Emulators CZ Logo, vytvořené Zdeňkem EMH Musilem Přístupy od 27.3.1999


Index novinek: 14.5.-2.6.1998

 

2.června 1998, 21:00

Callus 0.40 [Homepage]
Jasný hit dne - nová verze skvělého Callusu! Na homepage výše si lze stáhnou verzi pro DOS i DirectX. Krom nového W32 portu patří k nejzajímavějším novinkám samozřejmě tři nové hry (dvě když nepočítám japonskou verzi Mercs) a zejména podpora síťové hry (pouze W95 verze)! Zkusím, poreferuji. Na stránce je též přehrávač QSound hudby z her na CPS-2 boardech - což docela nasere, neb QSound CPS-1 hry stále nezvučí, neb jsou kryptovány, a CPS-2 hry teď sice zvučí, ale zase nejsou emulovány... Krize. Kompletní seznam novinek:

   - Senjyo no Ookami II support (mercsj) 
   - Ghouls 'n Ghosts support (gng) 
   - Jap Capcom World 2 support (cworld2j)
   - Fixed GrIP support 
   - TCP/IP netplay 
   - DirectX port ("callus95.exe") 
   - Game settings stored in game.ini 
   - 16 bit hicolor renderer (-hicolor) 
   - YM logging 
   - 'map2to3' option 

KGen 98 0.1 (DOS) [Download]
Po dlouhém čekání konečně nová verze stále nejlepšího emulátoru Genesisu. Údajně byl téměř celý kompletně přepsán, proto se změnilo i jméno a číslování začíná od nuly. Z nejzajímavějších nových věcí upoutá zejména podpora stereo zvuku, Genecyst sejvu, prokladaný režim. Osobně jsem nejvíce zvědav, zda se zlepšila kompatibilita, a jestlipak z adresaře plného her doposud nefungujících v žádném emulátoru se něco rozběhne... Doufám, že nebudu zklamán, neb autor vyhlásil, že jeho hlavním cílem již nebude rychlost, ale zejména přesnost emulace. What's new (od verze 0.34b):

   - All Raster Effects are now implemented. 
   - Shadow / Hilight mode is now 100% accurate. 
   - Most games that had severe graphics problems are now fixed. 
   - Waves calculated with a much higher degree of accuracy. 
   - Support for 44.1Khz 16-bit Stereo Sound. (SB16 and above only.) 
   - Mixer values now restored on exit. 
   - Any previous PSG sound problems should no longer occur. 
   - Support for undocumented PSG sound features also. 
   - Better support for Sega "Fighting Pad" 6 Button Controller. 
   - New Joypad modes : Fast, Medium and Slow for both 4 and 6 button pads. 
   - Support for one or two Microsoft SideWinder pads. 
   - Load SnapShot still included for old SnapShot / Genecyst saves. 
   - Save SnapShot removed. 
   - SnapShot Slot system added. 
   - Saves / Loads are now done from within the game using F5 / F8. 
   - Added ScanLines video mode (VESA 2.0 Only) 
   - Added Game Genie Support. 
   - Parts of the GUI rewritten / improved. 
   - Many, Many, Many bugs removed (most of it rewritten !) 
   - Loads more parts re-written to get all the new systems working together.

HU6280 v0.00093 (DOS) [Download]
Již s nudnou pravidelností vycházejí neustále nové verze tohoto emulátoru PC Engine, what's new:

   - After a mammoth debugging session, fixed bug in DMA length :) (Volfield
     now works) re-instated fps on F2 
   - modded plenty of crap in the source. 

Krátce z domova i ze světa
*** Na ROMLISTu jsou tři nové ROMky pro Neo-Geo: Samurai Shodow, King of Fighters '94 a Art of Fighting 2. Všechny jsou poněkud delší - nic pro majitele dialupu. *** Nová verze 0.13 Win32 emulátoru MSX, dříve známého jako FreeMSX, nyní vychází pod jménem RuMSX. Příští verze nejspíš bude PayMSX a bude shareware... ;-)) *** Včera jsem vyvolal zmatek, když jsem aktualizoval stranku s datem 27.5., neb jsem prostě tupě připočetl den k posledním novinkám. Sorry. Konečně se také vyrovnaly oba mirrory.


1.června 1998, 21:00

MAME 0.33 beta 4 [Download]
Nova beta MAME predevsim prinasi podporu 26 novych her (Xybots!!!), a dale samozrejme jako vzdy hromadu drobnych vylepseni - predevsim pro System16 hry. Nove hry: Paperboy, Super Sprint, Championship Sprint, 720 Degrees (yess!!), APB (preliminary, and bad ROMs), Zyyzzyxx, Eyes, Space Seeker, Ponpoko, Head On, Invinco / Deep Scan, Tranquilizer Gun, Space Trek, Money Money, Jack Rabbit, Blasteroids, Xybots, Escape from the Planet of Robot Monsters, Ghouls 'n Ghosts (new, complete set) (preliminary), Xenophobe (preliminary), Super Space Invaders '91 (preliminary), Crazy Balloon (preliminary), MotoRace USA, 1943 (Japanese).
Na Rodimusove strance jsou samozrejme jako vzdy optimalizovane verze pro Pentium a AMD.

HU6280 v0.00092 (DOS) [Download]
Nova verze emulatoru PC Engine:

   - Improved IRQ emulation (Cybercore now works) 
   - Now detecting shady start addresses (R-TYPE US now works) 
   - JamSponge gets busy with some serious debugging! 
   - Fixed sprites bug on Marchen-maze 
   - Buryem now works 
   - Added Load and Save STATE feature 
   - Temporarily removed fps counter 
   - Changed internal screen emulation/dump! emualtion is 50% faster

Krátce z domova i ze světa
*** Hrne se na nas spousta releasu novych veci - jeste tento tyden se ocekava jak Retrocade, multiarcade emulator, kolem nehoz delaji jeho autori hrozny hype (seznam podporovanych her), tak MESS - multi konzole emulator, ktery bude v prvni verzi podporovat NES, Coleco, Genesis, TRS-80 Model 1, a Colour Genie. *** Flashpoint je nazev nove hry, ktera bude podporovana v System16. tady se lze podivat na nejake obrazky, jde o jakysi Tetris clon. *** Jak to tak vypada, server www.jaap.cz uz zase jede, bohuzel jak jsem tak koukal, nekdo preinstalovaval apache a cgi-bin adresar je nyni ponekud jinde, tudiz nejede pocitadlo. Snad zitra. Ehh, dopsano o 15 minut pozdeji - uz to funguje... :-) Tentokrate byli na Cesnetu rychli, za coz jim pravem patri dik. *** Jak to tak vypada, mohla by se urodit nova verze KGenu - nejlepsiho emulatoru Genesisu! Na homepage autoru je zatim jen mnohoslibna hlaska 'Expect some news soon', nicmene je to i tak po mesicich stagnace maly naznak vyvoje... *** Homepage SNEmulu je ted tady. *** Genesis Game Guide je nyni k dispozici ve verzi 0.90. GGG je skvely seznam her pro Genesis (nove i SeguCD a 32x). *** Na strance Raine se objevila neprijemna zprava o moznem ukonceni vyvoje emulatoru :-(((. Boha jeho, prece to autor nezabali jen proto, ze nema pripojeni na inet? *** Dneska je to bez diakritiky, protoze jsem linej. ***


27.května 1998, 21:00

Project Unreality 0.4a-1 [Download]
Dlouho očekávaný release emulátoru Nintenda64 - zatím vhodné ovšem výhradně pro příznivce N64 demoscény, pro hráče ještě nic. What's new:

   - Decent RSP emulation 
   - Preliminary RDP emulation (only sprites right now) 
   - Beginnings of TLB emulation 
   - Completely new interrupt system 
   - New audio core (using DeltaPlayer) for near-perfect audio emulation 
   - Many new COP1 opcodes added 
   - Z64 filename support

HU6280 v0.00070 (DOS) [Download]
Opět nová verze emulátoru PCEngine, rychlost vývoje je udivující, a kompatibilita už začíná být docela slušná - ovšem z cca 230 PC Engine her, které mám, mi nefungují v Magic Engine jen čtyři a na ty se zatím HU nechytá taky. What's new:

   - Full HU6280 emulation 
   - Full palette emulation 
   - Full char+char mask emulation 
   - Full sprite+masking emulation (inc priorities) 
   - Full pad1 emulation 
   - Hires screen support ! 
   - Optional GUI for loading ROMs ;) 
   - Runs most Hucards 
   - Screenshot feature

Atari800 0.9.6 [Download]
Nová verze nejlepšího a navíc víceméně českého emulátoru osmibitových Atari - what's new:

   - Enhanced keyboard and joystick handling support 
   - UI: the too fast autorepeat was fixed - by disabling the repeat altogether. 
   - SIO: serious bug in CopyToMem fixed. No more rewritten ROM OS. 
   - ANTIC patch: no player DMA without missile DMA. 
   - SIO: missing 'else' in DIR routines. 
   - Allegro VGA: updated Makefile and fixed ShutdownVGA(). 
   - VCOUNT patch 
   - PIA_Initialise() should initialize PORTA to 0. 
   - PIA registers are mirrored not only in Atari800, but in XL/XE models as well
     (thus addr&=0xff03). 
   - VESA2 mode support (about three times faster than X-mode). VESA2 also preserves
     the refresh rate. You can disable VESA2 modes by switch -novesa. Also colour
     palette initialization is faster now. 
   - Atari_Set_LED function (use -DSET_LED to enable that). 
   - UI: the last ESC keypress is not passed to the emulated program anymore. 
   - Monitor: pressing [Return/Enter] can be used for single stepping as well. 
   - New routine for saving of screenshot in 336x240 size as PCX. 
   - The Atari keyboard should now react quickly enough. DOS port contains keyboard
     buffer for last two keys. 
   - Fix for initialization of PORTA 
   - Better joystick autodetection 
   - Several fixes for more ANSI like C code 
   - ANTIC: fix for DLIST counter. 
   - ANTIC: several more hardware registers are unreadable. 

Krátce z domova i ze světa
*** Na ROMLISTu se divoce dumpuji Neo-Geo ROMky, tento týden již deset! Kewl, škoda, že zatím stále nejsou použitelné ani v jednom z obou existujících emulátorů. *** Autoři dvou průměrných emulátorů SNESe - NLKSnes a Esnes - spojili své síly, a pracují společně na novém emulátoru - NLKE. První verzi 0.01 vypadá docela slušně, přece jen je vidět, že autoři nezačínali z ničeho... ***


25.května 1998, 19:41

System16 0.78 (DOS) [Download]
Přesně dle očekávání vyšel o víkendu System16 - dokonce nadvakrát, neb první release obsahoval kritické buggy. Je tu osm nových her: Strategic Defense Initiative, Dynamite Dux, E-Swat, Heavyweight Champ (not playable yet), Wonderboy III : Monster Lair, Passing Shot, Tough Turf, Moonwalker (jediné překvapení). Krom toho samozřejmě další novinky:

   - Added mouse support. (needed by SDI) 
   - Replaced the previous Z80 emulator by a new one from Neil Bradley 
   - Added an alternative YM2151 emulator from Tatsuyuki Satoh (faster!) 
   - Added zipped ROMs support 
   - New improved gfx engine, it's now faster. The sprites scaling is also
     more accurate now (see Space Harrier) 
   - Added EAGLE graphics from Dirk Stevens 
   - Added scanlines support. (only if linear 320x480 or 640x480 are
     available) 
   - Added Z80/YM2151 emulation to Out run and bootleg Super Hang-On 
   - System16.GCS not longer needed, replaced by System16.INI 
   - *.CFG files not longer needed, replaced by System16.INI 
   - Emulator and games configurations are now saved in System16.INI 
   - Game selection screen added if no game specified on command line 
   - Added original arcade lamps emulation via the keyboard LEDs

NeoRAGE 0.00005 [Download]
Několik docela zajímavách změn v nové verzi druhého emulátoru Neo-Geo, nicméně to, na co všichni čekají - zvuky a podpora více než 256 barev, zatím nikde... What's new:

   - Keyboard redefinition(TAB) 
   - Bug fixes that makes more games playable EX. Ninja Commando, Sengoku2
     and no strange title screen in Fatal Fury and more. 
   - Support for roms with different rom size as Blues Journey 
   - Much easier to start games just write neorage and the name of the
     subdirectory.

HU6280 v0.0004f [Download]
Další release emulátoru PC Engine:

   - Optimized gfx char-redraw loops (nice speed hit on some games) 
   - Took advantage of xscroll==0 :) faster on some games 
   - Changed VSync to OFF as default... (not enuf people reading the docs) 
   - Removed some more debugging code

Krátce z domova i ze světa
*** Zajímavé, mrtvý systém www.jaap.cz, smutně čekající na Cesnetu až se najde někdo, kdo by v něm přeinstaloval disk, se dnes dopoledne rozběhl...??! V této chvíli už ovšem zase neběží - není nad cesneťáckou duchařinu... ;-( *** Nová verze Raine bude podporovat Double Dragon 3! *** Na homepage System16 je krom nové verze i pár screenshotů z dalších her, na které se můžeme těšit příště - Aurail a Quartet. *** Neo-Geo Message Board na RomListu. Bude se hodit, neb Johan svůj news server zavřel. BTW - o víkendu bylo dumpnuto několik nových ROMek, nicméně jelikož většina těch menších již je venku dávno, přichází čas velkých krav - Pulstar (14mb ZIP) ještě zdaleka nepatří mezi ty největší, a už je avizováno, že k jeho běhu v emulátoru bude třeba více než 128MB!! Krize... *** Tak tohle by měl být obrázek z nového emulátoru PSX - PsyKe, kterak v něm běží demo TREX. Kdo chce, ať věří že to není fake... *** S novým skokem v číslování verzí X68 opravdu není něco v pořádku, viditelné změny jsou veskrze negativní. Nehodlám se tomu nijak věnovat, stejně je to pod windoze, ale pokud má někdo zájem, tak nějhodnotnější informace najde na #X68000 stránce. *** V Might&Magic 6 jsem po dalším víkendu beze spánku dotlačil své postavy na 33.level, a odhaduji že jsem teprve tak v 15% hry, což pro kvalitní update této stránky nevěští nic dobrého... ;-) :( ***


21.května 1998, 16:41

VGen 0.18 (DOS) [Download]
Druhá public verze nového Genesis emulátoru, zatím pochopitelně nic moc. What's new:

   - Slightly better ROM compatibility 
   - A little faster 
   - ROMs can be loaded from the command line 
   - Screen and sprite priorities are correct now 
   - Background color added 
   - Window plane added 
   - Controller 2 emulation added 
   - Joystick support 
   - Version select added 
   - Screen mode select added 
   - GUI improved 
   - Save and restore state 
   - Save RAM emulated

HU6280 v0.00031 [Download]
Nová verze nově vznikajícího emulátoru PCEngine, what's new:

 - Modded memory fetches to use mmu_ptrs instead of indexing via mmu_regs
 - Put in a framesync on/off toggle (Use F1) - default , ON
 - Changed screen dump for speed
 - Seperated irq code from line update :)
 - Tided up sprite masking code again (neat again)

Krátce z domova i ze světa
*** V reakci na včerejší release ZSNES ohlásil vývojový team SNES9x na své homepage DOS release nové verze do týdne. *** Krutý nedostatek času způsobil, že náš server zatím stále leží nefunkční na Cesnetu, zítra je pátek a to taky asi nikdo nebude mít čas pro něj dojet, natož ho přeinstalovat. Takže přístí týden. Snad. ***


20.května 1998, 11:41

Výpadek serveru www.jaap.cz
Subj. Krátce poté, co jsem provedl ranní aktualizaci, přestal fungovat náš server na Cesnetu. Údajně se zhroutil disk, tudíž server nejede, a bude třeba vyhradit disk nový, nainstalovat Linux, dojet na Cesnet, přetáhnout co se dá zachránit ze starého disku, a především - na tohle všechno si najít těch pár hodin času... :-(
Jelikož jsem realista, vidím to tak nejdřív v pátek. Do té doby budu tudíž aktualizovat pouze PechNet Mirror.


20.května 1998, 8:20

ZSNES 0.400 (DOS) [Download]
Takže závody autorů SNES emulátorů kdo první přijde s podporou SuperFX chipu vyhrává... ZSNES! Pravda, zatím, jak sami autoři přiznávají, je poněkud "buggy" - úmyslně jsem vyzkoušel několik FX her, z nichž nejsou na ZSNES homepage obrázky (DOOM), a žádná sláva. Nicméně každopádně je to významný krok kupředu ke konečnému cíli - dokonalé emulaci SNESe. Co dalšího nového přináší tato verze:

   - Fixed a dual windowing bug in mode 7 in 65536 color mode 
   - Re-added FPU Copy due to a demand 
   - Implemented MMX Copy. Use -om to enable. 
   - Fixed a bug when writing to .bmp files 
   - Added (buggy) SuperFX support (9.5MB memory required) 
   - Fixed up sprite windowing. Should hopefully be correct now 
   - Added a commandline to show all file extensions through the GUI 
   - Added Noise to the Sound DSP 
   - Added a Fast Forward key. Use the Tilde Key (~) located at the top-left
     of your keyboard. 
   - Added Sprite Priority Correction 
   - Fixed a tile caching bug that caused some tile corruption 
   - Fixed a 65816 bug in XCE on the x flag. 
   - Implemented Interleaved format and a simple auto detection. In case
     autodetect fails, use -i. 
   - Improved header detection. Should now work better with demos and games
     with weird filesizes 
   - Added a new graphics engine in 256 color mode. It should be much faster
     in areas that don't use mode 7, but lacks a lot of features such as
     windowing, mosaic, and sprite priorities so it is disabled by default.
     It can be enabled by pressing 8 during gameplay. (~40-100% faster) 
   - Optimised Mode 7 in 256 color mode 
   - Implemented dual windowing to color window clipping 
   - Fixed several color window clipping bugs 
   - Added full resolution screenshot capture in 640 x 480 x 65536 mode 
   - Fixed several transparency bugs 
   - Added NewGfx to zsnes.cfg which determines if the new graphics engine is
     enabled at start 
   - Added CopyMethod to zsnes.cfg which can default the copy method as
     either FPU copy or MMX copy 
   - Allowed systems with 5.5MB of RAM free to load 2 megabit ROMs

Krátce z domova i ze světa
*** Neofront je jednoduchý DOS frontend pro NeoRAGE. Snad se bude někomu hodit. *** NeoRAGE se týká i další krátká zpráva - tady je takový malý kompatibility list, obsahující 26 her. Ostatně - doporučuji snad ani jiné, větší hry zatím nestahovat (Samurai Shodown), neb tyhle dumpy nejsou z arcade, ale z cd verze, nejsou tudíž ani v jednom z podporovaných formatů (ROMlist Arcade Dump, MGD2), a co kus to jiný způsob odstranění audia. Je zbytečné sosat 20MB+ soubory, až se nějak ujednotí formát podporovaný v emulátorech, ROMky se bezpochyby objeví všude.


19.května 1998, 17:00

BrSMS 1.7 (DOS) [Download]
Nový release Sega Master System emulátoru přináší povětšinou jen bugfixy:

   - Fixed a bug on Sound Blasters configured to IRQs greater than 7 
   - Fixed two graphic bugs related to the CPU Graph 
   - Fixed a sprite bug (score of "Golvellius" in top-view stages) 
   - Now BrSMS can open read-only files (ie files on CD-ROMs) 
   - Support for PAUSE key (press "P" on keyboard) 
   - Option to adjust joystick sensivity ("-joysens") 
   - Optimized the sprite renderer 

Krátce z domova i ze světa
*** V této zprávě je hodnotná informace přímo od jednoho z autorů System16 - nová verze 0.78 vyjde již tuto sobotu! *** Cabbe, autor dumpů velkého množství ROMek zejména pro lepší emulátory (RAGE, System16), odchází z emulátorové scény. Blíže zde. *** Nová verze X68 - 1.00. Jako obvykle je veškeré dostupné info japonsky, takže vím prd. Nicméně předchozí verze byla 0.31, a k tomuto číslu se dospělo po setinkách během více než roku, takže podezřelý skok v číslování. Na první pohled po instalaci ovšem žádný rozdíl nevidím... *** Už nějakou dobu se pokouším zjistit, kam se poděly coin-op automaty, stávající v dobách mého mládí v maringotkách obležených pařbychtivou mládeží. Rád bych se totiž několika hodnotných kousků (zejména mám zálusk na Centipede) zmocnil coby pěkné funkční dekorace do svého staromládeneckého pokojíku. Nedávno jsem konečně dostal tip na firmu, která se prodejem repasovaných automatů zabývá, hbitě jsem jim napsal a čekal. Včera mi přišlo odpověď, a málem mně ranilo - ceny se pohybují od 20000 do 400000 tisíc (nepřepsal jsem se - opravdu je tam pět nul). Dekorace nebude. ***


18.května 1998, 19:00

NeoRage (DOS) [Download]
Jasný hit dneška - první verze zcela nového emulátoru NeoGeo, která vypadá možná i lépe než Gekko. Není samozřejmě omezena jen na jednu hru, nepodporuje zvuky ani joystick, a běží v pouhých 256 barvách. Zatím nepodporuje CDRIP formát, ale údajně by se měl objevit již v další verzi, stejně tak jako podpora vesa modů. BTW, jak už trochu naznačuje název, autory je vývojový team RAGE. Emulátor vyžaduje DOS4GW extender, který je třebas na mé download page.

MAME 0.33 Beta 3 [Download]
V nové betě je krom tradičních drobných vylepšení emulace jednotlivých her především podpora cca čtyřiceti nových her, povětšinou zbytku CPS1 a něco málo ze System16 (!!), z ostatních stojí za povšimnutí minimálně legendární Double Dragon a Klax. Rychlost nadále tragická, leč na irc jsem se dozvěděl, že MAME je především dokumentační projekt, jehož cílem je dokonalá emulace, a rychlost přijde časem sama se zvyšování výkonu průměrných počítačů. To jsou mi věci.

z26 1.03 (DOS) [Download]
Nová verze emulátoru Atari 2600 - what's new:

   - Fixed crash if you don't have a Sound Blaster.  This problem was
     introduced in version 1.02. 
   - Slightly faster sound interrupt handler and sound generation. 
   - Joystick controls can be swapped between players. This allows the
     joystick to be used on games like raiders.bin which use the *wrong*
     joystick. Keyboard controls are swapped too.

Krátce z domova i ze světa
*** Release Project Unreality se očekává do dvou týdnu, a v některých demíčkách už údajně funguje i zvuk! Sounds great... *** The Dump otevřel Neo-Geo sekci! Tady. Zatím tam je jen to, co všude jinde, a co už každý má jistě dávno doma, nicméně lze důvodně předpokládat, že vzhledem k pověsti Dumpu se budou nové ROMky objevovat především zde. *** Na ROMlistu se objevil dump Xybots od Atari (už ho mám doma dávno - možná nějaká kompletnější verze?) - to je panečku výzva pro autory emulátorů, zejména v MAME by se mohli chytit za nos, hra z roku 1986 běžela s nejvetší pravděpodobností na několika Z80, na tom snad nic není, a já bych se mohl vrátit zpět do školních let, kdy jsem hned po skončení přednášek uháněl na Můstek do Zeleninové tržnice, a celý den tuhle skvělou 3D hru pro dva hrál, nebo minimálně kibicoval... BTW po cca roce byl Xybots nahrazen takovou vynikající vertikální střílečkou s tankem, taky se bezvadně hrála ve dvou - nevzpoměl by si někdo na jméno? *** Už nějakou dobu si chci koupit pro hraní her v emulátorech pořádný gamepad, ale protože do toho moc nevidím, a přesto i práve proto předvídám budoucí problémy, trochu jsem se začal o problematiku připojení gamepadů zajímat. Pro majitele Gravis Gamepadu je docela dobrá stránka tady. Při svém pátečním neúspěšném tažení za originálem Might an Magic 6 po obchůdcích stupidních lokálních distributorů jsem si povšiml, že v JRC měli docela výběr. Tento týden se tam zastavím a poreferuji, jak se s gamepadem zlepšila má herní pohoda... ;-) *** O víkendu se objevil nový PCEngine emulátor, HU6280, releasy vycházejí po několika hodinách :-), poslední je zatím 0.0002h. Emulátor zatím nemá ani vlastní homepage, žádná podpora zvuku, je v C++, tudíž pomalý až hrůza. Zbytečná práce, kvalit Magic Engine IMHO nikdy nedosáhne. *** Nová, pěkná emulátorová sajta - RetroWorld, provozovaná bývalým zakladatelem StormWorldu. Bohužel na geoshitties jí asi příliš růžová budoucnost nečeká... *** Na ZSNES homepage je pár nových screenshotů z her, používajících FX a DSP chipy. DSP podpora s určitostí nebude v nadcházejícím releasu, ještě stále je ve stadiu ladění. *** XMVSF by měl být emulátor hry X-Men vs. Street Fighter, což je skvělá bojovka od Capcomu stará jen dva roky (CPS2). Vzhledem k obsahu této homepage si nemyslím, že by emulátor kdy spatřil světlo světa. ***


18.května 1998, 13:00

SNEmul 0.7 (DOS) [Download]
Nová verze skvělého SNES emulátoru, dokonce už jsem doma objevil několik her, které funguji pouze v něm... Chybí mu snad už to, co zatím nemá žádný ze SNES emulátorů - podpora speciálních chipů, předevěím FX a DSP. What's new:

   - Added NTSC/PAL detection 
   - Speeded up a bit the graphic engine 
   - Implemented 16 bits resolutions 
   - Added support of palette alteration between scanlines 
   - Implemented fixed color/subscreen addition and subtraction 
   - Fixed a bug in the SPC700 
   - Added another sound engine (worse than SEAL one, but may work with cards
     which are uncompatible with SEAL) 
   - Improved some dialogs 
   - Added a 'fast sound' option 

No$ GameBoy Emulator 1.5a [Download]
Další víceméně bugfix release shareware emulátoru GB. What's new:

   - EMUFIX: True sprite priority order (Garqoyles Quest, Mortal Kombat 3,
     Big Hurt Baseball, etc) 
   - EMUFIX: Splitted sprite size (Super Hunchback 2) 
   - EMUFIX: Timing optimization (Bomberman 3) 
   - SETUP: Added mousespots to toggle between setup screens and for save
     setup 
   - DEBUGGER: F10 status screen: re-fix for IE/IF flag display 
   - JOYSTICK: 4 button setup fix, this time really fixed completely 

Krátce z domova i ze světa
*** Přes víkend vyšla spousta nových věcí, na které se musím blíže podívat, takže další update stránky bude k večeru. Bohužel těžce nestíhám, o víkendu jsem spal asi jen pět hodin a tvrdě pařil Might&Magic VI, což je IMHO definitivně nejlepší dungeon současnosti. Mimochodem na MM6 se dá pěkně demonstrovat, jak je to vlastně s tzv. pirátstvím - ještě v pátek večer jsem byl jak v JRC, tak ve Skořepce s odhodláním koupit si originál, nicméně nikde neměli přestože se v zahraničí prodává už 3 (ano, opravdu tři) týdny. Co ktomu dodat - v ČR se prostě momentálně NEDÁ koupit legálně nová hra... :-(( ***


14.května 1998, 20:55

Project Unreality News [Homepage]
Zatím nejslibněji se vyvíjející projekt emulace N64 překročil další mezník ve vývoji - lze v něm spustit první komerční hru, Mortal Kombat Trilogy! Jak je vidět z obrázků na HP, grafika je ještě poněkud rozhašená, nicméně autoři jsou i tak plni optimismu. Release nové verze je očekáván někdy v období posledních tří dnů tohoto měsíce.

No$ GameBoy Emulator 1.5 bugfix [Download]
Číslo verze zůstalo stejné, ale obsah archivu se v tichosti změnil o novou verzi, obsahující opravu několika chyb:

- joystick: 4 button setup fix, i've had only a 1 button stick for testing, sorry
- colors: bugfix for changing debug color set
- memory: files.lst loaded to 100% temporary memory (more free conventional mem)
- memory: upper memory blocks used for allocation (more free conventional mem)

Krátce z domova i ze světa
*** Na ROMlistu jsem objevil sekci Nerds Mails, kde jsou ukázky z mailů, které dostávají autoři emulátorů od všemožných lamerů a jiné pakáže. Dost zábavné... *** Už pár dní je v provozu tenhle news server, který provozuje Johan Kohler, autor Gekka. Původně jsem předpokládal, že je to jen takové plácnutí do vody aby se zbavil dotěrných pařbychtivců, ale Johan zatím docela aktivně odpovídá na dotazy. Stručný výtah toho, co se můžete dozvědět přečtením těch cca 150 zpráv, co tam zatím jsou: veškeré dotazy na datum dalšího releasu či pravdivost fám ohledně prodeje emulátoru firmě SNK nechává Johan bez komentáře - snad více prosákne do konce měsíce; podpora zvuku určitě časem bude, emulace by se tím měla zpomalit o pouhých 10-15%; v nové verzi bude podpora CD verzí nejnovějších her (yeah, time to download iso). ***



(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS