Emulators CZ Logo, vytvořené Zdeňkem EMH Musilem Přístupy od 27.3.1999


Index novinek: 28.4.-4.5.1998

 

4.května 1998, 20:55

Krátce z domova i ze světa
*** Wow, druhý dnešní update - překonávám se... ;-))) *** nEMU se OPĚT (hmm, po kolikáté to tak bude za poslední měsíc - počtvrté?) přestěhovala - sem. *** Spolu s novou verzí MAME vycházejí jako obvykle i porty na další OS, a je tu také nové PentiumMAME. Není to tak dávno, co jsem jím opovrhoval, zhlížeje z piedestalu svého iP200 dolů na majitele slabších kompů s tím, že já něco takového přece nemám zapotřebí - co je to nějakých 10-15% výkonu, když všechno běží tak skvěle plynule... Jo, kdeže loňské sněhy jsou. Dneska jsem i za to malé zrychlení vděčný. *** Nové screenshoty z průběhu prací na emulátoru Double Dragon. Vypadají o mnoho lépe než ty poslední, a release se očekává zhruba někdy příští měsíc. Jak to bude s driverem do MAME se neví... *** Jak se zdá, autorovi Sharku se podařilo získat informace o dalších hrách, využívajících podobný hardware jako Flying Shark/Twin Cobra, takže bysme se mohli vbrzku dočkat podpory mj. Hellfire, Truxton, Tatsujin. *** Nintendo Satellite System je takovej zbastl, jenž umožní předplatitelům online distribuovat nové hry. Nintendo se pokoušelo podobný systém zavést již několikrát, dokonce i při návrhu N64 se počítalo s online distribucí her. Nicméně v poslední době jim to docela funguje pro SNES, a předplatitelé si samozřejmě nové hry nenechávají pro sebe... :-) Úmyslně říkám nové, neb mnohé z her nikdy nebyly distribuovány klasickou cestou. Navíc mnoho ROMek vyžaduje Super FX chipy, a protože jejich emulace je na spadnutí - proč si nenasyslit už teď? :-) Několik odkazů: #GameROM, EMU 24X (dole na stránce), SNES Cauldron. *** Tak jsem se trochu poptával na iRC na kouzla s přejmenováváním ROMek pro NeoGeo emulátor, a samozřejmě se ukázalo, že na to přišlo více lidí, a dokonce již někteří nadšenci releasli různé přejmenovávací utilitky. Pokud budu věřit readme.txt v archívům, dá se zprovoznit cca kolem 20 her. Máte-li na čem zkoušet, příslušné utilitky jsou zde - TMore, KNSTools. ***


4.května 1998, 18:55

MAME 0.33 Beta 1 [Download]
Vývojový team MAME se rozhodl publikovat své dosud interní betaverze, takže konečně odpadne to hrozné čekání na novinky, slibované na MAME WiP page. Mimochodem jsem využil prodloužený víkend k řádnému prozkoušení nových her v MAME 0.31, a musím říct že rychlostí emulace novějších her jsem byl opravdu VELMI zklamán... Takový Shadow Warrior se dá na P200 hrát jedině s drsným frameskipem, a to zase vypadá hrozně. Doufám, že vývojáři se nyní zaměří více na optimalizaci - rychlost alespoň srovnatelná s Callusem by potěšila.
A co nového je v této verzi:

- jedenáct nových her:
     Centipede (rev 1) 
     Lock'n'Chase 
     Nibbler (alternate) 
     Pac-Land 
     Punk Shot 
     Side Pocket 
     Teenage Mutant Ninja Turtles 
     Tutankham (Konami)
     Up'n Down (preliminary) 
     Xain'd Sleena/Solar Warrior 
     Zarzon 
- Nějaké opravy grafiky: 
     Fixed glitches in Gemini Wing and Rygar 
     Fade-in/fade-out in Robocop 
     Fixed colors in Centipede, including service mode multiplexed color
     test. 
- Lepší zvuk v New Zealand Story.
- Atari System 1 games now accepting coins with -fm 
- Service mode in Centipede and Millipede works 
- Added support for coin counters to some games

CCS64 2.0 Beta [Homepage]
Nová verze emulátoru Commodore 64, na výše zmíněné homepage je k dispozici jak verze pro W95 (DirectX), tak o den novější DOSová verze. What's new:

   - Cartridge emulation, normal and Action Replay 
   - SID filter 
   - SID oversampling factor 
   - Parallel cable emulation 
   - ROM set selection 
   - Multiple 1541 disk drives emulation NTSC 
   - User interface changes 
   - Bug fixes

Atari800 0.9.5a (DOS) [Download]
Nejlepší emulátor osmibitových Atari - what's new:

   - UI fix: it's possible to disable disk drive by [Space] again. 
   - Gtia fix: CONSOL (Start/Select/Option keys) handling. 
   - Pokeysnd: poly4 and poly5 bit fields were changed for more accurate
     sound emulation. The original values are still available with
     -DPOKEY23_POLY.

Atari800Win 1.9 Beta 2 [Download]
Emulátor osmibitových Atari pro Win32, vyžaduje DirectX. What's new:

   - Source merged in with main Atari800 project (excepting Win specific
     modules). 
   - mmsystem (waveOut) sounds were reworked and sound great, even under NT. 
   - Pokey interrupts implemented. Berzerk speech works, as well as other
     special pokey effects. 
   - Sound is disabled when running full speed, since mmsystem and Dsound
     both get far too unstable when the Atari is running 5X or higher. 
   - Added "Pokey update divisor" to Sound dialog. Set this higher for LOWER
     frequencies. This affects games that pound on Pokey to do things like
     speech. 
   - Frame to frame timing is now very precise compared to previous versions
     and the timer code itself is also faster. 
   - Display width has been limited to 336 pixels. 
   - When the emulator is running "ahead" of the emulated Atari, it will
     return more time to Windows, making it easier to multitask with other
     programs in the background. 
   - Sound now has a latency of 2 frames from the initial point it is
     played.  This improves stability in all sound modes but of course adds
     the latency. 
   - After exhaustive testing of various stretched windowed modes, I have
     picked what seemed like the best overall performer. 
   - A bug that could cause incorrect output to the error log was fixed. 
   - The built-in UI of Atari800 is now supported, although redundant. Access
     it using Ctrl-Space while the emulator is running. 
   - Removed PILL option from cartridge dialog; it confused people too much.
   - It's still available from the Atari800 UI. 
   - Fixed a bug in the hardware dialog (loosing track of ROM name selected) 
   - Now reads the command line (even as a GUI app) much like other Atari800
     ports. 
   - The Atari HELP key exists - use the ` key. I couldn't use F1 because
     that will (someday) be Windows Help. 
   - Added checkbox for SIO patch in Hardware dialog (turn off for some
     games) 
   - The speed counter is now more accurate. 
   - Volume slider works for WaveOut functions also now. 
   - MFC is dynamically linked, to limit size of EXE. 
   - Alt-Enter flips between DirectDraw full screen and windowed mode. 

z26 1.01 (DOS) [Download]
Nová verze emulátoru Atari 2600 sice vyšla už ve čtvrtek, ale to už jsem byl jednou nohou v autobuse domů takže se jen stručně zmíním až dnes - what's new:

   - Sound generation is now interrupt driven. It's faster and the sound
     buffer is smaller. Now 64 bytes per interrupt. 
   - Frame synchronization has been improved, especially on slower machines
     where the image is more stable. 
   - Matrox Millenium card bug fixed 
   - Non-linear palette, which is generally brighter. 
   - More precise frame timer (-f).

Krátce z domova i ze světa
*** Fantastický a nečekaný release prvního emulátoru NeoGeo, byl bohužel patrně na nějakou dobu poslední. Na homepage autorů se lze dočíst, že jim jakási blíže nespecifikovaná skupina lidí (nejde kupodivu o vlastníky práv na většinu NeoGeo her, SNK) vyhrožuje žalobou, takže přestože vývoj programu pokračuje, a již je možné hrát většinu her v plné rychlosti na P166 (bez zvuku), další release se až do vyřešení celé situace neobjeví a i ona verze z minulého týdne zmizela z většiny emulátorových sajt. Je to určitě škoda, protože jsem Nam 1975 doma řádně prozkoušel a emulace byla opravdu na skvělé úrovni - proti např. rychlosti novějších her v MAME to byly nebe a dudy... ;-( Mimochodem, jelikož jsem člověk zvídavý, napadlo mne podstrčit místo Nam 1975 ROMek nějaké jiné - a ejhle, při zvolení stejně velkých her (62MBit) a jejich přejmenování a podstrčení emulátoru jsem si mohl vesele zahrát i Cyber-lip a Magician Lord! S hrami jiných velikostí se mi bohužel nic podobného nezdařilo. *** Nová verze mého oblíbeného frontendu pro MAME - FeMAME 1.8. *** Už v pátek vyšla nová verze SNEmul 0.61b. Obsahuje primitivní interní debugger, nějaké ty fixy v emulaci zvuku a vylepšenou podporu ripování SNES hudby do MODů. *** Nová verze Raine nevyšla o víkendu, jak bylo původně přislíbeno, takže zatím můžeme jen mlsně koukat na nové screenshoty. Release se očekává každým dnem, možná již dnes, možná zítra... *** QLay, emulátor Sinclairu QL pro DOS/W32/Linux, vychází v nové verzi 0.85 - ke stažení zde na homepage autora. Většina vylepšení se týká w95 verze. ***


29.dubna 1998, 17:50

Neo Geo Emulátor! (W95) [Download]
První opravdu funkční emulátor NeoGeo, zatím ještě nemá jméno. Poněkud podivné je, že zatím emuluje pouze jednu hru - Nam 1975. U emulátoru herní konzole je to přinejmenším nezvyklé, ale budiž. Hru i systémovou ROMku si můžete nahrát přímo na stránce autorů. Pozor, hra má skoro 3MB, a i když zatím bez zvuku a barvy taky asi ještě nebudou ok, určitě se vyplatí stáhnout. Na příští týden je přislíben nový release, který by měl zejména odblokovat spouštění oné jediné hry (a my syslíci si konečně vyzkoušíme spoustu ROMek, co doteď byly k ničemu ;-) ), přinést podporu joysticku a alespoň základní GUI. Zvuk zatím bohužel ne.

Shark 2.0 (W95) [Download]
Jak jsem již avizoval, vyšla nová verze tohoto single (vlastně už double :) ) arcade emulátoru - podporuje Flying Shark a Twin Cobra, obojí v US i Jap verzích. What's new:

   - Fixed a bug with the enemy behaviour. 
   - Fixed the generic problem with the DirectX code which caused the
     emulator to crash on certain graphics cards with the message "generic
     failure". 
   - Fixed a sound crash on certain computers. 
   - Switched to Neil Bradley's Z80 emulator, which is about twice as fast as
     the old one. 
   - You can now run Shark without arguments for displaying your available
     DirectX resolutions. 
   - Optimized sprite rendering. 
   - Added 2 player simultaneous support. 
   - Fixed the enemy movement to be arcade perfect, thanks to the guys who
     pointed out the differences, and to those who asked if it really was
     supposed to be this difficult we can only say, no, it was even harder.
   - And that is on the easiest setting. 
   - Added rotation 180 degrees for playing on special monitors. 
   - Added 5 virtual display modes, see options for usage. 
   - Added missing sprites in Flying Shark/Hishou Zame.

Krátce z domova i ze světa
*** Retrocade, multiarcade emulátor, kolem kterého se skupina jeho programátorů pokouší vytvářet neskutečný hype, se konečně zmohl alespoň na vlastní homepage. Nemám rád projekty, o kterých se mluví dlouho dopředu - skutečná kvalita se totiž chválí sama v den releasu. Nu, ale rád se nechám překvapit... Každopádně pokud se splní slib, že Retrocade bude mnohem rychlejší než MAME, bude se to na novější hry určite hodit. ;-) *** O víkendu bude nová verze Raine! Krom vlastního GUI má přinést podporu asi deseti her, z nichž bych již teď rád upozornil na very kewl tituly jako Hit The Ice nebo Silent Dragon! *** V levem frejmu se objevil odkaz na novou stranku s prehledem lokalnich downloadu. Do Necropolis jsem pridal posledni slova v Genesis sekci The Dumpu... :-( ***


28.dubna 1998, 14:35

Atari800 0.9.4 (DOS) [Download]
Nová verze nejlepšího emulátoru osmibitových Atari - what's new:

   - CPU fixes: several unofficial instructions compared with real Atari800XE
     and their emulation fixed. ADC/SBC "V" bit bug found and fixed.
   - Compatibility greatly improved again! 
   - Antic fix (improves sound quality in non-interrupt driven sound update
     routines). 
   - Voxware sound driver updated (tested under Linux). pokey11.[ch] files
     removed. 
   - The crashing in UI when switching to Atari5200 mode fixed. 
   - Internal monitor improved (symbolic names for often used hardware
     registers etc). Line assembler implemented. Single instruction step mode
     implemented. 
   - Monitor remembers not only last N PC addresses, but also last N jumps.
   - To enable these features edit your Makefile CFLAGS = -DMONITOR_BREAK
     -DMONITOR_HINTS -DMONITOR_ASSEMBLER. 
   - Additional WIN32 code (Atari800 User Interface is used in Win port now) 
   - All Hardware_GetByte(address) routines return 0xff for unknown address
     now. 
   - Fixed several files so Makefile.pm works now. 
   - NMIEN is not readable now.

Krátce z domova i ze světa
*** Včera večer jsem zkoušel program WholeSite, který údajně měl porovnat obsah lokálního disku s obsahem web serveru, a nové či změněné soubory přenést. Shareware, ale na první pohled nikde žádné omezení. Nu, vypadal docela použitelně, tak jsem ho pustil na své emulátorové stránky, všechno se pěkně aktualizovalo, vyhotovily se hezounké logy - a ouha, v logu narážím na jakési hlášky, ze kterých vyplývá že ten drzý program bez předchozího varování POZMĚNIL VŠECHNY HTML JAKOUSI POSRANOU REKLAMOU! Samozřejmě jsem okamžitě všechny soubory nahrál zpět v původní podobě, bohužel jsem nějak přehlédl, že v rootu je index.html a index.htm, a změnil jsem jenom jeden. Což mělo za následek to, že od včerejšího večera do dneška 14:00 stránka nefungovala. Sorry. *** BrSMS 1.3 - nová verze brazilského emulátoru SMS, podpora horizontálního scrollingu a VDP 2, aneb další funkční hry... Autor se vrací k práci na BrMSX, takže teď nějakou dobu nelze očekávat další release. *** Příští verze SNEmul, DOS emulátoru SNESe, by měla mít zabudován interní sound ripper, který bude kewl SNESácký hudby ukládat přímo v MODech! To mi nezní vůbec špatně. ***



(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS