Emulators CZ - Logo vytvořil fob

Poslední update:
2.7.2003



Nintendo N64
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


Galerie
Galerie

Emulátory
Emulátory

Project64
poslední verze: 1.4 (882 kB) z 2.1.2002
plus si stahnete: 1.5 SP1 (843 kB) z 3.3.2003
Homepage
Současná špička mezi N64 emulátory, o pár řádků níže najdete, co si o něm myslí několik čtenářů emulators.cz. Bohužel verzí 1.5 byl vývoj emulátoru ukončen.

Hovoří Legolas:
Autori nového emulátoru nazvaného Project 64 nie sú na scéne nováčikovia. Zilmar je autorom Zilmar's plugin specification ktoré momentálne podporujú takmer všetky súčastné emulátory a Jabo je autorom veľmi kvalitného grafického pluginu. Na novom emulátore v tichosti pracovali niekoľko rokov a odviedli naozaj kvalitnú prácu. Autori sa snažili ešte pred sprístupnením prvej verzii verejnosti doladiť všetky detaily, preto emulátor obsahuje prehľadné GUI s možnosťou konfigurácie všetkých svojích častí.
V emulátore je použitých niekoľko nezvyčajných riešení ako je napríklad "middle-level" emulácia zvuku tj. niečo medzi High-level UltraHLE a low-level, prípadne možnosť vybrať si medzi statickým (kompatibilnejším avšak pomalším) a dynamickým (rýchlejším) jadrom emulátora.
Úplne geniálne je vyriešená možnosť ukladaní pozícií kedy okrem klasického ukladania v hre (Áno podporuje aj FlashRam tj. Zelda 2 behá fantasticky:-), umožnuje ukladať aj okamžitý stav emulátora a to pre každú hru až do 10 rôznych slotov medzi ktorými sa prepína pomocou čísel na klávesnici. (BTW v readme.txt nie je o prepinani slotov ani slovo :-)

Hovoří Jirka Panáček:
Emulátor Project64 je více hardwarové náročnější než Ultra HLE (doporučen je procesor PIII 600 MHz). V nastavení je možné nastavit dvě možné API a to OpenGL plugin a D3D plugin, přičemž OpenGL plugin vykazoval mnoho chyb v zobrazení (prolínání polygonu, chybějící textury atd.). Zobrazení pod D3D bylo vcelku bezproblémové. Ve hře Thé Legend of Zelda OOT pod D3D (pod OpenGL se hra vůbec nerozjede neboť ROMka používá nějaký jiný microcode) byl u defaultniho nastavení problém se zobrazením textur. Po přepnutí externího zpracování na interní - přímo v nastavení grafického zobrazení v měnu hry byl problém odstraněn. Ve srovnání s Ultra HLE si nebylo možné nevšimnout, že Project64 měl kvalitnější obraz - např. už hned v úvodu hry, kdy se zobrazí logo Nitenda bylo toto logo nádherné barevné. Přímo ve hře pod 32bitovým zobrazením jsem si hned všiml, že každý "skřítek" měl jinak zbarvenou "světlušku", přičemž pod Ultra HLE měli všichni světlušky stejně zbarvené. Navíc světluška pod Project 64 vrhá coronu. UltraHLE má zase lepší mapování textur.
Co se týče ozvučení - zvuk se často trhá. Přehrávání zvuku není souvislé. Zde Ultra HLE naprosto vítězi. Pokusil jsem se použít i audio plugin, na který byl odkaz v souvislosti s emulátorem Deadalus na emulators.cz a Project64 tento plugin podporoval a subjektivně se mi zdálo, že zvuk méně zadrhával. Samozřejmě se ukázalo jako nejlepší, nastavit buffer na maximum.
Savovani má Project64 udělané naprosto perfektně. Např. i po aktivaci položky SAVE v menu programu se v samotné hře dostaneme do savovaciho menu, což u Ultra HLE vůbec nefungovalo. Obnovení hry bylo také bez problému.
Nastavení gamepadu je také velmi dobře provedené. Možná nejlepší jaké jsem viděl u emulátoru pro Nitendo64.
Dobře jsou také provedena nastavení pro jednotlivé hry, které Project64 podporuje. V adresáři je soubor project64.ini jsou defaultni doporučená nastavení, která se vždy automaticky přepisují do nastavení ve volbách (např. velikost paměti, způsob použití paměti atd.).
Možné problémy : Pod D3D se mi stalo, že po chybném nastavení mi hra zatuhlá a nepodařilo se mi již program spustit s inicializaci D3D. Nepomohl ani restart. Po chvíli hledání jsem v registrech vyhledal odkazy na N64 a vymazal patřičně grafické nastavení. Pak již bylo vše v pořádku.
Celkové resumé - Celkový dojem je velmi kladný. Škoda jen toho mírného trhání při přehrávání zvuku. Po grafické stránce je dojem lepší než u UltraHLE, ale z pohledu na celkový dojem včetně zvuku je UltraHLE s OpenGL wrapperem a s aktivovaným fullscrean antialiasingem 2x stále lepší.


UltraHLE
poslední verze: 1.0 (176 kB) z 28.1.1999
Homepage
Vůbec první opravdický N64 emulátor, který byl schopen spustit komerční hry. Emuluje i zvuk, vyžaduje k akceptovatelné rychlosti libovolné PII. Funguje ovšem pouze přes Glide (tj. 3D VooDoo karty), takže pro jeho provozování na jiné 3D kartě musíte použít Glide wrappery. Přestože původní verze podporovala jen 17 her, pomocí pouhých modifikací defaultního INI souboru různí koumáci vytáhli podporu až na současných cca 60 plně hratelných. Jiná než úvodní verze programu totiž ještě nevyšla - rozruch, který se po jejím vydání tehdy rozpoutal, totiž zapříčil zrušení celého projektu po několika málo hodinách... V současnosti, kdy už N64 emuluje více programu, se údajně na programu začalo znovu pracovat.
Další download:
UltraINI - ini s podporou spousty her
UltraHLP 2.4 - užitečná utilita, umožňuje definování ovládání, hru dvou hráčů...

Corn
poslední verze (patch only): 0.30 (98 kB) z 11.5.2000
poslední verze: 0.2 (571 kB) z 9.4.2000
Homepage
Zřejmě nejrychlejší N64 emulátor, i když jeho nároky jsou opravdu jen o málo menší než UHLE. Podporuje několik desítek komerčních her, povětšinou stejných jako UHLE. Vyžaduje DirectX, takže je to dobrá volba pokud nemáte VooDoo kartu a nechcete používat wrapper.

UltraHLE 2064
poslední verze: v1.0.5 (645 kB) z 30.6.2003
Homepage
V současnosti (léto 2003) v podstatě jediný emulátor, který je ještě stále vyvíjen.

NEmu64
poslední verze: 0.8 (4978 kB) z 23.3.2003
Homepage
Emulátor podporující největší množství her. Bohužel cenou za to jsou zdaleka nejvyšší hw nároky - aby se vyrovnal rychlosti obou výše zmíněným, musíte použít minimálně PII/500MHz. Stejně jako u UHLE je updatován především pomocí nových INI souborů, které jsou k dispozici na homepage. Jeho poslední verzi 3.8 si můžete stáhnout i zde.

Daedalus
poslední verze: 0.07b (271 kB) z 4.6.2001
Homepage
Nejnovější N64 emulátor. Má některé zajímavé vlastnosti:
* docela zajímavý debugger, a díky stále aktivní konzoli je většinou jasně vidět, proč hra nefunguje
* podporuje všechny obvyklé formáty N64 dumpů, i uvnitř ZIPu
* podporuje standardní hardware pluginy, zatím jen audio
* předefinovatelné ovládání (zatím jen jeden gamepad)
* save states
Podle compatiblity listu v něm běží uspokojivě 36 her z 89 testovaných - pravděpodobně to ale bude víc, protože 89 vyzkoušených je opravdu malé číslo. Hranice hratelnosti je ovšem křehká. V rychlosti jsem z IRC stahnul Wave Race, Super Smash Brothers a Harvest Moon, a rozhodně bych ani jednu za "playable" neoznačil. Navíc ani framerate na PIII/600MHz nebylo nijak oslnivé, odhadem tak 20fps. Verdikt - zatím žádný zázrak, ale vyplatí se nepouštět ho z očí.

TRWin
poslední verze: 2.36 (121 kB) z 15.7.2000
Homepage
Z velkého množství dalších N64 emulačních projektů, které se snaží vyrovnat těm výše uvedeným, jsem vybral TRWin. Především proto, že je aktualizován relativně často. Běží v něm v pohodě několik nejsladněji emulovatelných her (Mario64 apod).

| Evilmind |


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000