Emulators CZ Logo, vytvořené Zdeňkem EMH Musilem Přístupy od 27.3.1999


Index novinek: 15.4.-27.4.1998

 

27.dubna 1998, 17:40

Technické změny na těchto stránkách:
- drobné úpravy designu, spočívající především ve zmenšování písma
- komprese většiny obrázku, aby tu nebyl žádný přesahující 30kB
- nová sekce Home Computers/Sharp X68000
- nové hlavní menu Articles v levém frejmu, a v něm mj. pro začátek malá úvaha nad legalitou emulace - Jsme všichni zloději?


27.dubna 1998, 16:25

MAME 0.31 (DOS) [Download]
Po dlouhém, předlouhém čekání, je to konečně tady - o víkendu vyšla nová verze fenomenálního MAME! Jako obvykle přináší spoustu vylepšení a bugfixů, a krom toho samozřejmě i plno nových her. Celkově je již podporováno 478 her! Změnily se některé komandlajnové příkazy, takže je trěba zkontrolovat spouštěcí batky, a také je doporučeno vymazat MAME.CFG...
Krom výše uvedené DOS verze je k dispozici i MAME32, zdrojak MAME32, Pentium MAME (optimalizované pro Pentia) a spousta portů na jiné OS, které mne naprosto nezajímají ale najdete je samozřejmě na většině MAME stránek, třeba tady. Z nejzajímavějších novinek:

- podpora 16bit videorežimů, ve hrách, které to umožňují
- zcela předělaná emulace YM2151
- podpora 16bit samplu pro hry hrající přes AY8910, YM2203, SN76496 a YM2151
- zvuky nebo samply ve spoustě her, především v Bubble Bobble... yeah...
- jako obvykle podpora savování high score ve spoustě her
- native podpora .ZIPu
- poměrně velké změny v mame.cfg - RTFM
- 134 nových her, doporučuji je stahovat odsud:
+-------------------------+--------------------------+-------------------------+
|    Amazing Maze Game    |     Gorf (Program 1)     |          Rygar          |
| Arkanoid [Beta Bootleg] |        Gun Dealer        |    Rygar (Japanese)     |
|   Arkanoid [Bootleg]    |         Guzzler          |       Savage Bees       |
|     Arkanoid [Tayto     |        Hamburger         |      Scrambled Egg      |
|        Bootleg]         |       Heavy Barrel       |     Shadow Warriors     |
|      Astro Invader      |        Hippodrome        |         Sly Spy         |
|        Bad Dudes        |         Hustler          |        Snow Bros        |
|         Bandido         |      Indiana Jones       |      Space Chaser       |
|       Basketball        |       Jump Coaster       |  Speed Rumber (Set 1)   |
|        Blockade         |         Jungler          |  Speed Rumber (Set 2)   |
|        Blockout         |         Kamikaze         |        Sprint 1         |
|        Boot Hill        |          Karnov          |     Star Fire (MSK)     |
|     Capcom Bowling      |    Karnov (Japanese)     |       Strategy X        |
|       Car Action        |       Killer Comet       |  Strategy X (Bootleg)   |
|        Checkman         |        Leprechaun        |        Stratovox        |
|     Chelnov (U.S.)      |        Liberator         |         Strider         |
|   Chelnov (Japanese)    |       Lode Runner        |     Super Breakout      |
|       Choplifter        |        Lotto Fun         |  Super Missile Attack   |
|   Choplifter (Jumper    |     Mania Challenge      |     Super Punchout      |
|          Pack)          |      Marble Madness      |        Super Qix        |
|  Choplifter (Bootleg)   |  Marble Madness (Set 2)  |   Super Qix (Bootleg)   |
|     City Connection     |      Marble Madness      |      Swimmer (Alt)      |
|     Commando (Sega)     |       (Alternate)        |     Tank Battalion      |
|        Comotion         |       Mega Attack        |    Tapper (Suntory)     |
|     Cops N Robbers      |        Mega Twins        |        Taz Mania        |
|          Crash          |   Midnight Resistance    |     Tetris (Atari)      |
|      Crater Raider      |      Monkey Donkey       |      Tetris (Alt)       |
|          D-Day          |    Moon Patrol (Irem)    |    Tetris (Bootleg)     |
|       Dark Planet       |    New Zealand Story     |    Tetris (Cocktail)    |
|         Dominos         |  New Zealand Story (Set  |         The Pit         |
|      Dragon Ninja       |            2)            |       Tiger Road        |
|          Eagle          |       Night Driver       |          Toki           |
|      Espial (Euro)      |       Ninja Gaiden       |         Toobin          |
|       Extra Bases       |      Peter Packrat       |    Torando Baseball     |
|        Far West         |        Ping Pong         |    Trojan (Romstar)     |
|      Fast Freddie       |        Pitfall 2         |    Trojan (Japanese)    |
|       Final Fight       |     Pleiads (Tehkan)     |       UN Squadron       |
|         Fly Boy         |           Pool           |     Venture (Set 2)     |
|       Frisky Tom        |     Rainbow Islands      |         Willow          |
|  Frogger [Alternate 2]  |        (Original)        |           Wiz           |
|   Galaga (Namco Alt)    | Rainbow Islands (Extra)  |    Wonderboy Deluxe     |
|        Gauntlet         |    Return of the Jedi    |      Wonderboy in       |
|   Gauntlet (2 player)   |       Road Blaster       |       Monsterland       |
|    Gauntlet (Int 1)     |       Road Fighter       |      World Cup 90       |
|    Gauntlet (Int 2)     |       Road Runner        | World Cup 90 (Bootleg)  |
|       Gauntlet II       |     Robocop (Pirate)     |          Zzzap          |
|      Gemini Wings       |         Route 16         |                         |
+-------------------------+--------------------------+-------------------------+

