánr pro tuto konzoli dost netypický a to strategii. První recenzovanou hrou je Dune 2 a druhou mě známou je Herzog Zwei, ale o té si povíme až příště.

Na úvod snad jen, že tato hra je inspirovaná filmem Dune, který jste mohli vidět na našich obrazovkách, lépe řečeno spíš surovinou v něm a faktem, že zde byly tři rody a ty měly eminentní zájem ovládnou planetu, na které se nalézalo tzv. koření. Toto koření totiž mělo zvláštní moc. Kdo ovládal koření, vlastně ovládal celý vesmír.

A nyní vstupujete na scénu vy. Vyberete si jeden rod a budete se snažit ovládnout planetu a tím i těžbu koření. Budete mít k tomu různé prostředky a některé i speciální podle toho jaký rod si vyberete. U jednoho máte speciální tzv. přebarvovací tank, kterým můžete přebarvit nepřátelské jednotky a ty pak můžete ovládat. Ale jinak všechny rody mají základní stejné jednotky jako pěšáky, skupiny pěšáků, lehké tanky, trojkolky a další. I v tak staré strategii jsou různé vychytávky, které troufám si říct do dneška nebyly překonány. Jinak jako v každé správné strategii i zde můžete stavět různé budovy. Stěžejní budovou je vaše základna, pomocí které stavíte ostatní budovy jako elektrárnu, továrnu na těžbu koření, vojenské buduvy a další. Mise jsou vlastně dvojího typu a to buď natěžit určitý počet koření nebo zneškodnit všechny protivníky.

Nestává se tak často, že by konverze na nějakou jinou platformu byla třeba lépe graficky zpracovaná nebo měla nějaké jiné výhody. Jak můžete posoudit z obrázků, které jsou zde přiloženy tak graficky je lépe zpracovaná verze na Segu, ale to je také dáno tím, že byla později vydaná.

1.Dune 2 PC  2.Dune 2 Sega
Obrázek jedna je z PC a obrázek dva je ze Segy.

Ještě jsou zde další novinky a to třeba, že podkladová deska se zde neklade po jedné, ale hned po čtyřech a to značně urychlí práci. Sice ovládání myší je pohodlnější, ale pokud máte joypad tak si rychle zvyknete a nebude vám to vadit, ale pokud máte jen klávesnici tak to už bude horší. Celkově se dá říct, že konverze dopadla dobře a já osobně jsem jí dohrál do konce a musím říct, že jsem se bavil o něco lépe než u PC verze. Pokud tedy máte rádi strategie a ještě k tomu emulátor Segy a Dunu 2 na PC jste propásli anebo jen sbíráte hry na Segu tak tahle by vám rozhodně neměla chybět. Dune 2 totiž patří k herním klasikám a nyní je vhodná doba si jí znovu připomenout a oživit si vzpomínky a zkrátit si tak čas čekáním na Dune 2000.

MSoft,

Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign