Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
11.4.1999, 18:30

Přístupy
od 11.4.1999:

  

Who Is Who #1 - Shigeru Miyamoto
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!

 

"When you draw a laughing face, your face should laugh. When you draw an angry face, your face should be angry. The character will capture your emotion."

miyamoto.jpg (31449 bytes)jedno z nejznámějších jmen ze světa vidoher, jmen neodmyslitelně spjatých se společností Nintendo.
Ke společnosti Nintendo nastoupil v roce 1970 jako výtvarník. V té době ještě o nějakých videohrách téměř nikdo nic netušil, a tak se Shigeru věnoval tvorbě toho, co tehdy tvořilo hlavní obchodní artikl společnosti - hrací karty. Teprve v dubnu 1977 byl přeřazen do nově vzniklé divize videoher, opět jako grafik. Kreslil drobnější grafiku do her a zejména boxy prvních coin-op automatů. Ale tahle profese mu dlouho nezůstala... První tři hry, které Nintendo vypustilo na americký trh (AFAIK: Helifire, Space Firebird a Space Fever), byly neslavné propadáky. Tehdejší prezident Nintenda, Hiroshi Yamauchi, požádal několik grafiků firmy (a mezi nimi i Miyamotu), aby vytvořili kompletně celý návrh na novou hru. A Miyamoto stvořil příběh o gorile, která uprchla od svého pána a ukradla mu nevěstu. Psal se červen 1981, a DONKEY KONG se stal obrovským trhákem a druhou nejprodávanější hrou roku. Zejména přítomnost příběhu (i když to dnes může vzbuzovat úsměv), zábavnost a originalita hry, a nasycenost trhu spoustou stříleček na jedno brdo přispěly k celkem nečekanému úspěchu. V této hře se jako hlavní postava poprvé objevil panáček, který se stal pozděj symbolem (a také registrovanou obchodní známkou) Nintenda - Mario, (no, po pravdě řečeno se mu tehdy ještě říkalo Jumpman, na Maria byl přejmenován az o pár měsíců později, údajně dle jednoho italského obchodního partnera Nintenda... :-)).
Miyamotův geniální talent pro vytvoření charismatických postaviček se naplno projevil poté, co Nintendo vstoupilo na trh herních konzolí. Jím vytvořené hry jako Super Mario Bros byly jedním z důvodů, které přispěly k velkému komerčnímu úspěchu NESu na americkém trhu, přestože ve stejné době prodávané SMS bylo technicky mnohem vyspělejší...
V průběhu dalších let vytvořil Miyamoto mnoho skvělých her: Legend of Zelda, Starfox, Yoshi's Island, Adventures of Link, Metroid, nemluvě o mnoha různých hrách s Mariem v hlavní roli. Jeho tvorba tvoří celkem 13% obratu Nintenda, a to v tomto čísle nejsou započítány hry vytvořené jinými designery na základě jeho úspěšných postav.
Své nejnovější hry už vytváří pro současnou vlajkovou loď Nintenda - Nintendo64, a povětšinou vycházejí z dobré pověsti starých klasik: Super Mario 64, StarFox 64, chystá se Yoshi's Island 64, Zelda 64.
Tak jako Nintendu se přezdívá Big N, o Miyamotovi se často mluví jako o Big M. A to myslim hovoří za vše...

| Evilmind |


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000