XGS-DOS 0.50.5 (DOS) [Download]
Emulátor Apple II, původně pouze pro XWindows, dnes portnutý do DOSu. Na HP je i verze pro OS/2.

SNEmul 0.6.0 (DOS) [Download]
Celkem zajímavě vypadající nová verze emulátoru SNESe. Na HP je k dispozici i verze pro Linux. What's new:

   - Fixed a bug in SPC700 emulation that cause music to play too fast 
   - Implemented sound buffering (speed up sound, especially for wavetables
     sound cards). You can also select the size of the buffer. 
   - Fixed H-IRQ calls 
   - Fixed the WAI opcode 
   - Speeded up SNEmul when frames are skipped(especially with auto skip) 
   - Speeded up SPC700 emulation 
   - Fixed a bug in palette update 
   - SNEmul now uses 200 cycles per scanline (like a true SNES) 
   - Fixed some bugs in BRR decompression 
   - Some samples were not played entirely (like in FF3...) that's fixed. 
   - Implemented stereo sound 
   - Fixed a bug when sprite address is altered in the middle of the screen 
   - Fixed ports writing 
   - Fixed some bugs with DMA transfer and implemented all the channels 
   - Fixed some bugs with snapshots 
   - Many other bugs fixed and new other games work

TheSE 0.13 (DOS) [Download]
Nová verze jednoho z těch lepších SNES emulátorů:

   - New GRFX engine and GRFX HDMA 
   - New line by line engine 
   - Very buggy sound 
   - Fixed bug in Mode 0 

Krátce z domova i ze světa
*** Cage 1.05 přináší v nové verze podporu Mappy a Dig Dug 2. Nic moc... *** Tento týden se očekává release Shark 2.0 - velmi slušného emulátoru arcade verze Flying Shark. V nové verzi by krom různých vylepšení měla být i podpora další hry, běžící na stejném hardwaru: Twin Cobra. Takhle začínají multiarcade emulátory... :-) *** Massage, nejlepší emulátor SMS/GG, je k dispozici ve verzi 0.9 - bohužel jde o jeden z mála přežívajících nefreeware emulátorů, takže zatím pouze pro registrované uživatele. Public verze se očekavá cca do šesti týdnů. *** Vector Dream, můj nejneoblíbenější emulátor, opět vyšel v nové verzi (2.3), kde není téměř nic nového a přesto má své obvyklé 3 MB. Autor asi nikdy neslyšel o distribuci ve formě patchů... Homepage. ***


23.dubna 1998, 08:05

BrSMS 1.2 (DOS) [Download]
Tento týden již druhý release nového SMS emulátoru. What's new:

   - Brighter palette 
   - Support to 8x8 and 16x16 sprites 
   - Support to vertical scroll 
   - Fixed colors in CPU graph and PSG graph 
   - Fixed the memory mapper ("Afterburner" and a lot of other games) 
   - Fixed the IRQ handler ("Alien Storm") 
   - Full debugger 
   - A bit slower than the first release 

Krátce z domova i ze světa
*** Autor Vector Dreamu, který jsem kritizoval včera, to asi četl a ještě trošku na sobě zapracoval - vydal "DeLuxe" verzi svého ubohoučkého emulátoru, která má dokonce téměř 3MB! Pro masochisty download zde. *** Válka IDSA, organizace sdružující největší majitele práv na arcade klasiky (kteří si tak nějak nevzpomněli že vůbec něco takového mají až do doby, kdy emulátorová scéna znovuobjevila krásu starých her), pokračuje již šestý týden. Kromě The Dump ji už odneslo dalších 14 velkých ROM sajtů. Více zde. K zamyšlení nutí fakt, že bez výjimky hynou pouze amatérské stránky, a komerční sajty prodejců kopírek a CDROMů s hrami, kde se dají stáhnout image her pro Nintendo64 ještě ten den, který vyjdou, vesele přežívají. Čímpak to, čím...? *** Zase něco, co nemá s emulátory tentokráte ale vůbec nic společného - Tetrinetová Liga. Tetrinet stále považuji za bezkonkurenčně nejlepší hru, která se dá hrát po internetu, a Liga mi umožnila se seznámit s nadšenci z Čech, kteří si myslí zhruba totéž. Proto bych rád upozornil, že Tetrinetová stránka na GAME.CZ není aktualizována, ale na http://honza.datron.cz/tetrinet/ je čerstvých informací dostatek. JOIN US! *** Hmm, jak jsem tak přepisoval datum v titulku dnešního dne, pořád jsem si říkal co to kurva je za význačný den, že mi to přijde takový povědomý... Až po pěti minutách jsem si uvědomil, že mám dneska narozeniny. Asi bych měl méně pracovat... ;-) ;-( ***


22.dubna 1998, 15:45

Krátce z domova i ze světa
*** Jak se zdá, byl ukončen vývoj Multi Gauntlet Emulátoru (MGE). Příznivci Gauntleta - mimochodem IMHO jedné z nejlepších her vůbec - ovšem nemusí zoufat, neb autor předal veškerou svou dokumentaci tvůrcům Retrocade, navíc oba díly Gauntleta by snad v měli být v MAME 0.31 emulovány podstatně lépe, než v 0.30. *** Práce na emulátoru Double Dragona se začínají dostávat do zajímavého stadia - barvy vypadají slušně, sem tam už se hýbou i nějaké ty sprajty :), obrázky je možno vidět zde. Souběžně se standalone emulátorem autoři pracují i na driveru do MAME, ale v 0.31 ještě zcela jistě nebude. Double Dragon II beží dle mých informací na stejném hardwaru, takže lze očekávat i jeho brzkou podporu. *** Vector Dream, windozoidní emulátor s neuvěřitelnou délkou 2MB (na nichž se vydatnou měrou podílí shitoidní Installshield), v tichosti upgrejdoval na verzi 2.2. Zajímavé je, že na své vlastní HP autor aktualizaci neprovedl, takže emulátor lze stahnout pouze z DaveClassics. Já ho tedy ovšem netahám, neb nic nového zajímavého nepřináší, a všem doporučuji totéž. *** Koukám, už druhý den se novinky zúžily pouze na tuto rubriku. Nu což - já za to přece nemůžu, že nejsou žádné nové releasy... ;-)) *** A na závěr něco, co tak úplně s emulátory nesouvisí. Na http://www.worldscores.com/ lze vidět skvělý počin, který má určitě budoucnost - evidence top score z her. Má to ovšem háček - zaprvé zatím to podporují pouhopouhé tři hry, a za druhé počítač musí být alespoň při ukončení hry připojen k Internetu, a musí se dokázat spojit se serverem. I tak ovšem možnost srovnání s hráči s celého světa je jistě velmi motivující. Většina lidí zatím soutěží v Balls of Steel - což je mimochodem opravdu skvělý pinball - ale mne mnohem více zaujal Q-Bob, jakási shareware varianta známé coin-op arkády Qix. K downloadu shareware verze se dá proklikat na výše uvedené stránce, je to téměř 2,5MB a jejich server nepodporuje resuming, takže přeji mnoho štěstí majitelům dialupů... ;) Doufám, že až si WorldScores budete prohlížet, mé jméno Vás už přivítá na některé z čelných příček... B-)


21.dubna 1998, 15:30

Krátce z domova i ze světa
*** Vyšla nová verze X68000 - 0.31. Veškeré dokumenty týkající se novinek jsou samozřejmě již tradičně japonsky, nicméně mezi japonskými paznaky lze přečíst dvě slova: DirectDraw a bugfix. Tak si to přeberte sami... ;-)) *** Zcela nový emulátor SMS pod DOSem - BrSMS - od autora jednoho z nejlepsich MSX emulatoru, BrMSX. *** Včera jsem v záchvatu pracovitosti, a hlavně proto že nefungovala pevná lajna na inet, přidal na všechny stránky počítadla a skoro na všechny Emulators CZ Logo... ***


20.dubna 1998, 15:00

ZSNES 0.393 (DOS) [Download]
Nová verze emulátoru SNESe - what's new:

       - Whoops!  Forgot to remove the debug variables in v0.391
       - Fixed another sprite clipping bug
       - Fixed clipping in Mode7 16-bit mode
       - Removed FPU Copy since it didn't seem to speed up emulation
       - Added .USA and .JAP rom extension into the GUI
       - Added Save SPC Data which saves the contents of the SPC700/DSP
         of the beginning of the next song (Future Reserved)
       - Add Sound Buffer Dump which dumps the decompressed sound buffer
         as raw pcm.  This can become quite inaccurate due to the way how
         zsnes stores its decompressed sounds.
       - Added MenuItem Sound Buffer Dump into the F1 Menu
       - Added MenuItem Save SPC Data into the F1 Menu
       - Added a key to disable offset mode.  Press 0 key to
         activate/deactivate
       - Added small screen support in 640x480VESA2 modes.  This mode
         should be much faster for those who use 640x480.
         Use the -c commandline to enable this when in 640x480.
       - Added an option for centered small screen.  Use the -cc
         commandline.
       - Fixed up 320x240x65536 support for ARGB cards again.  It now
         should be working. (No, seriously!)
       - Removed some static from the sound.

TMNT emulator 0.5 [Download]
Vývoj emulace želv ninja se, jak se zdá, v rozporu s poplašnými zprávami z minulého týdne nezastavil. What's new:

   - Fixed the way interupts were called, resulting in a slight speed
     increase
   - Tiles are now 100% decoded correctly
   - Scrolling is 100% correct
   - Added configurable keys (still no joystick)
   - Reduced memory usage by about 256k
   - Implement TilePage 1, now all tile pages are in
   - Changed the way screen renders, resulted in big speed increase, but
     inclusion of TilePage 1 slowed it down a little
   - Command line control for SVGA detection/use
   - New documentation (Read it!)
   - Fixed possible problem of SVGA detection from Windows
   - Fixed the sprite list problem where some sprites where not displayed,
     now it should display all the sprites

Atari800 v0.9.3 [Download]
Jasně nejlepší emulátor 8bit Atari, během víkendu se objevily hnedle dvě nové verze - what's new:

   - POKEY interrupts implemented (inspired by Thor's version).
     Ghostbusters run now! :-)
   - NOVA graphics support on Atari TT/Falcon computers finished.
     Atari800 is no longer Atari Falcon specific port, now it works
     on any TOS compatible machine with MC68020 or higher and a NOVA
     graphics card (please test in on Medusa, Hades and Milan machines)
   - A special check for pending IRQ put into CLI, PLP and RTI insns.
     It's a macro for speed reasons, though a function might be more
     appropriate.
   - A new function GenerateIRQ() was written in CPU module and is used
     where needed (ATARI and POKEY modules).
   - Handling of IRQ's changed. Before, we tested for IRQEN (is interrupt
     enabled?) and then (in positive case) we set IRQST.
     Now, we always set the IRQST and then we take an action only if
     IRQEN is OK. I don't know if it's OK, I have just been told that
     more demos work with this.
   - all HardwareGetByte(address) routines return now 0 for unknown
     address (probably not ideal, but deterministic at least).
   - several routines from ANTIC, CPU and POKEYSND modules moved to
     POKEY module, where they actually belongs.
   - CPU emulation fixed (INDIRECT_X mode was overflowing) 
   - CPU and Antic speeded up *slightly* by using type casts instead
     of direct anding with 0xff (the compiler got a chance to
     optimize it at least). 
   - a lot of uneccessary castings to (UWORD) and (UBYTE) was removed
     from CPU emulation ;-) 
   - DiskDir of UI enhanced - now you can define up to eight
     directories where disk images are stored - then you can
     go through these directories in Disk Management by pressing
     TAB key. 
   - fixed sorting of file list in Disk management in DOS port
     (a speciality of strcmp() function of DJGPP libc). 
   - LPTjoy implemented. Now you can connect up to three old style CX-40
     (Atari, Amiga digital joysticks) to the printer ports of your PC (via a
     very simple interface). Then you just specify "-LPTjoy1" on command line
     for joystick on LPT1 etc. LPTjoy idea came from Petr Sumbera.
   - m68k assembler CPU emulation was updated to reflect recent changes in
     CPU module
   - Preliminary support for NOVA graphics on Falcon
   - Allegro joystick routines slightly improved (now you can play even
     without real joystick)
   - Atari800Win changes were put in the main source tree
   - After selecting another OS from UI emulator doesn't hang if there is no
     ROM file.

C.A.G.E. 1.04 (W95) [Download]
Windozacky multi-arcade emulátor v nové verzi nepřichází s ničím zajímavým:

   - New Games: Pac-Man, Ms. Pac-Man, and Super Pac-Man
   - 6800 and 6809 cores rewritten in assembler for faster speed
   - DirectX (now supports windowed and full-screen modes)
   - Preliminary speech synthesis for Sinistar (w/o requiring any samples)
   - Joystick support for Qix and Pac-Man

z26 1.0 (DOS) [Download]
Opět nová verze emulátoru Atari 2600 - what's new:

   - Fixed a couple of sound bugs that cropped up in the assembly language
     translation. One in digital signal processing, another in the drivers
     for cards that have version 3.xx DSP. We now turn on the hardware
     low-pass filter like we used to.
   - Reassigned the keyboard to be compatible with the V-Stick, and we now
     support 2 player joystick games from the keyboard (and the V-Stick). You
     can find the key assignments in the help screen or readme.txt. The main
     thing you'll notice if you're used to playing from the keyboard is that
     the player 0 fire button is now the CTRL key. Sorry about that. But it
     also fixes an obscure bug that shows up when the space bar is used as a
     fire button. You can now move diagonally and fire at the same time! This
     was previously not possible, at least not in all 4 diagonal directions.

Krátce z domova i ze světa
*** Očekávaný release SNES9x bude patrně značně opožděn, udajně má hlavní programátor dovolenou, a navíc DOS verze zamrzá a W32 se rebootuje. Ja bych to viděl jasně - nový team si nejspíš ukrojil příliš velký krajíc... Kolem podpory SuperFX se taktně mlčí. *** Emulátor Flying Shark (US i Japan verze) v nové verzi 1.03 s podporou joysticku. Je fakt DOST dobrej... *** Autor PCNESu Jim Geffre si ve volné chvíli střihnul emulátor GameBoye - GBE 0.20. Na první verzi to vůbec nevypadá zle: zvuky, joystick, snapshoty, savegame... *** Nová verze System16 by se měla objevit v půli května, a už teď je jisté, že přibude podpora následujících her: S.D.I., Passing Shot, Dynamite Dux, Wonderboy III, E-Swat, Tough Turf, Heavyweight Champ. Další info zde. *** Počet nových her pro MAME 0.31 se uzavřel na úctyhodném čísle 132. Zatím probíhá betatestování, a pak už snad KONEČNĚ VYJDE!! ***


15.dubna 1998, 21:00

Krátce z domova i ze světa
*** PentiuMAME je vychazi ze zdrojaku MAME 0.30 a je optimalizovane pro Pentia, udajne az o 30% rychlejsi. Otazkou zustava, k cemu to je, me tedy prijde ma mem iP200 MAME rychle az dost... ;-) Blizsi info zde. *** Pracovity autor, ktery vcera releasnul bezejmenny emulator NESe, dnes vyplivnul prvni alpha verzi emulatoru PCE. Vzhledem k existenci skoro dokonaleho emulatoru, Magic Engine, se vyvoj nejake konkurence zda byt holou zbytecnosti - coz autor na sve strance i sam priznava, a oduvodnuje to snahou naportovat emulator na PSX. Budiz mu prano. *** Dnesni update je bez diakritiky, neb windoze se mi polamaly, disketa s 1250 driverem pro dos nejde precist, rano jsem zmrznul, pres den se pekl, kolega mi smazal partition s moji celotydenni praci, internet je pomalej, stranka tetrinetove ligy bez aktualizace - proste sedla na me zla deprese a krize. *** nEMU se nam prestehovalo. *** Nova verze fwNES98 je na spadnuti do konce tydne, a autori se na irc ukrutne vytahuji s mnoha vylepsenimi. Mno, mozna by stacilo kdyby jim tentokrat fungovaly alespon nektere z tech mnoha 'podporovanych' mapperu... *** Pro majitele SNESu ci N64, touzici po vlastni kopirce - kuk na strejdu :-). ***



(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS