Emulators CZ Logo, vytvořené Zdeňkem EMH Musilem Přístupy od 27.3.1999


Index novinek: 17.3.-27.3.1998

 

27.března 1998, 08:30

Černý den... :-((((((
Včera byla patrně definitivně ukončena činnost Genesis sekce na The Dumpu - tradičním nejlepším zdroji ROMek na internetu. Stalo se tak na nátlak mafiánské organizace, skrývající se za zkratkou ISDA. Kompletní výhružný dopis si lze přečíst zde. Sekce PCEngine zůstává kupodivu beze změn...

PaCiFiST 0.48 (DOS) [Download]
Nová verze skvělého emulátoru Atari ST. What's new:

- New INI directives: vbemode, midi
- Changes in monitor: commands e,fz,uz,bar,baw
                      expression evaluator
                      mono/color hotkey
- Freezing/Unfreezing
- New capabilities: MIDI OUT, STE shifter

Atari 800 v0.91 (DOS) [Download]
Nová verze nejlepšího emulátoru 8mi bitových Atari počítačů - what's new:

   - New POKEY v2.4 with sound channels filtering!
   - Major rewrite of DOS keyboard emulation - now allows two modes of
     operation: native (the labels on English PC keyboard are valid) and
     original (the keyboard layout is the same as the original Atari800
     keyboard).
   - ANTIC speeded up by narrowing the screen width to 42 chars. This should
     speed things up for about 10% in wide modes and PM graphics.
   - Emulation of 320 kB of memory added.
   - Atari5200 emulation corrected (loading of ROMs, keyboard, paddles).
   - Special support for Bounty Bob on Atari5200 added.
   - New SIO code that supports formatting

Vector Dream 2.0 (W95) [Download]
Tři nové hry: Battlezone, Red Baron a Tempest. Obzvlášť Battlezone potěší - před čtrnácti dny vyšel její remake na PC, a tak můžeme srovnávat. IMHO - nemáte-li 3dfx, verze z emulátoru je rychlejší a zábavnější... :) Red Baron se vůbec na klávesnici nedá hrát - chtělo by to podporu joysticku, nebo alespoň myši.
Pozor při downloadu - archiv ma skoro 2MB, a ta sajta je tragická. Z Cesnetu je to možná lepší tady.
Krom výše zmíněných tří her jsou tu i další novinky:

- Game-in-progress loading/saving.
- The control panel appearances can now be edited by the user.
- Screen "burn-in" backgrounds.
- Transluscent vectors.
- Frameskip option.
- Front-end support.
- TOTAL control over the color palette...(add color to Asteroids, etc.).
- The stomach-turning "Trippy! Mode".
- 11kHz/22kHz selectable sample playback rate.
- Game power on/off sound effects.
- Improved user interface.
- Sound now works in NT!
- Lunar Lander thrust "sticking" now fixed.
- Asteroids missing saucer sounds fixed.

Krátce ze světa
--- emulace TMNT (Teenage Mutant Ninja Turtles) se pomalu ale jistě dostává do stadia, kdy se vyplatí stáhnout si ROMky a sledovat dění na HP autorů. TMNT kdysi stávalo na Můstku v Zeleninové tržnici, a při hře ve čtyřech byla zábava opravdu maximální...
--- Sim-S.N.EX., nový emulátor SNESe, i v nové verzi zatím obsahuje pouze debugger. Download.
--- v dnes vycházejícím Score lze najít i dvoustranu o emulátorech


26.března 1998, 14:12

WinUAE 0.7.0 Release 1 [Download]
Nová verze emulátoru Amigy tentokrát s mnoha změnami:

   - Total rework of CPU-engine, thanks to Bernd Schmidt.  One single
     executable is now used for *all* versions of WinUAE - 68000, 68010,
     68020, and 68020 with 68881.
   - Now completely a Win32 application.  Up-side: no more annoying console
     window appearing when you double-click on WinUAE.  Down-side: support
     for command-line interface is reduced.  Also, no visible logging.
     NOTE: I will most likely REMOVE the command-line support completely from
     WinUAE in the next version, since the GUI provides a complete interface
     to all of the commands.
   - Reworked the GUI to accommodate up to sixteen hard-files and/or
     mount-points, as well as the new CPU settings.
   - Sound now works in 8-bit and 16-bit formats.
   - Scrolling bug in graphics has now been eliminated.
   - Stretched GUI problem can be resolved - read the information on my
     web-page.
   - Priority level of WinUAE is now NORMAL, rather than IDLE.  This should
     give a small performance boost when WinUAE is the foreground
     application.
   - Directory-names with trailing slashes should be handled correctly now.
     New configuration-file format, but old files should still load
     correctly.
   - New "Julian-Mode" option, so that middle-mouse-button can escape the
     mouse-capture which occurs when running WinUAE in windowed-mode.  No
     more having to press ALT-TAB just to lose the mouse-capture.  Just for
     you, Julian!

Krátce ze světa
--- Čtyři nové hry maji driver pro MAME - Route 16, Jungler, SnowBros a Toki. Žeby poslední dvě jmenované byly oprásknuté z Raine? V konfigu dokonce přibude možnost nechat ROMky přímo v adresáři Raine...
--- JROK se vrátil z dovolené, a začal znovu pracovat na JASu. V nové verzi by měl být zcela hratelný Pacland, a vypadá docela pěkně - screenshoty. Release se očekává první týden v dubnu - to budu zase pro změnu na dovolené já... ;-)
--- UFE 3.67 je univerzální frontend, podporující již 50 emulátorů. Download.


25.března 1998, 8:10

Metalynx 0.0.5a (DOS) [Download]
Emulátor Atari Lynx, what's new:

- Support for packed 3-bit, 2-bit, and 1-bit background
  noncollideable sprites
- Support for literal 4-bit, 2-bit, and 1-bit background
  noncollideable sprites
- Timer fixes
- Hardware 16-bit multiply
- Numerous other slight changes that I forgot, since I
  haven't updated MetaLynx in such a long time - sorry!

Krátce ze světa
--- Carlos Alberto Lozano Baides, autor ESNESu, zahájil práci na emulátoru Double Dragons - souběžně vyvíjí standalone verzi a driver pro MAME. Bližší info zde
--- Krom výše zmíněné klasiky Double Dragon (který se ale zcela jistě neobjeví už v MAME 0.31) je převáděn do MAME driveru i single emulátor Xain'D Sleena
--- Úspěch NAMCO s vydaváním jejich starých arkád pro highend konzole nezůstal bez povšimnutí, a následuje ho Capcom. Ve verzi pro Playstation a Saturn vychází na jednom CD (v Japonsku na dvou) arcade verze 1942, 1943, 1943 special, Ghost'n Goblins, Ghost'n Ghosts a SNES verze Super Ghost'n Goblins. To vše za 50$... Nebrat - Capcom zkouší stejnou fintu, jako se Street Fighterem - udělá jednu dobrou hru, a pak tříská peníze na jejích variantách.
--- Dnes je to již 10 dní, kdy javascriptem nabušený The Dump způsobuje zamrzání NN4. Na maily nereagují, a předchozí verze, způsobující pro změnu pád IE4, tam vydržela dva měsíce. This suxx!


24.března 1998, 13:50

Boycott 0.35 (DOS) [Download]
Emulátor Gameboy, honosící se krom portability a 90%ní kompatibilitou. Což mi tedy osobně nepřijde nijak zvláštní, používám Gameboy'97 a ze 400 her mi nešly jen dvě. What's new:

   - Compatibility rate up to 90% (all games seems to work :)
   - Debugging of CB instructions (I forgot some stupid breaks :(
   - Debugging of ROM Bank switching (it works now !!!)
   - Sprite priorities improvement
   - Commentaries added to source code
   - Optimization of Window displaying
   - Z80 engine speeded up and clarified
   - BUG FIXES FOR CALLING INTERRUPTS (PC+1->PC !!!)
   - Interrupts improvement (LCDC/TIMER/VBL)
   - Source code split in modules
   - Experimental RAM Bank switching
   - Debugging of Interrupt Flag (IT WAS INVERTED !!!)
   - Emulation speed is not parametrable anymore
   - Interrupts improvement (LCDC)
   - Debugging (== is prior to & !!!)

Krátce ze světa
--- HP Project Unreality, nejnadějnějšího emulátoru N64, se prestěhovala sem
--- Alex Judd, autor MAME Parallel Projektu, se připojil k vývojovému týmu MAME, takže se věškerá jeho vylepšení objeví v příští verzi. Kdyby tak dostali rozum všichni autoři paralelních verzí...
--- Jak se zdá, včera nečekaně a bez předchozího upozornění skončila další dobrá stránka - Emulation Happening


23.března 1998, 10:00

fwNES 0.15b (DOS) [Download]
Spousta nových věcí - zdá se, že autoři to s vytvořením nejlepšího NES emulátoru myslí opravdu vážně. Že by se konečně blížila doba, kdy nebudu muset mít ve svém NES adresáři pět emulátorů a zkoušet u každé hry který ji zrovna podporuje? What's new:

   - Fixed some palette bugs / worng backgraound in SMB.
   - Fixed horzantal scorlling bugs/ the right side like garage in SMB.
   - Added PPU $2001 Routine.
   - Added another 6502 Core by ShuKondo ..(it's cool ) but experimental
   - A New Sound Engine (NAIL) ,i feel much better ,by ShuKondo :)
   - Added up to 10 slot of realtime save/load function. (*.RT? )
   - Added SoftReset/CoolReset
   - .INI auto save last emulator status
   - Some Spilt Screen improved
   - PPU Emulation Better
   - Mapper #1  Mmc1 Mapper Fixed
   - Mapper #5  Mmc5 Mapper Fixed /More Game work although Buggy
   - Mapper #10 Mmc4 Mapper Fixed /FireEmblemGaiden title screen bugs fixed
   - Mapper #16 Bandai Mapper Fixed /All Game should work
   - Mapper #17 FFE Mapper Fixed /Some game work more
     better/NamcoSangoushi2J-FFE
   - Mapper #19 Namco Mapper Fixed
   - Mapper #32 G101 Mapper Fixed
   - Mapper #64 H3001 Mapper Fixed
   - Mapper #66 74161/32  H/V/PG Fixed
   - Mapper #67 SunSoft 3 Fixed
   - Mapper #68 SunSoft 4 Fixed
   - Mapper #69 SunSoft Mapper5/FME-7 Fixed
   - Mapper #70 74161/32 Added
   - Mapper #71 Camerica Mapper Added
   - Mapper #72 Jaleco Early Mapper #0 used in early Jaleco Games
   - Mapper #73 Reserved for Konami VRC?
   - Mapper #74 Taiwan MMC3 -Varient Mapper #0
   - Mapper #75 Jaleco Mapper SS8805/Konami VRC 1 Added
   - Mapper #77 Irem   Early Mapper #0 used in early Irem   Games
   - Mapper #78 74161/32 Added.
   - Mapper #79 American Video Entertainment Mapper Added
   - Mapper #80 X1-005 H/V/PG Fixed
   - Mapper #85 Konami VRC7  Added TinyToon2 Adv 2J/LaggranePoint
   - Dump Screen into .PCX

SNEeSe 0.15 (DOS) [Download]
Nadějně vypadající emulátor SNESe, autoři slibují do příští verze konečně zvuk a to už by mohl být útok na zatím vládnoucí SNES9x+ZSNES. A co je nového v této verzi:

   - Modes 5 & 6 (16x8 & 16x16) fully implemented, NB 512 horizontal
     resolution is not yet supported.
   - Mode 2 (offset change mode) vertical column offset support added, see
     included rom (happy.smc) try it on other emus, note the difference ;-)
     IRQ support added, Zelda name selection screen now works, and in SMW the
     clouds on the ghost house now scroll.
   - Fast ROM and Pal/NTSC timings added may be inaccurate...
   - Dynamic ROM allocation implemented (ensures we don't allocate 6MB for a
     1MB ROM).
   - Implemented Fixed Colour hack, now SMW has a blue background when it
     should.. looks a lot better.
   - SPC bugs fixed, but still no sound?? I can't figure out the problem so
     we made it low priority for this release, and erm, well its not yet
     included sorry..
   - DMA redone, this speeds it up by making the memory access simpler.
     HDMA redone, indirect mode is working better, FZERO is visible but
     extremely bodgy, also helps bosses on SMW a little.
   - Zelda maps are now fixed, rain is animated now too, but you should
     disable plane 1 while playing or you won't see it! Also zelda mode 7 map
     works now too.
   - Mario maps no longer corrupt when entering / leaving the large map area
     in SMW.
   - OAM name & base select implemented properly, actraiser bosses no longer
     corrupt.
   - Sprite priority rotation now working, mario is visible on the top left
     corner of the map screen, in SMW.
   - GUI now has a nice joypad control configuration screen thanks to the
     work of Santeri Saarimaa.
   - Emulator can now distinguish between SMC & BIN images ie. ROM images
     with and without a 512 byte header again thanks to Santeri Saarimaa.

VICE 0.14.1 (DOS) [Homepage]
Po dlouhé době nová verze emulátoru C64. Na výše uvedené HP si lze nahrát verzi 0.14.0, patch na 0.14.1 (obojí pro Dos/Linux) a také kompletní zdrojový kód.

NESemu 0.02a (DOS) [Download]
Zcela nový emulátor NESu, v první verzi celkem pochopitelně nestojí za nic. Budu to muset asi znovu přepočítat, ale je to tuším už devatenáctý NES emulátor pro DOS...

SNEmul 0.51 (DOS) [Download]
Podpora hudby i zvukových efektů už začíná vypadat v tomto SNES emulátoru opravdu dobře. Co dalšího nového lze najít v této verzi:

   - Fixed a bug in SPC700 that led the tunes to be dissonant.
   - Fixed a bug in BRR decompression.
   - Changed the sound updating routine.
   - You can now listen to music & sfx in games. Some commercial ROMs sound
     really good!
   - Speeded up the BRR decompressions.
   - Implemented tile priority. You should no more experience tile
     superposition problems with ROMS that use it like Secret of Mana, Final
     Fantasy V, etc.
   - Corrected sprite priority.
   - Some other bugs fixed: now Super Metroid, Ogre
   - Battle, BomberMan, etc work fine :)

Krátce ze světa
--- X68 v0.28 [Download]
--- Zophar's Domain, jedna z těch lepších emulátorových stránek, ukončila svou činnost. Důvod je na emulátorové scéně již zdomácnělý - vlastníku serveru se nelíbil příliš velký tok dat...
--- Interview s autory skvělého RAGE si lze přečíst zde. Nejzajímavější mi přišla zmínka, že do nové verze se počítá již s třemi novinkami: Hook, R-Type LEO, Lethal Thunder. Osobně hlavně doufám, že přibude podpora zvuků u novinek verze 0.9.
--- Na denně aktualizované MAME Work In Process se objevila o víkendu povzbudivá informace o stavu driverů pro Data East hry - vypadá to, že Bad Duddes, Dragonninja, Robocop, Hippodrome, Heavy Barrel, Sly Spy a Midnight Resistance budou v příští verzi hratelné, i když zatím bez zvuku.
--- Official RAINE FAQ
--- Příští verze System 16 emulátoru by měla používat grafickou knihovnu EAGLE. Nechci dělat paniku, ale viděl jsem MAME zkompilované s Eaglem, které se na P166 ani nepohnulo :-(. Takže buď autoři knihovny proklatě zapracovali, nebo jde o nějaké rafinované ukončení projektu System 16...


19.března 1998, 8:00

Slutte Beafheart [Download]
S největší pravděpodobností poslední verze emulátoru Bionic Commanda, autor podlehl mohutnému přesvědčování a začal psát driver do MAME. What's new:

   - Player 2 controls now work.
   - Added a menu interface for setting the dipswitches.
   - Fixed a problem with the highscore saving.
   - Started work on emulating the palette intensity values, so fades kinda
     work. I don't think the intermediate colours are right, but it's a
     start.
   - StarScream v0.24 implemented. Neill's bugfixes have made the parachuting
     bonus objects move more correctly.

MAME progress [Homepage]
Na MAME Work In Progress Page, aktualizované teď povětšinou každý den, se objevily včera screenshoty z Blockoutu - a vypadají opravdu dobře... O datu vypuštění verze 0.31 se sice zatím nemluví, ale již je připraveno přes 20 nových her, a vzdhledem k fámám na #emu bych tipoval, že by mohla být venku tak do měsíce. A na co se můžeme těšit? Return of Jedi, New Zealand Story, Speed Rumbler, Kamikaze, Torando Baseball, Sega's Commando, Arkanoid (ne bootleg), Atari Basketball, Liberator, Boot Hill, Tank Battalion atd. Bohužel zatím to vypadá, že v nové verzi bude minimum (pokud vůbec) novějších her...


18.března 1998, 9:10

How to write emulator [Homepage]
Stránka pro všechny, kdož by si chtěli zkusit co to obnáší napsat si takový vlastní emulátor. Autor, Marat Fayzullin, rozhodně ví o čem píše - autorsky se podílí např. na iNES, Virtual Gameboy, fMSX, ColEm.

SNES9x News [Homepage]
Jak se zdá nová verze nejlepšího emulátoru SNESe se neobjeví dříve, než bude zcela dokončena podpora SuperFX. Což mi přijde docela škoda - ostatní novinky, které už by měly být do nové verze hotovy, vypadají také zajímavě a já CHCI INTERLACED MOD! :-)

z26 0.95 (DOS) [Download]
Jako každý týden - nová verze emulátoru Atari 2600. What's new:

   - Fixed the blinking line in the upper left corner of the screen that
     showed up in 0.94 when z26 was run with the -r (full speed) command line
     switch.
   - Fixed joystick games that previously didn't work with a joystick. These
     include: airlock.bin, alien.bin, circatri.bin, circus.bin, circus-j.bin,
     enduro.bin, supferar.bin, and supferri.bin.
   - Made some progress with game jitter.
   - Made progress with a (fortunately rather rare) problem that causes z26
     to sometimes lock up at startup under Windows 95. (Follow the link for
     more info on this)



(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS