Emulators CZ Logo, vytvořené Zdeňkem EMH Musilem Přístupy od 27.3.1999


Index novinek: 3.6.-25.6.1998

25.června 1998, 8:10

SNEmul 0.78 [Download]
Nová verze výborného SNES emulátoru, více méně se tu objevilo to, co announcovali autoři začátkem týdne:

   - Now the GUI can be used entirely with the keyboard. 
   - Many bugs fixed/improvements in the GUI 
   - Added the possibility to display the game in the background 
   - Fixed some bugs in 8 bits mode 
   - Fixed a bug in sound DSP. Now Secret Of Evermore works 
   - Fixed another bug in horizontal scrolling 
   - Fixed a bug when words were read from the ports 
   - Optimized the CPU a bit 
   - Fixed a bug in transparency effects 
   - Added fast 8192 colors effects for subscreen/mainscreen add/sub 
   - Fixed/implemented Full Screen increment (now Final Fantasy Mystic Quest
     looks better) 
   - Fixed a bug in SPC700 (now Terranigma works) 
   - Fixed a bug in HDMA 
   - Implemented TCALL SPC700 instruction 
   - Fixed another bug in old joypad reading method 
   - Optimized 32768 colors effects for fixed color add/sub 
   - Sidewinder and GamePad pro support 
   - SNEmul used the new Allegro 3.0+WIP. 
   - Other bugs fixed

SNEqr 0.340 [Download]
Nová verze docela slušného emulátoru SNESe, na SNES9x/ZSNES však zatím nemá. What's new:

   - DOS4GW stub replaced with PMODEW 
   - Another important part of the screen renderer has been converted to
   - Pentium-optimized assembly language 
   - CPU core optimized somewhat 
   - Improved Mode 7 emulation 
   - Fixed bug with Indirect HDMA 
   - Obscure CPU bug fixed 
   - Wait for retrace/Leading Edge options enabled in GUI 
   - Revised algorithm for BG rendering; the new version is less
     memory-intensive and faster than before 
   - Auto-backtrack system revised 
   - SNEqr now remembers when you turn off Show FPS so you can turn it off
     permanently. 
   - Fade-out added to GUI. 
   - Config-file option added: AskB4Exit.  Set to 0 if you don't want the
     annoying quit-confirmation message. 
   - Quit-confirmation dialog now appears when you press ESC to exit.

Replay + 1.00 [Download]
Replay+ je docela zajímavě vypadající multiarcade emulátor pro DOS/Linux (Win32 coming soon), následovník nevalného projektu Replay. What's new:

   - Game Save/Load 
   - Screen rotation 
   - Dip Switch saving 
   - Global/Local key configuration & saving 
   - Global/Local joystick configuration & saving 
   - 16/24 Bit Unix/X support (albeit slow at the moment) 
   - Joystick support in Linux 
   - Movie Capture and Playback 
   - Network Support 
   - Perfect colors in Bump'n'Jump 
   - Implemented mirror video in Burgertime 
   - Developer version includes source code, and an integrated debugger 
   - Supports game drivers as shared libraries in Unix. No need to link all
     games into the executable. Allows you to delete drivers you don't want
     and add drivers without recompiling the executable. 
   - Sound support in Linux 
   - AY-3-8910 support for sound in Burgertime, Bump'n'Jump, Amidar 
   - Sound support in Super Pac-Man 
   - YM2203 support for future Robocop support 
   - Robocop support (Pirate ROM set) 
   - Lock'n'Chase support

Krátce z domova i ze světa, nejen o emulátorech
*** Včera se aktualizace nekonala, neb na mne padla lennost veliká... *** Zde je tisková zpráva, ve které se lze dozvědět bližší info o nové herní konzoli firmy Sega. Hrůzným zjištěním je, že jako OS bude použita upravená verze Windoze CE... *** Na PSEmu HP jsou nějaké nové informace o (zatím) nejlepším pokusu o emulaci PSX. Projekt se nyní jmenuje PSEmu Pro, a jeho vývoj pokračuje i po odchodu Duddieho. V srpnu je očekávána nová verze, ovšem zcela jistě nebude public. *** Opomněl jsem se zmínit, že se mi v pondělí podařilo protlačit na server Scitech Display Doctor 2.52 - je na Download stránce. *** Neo DriftOut - dumped. Krom toho se na RomListu objevil jakýsi fix, který udajně opraví 4 špatně dumpnuté (??) ROMky, takže k jejich spuštění v NeoRAGE nebude třeba tolik paměti: King of Fighters '94, Aero Fighters 2, Galaxy Fight, Art of Fighting 2. *** Do MESSu byly přidány drivery pro Apple II a Atari 5200 - budou v příští verzi. *** Nová verze SPCPlay 0.200, přehrávače SNES music. *** MAME 32 beta 6. *** HU6280, emulátor PCEngine, vyšel v jakési divné experimentální beta verzi s podporou zvuku. Homepage s downloadem. Stojí to ale za prd. *** Společnost Microcode Solution začala prodávat svůj Macintosh emulátor FUSION v DOS portu. Homepage. Komerce, na stránce je k dispozici demo. *** Win64, windozoidní emulátor C64ky, vyšel ve verzi 0.40. Na časté žádosti C64 fandů uvedu ještě jedno URL - zde je archiv C64 her. Very busy. *** Kemical, jeden ze stálých dodavatelů ROMek na scene ftp, startuje svou web page, zaměřenou převážně na NeoGeo a CPS2 ROMky. *** Dalším dobrým zdrojem pro ty, jenž si z nějakého důvodu chtějí tahat ROMky z webu [evil grin], je NeoGeo Showdown. *** WANTED: Emulatormania, česká stránka, jenž byla zde, je fuč. Žeby s koncem školního roku zanikaly i studentské stránky? Je to škoda, protože review na Callus hry, které obsahovala, byly IMHO velmi kvalitní. Pokud se mi ozve autor (nebo případně někdo, kdo na něj má kontakt), rád jeho Callus stránku tady vystavím. ***


23.června 1998, 9:18

Krátce z domova i ze světa
*** Nová DirectX verze System16 bude podporovat Fantasy Zone. *** Kabuki Klash (NeoGeo) - dumped! *** Callus Player's Society - tady lze najít nejlepší Callus Movies - tj. hry, uložené novou funkcí Callusu (od 0.40). Doporučuju se tam určite podívat, vydržel jsem u filmečku, zobrazující dohraní 1941 na jednu minci, a chvílema jsem opravdu nevěřícně zíral jak to vypadá, když se to opravdu umi... *** MESS byl portnut na Amigu, krom ohlášeného driveru pro osmibitové Atari už je hotova i podpora Vectrexu. *** BrSMS 1.10. *** Nová verze I, Robot emulátoru zvučí. Download verze 0.98. *** Tady je možno se dozvědět, co nového nás čeká v další verzi SNemulu. Osobně vítám zejména možnost jinak pěkné GUI konečně ovládat i z klávesnice. *** Vřele doporučuji QSound CPS2 Player, umístěný na Callus homepage. Stáhnul jsem si všechny dosud dumpnuté CPS2 romky, a o víkendu poslouchal nádhernou, místy až dech vyrážející akční hudbu, kterou je skorem každá hra přímo nabitá. Drobnou nevýhodou zůstává pouze velikost CPS2 ROMek - pod 10MB jde jen málokterá, přes 20MB mnohá... ***


22.června 1998, 10:30

NeoRAGE 0.0015 [Download]
Další verze skvělého emulátoru NeoGeo přináší především možnost típat obrázky z her, což bylo dosud poměrně komplikované, takže lze očekávat brzký update mé NeoGeo stránky plno pěknými obrázky. Jinak samozřejmě potěší i další zlepšení práce s velkými ROMkami. What's new:

   - Screen capture
   - Support for more of the big and newer games. Goal Goal Goal, Galaxy
     Fight & Samurai Showdown. But Pulstar have still problem in Stage 2-4
   - Metal Slug fix (no reset on level 2)
   - VGA bug fix
   - No crash if not VBE2.0 detected
   - Keyboard bugfix

Callus 0.41b [DOS/DirectX]
Bugfix release skvělého emulátoru:

   - 400x300 tweaked mode (maybe not very compatible)
   - 16-bit SB output via 8-bit dma
   - Fixed minor start/coin input bug
   - Fixed DOS 8-bit QSound output (typo)

CAGE 1.07 [Download]
Nová verze multiarcade emulátoru pro W95:

   - Improved timing and sound support
   - Zipped ROM support
   - Joystick support in ALL games
   - Hiscore and State load/save in most games (works well)
   - Tweaked CPU emulation cores for faster performance
   - New game: Galaxian


BrSMS 1.9 [Download]
Nová verze SMS emulátoru:

  
   - Fixed a bug in the sound engine, now the voice is working again.
   - Fixed a minor bug in the memory dump of the debugger
   - Added two new commands to the debugger (F7/F8, "step into" and "step
     over")


BrMSX 1.134 [Download]
A od stejného autor i nová verze MSX emulátoru se stejnými změnami:
   - Fixed a problem in the mapper manager, now "Super Laydock" works again.
   - Fixed a minor bug in the memory dump of debugger
   - Added two new commands to the debugger, F7 and F8, "step into" and "step
     over".


Atari800 Win 2.0 [Download]
Celkem zásadní update emulátoru osmibitových Atari:
   - Seven Cities of Gold works fine now
   - Built with MFC dynamically linked instead of statically. This makes the
     exe much smaller.
   - Last directory for disk images is remembered even when using ctrl-F1,
     ctrl-F2, etc. Drives selected with ctrl-F? are saved in registry.
   - Keyboard joystick can be configured to automatically release when key is
     released. This setting is saved between sessions.
   - Using relative pathnames for OS images will no longer confuse dialogs
   - Bad ROM paths/names will show a specific dialog about the failed file
     and will not cause two boot failures in a row.
   - Remaining inconsistencies in graphics/hardware dialogs are gone, and the
     behavior of the graphics dialog is slightly different to be less
     confusing
   - Failure to boot (bad ROMs) several times in a row won't get Atari800Win
     stuck at a black screen, or leave the hardware dialog up.
   - If individual registry keys are missing/corrupt, they will be replaced
     with reasonable defaults so booting proceeds normally next time.
   - Fixed a problem that could cause the small dialogs used for graphics
     selection in 320xXXX modes to not actually switch until Alt-Enter was
     hit.
   - Windowed modes now clip the extraneous overscan area like other versions
     2X stretched non-directdraw window modes are now much faster, but unless
     you have an AGP graphics card, will almost certainly cause your sound to
     break up.
   - Window/Full screen state changes with alt-enter are saved to registry
   - All strings moved into the string table. This means Atari800Win should
     now be VERY easy to translate to other languages.
   - The "dont show" flag works for the joystick dialog.
   - Added a "Clear all settings" menu entry under the "Misc" menu. Basically
     resets everything to first-run defaults.
   - Fiddled around reducing code size, got it below 200K with dynamic MFC.
   - Fixed annoying DirectInput acquire bug
   - Added support for four joysticks (but not tested)
   - When saving the sound to a file, it is now automatically saved in WAV
     format (audio format is PCM, 8bit/mono, at whatever the sample rate is).
   - Further refined the joystick read routines to avoid 8-bit programs that
     are pounding on the joystick ports with reads
   - Fixed a bug that occurred when setting the sound volume to 100%
   - The DirectDraw object is released when transiting modes, so if you start
     full screen, then go to GDI window, you can run another DirectDraw app
     without conflicts.
   - Bad screen dimensions fixed when going from DirectDraw stretched window
     to a full screen mode via Alt-Enter
   - Fixe timer bug; also decreased the frequency of refresh for the speed %
     window, and put it back to an integer percentage.
   - Changed the way screen refresh works when skipping some updates, so that
   - Atari800Win doesn't suffer any loss of emulation accuracy when skipping
     frames.


Krátce z domova i ze světa
*** DTmnt 0.41 - želví emulátor v nové verzi dost dobře zvučí, a navíc podporuje i samply. O víkendu vyšly celkem dvě verze. *** Dvojí aktualizace postihla i HU6208, emulátor PCEngine - aktuální verze je teď 1.07, oba víkendové releasy přinesly především opravu drobnějších chyb. *** Just-for-Fun 0.14 - nová verze multiarcade emulátoru podporuje jednu novou hru (Psychic 5) a fixuje padání Ninja Kid 2. *** z26 1.05. *** vMAC 0.1.9.5 ve verzi pro Windoze - ke stažení je třeba se proklikat zde. vMAC je portable emulátor Macintoshe pro skoro všechny OS. *** Jak bylo announcována, vyšla první verze nového emulátoru PSX. Zatím není vůbec emulována CD mechanika, tudíž na spouštění komerčních her nelze ani pomyslet, nicméně několik free dem, které jsou zkusil, běží docela dobře... Download. Vše, co je třeba k jeho spuštění, lze nalézt zde. ***

19.června 1998, 13:30

Krátce z domova i ze světa
*** V nové betě MAME jsou změny, v jejichž důsledku je ke spuštění některých her mít PROMky s definicí barev (1942, Commando, Gunsmoke). Download. *** DTmnt 0.37. *** Na Callus stránce byl aktualizován i QSound Player pro CPS2 ROMky, takže teď podporuje všechny existující dumpy. Včera jsem se zapomněl zmínit... *** MTMW 1.30b je neznámý multimachine emulator (no, tedy alespoň já ho neznal ;-)), podporující ZX80, ZX81, ZX Spectrum, Amstrad CPC, Jupiter ACE, Enterprise, MSX, TRS-80, PCW8000 + mnoho klonů a variací zmíněných strojů. Emulátor je pro W32 (DirectX). Thanx for info goes to DarkZeloran. *** m-u-bot page se teď jmenuje Superstar Hoboki a je zde. Thanx for info goes to Ashviper. *** Dnes a zítra jsou volby. Emulators CZ volí jednohlasně ODS! ***


18.června 1998, 8:30

Callus 0.41 [DOS/DirectX]
Skvělá nová verze emulátoru CPS1! Krom japonských verzí her se konečně, konečně podařilo louskout crypted Z80 ROMky, použité v QSoundu, takže nyní všechny hry hrajou! K dokonalost emulace tak nyní zbývá poslední krok: Forgotten World. Během posledního týdne bylo dumpnuto 6 CPS2 ROMek (krom těch na linku, který jsem uvedl včera ještě Xmen Children of Atoms a Marvel Superheroes). Těším se těším...
What's new:

 -Jap Magic Sword support (mswordj)
 -Jap Daimakaimura support (gngj)
 -Jap Muscle Bomber Duo support (mbomberj)
 -Z80 CPU skipping
 -ABC and XYZ button mappings
 -RLE compressed state files
 -'qvol' option
 -Automatic MMX detection
 -Better input device remapping
 -ROM loading from ZIP files
 -Stereo output for QSound games (-stereo on/off)
 -QSound emulation
 -Kabuki Z80 decryption

Krátce z domova i ze světa
*** Vyšla nová verze DTmnt 0.36. Jde o emulátor Teenage Mutant Ninja Turtles - již třetí! (TMNTemu, MAME) Zatím jsem se o něm příliš nezmiňoval, ač nová verze vychází několikrát týdně, stejně tak jako TMNTemu. Ale teď to vypadá, že to stojí za to - emulace je v nové verzi zdaleko nejrychlejší, na mém P200 už lze dokonce hovořit o jakés takés zábavě... ;-) *** Gekko canceled? Někdo tvrdí že ano, někdo že ne, každej je záhadnej jak klášterní tajemství a má informaci přímo od autora. Nic tak hrozného by se stejně nestalo, NeoRAGE je lepší. *** Puzzle Bobble for NeoGeo - arcade version dumped. Divný, ta verze co jsem měl fungovala bezvadně, ale tohle má být udajně real 100% working version. Nu což. ***


17.června 1998, 21:00

BrSMS 1.8 [Download]
Nová verze SMS emulátoru - what's new:

   - Fixed a vertical IRQ problem, now "Sonic 2" runs at correct speed.
   - Fixed a problem in memory emulation, now "Spellcaster" fires to correct
     side and "Wonderboy 3" doesn't lock anymore.

BrMSX 1.133 [Download]
A od stejného autora je tu i nová verze jeho MSX emulátoru:

   - Fixed a problem in memory emulation, this fixes many games, including
     "Phantis 2", "Mopiranger" and "Maze of Galious"
   - Support for two cartridges at the same time. Try the combos
     "Nemesis"+"Twin Bee", "Nemesis 2"+"Penguin Adventure" and
     "Salamander"+"Nemesis 2" (required to see the good ending).
   - New options "-roma" and "-romb" to select the MegaROM Mapper.
   - Support to MegaROM Mapper #2 (Konami with SCC) and MegaROM Mapper #3
     (Konami without SCC). They were included only for completeness, since
     the default Mapper #0 already runs most of these games.
   - Support to MegaROM Mapper #5 (ASCII 16kb). Now you can run the original
     version of "Gall Force"!!! This Mapper also supports the cracked version
     of "Gall Force" and "Eggerland Mystery 2".
   - Support to 80/1 (360kb) .DSK images, like "Elite".
   - TURBO mode is even faster than before.
   - Additions to debugger: Stack Dump and Advanced Info.

NeoRAGE Hint
Po spuštění následující batky funguje v novém NeoRAGE Samurai Shodown! Yeah, this game rocks. BTW, řeknu to narovinu - majitelé raměti menší než 64MB ani nemusejí nové hry zkoušet... Také nejnovější dump z RomListu - Windjammers - funguje skvěle, další hry jsem zatím neměl čas vyzkoušet - neb jak říkám, Windjammers fungují skvěle :-)). A teď ta batka:

echo Samurai Showdown Fix by Chemical
copy /b samsh_p3.rom+samsh_p2.rom+samsh_p1.rom+samsh_p2.rom crap.rom
del samsh_p*.rom
rename crap.rom samsh_p1.rom

Krátce z domova i ze světa
*** Vynikající emulátorová sajta - zde. Sice je kompletně ve španělštině, ale zato obsahuje dumpy CPS2 her, a i všechny rare NeoGeo dumpy. Po Cesnetu to krásně jede přes 20k/s. CPS2 dumpy se objevily i na nejlepších scene ftp - na Niente je ještě o dva víc než tady - žeby nějaká předzvěst podpory CPS2 her v Callusu? *** Sneserism is BACK! Jeden z historicky nejlepších zdrojů SNES romek, zatím je stránka ve stadiu uploadování sbírky. *** Další dobrá stránka, obsahující Callus ROMky - včetně hůře sehnatelných japonských verzí. Ostatně - ty se minulý týden objevily i na Japan ROM Site, která je po půlroční abstinenci nyní obden aktualizována! *** Zajímavá stránka s testy rychlosti emulátorů, umožňující každému koupit si nové PC přesně na míru... ;-))) Zde. *** Capxtra, CPS2 emulátor, announcovaný s humbukem v době, kdy jsem byl na dovolené, je patrně fake. Homepage tohoto "projektu" je ovšem stále online. Jak sami vidíte, lamerský vlastník stránky stále zapírá, ale obrázek ze Street Fighter Alpha, jasně zeditovaný, už raději stáhnul [grin]. Na otázku, k čemu potřebuje 3dfx, když CPS2 žádné 3d chipy nepoužíval, odpovídá zde. Osobně mu nevěřím ani slovo. *** Neofront 0.4 je první frontend, podporující novou verzi NeoRAGE. *** Další zajímavý frontend pro dva C64 emulátory - CCS64 a SidPlay - je Gamebase64. Pozor, archiv má skoro 5MB, ale tentokrát to není shit nafouklý DLL shity apod. - frontend zároveň obsahuje databázi 2500 C64kových her. Sounds great. *** Vertigo relesli NES Pack #41 a #42. Jsou třebas na Ihoru. *** Autoři PsyKe - nového emulátoru PSX dle svých vlastních slov dosahují mnohých úspěchů. No, to ostatně tvrdí o sobě každý. Zde se ale nabízí možnost vše ověřit - release se očekává již pozítří! ***


17.června 1998, 9:20

Zpět z dovolené
Tak jsem zase zpět, a to i přes veškerou diverzní snahu cestovní kanceláře, se kterou jsem v Itálii byl. Chtěl bych proto úvodem důrazně, opravdu důrazně varovat případné další nešťastníky před použitím služeb společnosti Italia Tour Chrudim. Jsou to hajzlové a podvodníci, a v jejich prospektech není jediné slovo pravdivé (no, to jsem přehnal - to moře tam vlastně bylo). Pokud mi vztek ještě nějakou dobu vydrží, hodím celou, z pohledu nezúčastněné osoby snad i krutě vtipnou, historii mé dovolené na papír. Nicméně zpět ontopic. V Itálii mně překvapilo, že i v takové miniaturní díře, kde jsem bydlel (dvě ulice) bylo celkem pět automatových heren. A žádní jednurucí bandité, jako u nás, ale samé cool a zábavné coinop automaty. Vzal jsem si nějak zbytečně mnoho peněz, takže jsem zejména v posledních dnech pobytu mohl s klidným srdcem narvat do automatů cca 150k lir. Jeden žeton stojí 700 lir, ale velkoodběratel mého typu může snadno získat množstevní slevu, kdy přijde hra na 500 lir. To už docela jde.
Hned zkraje mne zaujala hra The House of the Dead. Je to graficky naprosto úžasná záležitost typu Virtual Cop, ovládaná světelnou pistolí, kdy se ve skvělé 3D grafice na hráče neustále hrnou houfy nádherných zombie, kterým je možno kewl způsobem odstřelovat části těla až do úplné anihilace. Shodou okolností tato nezasažtaknováhra vyšla minulý týden i v native PC verzi, je docela dobrá, leč ve srovnání s automatovou předlohou samozřejmě saje.
Jedna z heren bylo vybavena téměř výhradně NeoGeo stroji, takže jsem chtivě zkoumal vše, na co se je možné již v brzku těšit v emulátoru. Nakonec jsem ovšem nejvíc peněz stejně utratil za to, co si můžu zahrát doma už teď - Joy Joy Kid a Puzzle Bobble. Ve dvou to nemá chybu, a sehnat druhého hráče (v drtivé většině hráčku) nebyl problém. Doporučuji.
V NeoGeo herně se také ukázalo, že existuje mnohem více her, než mám zatím ve svém seznámku, z nichž některé opravdu vyloženě překvapily (Double Dragon). Což si vyžádá prudkou aktualizaci seznamu - své poznámky zpracuji patrně příští víkend.
Dost zajímavá záležitost byla i hra Dancing Eyes. V podstatě to byl Qix, obohacený o pár nápadů, převedený do 3D prostoru, a pojmutý jako svlíkací manga hra! Bohužel svlékání probíhalo ve vší slušnosti, dívky vždy pod šaty, které jsem z nich serval, měly ještě cosi zakrývající vše zajímavé, nicméně zejména pro manga fanoušky to svoje kouzlo mělo.
Mno, už jsem toho nakecal dost. K nejvýznamnějším releasům minulého týdne se vrátím jen stručně v krátkých zprávách, a ode dneška jedeme zase v plném tempu.

MAME 0.33 Beta 6 [Download]
Nová beta MAME přináší podporu 19 nových her: 1942 alt, Magic Sword Jap, Ghouls'n Ghosts Jap, Nemo Jap, 1941 Jap, Fighting Fantasy, TMNT (3 verze), Birdie King 2, Space Fever, Heli Fire, Fax, Gypsy Juggler, Dead Eye, Nova 2001, Super Bond, Avalanche, Gladiator, Lazer Command.
Během týdne, kdy jsem tu nebyl, vyšla i Beta 5 s podporou: Nemesis, Konami GT, Depth Charge, Cosmis Alien, Spiders, Exerion, Last Duel, Mad Gear, Cobra Command, Bowl-O-Rama, 1941, Nemo, Sinistar, Moon Alien Part 2, Masao, Satan of Saturn. Celkový počet podporovaných her tudíž dosáhl čísla 601!

NeoRAGE v0.0010 [Download]
Skvělá nová verze emulátoru NeoGeo přináší to, co si hráči nejvíce žádali - joystick a hicolor. Zvuk zatím stále chybí, ale ten taky nikdo nesliboval ;-). What's new:

   - Joystick support (-j)
   - Vesa hi-color support 320x240 (default)
   - 640x480 with scanlines (-s)
   - Support for many of the big and newer games
   - Autoframeskip 1-4
   - No sound

Krátce z domova i ze světa
*** KGEN 98 0.4 - nová verze nejlepšího Genesis emulátoru. Nejzajímavější je podpora prokládaného režimu a 16bit video modů. *** Vyšel MESS první multikonzole emulátor. Zatím ve verzi pro DOS, ARM a MacOS, podporuje NES, Genesis, TRS-80, Colour Genie a Colecovision. Tady by se měl objevit kompatibility list, zatím tam ovšem není nic. Už je hotova podpora driveru pro Atari800, bude v další verzi. *** Vyšel No$GMB 1.5. *** Vyšel PaCifiST 0.49 Beta - nejlepší emulátor AtariST. *** Vyšel SNEmul 0.73 - stále lepší emulátor SNESe. Tradičně ve verzi pro DOS i Linux. *** SNES9x v nové DOS verzi s gui (0.96) nebo bez (1.00). SuperFX support. Nová verze je portabilní, takže na hp autorů lze najít i verze pro různé unixy a jiné podivnosti. *** Z26 1.04. *** Emulátorovou scénu opustili Duddie (PSEmu), Thierry Lescot (System16), Breakpoint (Project UnReality). Emulátory dále vyvíjejí jejich spoluautoři. *** Zophar's Domain je ted tady. ***


Od 4.6. do 16.6. se sluním v Itálii, tudíž stránka nebude aktualizována!

3.června 1998, 19:00

KGen 98 0.2 (DOS) [Download]
Bugfix včerejšího releasu, opravující poměrně závažné chybky:

   - Fixed problem with KGen 98 locking with 8-bit soundcards
   - Fixed VDP Status register
   - Fixed problem with Joypad modes
   - Added long file name support (use -L to disable)

HU6280 v0.00094 (DOS) [Download]
Až je mi to samotnému trapné - ale ZASE vyšel nový HU. What's new:

   - Fixed sprite masking bug on third level of R-Type - this also sped
     emulation up a little bit.
   - Saved 128k, now freeing up GUI buffers
   - Fixed screenshot feature (now outputs correct size bitmap image)
   - Removed the remainder of debugging rubbish still left in the code

Krátce z domova i ze světa
*** Nový DOS multi arcade emulátor - Retrovaders. V první verzi podporuje 25 her, všechny už jsou v MAME. K běhu vyžaduje VESU 2.0. *** Další nový emulátor - ZEM, je věnován Sega arcade boardům, zatím podporuje Pitfall 2, Wonderboy DeLuxe a Wonderboy in Monsterlad - v podstatě Sega-8 boardy. Časem by mohl vypadat zajímavě... Vyžaduje DOS4GW.EXE *** Na CNN.COM se objevil článek o emulace a emulátorech - tady. Je vcelku nezajímavý a povrchní, nicméně je to CNN... ;-)) *** semu je Linux emulátor SegyCD. O nonDOS věcech se většinou nezmiňuji, ale tohle nepochybně zajímavé je, neb zatím žádný funkční emulátor není a semu bude určitě relesnuté včetně zdrojáků. DOS/Win port nás tudíž bezpochyby nemine. Zatím je vše ovšem v poměrně ranné fázi vývoje. *** Peter Hirschberg, autor nafouklého projektu VectorDream, se připojil k Retrocade teamu. Chachá, dobře jim tak. Určitě s sebou přinesl všechny DLL, co našel ve windoze adresáři, a ani Installshit dozajista nezůstal zapomenut doma. Ještěže v době, kdy Retrocade patrně vyjde, jsem na dovolené... Na druhou stranu - na iRC se pohybují betatesteři, kteří již nějaký čas chystaný release testují, a doslova se rozplývají zejména nad rychlostí emulace (v porovnání s MAME). *** Na efnetu se objevilo několik traineru na Neo-Geo hry. Kdo nechce čekat, až je tu vystavím, muže je dostat od filebotů na #neogeo. *** Na Electronic Entertainment Expo (E3) oznámil Capcom, že vydá remake (emulaci ?) svých klasik pro Playstation - nejprve na podzim Capcom Generation 1 (1941, 1942, 1943) a později Capcom Generation 2 (Ghosts'N'Goblins, Ghouls'N'Ghosts, Super Ghouls'N'Ghosts). No, tedy, skoro bych řekl, že se dá namixovat poněkud pestřejší výběr... Příklad Namco zjevně táhne, nicméně tohle tedy opravdu na hit nevypadá. *** Net Callus Central - jakýsi pokus o pomoc při vyhledávání partnerů pro síťovou pařbu v Callusu. Docela dobrý nápad, ale zatím jsem tam při několika zkušebních návštěvách nikoho nezastihl. Přiznávám, že jsem se ještě bohužel nedostal k tomu, abych síťovou hru otestoval, ale bude-li to zábavné, nepochybně se brzo na iRC objeví boti, vykonávající tuhle službu mnohem elegantněji... *** Stránka s cheaty do MAME her se přesunula sem. ***



(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS