Emulators CZ Logo, vytvořené Zdeňkem EMH Musilem Přístupy od 27.3.1999


Index novinek: 4.7.-19.7.1998

14.července 1998, 15:41

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Nová stránka - Emerson Arcadia 2001, výjimečně jsem ji dělal já... ;) *** Na RomListu jsou screenshoty z připravovaných NeoGeo dumpů - Fatal Fury 2, Fatal Fury Special a Super Sidekicks 2. *** Nová verze nejlepšího emulátoru PSX - PSEmu Pro - by se definitivně měla objevit v říjnu. Vzhledem k tomu, že od poslední public verze uplyne skoro půl roku, mohli bychom se dočkat mnohých příjemných překvapení. Nicméně autoři sami jako nějakou minimálni sestavu uvádějí PII/300+VooDoo. Novinkou jejich stráněk je také compatibility list, nicméně zatím v něm není ani desítka titulů. *** nEMU is back. *** The Real Story Behind Damaged Cybernetics Closing - na téhle stránce se MindRipe pokouší uvádět "pravé důvody" uzavření jedné z nejlepších emulátorových sajt své doby, Damaged Cybernetics, v dubnu 1997. Jeho původní zprávu z roku 1997 lze shlédnout u mne v Articles/Necropolis. Můj názor - ať se kroutí jak se kroutí, DC byla donucena skončit je díky tlaku, který na ni byl vyvíjen scénou po ukradení a zveřejnění zdrojáků Nesticle, v té době jednoho z mála skoro dokonalých emulátorů. *** Další výborná emulátorová sajta končí, doufejme že jen načas - EmuView. Tentokrát je na vině ISP, tvrdící že "it was taking way to much bandwith". To považuju za neuvěřitelnou drzost, když si zaplatím místo na webu, tak je ISP houby co po tom, jaký mám traffic. Šmejdi, rád bych viděl tu smlouvu... ***


13.července 1998, 19:00

Raine 0.11 [Download]
Jasným hitem uplynuléh víkendu je nová verze vynikajícího multiarcade emulátoru Raine. Je tu sedm nových her: Space Gun, Ninja Warriors, Double Dragon 3, Operation Wolf + bootleg, Elevator Action 2, Twin Qix a Puzzle Bobble 2, přičemž poslední tři jmenované dosud nebyly jinde emulovány. Z kompletního výčtu novinek, uvedeného níže, zaujme zejména podpora myši v Operation Thunderbolt, i když ja tu svou zničil v zuřivém souboji s Magicianem0 v House of Dead. BTW - neví někdo, jaké je jeho slabé místo?
Další novinky této verze:

   - Much faster zooming routines (Operation Thunderbolt/Space Gun) 
   - Idle 68000 skipping in virtually all games (gives speed increase) 
   - Removed UAE 68000 engine (all 68000 games are Starscream'ed now) 
   - Inserted UAE 68020 engine (Taito F3-System) 
   - Inserted Marat Z80 engine 
   - Early Sound (adpcm samples only) for WrestleFest, Double Dragon 3, Zero
     Zone 
   - Mouse support (Op Wolf, Op Thunderbolt, Space Gun) 
   - Joystick support (hopefully it works...). 
   - Dipswitch support for some games (early, but seems ok) 
   - Simple Save/Load support (F2/F4), Toggle FPS (F11) 
   - Auto frame skipping, scanlines hack, less ugly GUI 
   - Compiled with Allegro WIP beta, this adds vesa3 and vbe/af drivers for
     screen selection 
   - Other various cleanups/optimizations not worth mentioning (all games are
     faster)... 

NeoRAGE 0.1b [Download]
V nové verzi skvělého NeoGeo emulátoru se konečně začalo něco dít s poněkud šílenými paměťovými nároky emulátoru - what's new:

   - Non pentium bug-fix.
   - Small animation bug-fix
   - Small zoom bug-fix
   - Super Spy is playable again
   - Puzzle de Pon & King Of Monster2 are also back but they are not really playable
   - Sidewinder Y-button = A+B and Z-button = C+D 
   - Much lower memory requirements 
   - Full background animations 
   - Zoomed object clipping bug-fix 
   - Language/System selection 
   - Native Sidewinder & Gravis Gamepad Pro (not tested) support 
   - Vesa bug-fix. More compatible 
   - Faded scanlines

HU6280 0.69beta [Download]
Nová verze emulátoru PCEngine. I přes to, co se píše v seznamu novinek, jsem nějaké ultra zvýšení rychlosti nezaznamenal, a rychlost je imho také už tím jediným, v čem HU6280 zaostává za Magic Enginem.
What's new:

   - Fixed sidewinder joypad + audio problem 
   - New assembler sprites routine (faster than before)

SNES9x 1.05 (DOS) [Download]
Po několika nonpublic verzích je konečně venku nový release jasně nejlepšího SNES emulátoru. Na homepage je k dispozici poprvé i aktuální zdrojový kód, a také porty pro Linux, SunOS, Solaris, Amigu atd. What's new:

   - The master volumn disable code was looking that the wrong variable! 
   - Fixed crash bug in newer sound code if a ROM tried to start a sample
     playing who's data went past the end of SPC700 memory. (Cannon Fodder) 
   - Fixed DSP1 ROM header detection bug. 
   - More DSP1 work; still nothing works, although I know the multiply
     command is correct because I've compared the results against a real
     DSP1. 
   - Oops, the multi-player 5 disable code change broke the multi-player 5
     being the default controller. 
   - Implemented the colour window on the main screen - now Zelda's oval zoom
     window displays correctly and Krusty's Super Fun House clips the
     left-most 8 pixels as it does on the real SNES. 
   - TERRANIGMA didn't like me returning a random value when it attempted to
     read a channel's the current sample byte. 
   - Hacked in initial support for mode 7 priority-per-pixel - the priority
     bit doesn't actually change the priority of the pixel but the two games
     that I  know of that use the feature look OK. (Winter Extreme Skiing and
     the intro of Tiny Toons Adventures). 
   - Colour addition/subtraction code now uses RGB565 rather than RGB555
     calculations - helps a little with the loss of the bottom bit of SNES
     colour data. 
   - Switched to adding back drop colour rather than fixed colour when
     sub-screen addition is enabled but there's nothing on the sub-screen.
     Uniracers seems to need it. - DISABLED it again. Causes problems for
     other ROMs and Uniracers itself on later screens. 
   - Fixed XOR window logic combination mode and area inversion code, now
     Uniracers works correctly. 
   - Oops, if colour window and half colour addition/subtraction were both
     switched on, area outside colour window was still being halved, it
     shouldn't. Hacky fix at the moment until I implement the correct fix. 
   - Fixed several bugs with the mosaic effect and 16x16 tiles and a few
     possible background scroll offset bugs and the mosaic effect. 
   - Optimised the sound sample generation code for cases when the SNES
     sample playback frequency was higher than the sound card playback rate. 
   - Fixed possible click sound when a sample was first started to be played.

SNEmul 0.8 (DOS) [Download]
Nový, víceméně pouze bugfix release jednoho z nejlepších SNES emulátorů. What's new:

   - Implemented Object Name Select(fixed sprite bugs) 
   - Fixed some bugs in the GUI that make SNEmul crash 
   - Added a "game codes" dialog 
   - Added a "search codes" dialog

Atari800Win 2.2 [Download]
Nová verze nejlepšího Win emulátoru osmibitových Atari, what's new:

   - A disk indicator is drawn at the bottom right hand corner of the display
     when sector I/O occurs. The small block drawn contains the number of the
     drive being accessed, and is red for writes, green for reads. 
   - 5200 controllers work. F5 is reset, Shift-F5 is coldboot, F4 is the
     start button. Keyboard 0-9 are equivalent to the 5200 controller 0-9
     (you can use the keypad if you aren't using it for a joystick). Keypad *
     or regular * work as the 5200 * key, and keypad - or regular - work as
     the "#" key. When  running in 5200 mode with a joystick triggers 2-4
     operate as 5200 triggers  2-4, NOT as function shortcuts like in Atari
     computer mode. WARNING: At present several 5200 carts fail. This will
     have to be worked on for a while. 
   - Found the (atari side) bug that was keeping multiple stick inputs from
     working. You can now play with at least two sticks; I don't have four to
     test but that should work as well. 
   - ModeX was abandoned in favor of simple linear modes at 320xXXX
     resolutions. 
   - Switched back to DirectDrawSurface revision one interfaces, since it's
     obvious some cards that claim to be DirectDraw 5 compliant are not, and
     do not support DirectDrawSurface2 or 3. 
   - Shift-ctrl + keycode is sent properly to Atari machine now 
   - Fixed a potential Windows crash condition when the Atari crashed 
   - Fixed a bug that could cause some cartridge options to not be saved out. 
     DirectDraw mode transitions are a little smoother (one screen size to
     other) 
   - Sound is not restarted on mode changes, but it will still get a little
     garbled (unavoidable). 
   - Various small tweaks and refinements.

TOSBOX 1.06 [Download]
Nová verze emulátoru AtariST:

   - It works under plain MS-DOS again. 
   - Path handling for PC programs launched from within emulation was
     improved. 
   - An experimental feature to help with keyboard behavior for machines set
     up for a language other than English was added. 
   - Support for the hardware video address counter was improved.

XTender2 Beta 4 [Download]
Další beta nové generace emulátoru ZX80/ZX81 - novinky:

   - In DOS, ZX81-programs can now be auto-started directly from the
     commandline 
   - In Windows-95/NT, ZX81-programs can now be auto-started simply by
     double-clicking a P-file in a files-menu. 
   - Fixed bug to let ZXTricator run on XTender2 
   - Added support for keyboards with AZERTY or QWERTZ layout

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Technické novinky na stránce: část archivu newsů z levého frejmu přesunuta do Articles. Nově se objevují Callus Game Reviews z bývalé Emulatormanie (thnx goes to Birdman), stránka o MSX (thnx goes to Pavel Kuběnka) a C128 page (thnx goes to fREE-88kb). Aktualizována byla Callus stránka (odkazy, kompletní tabulka podporovaných her a doplnění informací do tabulky CPS2 her). Pozor na stránku s recenzemi na Callus hry, je ponechána téměř v původní úpravě, tj. hlavní html má 60k a obsahuje dalších 1.3mb obrázků. Nic pro majitele dialupu. *** z26 1.07 - nic zajímavého, pouze oprava jakési chyby v časování, která se u mne neprojevovala. *** System 16, jeden z nejlepších multiarcade emulátorů, byl portnut do Win32. Ke stažení by měl být z této homepage. Bohužel na ten server se ode mne z Cesnetu dostává poněkud obtížně. Nová verze 0.79 nicméně krom DirectX portu podporuje několik nových her: Aurail, Alex Kidd, Fantasy Zone, Flash Point (bootleg) a Major League (nehratelné). Krom toho je tu několik fixů starších her, nová verze emulátoru YM2151, 16bit sound. DOS verze aktualizována nebyla, a nevypadá to s ní dobře... :-(( *** Nová verze KiWiho hacku NeoGeo biosu verze 0.20. V nové verzi NeoRAGE je už pro něj přímo support - F12. *** Baseball Stars (NeoGeo) - dumped. Karnovs Revenge (NeoGeo) - dumped. *** Tak jsem dneska zase do Prahy přicestoval ve stoje, a ke všemu mě první autobus vůbec nevzal, takže jsem hodinu tvrdnul na náměstí. Bezva ráno, ještěže jsem se o víkendu výjimečně docela vyspal. Ihned po příjezdu na Florenc jsem se prodral davem místenekchtivých zombie, a triumfálně jsem také jeden kousek zakoupil. V pátek si konečně sednu. *** PechNet mirror už zase jede, jak se zdá, problémy byli spíše finančního, než technického rázu... ;-) *** Docela dobrá sajta s arcade ROMkama je tady. ***


9.července 1998, 11:27

PCAE v2.1a [Download]
Bugfix release emulátoru Atari2600:

   - Fixes the Win 98 timing problem (a very minor change was needed) 
   - Fixes the same timing problem when entering text into the filename
     dialogs 
   - Fixes the screen capture code 
   - Fixes Joust emulation (the game was trying to right-shift read-only
     memory)

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** PechNetovský mirror těchto stránek je nepřístupný, neboť server Intellu, kde hostuji, je down. Jeho správce uvízl momentálně bez peněz a bez nafty na dovolené v Itálii, takže zatím težko říct kdy se server zase rozběhne... :-) Poněkud méně úsměvným faktem zůstává to, že na serveru je i můj mailbox. Náhradním spojením na mne je nejlépe ICQ: 2562871. Uvádím ho zejména pro ty, kdož mi slíbili zaslat příspěvek na web (MSX, Callus Reviews, PMD85, Sharp MZ800), škoda čekat než někdo Jirkana z Itálie vysvobodí... *** Radim Kolář mi povolil vystavit svou stránku o CIDu, geniálním soundchipu z C64, o které jsem se zmínil včera. Stránka je v původní NetMag úpravě zde, případně v levém frejmu v Articles. BTW - některé CIDy jsou opravdu vynikající. *** MAME bude údajně podporovat arcade verzi NeoGeo. Je to divné, leč žádné nadšení ve mě tato zpráva nevyvolala. Při stávající rychlosti MAME driverů není o co stát. ***


8.července 1998, 19:18

DosUAE 0.7.5b [Download]
Po celkem dlouhé době vychází nová DOS verze nejznámějšího Amiga emulátoru. What's new:

   - New interface code form the original unix UAE version, i know some people wont like the change, but its easier
     for me to mantain the port if i can reuse as much code as possible. 
   - New keyboarb layout, READ THE DOCS FOR DETAILS. 
   - New DosUAE logo! Since i'm too lazy to make a real GUI the logo is to fool everyone into thinking i did
     something... ;) 
   - Joystick emulation bug fix. 
   - All unix uae075b features like all CPU's and PICASSO on a single binary, and other things, read the NEWS file...
     (be sure to set CPU to 68020 if you want to use PICASSO) 
   - No more GUS code, it was to buggy and out of date. 

Emulation Camp - busted
Emu Camp, jednu z těch lepších emulátorových sajt (tj. bez ROMek, bez reklamy, vše zcela legální), postihl smutný osud, často potkávající stránky hostující na serverch jako Geocities, Simplenet apod.

    Simplenet has suspended Emulation Camp's account citing that
    emulators are illegal (which they are not of course). Please write to
    and tell them the truth about emulation so that Emulation
    Camp can return to service. Nothing on Emulation Camp is illegal; we don't have
    registered versions of any emulators nor any commercial ROMs (only
    freeware and homebrewn). I know many of you dislike Simplenet saying its
    slow and unresponsive, but thats not the point. The point is that if web
    services continue to try to close perfectly legal emulation sites, then
    nothing will remain of our hobby and joy. Even if you don't like
    Emulation Camp as much as Emu News, or Zophar's Domain, or even
    StormWorld ;-), please voice your support for not only my site, but the
    others like it accross the web. Thanks for all your help.
    - lilac, co-maintainer of Emulation Camp

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** První emulátor Emerson Arcadia 2001 je na této HP. Běží pod DOSem, a zatím je spíše v alpha, než beta stadiu... Arcadia 2001 byla konzole prodávaná od roku 1982, výkonem asi na úrovni Collecovision nebo Odyssey 2. Existovalo na ni asi kolem dvaceti her, vesměs konverzí známých hitů té doby pod hlavičkou firmy Emerson. Přestala se vyrábět, tak jako mnoho jiných, po krachu trhu s videohrami v roce 1984. *** Nová hra podporovaná System16 - Major League. Pár screenshotů je tady, na první pohled ovšem jde o tuctový baseball, jakých je na všech herních strojích mraky. BTW - Win32 verze System16 už vyšla ve třetí nonpublic betě (betatesters only), public release se všeobecně očekává spolu s novou DOS verzí. *** Chemical, známá postava emulátorové scény, nakopnul několik věsměs emulátorových www diskusních boardů - here. Osobně tedy web boardy nesnáším, kdo má tahat 200k+ html, nicméně hodnotná informace se tu občas vyskytne. *** Vyšel Scitech Display Doctor 6.53, nepostradatelná to utilitka pro (nejen) každého emulátorového nadšence. Příležitostně se pokusím ho protlačit na server k lokálnímu downloadu, žádné zásadní změny oproti 6.52, která tu je, nejsou. Jinak shareware trial verze je jako obvykle na Scitechu, warez verzi releasnul PREMiERE TEAM. *** Native PC verze se dočkala další má oblíbená arkáda, existující snad pro všechny systému - Rampage. Tři gorily (mno, gorila je vlastně jen jedna) demolující činžáky plné chutných obyvatel, obklopeni miniaturní armádou, marně se snažící jim v tom bránit, přicházejí k PC hráčům pod názvem Rampage World Tour. Jak je trochu z názvu vidět, tentokrát George, Lizzie a Ralph putují po městech celého světa (celkem asi 150 levelů včetně hidden), a ničí vše co se nešťastnou náhodou dostane na obrazovku. A nic jiného se při konverzi naštěstí nezměnilo, dokonce ani 3dfx karta není třeba, což je v dnešní době možné považovat skorem za zázrak. Navíc je vlastně ještě síťová hra, mno, je to pěkný, ale přece jen jsem zvyklý se mačkat ve třech u jedné klávesnice... :-) Warez verzi releasli nadvakrát ;) CLASS (final je ta z 6.7. - 47*1.44). Hru všem vřele doporučuji. *** Na stránce Netmagu v poslední době Radim Kolář píše často o věcech souvisejících blíže či vzdáleně s emulátory - z posledních tří článku oba týkající se C64 jsou IMHO velmi dobré. A v jedné řadě můžete vzít i pokec o zlých zlodějích tzv. "autorských práv", je to dost srandovní. 2HSN: Víš v čem je ten rozdíl v tvém příkladu s autem? Že když ti ukradnu auto, nemáš už nic, kdežto mnou "okradený" distributor hry, kterou hraju ve warez verzi, nepřichází o nic. Snad krom peněz za hru, které by dostal kdybych si hru koupil, což bych ovšem nikdy neudělal. Tohle počítání peněz, které bych dostal kdyby si někdo něco koupil je vůbec velmi úsměvné, softwarové firmy ho používají téměř jako zaklínadlo, jakpak by se asi tvářili kdybych si otevřel pekařství, vylezl před krám a na kolemjdoucích vymáhal peníze? Vždyť přece jdou jen tak kolem a tím, že si ode mne nekoupili rohlík přicházím o zisk! Dost srandy, to už je spíš na příspěvek do Articles. *** Když už jsem se výše zmínil o C64 - fREE88kb, narozdíl ode mne pilný jako včelka, dodal ve svém seriálu o Commodore počítačích stránku právě o C64. Podívejte se sami, nemohu ji vcelku nijak posuzovat, neb můj vztah ke Commodoru (gAmigu nevyjímaje), je historicky založen především na nepěkných vzpomínkách na divné hochy se žlutými škatulemi, pokoušející se usurpovat moje místo u jediné barevné televize v počítačovém klubu, které bylo zcela logicky vyhraženo nejlepšímu - mé ZX128čce. Zlé to byly časy, avšak můj joystick z telefonních tlačítek nalepených na kusu čediče nakonec vždy zjednal spravedlnost... :-) *** Pokus o vytvoření compatibility listu pro Fellow, DOS emulátor Amigy, je zde. Zatím nic moc, za víkend bych určitě vyzkoušel víc her, ale kde vzít volný víkend...? ;-) ***


7.července 1998, 11:15

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Tohle je snad první víkend za poslední rok, co nevyšel žádný významnější release. Asi byli všichni na Parconu... :-) *** O víkendu se objevilo několik dalších hacků NeoGeo biosu, ale jelikož všechny vycházeli z KiWiho Genie hacku, což se KiWimu příliš nelíbilo, byly na většině webu zase smazány. KiWi údajně ve spolupráci s jejich autory sám zabuduje zajímavé featury do svého "oficiálního" releasu. Nicméně, pokud chcete vidět více krve ve hrách už teď - download. *** Objevil se nový NeoGeo emulátor - Neo-GEM. Na HP zatím není k downloadu nic, krom známých utilitek pro prohlížení grafiky, nicméně je tam spousta screenshotu z údajně běžícího emulátoru, a dva z nich jsou z CD verzí!!! Emulace CD verzí NeoGeo her by nebyla marná, leč s dalšími soudy bych raději počkal až bude k dispozici alespoň nějaká betaverze. *** Neo Turf Master - dumped. *** X-Men vs Street Fighter (CPS2) - dumped. Download třebas zde (19.2MB!!!). *** Jan AxHell vydal nové verze svých databází: Coin-Ops 0.20, NaoGao 1.3 a The Emus 1.3. Všechny odkazy jsou lokální. *** HP Raine se přestěhovala sem. Je tam pár screenshotů z nově podporovaných her (Operation Wolf, Space Gun) a spousta slibů co uvidíme v další verzi... *** Tak jsem se zase v pátek nechal pěkně vytočit ČSAD. Nějak jsem nepostřehl, že mládeži školou povinné už začaly prázdniny, a tudíž byrokrati z ČSAD jako každý rok zruší téměř veškeré autobusové linky do mé rodné Chotěboře. Aneb stejná situace jako vloni a předloni, tentokráte ovšem ze čtyř pátečních autobusů zůstal jen jeden, což je skutečně výsměch. Nemá cenu se rozčilovat, už vloni jsem mluvil s ochotnou, leč úplně pitomou paní na hotline ČSAD, a vysvětloval jsem jí že těmahle linkama OPRAVDU nejezdí jenom studenti, o čemž se každý může přesvedčit letmým pohledem na pestrou skladbu osob čekajících v obrovské frontě. Škoda slov, v pátek jsem zase cestoval jako v dobytčáku, našlapáno i ke stání, domů jsem přijel tak zničenej, že jsem nebyl schopen zúčastnit se Parconu, a neviděl jsem tudíž animovanou verzi Pratchettových Soudných sester, což mne séře velice. Hned po dnešním ranním příjezdu do Prahy jsem se vydal zakoupit si místenku, což se mi sice podařilo, leč ukázalo se, že si ji nemůžu koupit dopředu na všechny pátky do konce prázdnin. Šlendrián. ***



(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS