|
|
|||
|
|
Tak jsem si přečetl nulté číslo časopisu Nintendo Gameboy Magazín. Nejprve bych zrekapituloval, co by v něm mělo být. Na této stránce serveru Nintendoupě slibují mimo jiné: A teď - jak je to doopravdy. V časopise není ani jedna recenze. A za tímto tvrzením si stojím. Jsou tam dva texty (Tomb Raider a Mario Bros), které se recenzi blíží, především ovšem proto, že jsou delší než cca 10 vět. Na ukázku toho, co je v časopise označeno jako recenze, bych si dovolil jednu v kompletním znění opsat: Také části o Pokémonech (zejména recenze her) nejsou nijak hutné - ostatně časopis má i s obálkou 20 jen stránek. Pokud už jste libovolnou Pokémoní hru někdy hráli, nic nového se zde nedozvíte, ale pokud o tom teprve přemýšlíte, má smysl o koupi uvažovat. Ostatně to by se dalo říct o komplet celém časopise. On to totiž vůbec žádný časopis není. Je to jen reklamní leták. Ale velice dobře udělaný a rozsáhlý leták, s výběrem asi opravdu těch lepších her pro GBC i N64, s popisem veškerého hardwaru který je u nás k dostání, s texty bez faktických chyb, s texty na leták snad až příliš rozsáhlými. Ale časopis? Nebo dokonce časopis který by se měl někdy prodávat i na novinových stáncích? Ne, to bohužel není.
Final Burn 0.052 Jedinou změnou je přechod na novější verzi DirectDraw, takže nyní program vyžaduje DirectX 5+. Což předpokládám není pro nikoho problém. Autor nijak nevysvětluje zda-li si od toho slibuje nějaké zrychlení, a musím říci že ani žádné nepozoruji. Není nutné stahovat.
Novou verzi Fayzullinova emulátoru jsem bohužel ještě neviděl, neboť jako obvykle je Win verze shareware za 35 dolarů. DOS verzi už dávno nikdo neaktualizuje, a z dalších nabízených portů bych rozhodně nevyužil žádný (2.0 existuje krom Win zatím jen pro FreeBSD a Solaris). Přesto je to ale jeden z těch lepších emulátorů, a v současnosti přidává i podporu hicoloru, lepší zvuk, ukládání stavu RTC (takže si ho můžeme připsat na seznam Pokemon Gold kompatibilních), podpora tiltu (zatím ale bez jeho emulace), podpora rumble, přepínání mezi normal/speed režimem GBC... Když k tomu přičteme již starší, ale jinde nenapodobené vlastnosti jako ukládání hudby přímo do MID, a emulace Pocket Printer, skoro by se o těch 35 dolarech dalo uvažovat....
Zřejmě jedinou zajímavou novou vlastností tohoto TG16 emulátoru je možnost ukládat průběh hry jako film. Bohužel autor zatím nepronikl do žádného standardního formátu, a tak to vyřešil po svém - "film" ukládá jako sekvenci po sobě jdoucích obrázků, a spojit si je musí každý sám... :-))
Na stránce s PSX utilitkama Aldo Vargase si můžete stáhnout demoverzi PSX emulátoru VGS, patchnutou pro běh v 800x600 nebo dokonce 1024x768 (maximální rozlišení emulátoru je normálně jen 640x480). Nicméně funguje to jen ve fullscreenu, a rozlišení obrazu zůstává 640x480, takže obraz vidíte v menším či úplně malém okně. Zdá se vám to lákavé? Mě ne. To když už na té stránce budete, raději si stáhněte novou verzi Daemon Tools. S její pomocí si budete moci zkusit PSX ISO releasy v emulátoru bez toho, abyste na ně museli nejprve vyplácat CDR medium.
V posledním emailu, který mi dorazil z Lik-Sangu, je jako obvykle několik zajímavostí. PS2 má analogový výstup, což vzhledem k tomu že umí přehrávat DVD každého videopiráta musí doslova rozjásat. Když se na to před nějakou dobou při launchi PS2 v Japonsku přišlo, vzbudilo to docela značný rozruch, a Sony musela provést příslušné úpravy - v nově vyrobených PS2 tak už nelze připojit video přímo a nahrávat na něj z DVD. Jenže - jak se můžete zde podívat, s touhle věcí, kterou začne Lik-Sang prodávat co nevidět, to opět možné bude... Lik-Sang znovu prodává modchip na Saturna! Dvacet dolarů není zase tak málo, nicméně Saturn se dá koupit i u nás pod 2000, a pokud ho chcete na něco jiného než jako další úlovek na vaši poličku herní historie, tahle investice je prostě nutná... Tohle prostě musím zacitovat v originále:
V posledních 24 hodinách se objevily hned dvě nové verze N64 emulátorů. I když - v prvním případě je výraz "nová verze" možná až příliš nepřesný. SupraHLE 1.0 je totiž jen hack prvního slušného N64 emulátoru - UltraHLE. Jeho autorem jsou The Company, známí zejména pravidelným releasováním vylepšených INI právě pro UHLE. Ostatně nejnovější verze INI 1Fbeta1 je v archívu přiložena. A cože je to vlastně v SupraHLE navíc? Nic moc. Údajně některé hry (Super Mario Kart, Wave Race) by teď měli fungovat mnohem rychleji, ovšem na druhou stranu jiné, které v UHLE jdou, zde nefungují vůbec. Osobně bych se tedy SupraHLE vyhnul obloukem, programu zůstaly nectnosti UHLE (funguje jen přes Glide, takže většina lidí potřebuje wrapper), a nové vlastnosti prostě nijak ohromující nejsou. To TrueReality64 WIP 3 už rozhodně není nový program. Na homepage projektu se říká, že ve WIP3 najdete "This new version adds Flash Ram support, so Zelda Mask of Mujara should be playeble and you can now save in several others". Poslední verze si vyžádala release bugfixu, a když se podívám na tuhle tak hned vidím že neobsahuje žádné INI s definicemi spustitelných her, takže se fixu dočkáme zřejmě opět. Zatím můžete použít INI z WIP2... BTW obrázek jsem típnul právě v TR64, a je z intra Pokémon Snap. Download: TrueReality64 WIP3 (284 kB), SupraHLE 1.0b (212 kB)
Americký PS2 launch z minulého týdne vyprodal veškeré zásoby Sony během několika málo hodin. Američané si užili dlouhé fronty, kdy mnozí před vybranými obchody přespávali. Na někoho se dostala, na mnohé ne. No a někteří z těch, na které se dostalo, už si na PS2 udělali svůj názor, jak můžete vidět v následujícím videu, nazvaném příhodně PS2 Death (12MB).
Když jsem ráno aktualizoval odkazy na stránky s GB tématikou, všimnul jsem si že Nintendoupě, stránka firmy Q-Shop, která u nás prodává Nintendo hardware i hry, se dočkala nového vzhledu i funkcí. Zaujalo mne zejména info o nultém číslo Nintendo Gameboy Magazínu, které jsem opravdu ještě nikde neviděl (i když prý bylo k dostání už na Invexu). Měl jsem to při cestě, takže jsem si ho v jejich prodejně hned zakoupil a co nevidět (vzhledem k nevelkému rozsahu zřejmě zítra) poreferuji nakolik odpovídá časopis jejich popisu - slíbeny jsou podrobné infromace o hrách, recenze, cheaty, vyčerpávající informace o pokémonech... Jsem zvědav.
Nejhorší ze tří existujících NGPC emulátorů se pomalu ale jistě drápe nahoru. Aby ne, když je jako jediný pravidelně aktualizován. Stále ale chybí emulace zvuku, podpora mono NGP, a jakkoliv kompatibilita je lepší s každou další verzí, stále některé hry vůbec nefungují. Pokud se tedy chcete podívat jak NGPC hry vypadají, zvolte raději některý z konkurenčních programů - viz zdejší NGPC stránka.
Nová verze jednoho z nejlepších emulátorů Atari 2600 přichází se dvěma opravdu velmi zajímavými novinkami. Především je to podpora dlouhých názvů i pod čistým DOSem, což umí opravdu málokterý program. Druhou zajímavostí je zahrnutí databáze A2600 her do kodu programu, takže tento dokáže nyní automaticky poznat co se pokoušíte spustit, a případně tomu přizpůsobí proces emulace.
Rozhodl jsem se znovu zavést to, co už tu kdysi (rok a půl dozadu bylo) - minirecenze všech v angličtině vycházejích Gameboy her. Přece jen produkce braku je velká, a pokud si hry nezkoušíte v emulátorech sami, není vůbec lehké se rozhodnout jakou hru si koupit. U nás je vůbec o informace nouze - Gamestar recenzuje většinou starší tituly, Screenfun zřejmě jako měsíčník končí, jiné časopisy se věnují Gameboyi jen občas a kvalita je většinou velmi ubohá (viz poslední Level a jeho článek o Pokémonech). Z profesionálních webzinů píše o GB jen BonusWeb. A proto je tu znovu tato rubrika, tentokráte s o něco rozsáhlejšími texty, a s o něco více obrázky. A dnes se zde dozvíte něco o hrách Hoyle Casino, The Flintstones Burgertime in Bedrock, The Adventures of the Smurfs, International Karate, Baloon Fight a Games Frenzy. Gameboy Quick Reviews #683 - #693
Z hromady svého GBC příslušenství jsem dnes vyhrabal zařízení zvané Shock 'N' Rock. Nevíte co to je? Tak čtěte... Že Gameboy se dá využít jinak než jen na hraní se můžete přesvědčit zde, kde ho zcela vážně používají jako osciloskop. Je mi zle. Tady si můžete přečíst, že pokud si XBox v konkurenci PS2 a GC povede dobře (Dreamcast nejmenovan ;-) ), bude Microsoft uvažovat o další expanzi, tentokráte do oblasti herních handhledů. Tak doufám že si ten PC-like krám nikdo nekoupí, jinak se brzo dočkáme prvních padajících her na LCD obrazovkách... V plejádě dobrých polských emulátorových stránek se objevila další, která informuje o nových GBC releasech a také je nabízí ke stažení - gameboy.sky.pl. Téměr sto her je i podrobně popsáno, najdete tu i informace o GB příslušenství - vše samozřejmě polsky, čemuž předpokládám každý rozumí bez problémů. Jacek ale umí i česky... ;-) Nintendo aktualizovalo data, kdy vyjdou jejich očekávané tituly pro GBC:
Zdejší recenze se rozrostly o Defterovo review arcade verze Final Fight. Pokud se vám snad bude zdát text známý - ano, krom nových obrázků jde o stejné dílo, jaké se kdysi dávno objevilo na jednom českém herním webzinu...
Tak to jsem tedy opravdu netušil, že když se ráno rozepíšu co nového by mohlo být v další verzi U64, takže se do večera objeví... Nicméně víceméně autor splnil co slíbil, a ve verzi 1.07 tak najdete tyto novinky:
ALE, Amiga Legal Emulation, je už docela zavedená stránka s legálně vystavenými kopiemi her. Nyní ale nově zavádějí o podstránku 32LDP - Legal Dumping Projekt, která by chtěla nabídnou CD32 ISO releasy, pochopitelně opět jen se svolením současných vlastníků autorských práv. Zatím jsou ke stažení jen výtvory firem Core Design a System 3. To jen bylo samozřejmě v uvozovkách - vždyť jde o hry jako Int. Karate +, Myth, Banshee či Premiere.
Krom absence zvuku je asi největším problémem U64 momentálně nemožnost redefinice vlastního ovládání, neřkuli pak podpora joysticků a joypadů. Což je pro hardcore hráče mlátiček naprostá nezbytnost. Navíc když někdo ovládá hru opravdu dobře, způsobí si další šok - program zamrzá při úspěšném pokusu o fatality, humilations, no mercy, prostě většinu efektních zabití soupeře. V té chvíli se totiž v originále přehraje z hardisku další animace. A proč tahle funkce emulována není? Sám autor napsal na jednom z diskusních boardů: V jiném postu naznačil priority, kterými se bude řídit v dalším vývoji programu: A já jenom dodám na závěr k bodu číslo pět - Killer Instinct 2 se nabízí sám, je dumpnut, jeho dump je k dispozici už dlouho veřejně, a jeho hardware je velmi podobný. V podstatě se liší jen v drobnostech v práci s harddiskem (na kterém je tentokrát pres 400mb dat). Jedinou další již dumpnutou Ultra64 hrou je afaik Cruis'n USA - ale to už bude budoucnost asi hodně vzdálená...
Dnes 26.10.2000 vyšlo nové 43. číslo disketového magazínu Flop pro 8bitová Atárka, jediného tohoto druhu v ČR. Je to zhruba rok a půl od vydání posledního kousku (Flopu 41+2), takže někteří už snad ani nevěřili, že se dočkají. Ale stalo se a Flop 43 je k downloadu na stránce http://www.infos.cz/raster/atari/flop.htm.
Prvního hudebního update v novém kabátě využiju k vysvětlení jak to vlastně tady bude fungovat. Nahoře v tabulce "Nejnovější MP3" se budou objevovat nové herní remixy, tak jak je jejich autoři budou uvolňovat. Bez toho abych na ně nějak zvlášt upozorňoval - prostě co se mi bude líbit, to tam plácnu. A vydrží to tam přibližně deset až čtrnáct dní. Tak neotálejte - valná většina budou C64 remixy, protože ty se mi líbí nejvíc, ale věřím že svoji si zde najdou všichni příznivci herních soundtracků. Dnes si rozhodně nenechte ujít remix velmi trefně nazvaný Konzole Krazy... :-) Na tomto URL je legálně zdarma ke stažení hudba z PC adventury The Longest Journey. Komplet vše dohromady to má sice 100mb, ale v tomhle případě je to dobře investovaný čas, to mi věřte - zrovna mi to tady pohodově vyhrává z Winampu... Blizzard prodává ve svém inetovém shopu audio CD Starcraft Game Music Vol.1, za celkem lidovou cenu 10 dolarů. Allister Brimble prodává své nové CD na MP3.COM. Za 10 dolarů získáte na "The Best of Allister Brimble" část nejlepších skladeb z jeho předchozích alb, ale také některé zbrusu nové kusy. Na webu je teď také ke stažení nezkrácená sedmnáctiminutová verze jeho hudby z amigácké verze Alien Breed! Twisted Music je docela dobrý server s MP3 skladbami s her, a to převážně starších PC klasik. Ostatně proč nemít zoufalý pískot pc speakeru v MP3 na památku? :-) Nakonec jsem přece jen na několikanásobný request uploadnul na server ten soundtrack ke Killer Instinctu kompletní: Onehdá jsem si při pohledu na kalendář řekl - a jéje, Vánoce zase skoro na krku. Čas dárků, čas hodování, čas vánočních premií. A jak mne napadlo slovo dárek, začal jsem přemýšlet co si tedy pěkného koupím... :-) Nintendo64 jsem si koupil už minulý týden, takže to se k vánocům nepočítá, a tu jsem si vzpomněl - vždyť přece v listopadu vyjde nové Back in Time 3!!!! A utíkal jsem hned na C64Audio. Chris za těch pár měsíců co jsem tu nebyl na sajtě docela zapracoval, nová startovací obrazovka, nové funkce jako TOPTEN nejlepších skladeb jednotlivých aranžérů, a stále stejně rozkošně patetické novinky... ;-) Naštěstí čtu jeho zprávy i v c64rmx mailinglistu, a tak vím že BI3 se pravděpodobně objeví někdy v prosinci - z webu bych se to nedozvěděl. Zato jsem tam prvně viděl info o dvou nových retroCD, které by měly vyjít v příštím roce - Instant Remedy a Tonka Black. Zejména prvně jmenovaný autor bude zase další jasná koupě, protože jeho remixy se mi opravdu líbí moc. Dalším kandidátem pro odpočet 15 dolarů z mojí kreditky je album Merregnon Chronicles. Na jejich webu najdete veškeré podrobné informace o tomhle projektu, na kterém se podílí mnoho známých jmen - Allister Brimble, Jogeir Liljedahl, Chris Hülsbeck... Objednávat se dá už nyní, ale jelikož CD bude prodáváno i přes Synsoniq, vyplatí se asi počkat a ušetřit na poštovném nákupem nějakých dalších titulů... K dispozici jsou i tři mp3 ukázky. Synsoniq vyhlásil vítěze své hudební soutěže pro amatérské skladatele. Prvních deset si můžete stáhnout zde. Nejdelší skladba ovšem má jen 1:17, takže si opravdu nejsem jistý, jestli náhodou nejde jen o ukázky? Napsané to tam ale není, a jelikož Synsoniq tyhle vesměs dost tuctově znějící kousky nebude ani prodávat, nechapu proč to nevystavili komplet... :-(
Všichni maniakální příznivci bojových her se konečně dočkali - první emulátor arcade verze Killer Instinct je na světě! Projekt dlouho diskutovaný pod jménem KIAME se nakonec dočkal první veřejné betaverze pod novým jménem U64. V noci vyšly hned dvě verze, druhá s jakýmsi fixem jen po pár hodinách je označena jako 1.04. Ta je samozřejmě ke stažení zde: U64 1.04 (72 kB). I v této nové verzi se zatím (vcelku pochopitelně) vyskytují problémy. Pokud se vám po opakovaném spuštění hra hroutí s chybou "DRAW", smažte soubor KI.DAT, a nechte ho vždy vytvořit znovu. Pokud nevíte jak vhodit minci, přečtěte si pořádně dokumentaci... ;-) Při startu programu se vám může zdát, že je tam černá obrazovka příliš dlouho. Je to ok - autoři udávají čas kolem minuty na slabších strojích, PIII/600 to zvládlo za asi 15 vteřin.
Přestože nejsem vůbec příznivcem mlátiček, musím uznat že hra je opravdu skvělá. Navíc program se vyrovnává s náročností emulovaného hardwaru opravdu skvěle - na první release je to prostě paráda. Pokud chcete vědět o emulátoru více, dozvědět se kde vzít příslušné romsety a vidět další screenshoty které jsem dnes típnul, klikněte na následující samostatnou stránku: Chcete-li se podívat co že to je vlastně Killer Instinct za hru, klikněte sem na Killer Instinct review od PlombDentista, kterou pro Emulators CZ napsal prozíravě už v lednu... :-) Vaší pozornosti by neměl uniknout ani update v MP3 downloadech. Emulátor sice zatím žádný zvuk nemá, ale vy si už teď můžete poslechnout jaké to bude až ho mít bude. Ze svého archivu 16 skladeb z arcade verze jsem vybral tři... řekněme méně drsné...
Za první týden prodeje anglické verze Pokémonu Gold/Silver se prodalo neuvěřitelných 1.4 milionu kusů, což je samozřejmě rekord. Nintendo si proto jako obvykle neodpustilo obvykou hru s čísly, dokazující že jejich produkty jsou naprosto nejlepší (což ovšem jsou :-) ). A tak se v jejich včerejší tiskové zprávě můžeme dozvědět, že z cca tisícovky her, které se pro nejrůznější platformy letos začaly prodávat, je Pokémoních titulů sedm. A těch sedm titulů utrhlo 10 procent celkového trhu videoher. A to do statistiky tohoto roku ještě není započítán G/S, a samozřejmě také Pokemon Stadium Gold/Silver pro N64, který se v japonské verzi objeví až v prosinci... Pokud máte narozdíl ode mne šikovné prsty, můžete si složit origami Pikachu! :-) Návod jak na to si v PDF (budete potrebovat Acrobat Reader 3+) můžete stáhnout zde. Tento hodnotný link zaslal ACEGraphx, který je také autorem ikonky u tohoto updatu... O víkendu jsem si našel chvíli, abych se podíval co už se dá o Pokémonech najít na českém Internetu. Není toho mnoho. Nejlepší stránky mají zatím firmy, které na Pokémoních produktech přímo vydělávají.
Většina lidí, kteří se mohou označit za vlastníka herního handheldu, ma nějakou verzi Gameboye. Většina lidí, kteří o koupi teprve uvažují, se rozhoduje jestli koupit hned Gameboy Color, nebo počkat rok na Gameboy Advance. Jiná volba není... Opravdu? Nintendo bude příští rok mít pro GBA minimálně dva konkurenty, a o jednom z nich si můžete přečíst v následujícím preview. >>>>>>>>>>> GP32 - open source handheld
Tradovat Pokémony v emulátoru není jednoduché. Až do dneška to šlo jen dvěma způsoby, přičemž oba jsou krokolomné nebo omezující. A tak nejdokonalejším řešením pro majitele W9x by mohl být zbrusu nový emulátor, který se objevil dnes vnoci - TGB Dual. O první prerelease verzi se toho mnoho napsat nedá, především díky kompletně japonskému prostředí i dokumentaci. Každopádně v něm jde spustit libovolná verze Pokémonů :-), emuluje zvuk, rychlost emulace byla mírně pod reálnou rychlostí i na PIII/600MHz u kterého zrovna sedím, ovšem nutno brát v potaz že je GB emulován dvakrát. Na sousední K6 se mi program vůbec nepodařilo spustit (nekompromisně padal s nesrozumitelnou chybovou hláškou), takže těžko odhadovat jak se bude chovat na pomalých PC. Já ale hlavně chtěl zkusit gamelink. Bohužel s sebou nemám svoje vlastní savy, takže jsem musel shánět různé nahackované verze z inetu (google.com pomohl). Možnost tradování je totiž ve hře docela daleko od začátku. Nakonec jsem nesehnal nic lepšího, než Yellow proti japonské Silver. Porod byl už jen dostat se v obou na správné místo, nicméně zadařilo se. Bohužel ne už tak samotný transfer. Sice program jevil snahu navazovat spojení, ovšem na anglické verzi Yellow to končilo lakonickým Link Canceled, a na japonské Silver rozsypaným čajem který zřejmě znamenal totéž. Viz obrázek výše. BTW k ovládání - v prvním menu zleva je celkem jasné že musíte nahrát příslušnou romku do obou slotů, ta volba pod nahráním resetuje. Hra nahraná do druhého slotu bude mít savy pojmenované .SA2. V druhém menu zprava hned první volba zobrazí rozložení klávesnice - oba gameboye se totiž dají ovládat nezávisle na tom, které okno má zrovna focus, takže pro hru dvou hráčů na jednom PC je to vskutku vynikající. Download: TGB Dual Vol.0 (73 kb)
Na serveru Pandora se můžete přihlásit do zajímavého mailinglistu ZXPOCKET. Jeho zakladatelé si kladou za cíl vytvořit kapesní verzi ZX Spectrum, zhruba velikosti dnešních standardních herních handheldů! Pročetl jsem si archiv, zaujal skeptický postoj, nicméně přesto se přihlásil k odběru dalších zpráv. Ostatně jeden nikdy neví - před pár týdny se podobný úkol, vytvořit handheld z Atari 2600, jednomu člověku podařil. Jeho Atari 2600 VCS portable je jediné na světě, a myslím že kdyby se ho rozhodl prodat, škodný by na tom určitě nebyl...
Dnes poprvé se jako čtenáři Emulators CZ setkáváte s novým vzhledem webu. Ten vznikl ve spolupráci s Petrem Švábem (tj. Petr ho vytvořil, ja jsem kibicoval) a splňuje všechny moje momentální představy o funkčnosti. Co všechno se s novým designem změnilo:
Nová verze výborného emulátoru ZX Spectrum. Když se podíváte na zdejší zbrusu novou stránku o emulátorech Spectra, zjistíte že nestojím v zástupu těch, kdož nad RealSpectrum jásají. Ani tahle verze to nezměnila - program je prostě hrozně pomalý i na velmi slušné konfiguraci. Download optimalizovaných verzi: Real Spectrum beta 8 Pentium, K6, Pentium II
Když jsem večer ješte naposledy vlezl na irc, uvítal mne na #gbc topic, který tvrdil že subport.org byl donucen stáhnout jakýsi soubor. Což mne docela zaujalo, protože vím že tenhle skvělý web se vyhýbá vystavovat k downloadu cokoliv ilegálního, a pouze na nové GBC releasy upozorňuje. Zajímavé přitom je, že sám autor v texťáku priloženém v demu se tváří, že jde o public release - asi když to psal ještě sám nevěděl... :-) Také varuje před zatím špatnou grafikou i ozvučením. To druhé je pravda, to první ne - myslím že konverze je velice zdařilá. Hru si můžete sami zkusit - CGB Archive ji má vystavenu online. Program údajně obsahuje jen první tři levely, což ovšem nás, co končíme za prvním rohem, nijak trápit nemusí... :-)
Arcade ROM Heaven má vystavenu k downloadu speciální verzi MAME, která podporuje pouze hru Fairy Land Story (ta by se měla tak jako tak objevit v příštích betách). Obětoval jsem kapacitu své linky, abych viděl co je na té hře tak hrozně super, že se jí někdo nemůže dočkat. Bohužel to nechápu ani teď - je to takový imho docela nezábavný klon Bubble Bobble z roku 1985. Aktualizace MAME WIP. Na serveru MAMEIcons je k downloadu více než windoze 1200 ikon pro jednotlivé hry emulované v MAME. Sice mne představa linků na všechny hry na ploše moc neláká :-) nicméně některé ty ikony jsou docela pěkné, a při představě že ten člověk je všechny opravdu sám vytvořil nezbývá než se mu hluboce poklonit.
Když jsem se v sobotu vnoci připojil na efnet, nestačil jsem zírat. Hned tři nové flamewars! Krom stupidní akce "Purify ROM Scene" za odstranění všech baddumpů, overdumpů, ale i hacků, traineru a japonských (!!) verzí z všeobecně používaných databází ovšem jasně dominovalo něco jiného - přesun největších emulátorových kanálů na jinou irc síť. To není nijak nové téma, efnet má potíže už několik posledních měsíců, ovšem u druhé největší sítě to není zas tak překvapivé. Navíc poslední dva týdny už v podstatě žádné nezvyklé problémy nepozoruji. O to více jsem byl překvapen, že nová irc síť nejenže během soboty už vznikla (pod stupidním jménem NewNet), ale několik kanálů se tam již přesunulo! Kanál je ovšem jen jméno - důležití jsou lidé, a také fileboti v něm. A právě nekompromisní kampaň několika iniciátorů celé akce za okamžitý přesun (nikoliv pouze kopii) co nejvíce nejlepších filebotů na NewNet mne opravdu rozčilila. NewNet má zatím jen 25 serverů, a kdo by čekal že se mu problémy Efnetu vyhnout, byl by asi hodně naivní. Buď to bude jen malinká síť, kde nebudou lidi, a nebo to bude síť velká kde se prostě občas vyskytne nějaká chybka, no. Až následující dny ale ukážou, jestli se několika opům podaří přetáhnout několik stovek uživatelů, nebo ne. Já doufám že ne.... [20:59] *** Now talking in #r0mz2k
Takhle neoficiální MAME kompilace je určená především pro příznivce množství skvělých NeoGeo mlátiček. NMAMECombo32 vychází z kodu MAME32 0.36, nicméně to rozhodně není problém, protože od té doby stejně k žádným zásadním změnám v NeoGeo driveru nedošlo. Na homepage si můžete najít další bližší informace. Ačkoliv tyhle hry já nehraju vůbec, některé vlastnosti programu se mi zdají opravdu zajímavé:
Podpora nové, dosud nikde jinde neemulované hry, Rail Chase. Program vyšel už v pátek, ale plné dva dny nebyl romset Rail Chase nikde k nalezení. Dnes už si ho ale můžete bez problémů stáhnout z Emuviews nebo Arcade ROM Heaven (6 MB).
Vzhledem ke změně designu všechny starší novinky odjely do archivu poněkud dříve, než bývá obvyklé. Protože ale vyřešení způsobu jak nejlépe hrát Pokémon Gold/Silver považuji za docela zásadní zprávu, zpracoval jsem ji do samostatného článku. V něm najdete i odkaz na download POKEMON GOLD/SILVER (English) Clock and GBX V1 Patche od Tima Colemana.
Právě dnes jsou to přesně tři roky ode dne, kdy se poprvé objevily na Internetu tyto stránky. Tři roky radostí i strastí, euforických období skoro hodinových aktualizací střídaných týdny, kdy v mém životě prostě poutalo něco pozornost příliš silnou, než aby mi zbyl čas na nějaké internetové záliby či koníčky. Za tu dobu web několikrát výrazně změnil vzhled a vlastně i obsah - zřejmě tak trochu v závěsu s tím, jak se měnil jeho autor. A doufám že se mění k lepšímu. Už druhý rok je na vlastní doméně (ostatně na fakturu pro NIC zrovna vedle monitoru koukám :-( ), přechod na nový design je právě teď už spíše záležitostí hodin než dní, a dlouhodobá návštěvnost okolo 200 unique IP denně se mi zdá být na nemainstreamově zaměřený český web uspokojivá. Za tři roky mi tohle hobby hodně dalo - poznal jsem mnoho zajímavých lidí, notně si rozšířil nejen herní obzory, a i můj bývalý češtinář pan profesor Krejčí by mi snad teď už nesázel z diktátů i slohů jednu pětku za druhou... :-) | Evilmind | |
|
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000 |