Emulators CZ Logo, vytvořené Zdeňkem EMH Musilem Přístupy od 27.3.1999


Index novinek: 11.9.-1.11.1998

30.září 1998, 19:35

Fellow 0.3.3 [Download]
Snad po půl roce (koukám do starších newsů a je to dokonce po 8 měsících!) se objevuje nová verze skvělého Amiga emulátoru:


   - 68010, 68020, 68030 instruction set emulation now capable of running
     some programs 
   - MOD Ripper (contributed by Rainer Sinsch) 
   - Virtual Filesystem driver (included by kind permission from UAE) 
   - Added some new user manual translations 
   - Lots of smaller changes

M72 Arcade Emulator 0.20b [Download]
Zbrusu nový multiarcade emulátor od autorů skvělého System16! M72 byl board, vyráběný od roku 1987 asi do začátku roku 1991, a povětšinou použitý pro hry fy Irem. Emulátor zatím podporuje pět z nich: R-Type, Legend of Hero Tonma, Image Fight, Battle Chopper a Ninja Spirit. Další budou údajně brzo následovat (dle mých databází na tomto boardu hardware běží např. Mr.Heli, Pour for Poud, X-Multiply, plus několik dosud neemulovaných her na M84, následovníku M72). Z těchto pěti her jsou čtyři už emulovány i jinde (Rage, Juno, MAME), pouze Battle Chopper je imho novinka.

ZSNES 0.635 [Download]
Nová verze skvělého SNES emulátoru, přinášející hromadu bugfixů:


   - Sidewinder fix options are now swapped since the majority seems to work
     better with the other sidewinder routine. 
   - Implemented EXTBG mode7 in 256 color old graphics engine. 
   - Fixed a DSP Sound bug where some sound effects weren't played in certain
     games 
   - Tweaked joystick routines again 
   - Fixed up a bug where sometimes loading a game after playing another game
     screws up emulation 
   - Optimised 640x480x8, 512x384x8, and 512x384x16 video modes 
   - Implemented EXTBG mode7 in 65536 color old graphics engine. 
   - Fixed an offset per tile mode range clipping bug 
   - Fixed up offset per tile mode in new gfx 8bit engine 
   - Fixed a bug which caused a crash when a state is loaded while
     playing/recording a movie file 
   - Optimised new gfx 16bit non-transparency mode 
   - Implemented SPC700 stall detection/recovery attempt 
   - Fixed up a new header detection bug in v0.625 
   - Modified memory allocation routines.  Hope this fixes those random crash
     problems that some people seem to have 
   - Fixed a sound bug where the song leaks after it ends, sometimes
     producing an unwanted beep 
   - Optimised new gfx 16bit transparency modes 
   - Multiple DSP sound bug fixes 
   - Implemented transparencies in high res 16x8 tiles 
   - Implemented a command line to disable the sound DSP (-dd). 
   - Fixed a bug where joystick support makes the emulation slow 
   - Had to remove some memory allocated variables and convert them to arrays
     since they were causing random crashes on specific computers. 
   - Fixed up pressing save state/load state in game so that it doesn't clear
     any key presses

Come Back 64 0.95 [Download]
Během týdne se objevily dokonce dvě nové verze tohoto emulátoru C64, soupis novinek níže je komplet pro obě:


   - Online documentation 
   - SoundBlaster card not required anymore 
   - Math coproccessor no long required (now works on 386SX computers) 
   - Fixed frameskip bug 
   - Fixed sound on SoundBlaster Pro cards (no more clicking sound) 
   - Fixed loading errors (no more system crashes when less than 6 programs) 
   - Fixed keyboard/joystick 1 conflict (all keys work now when port 1) 
   - Improved compatibility

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Delší pauza v aktualizace stránky byla zaviněna především tím, že jsem celé pondělí zazdil díky dopolední svědecké výpovědi na policii (viz. čtvrteční newsy), a celé úterý jsem pak doháněl v práci resty z pondělí. *** Programátoři dvou N64 emulation projektů (TrueReality a NSFE) spojili své síly a nadále vyvíjejí pouze jeden program, který bude distribuován ve zdrojácích a verzích pro windoze, unix, mac a údajně i DOS (což považuji za nějaký informační šum, DOS verze určite nebude). *** BrMSX 1.151 *** Nincest 64 0.05 - nová verze DOS N64 emulátoru v ranné fázi vývoje, autor zatím stále bojuje hlavně sám se sebou. Ke stažení je i zdroják. *** Neo-GEM Project je nově vznikající emulátor Neo Geo, na uvedene homepage je už ke stažení první alfa emulátoru standardních dumpů (funguje s ní cca 40 releasů), a také základní kostra NeoGeo CD emulátoru - bohužel zatím pouze nahraje bios... *** Na SNES9x homepage je ke stažení nová verze 1.1, bohužel zatím pouze pro Linux a Solaris, a skvěle vypadající novou featurou je síťová hra až pro pět hráčů! DOS/Windoze verze by se měla doufejme objevit do konce týdne. *** Velmi zajímavý rozhovor s autorem Gekka, prvního NeoGeo emulátoru je zde. Zvěsti o tom, že práce na emulátoru byly zastaveny, neboť svou práci prodal Drac SNK, se ukázaly být blízko k pravdě - komerční emulátor NeoGeo, podporujicí pouze několik her, bundlovaných na přiloženém CD, by se měl začít prodávat letos v zimě. *** HU6280 1.81 - CRC kontrola ROMek, lepší kompatibilita, nové logo, a nový design homepage... *** NeoGeo news: Stakes Winner (RomList, 3mb), Last Blade (NeoCharity), Tecmo World Soccer '96 (RomList). Apollo69 joinnul team NeoCharity. *** Docela zajímavá stránka s pěti NOVÝMI dumpy pro Game Gear, navíc další budou následovat, je zde. *** Skvělá stránka je i Real Arcade Art Archive, kde se lze v plné kráse alespoň na obrázku kochat originálními herními arcade bednami... *** Práce na driveru pro Mortal Kombat do MAME pokročily, hra je již plně hratelná, nicméně rychlost na P2/266 je mizerných 16fps... :-( *** Lazarus, nejlepší a největší Amigácká strának, se opět přestěhoval a je teď zde. *** BIG FUCK OF THE DAY GOES 2 NETSCAPE FOR THEIR FUCKIN' BROWSER!!!! ***


24.září 1998, 17:35

NeoRAGE 0.2d beta 1 [Download]
Konečně nová beta nejlepšího emulátoru NeoGeo. Nejsou tu žádné změny v samotné emulaci, ale byl vypuštěn stupidní crc test, zajišťující podporování je určitých "oficiálních" releasů. Přece jen doba jednoho jediného dumpera je už dávno pryč, proto tento krok autorů nelze než uvítat - navíc to znamená patrně konec tvorby různých hacků.

BrMSX 1.150 [Download]
Nová verze jednoho z nejlepších emulátorů MSX:


   - Support to sprite collision detection ("Magical Kid Wiz", "Abu Simbel's
     Profanation", "Pitfall2 ", "ON SPRITE GOSUB"). You can disable this
     feature with the option "-nosprcol". 
   - Support to 8kb roms ("Frogger", "Video Hustler"). Thanks to Omar
     Mosqueda for the roms. 
   - Support to MegaROM Mapper #8: original Panasonic FM-PAC with 8kb SRAM. 
     VERY PRELIMINARY YM2413 (MSX-Music) emulation. Use the switch "-fmpac"
     to enable it. 
   - New and improved video engine, this make "-win" and "-dos" obsolete
     since this new engine is faster than both, and works in any OS. MMX
     users should still use "-mmx". 
   - Fixed the support to 48kb roms ("Donkey Kong"). Thanks to Omar Mosqueda
     for the report. 
   - Fixed a bug in video cache ("Red Moon"). Thanks to Jaime Galle for the
     report. 
   - Fixed a bug in PSG registers 1,3,5 ("Crazy Train"). 
   - Fixed a bug in vertical position of zoomed sprites. 
   - Fixed the sound sync bug, now the sound emulation should be a lot more
     stable. 
   - Fixed a minor bug in LOAD ROM for MegaROM games. Thanks to Dal Poz for
     the report. 
   - Fixed a bug that made BrMSX crash when executing code on a non-existent
     page. 
   - Fixed emulation of R register in JR opcodes ("Magical Tree"). 
   - Fixed a problem of psggraph in SCREEN 0. Thanks to Cyberknight for the
     report. 
   - Now BrMSX only saves the SRAM in disk when a cartridge actually has a
     SRAM ("Gall Force"). 
   - Now BrMSX adjust the system clock at exit. Thanks to Cyberknight for the
     report. 
   - New debugger screens "3" and "4" (information on FM-PAC registers, SCC
     memory dump and VRAM dump). 
   - Now the MegaRAM is cleared in a hard reset with TURN OFF. Thanks to Dal
     Poz for the report.

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Ninja Combat - nový NeoGeo dump from RomList, 19mb. *** Další dvě hry v Raine - Rodland a Taito Tetris. Viz. Raine Page. *** Postup prací na OpenGL driveru do XMame (a později pravděpodobně i do MAME32) lze sledovat zde. Že bych byl nějak ohromen, to tedy rozhodně ne... Ještě k MAME - nová beta bude používat CRC32 k ověření přítomnosti předpokládaných ROMek, a údajně si to opět vyžádá další přejmonovávání, mergování, atd. Jsem celkem znechucen, nedávno jsem si nechal projet před časem ještě vcelku kompletní sadu ROMek do MAME, kterou mám na BBS, a procento těch, které již nevyhovují stále probíhajícím změnám bylo poněkud značné. Prostě MAME saje. Ale abych nebyl tak úplně negativní - na Lord 13 se nacházejí dva pěkné screenshoty z arcade verze Caveman Ninja, na jejímž driveru do MAME se pracuje. *** Na příští týden jsem pozvál jako svědek k vyšetřovateli, údajně v případu jakéhosi "porušování autorského zákona". Divné, jméno obviněného mi nic neříká, na žádnou korespondeci s ním si už vůbec nevzpomínám, takže jedině snad žeby se naše policie dostala ve vyšetřování někam k roku 1989, zlatým dobám warezení na Sinclairu...? :-)) ***


22.září 1998, 16:24

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Dění na poli emulace PSX pomalu ale jistě ukrajuje část popularity NeoGeo. Skoro každý den vycházejí nové pluginy do PSEmu Pro - doporučuji sledovat tuto stránku, i když nejpodstatnější věci nezapomenu zmínit ani zde. Posledními přírůstky jsou nový keyboard driver od Kazzuyi (nového programátora vývojového teamu PSEmu), a zvukové drivery pro null a SEAL. *** PSEmu kompatibility page byla aktualizována. *** Nová verze z26, emulátoru Atari 2600 - 1.12. *** NeoCharity releasli dnes King of Fighters '97 (NeoGeo). Není hratelný v žádné verzi žádného dosud existujícího emulátoru, a objevily se nepěkné drby o chystaném hacku NeoRage... Myslím že poslední aféra jasně ukázala, že opravdu není dobrý nápad pokoušet trpělivost autorů nejlepšího emulátoru a proto v IRCovém hlasování dávám svůj hlas rezolutnímu NE pro jakékoliv hacky... Bohužel samotný soubor, velikostí se blížící 30mb, se mi dosud stáhnout nezdařilo (traceroute z Cesnetu do světa je dnes obzváště humorný, hahaha, z pražského ebone do Vídně ??!!??, a pak se pakety náhodně rozbíhají s odezvou řádově tisíců ms, ja to tedy tak nesleduju, ale skoro bych řekl že ještě včera se routovalo přes Frankfurt)... ***


21.září 1998, 19:50

CCS64 2.0beta [Homepage]
Další beta emulátoru C64, již druhá za několik posledních dní. What's new:

   - Monitor now can assemble mnemonics, new command A. 
   - Monitor now supports illegal opcodes. 
   - New version of the .TAP format, now handles long delays (24-bit) using
     00 xx xx xx sequence. 
   - The DirectX routines now has a delay of one second before initializing.

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Šikovná utilitka pro identifikaci TG16 ROMek je zde. PCEID je ve verzi 0.002, a její autor je Jamsponge, autor HU6280. Což mi připomíná, že i tady proběhla jistá drobná aktualizace - HU6280 1.80. *** Projekt SNEeSe, celkem slušný emulátor SNES, byl oficiálně ukončen. Poslední verze 0.16f je zde, důvodem ukončení vývoje je údajně ztráta motivace... Na homepage je k dispozici i zdrojový kod. *** Mahjongg Kyo Retsuden je nový NeoGeo titul, releasnutý neznámým dumperem Apollo69. Stejně jako Neo Mr. Do! funguje spolehlivě pouze v NeoRAGE 0.015 - tj. před zavedením podpory pouze oficiálních releasů. Hra je ke stažení na homepage autora dumpu, kde se dá sosnout i docela zajímavý hack neogeo biosu, umožňující mimo jiné zapnout opět BLOOD ON v mnoha hrách (což lze i se známým hackem KiWiho biosu, leč jen do verze 0.1). *** Včera byla rozeslána betatesterům nejnovější verze System16 - 0.80. Public release se očekává do dvou týdnů. *** Nové hry v RAINE: Cabal, Blood Brothers, hratelný Darius. ***


18.září 1998, 13:50

CCS64 2.0beta [Homepage]
Nová beta nejlepšího, leč shareware emulátoru C64. Pořád nějak ne a ne se dostat na jinou verzi než 2.0... What's new:

   - Speed-o-meter option in the specials menu. This shows the speed compared
     to real C64 and how many frames per second that are actually drawn to
     the screen. 
   - The DOS version now has VESA screen modes like 512x384, 640x480 and
     800x600. 
   - Increased speed 
   - For the DOS version the syncrate option "Screen" now syncronizes to the
     vertical blank.

ZSNES 0.625 [Download]
Nová verze skvělého SNES emulátoru. Novinek od poslední verze 0.605 je opravdu mnoho, takže vyjimečně neuvedu všechny - viz. dokumentace uvnitř archivu. Krom velkého množství bugfixů vypadá zajímavě rozšíření save slotů na 10 a nová volba Movie umožňující zaznamenat hru.

MSKISS 0.09 [Download]
Nová verze MSX emulátoru pro DOS:

   - Original FM-Pac (64 KB) mapper added 
   - PSG registers 1,3 and 5 properly masked 
   - GUS Sound bug corrected 
   - VESA 2.0 Routines now correctly coded 
   - SB-Digital detector added 
   - Minor corrections to SCC pitch 
   - Slightly corrected the GUS noise-freq table (still more work needed, but
     now it's near perfect) 
   - Converted to inline code for faster performance

MAME 0.34 beta 3 [Download]
Nová beta MAME podporuje oficiálně 30 nových her - vesměs jde ovšem o všelijak pospojované a modifikové verze již známých her. Nic moc.

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Nové URL oficiální stránky MAME. Rychlost z Cesnetu docela saje, nicméně to se dá dnes v poledne říct téměř a jakémkoliv URL. Že by na VŠ už začala výuka...? :-(( *** Asi nejrozsáhlejší compatibility list pro PSX (206 her) je zde. Takhle třeba vypadá na PC Tekken 3 (P233, 6-8fps). Rychlost není z nejvyšších, ale takovéhle pentium má dnes skorem každý, za půl roku bude průměrný počítač stačit na hru v plné rychlosti bez problémů... *** EmuZOO je teď tady. *** Zajímavá stránka neznámé arcade rom dumperské groupy je zde. Zajímavá proto, že je tam dump mé oblíbené hry Combat School s mnohoslibujícím dovětkem --IN DEVELOPING--. Sounds great. *** Na shledanou v pondělí. ***


15.září 1998, 14:50

Come Back 64 0.93 [Download]
Nová verze C64 emulátoru:

   - Improved sprites 
   - Improved sound and volume control 
   - Some optimizations 
   - Improved compatibility

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Nová hra v Raine - Crime City. *** Nový ASPI driver pro PSPro Emu. Link ukazuje na přestěhovanou stránku oficiálního FAQu, nově sídlí zde. *** Nový NeoGeo release - remake klasiky klasik Neo Mr.Do! Releasli ho dumperi z Japan Arcade, která je ovšem bohužel down. Velikost cca 1.5MB, RomList, #neogeo, scene ftp. Nefunguje v NeoRage 0.2d, údajně v některých starších verzích ano. Nezkoušel jsem, ale pravděpodobně by to mohlo jít ve verzích starších než 0.1, kdy ještě emulátor nepodporoval jen množinu "oficiálních" releasů... ***


14.září 1998, 20:00

Retrocade 1.00 [Download]
Už půl roku hypovaný projekt konečně dospěl do stádia vypuštění na pařbychtivé emulátorové nadšence (zatím pouze DOS port). Na první pohled vše vypadá velmi pěkně - multiarcade emulátor napsaný kompletně v assembleru - rychlé MAME by se vskutku hodilo. Nicméně toho povyku kolem... Emulátor zatím podporuje cca stovku her, jejich seznam je zde. Podle prvního rychlého testu to nevypadá nijak špatně, ale bohužel tu nemám zrovna žádný pomalý počítač, a navíc drtivá většina podporovaných her je staršího data, tj. běží v pohodě i v MAME, takže s nějakým pochvalným hodnocením ještě počkám. Krom samotného emulátoru si lze sosnout ještě GUI, Animation Addon a Additional Art. Warez hadr.

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Aktualizace stránek: NeoGeo, NeoGeo Gamez (doplnění mnoha japonských názvů, oprava některých nepřesných údajů, nové popisy a obrázky: Double Dragon, Neo Bomberman, King of Monsters 2, Street Hoope, Savage Reign, Power Spikes 2 a další...), Links, Download. Na stránce Articles je nová rubrika Game Review, s prvními dvěma příspěvky (Dune 2 na Genesis, Metal Slug na NeoGeo). *** Marble Madness Emulator Beta 2. *** HU6280 1.79beta - nepodstatná vylepšení, announcované urychlení není pouhým okem viditelné. Zato na homepage autorů zaujme noticka, varující případné posílače ROMek, že jejich maily budou forwardnuty IDSA. Hmmm. *** z26 1.11 - nová verze emulátoru Atari 2600. *** Nové verze se dočkal i jeden z nejlepších emulátorů GameBoye - no$gmb 1.8. New: various fixes for sound/speech, sgb, emu-core, winNT, etc. etc. *** Dovolím se nezmínit se ani slůvkem o spoustě nových verzí NES emulátorů, které se vyrojily o víkendu, neb ani jeden z nich nepatří ke špičce... *** Nincest64 je zbrusu nový emulátor N64 ve velmi ranné fázi vývoje. V archivu jsou přiložena dvě dema, která v emulátoru fungují - mno, rychlost tedy opravdu není omračující, nicméně co bych chtěl od P200... ;) *** O víkendu překvapivě nevyšlo nic nového na NeoGeo. *** JoseQ's EmuViews je opět online, a jako obvykle je tam plno informací a interview, které jinde nenajdete... ***


11.září 1998, 14:00

Novinky k PSX emulaci
Jasným hitem tohoto týdne je MSCDEX plugin do PSEmu Pro, umožňující (snad) bezproblémový chod emulátoru s IDE CDROM mechanikami. Ke stažení zde. V tomto směru došlo také k aktualizaci oficiálního PSEmu Pro FAQu na verzi 0.3.

ZSNES 0.605 [Download]
Po delší době nová verze skvělého SNES emulátoru s mnoha převratnými novinkami (4 hráči, 16bit color graphic engine, coming soon - netplay!):

   - Fixed up a FPS display bug when switching between auto frame rate and
     manual frame rate in the GUI 
   - Cheat Codes can now be toggled ON/OFF by double clicking on them 
   - Tab key now switches from the Cheat Code enter box to the  Description
     box 
   - Fixed a Save State/Load State bug in the menu where it saved  in the load
     directory instead of the save directory 
   - Implemented 8button joystick support (Not tested) 
   - Implemented an option in the .cfg file to enable reversed  stereo sound
     (ReverseStereo) 
   - Implemented an option in the .cfg file to share Player 1 and  Player 2
     controls with Player 3 and Player 4's controls. 
   - Added Reverse Stereo to the GUI under config/sound 
   - Added Player 3, Player 4 to use as Player 1, Player 2 in the GUI under
     config/options 
   - Compiled under a new version of wdosx. Hope this doesn't cause any
     problems
   - Fixed up a sound card deinit bug that sometimes caused ZSNES to crash in
     certain sound cards 
   - Disabled Autoinit mode when a low sampling rate is used in 8bit sound. 
     Probably was also causing problems in some cards 
      - Added partial 65816 execution in the DMA registers (doesn't seem to
         fix mucht due to some other problem) Thanks to Alucard for this
         info!  This also slowed down emulation a bit.
       - Implemented sprite priority correction into the new graphics engine
       - Implemented mosaic into the new graphics engine
       - Implemented true 512 horizontal resolution into new graphics
         engine (both 16x8 and 16x16 tile modes)
       - Implemented interlaced 448 vertical resolution into new graphics
         engine
       - Implemented offset per tile mode into the new graphics engine
         (Mode 2/Vertical only).  More accurate compared to the old
         graphics engine. (seems to be a bug where the game gets very
         slow sometimes though)
       - Started 16-bit new graphics engine
       - Implemented sprite priority correction in 16bit new gfx engine
       - Implemented palette raster effects in 16bit new gfx engine
       - Fixed a minor bg enable/disable bug in the new gfx engine
       - Multiple SPC700 bug fixes.  More games run now!
       - Implemented SPCPlay sound engine into zsnes :
           - Echo & FIR Filter Support (Slowed down emulation, but
             gives better sound) Thanks to feenix65 for info on FIR Filter!
           - Volume fixes
           - Rewrote ADSR/GAIN engine
           - Added Adjustable Volume through the commandline and zsnes.cfg
           - 16000 and 32000 extra sampling rates
           - Many other bug fixes
       - Fixed a minor HDMA bug
       - Fixed an old style joystick read bug that prevented the joypad
         from functioning in certain games
       - Several optimisations on Echo & FIR Filter
       - Several Sound DSP Fixes
       - Temporarily fixed a V-latch bug in some games that don't update the
         display at every frame
       - Add/Removed some game hacks for compatibility
       - Modified Song Start Search in .spc capture.  Should be much better now.
       - Fixed a sprite window clipping bug where it was used when it's not
         supposed to be.
       - Modified memory allocation technique in zsnes.  This should now
         eliminate some random crash errors.  Thanks to Y0SHi for this
         info!
       - -c now does full screen instead of small screen in 640x480 modes.
         For small screen, use -cc
       - Fixed a back area 1/2 addition bug which caused the background
         to be sometimes darker than usual
       - Fixed a mode 7 transparency bug
       - Added 8-bit stereo sound and 8-bit sound high speed mode support
         (high speed mode support is just the implementation of 8bit 44100khz
          or 22050khz stereo)  Thanks to Crono for a lot of help on this!
       - Fixed up sound blaster deinit code
         Thanks again to Crono!
       - Wrote an entirely new GUI :
           - Mouse driven GUI/Menu Based
           - Full Keyboard Support in all the Quick (Arrow Menu), Load,
             and Cheat menu items
           - Ability to display load names under 8.3 filename format, snes
             header name, and win95 long filenames
           - Support for Save State, Load State, and Select State through
             menu items
           - Quick Load Menu (Arrow menu) which allows you to quickly load
             the last 10 games loaded
           - Ability to Freeze or Clear the Quick Load Menu
           - An Options menu which allows you to configure settings such
             as video mode, sound settings, frame skip, etc.
           - Added the ability to customize the game keys such as
             the save state key, misc toggles, etc.
           - Ability to use those keys as joystick buttons
           - Customizeable background palette displacement
           - Several minor GUI customization features
           - Ability to quickly exit/enter the GUI with the right
             mouse button (Disabled by default)
           - Ability to Enter Game Genie, Pro Action Replay, or Game
             Finger Cheat Codes
           - Ability to browse the cheat codes and Toggle or Remove
             the codes
           - Ability to Save/Load Cheat Codes (saves them as .CHT files
             in the same directory as the .SRM/.ZST files)
           - Ability to Select Input Devices for each joypad
           - Ability to Define Keys/Button configuration for each joypad
           - Joypad can now move in the GUI (disabled by default)
           - Added some future reserve menus (Netplay, Cheat Search Engine)
             But they are NOT implemented in zsnes yet.
       - Fixed a bug when clearing the screen in 640x480x65536
       - Implemented full add, half add, full subtract, and
         half subtract into the new 16bit graphics engine
         Not sure why, but some transparency modes are actually slower
         than the old engine.  Most likely flushing the cache a lot
         somewhere.
       - Implemented background transparencies into new 16bit graphics engine
         (implemented incorrectly at the moment.  Some transparency modes
         also is slower than the old graphics engine, but that will change
         in the future)
       - Implemented fixed color transparencies (very incorrect because of
         lack of windowing)
       - Fixed a minor bug in the fast forward routines
       - Rewrote most of the 65816 speed hack.  It should now be a lot
         more friendly with games (reduced graphic glitches/increased
         compatibility).
       - Fixed a bug in Mode7 with Windowing and Transparency enabled
       - Allowed 16bit HDMA sound blaster values less than 5 to be used.
         Not exactly sure if this works though.
       - Implemented Mouse Disable Command Line (-j)
       - Rewrote Input Device Routines (Keyboard, Joystick, SNES Mouse,
         and Super Scope Handlers)
       - Added GamePad Pro Support (Don't know if it works on a standard
         GrIP system though).  Thanks to Marius Fodor for the code!
       - Added Snes Parallel Port Support for both LPT1 and LPT2.
         Thanks to Karl for the code!
       - Added MultiTap (Multiplayer 5) Support!  (Only up to 4 players at
         the moment though)
       - Joystick Port 209h support
       - Fixed an overflow caching bug in the new gfx engine where a few games
         run very slow
       - Added some C -> ASM converted DSP1 functions.  Some functions
         were unable to convert properly so no DSP1 games are playable until
         the actual C code is in
       - Executable is now compressed using epack
       - Implemented sprite transparency into the 16-bit new graphics engine
       - Implemented mode7 transparency into the 16-bit new graphics engine
       - Higher memory requirements (Sorry, but this is unavoidable as long
         as ZSNES keeps expanding)
       - Implemented Echo Disable in the zsnes.cfg for those who want some
         extra speed in return for lost sound quality

Krátce z domova i ze světa, a nejen o emulátorech
*** Nová verze windoze emulátoru osmibitových Atari - Atari800Win 2.4a. *** Vyšel Win32 port MAME 0.34 beta 2, se všemi novinkami týden staré DOS verze. Download. *** Single arcade emulátor pro Marble Madnes ve verzi 0.1beta. Poněkud mne vyděsilo, že jeho autor je i pachatelem známé mnohamegové hrůzy Vector Dream, ovšem tentokráte je vše v assembleru, archív ma jen 160kb a emulátor běží opravdu svižně. Je vidět že když se chce... *** Nová hra v Raine - Space Invaders DX. *** KiWiho hack NeoGeo biosu byl aktualizován na verzi 0.45. *** Skvělá dumperská stránka Arcade Roms from Japan se přemístila sem. Znovu online na novém URL je i NeoCharity. *** Další dva NeoGeo releasy - Magical Drop 3 (8mb) a Fatal Fury 3 (18mb), obojí z RomListu. Celková velikost releasnutých NeoGeo dumpů už konečně překročila 650mb, hurá s nimi na CD... ;-)) *** Na shledanou v pondělí... (big sorry všem, kteří mi poslali nějaký příspěvek na stránku, a dosud ho tu nevidí. Časová tíseň, nicméně přes víkend to zpracuji). ***



(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS