|
|
|||
|
|
Obrázky z GBC verze Alone in the Dark, které Infogrames uvolnili minulý týden, rozpoutaly v GB komunitě bouři nadšení, ale i pochyb. Pokud se na ně pod tímto textem podíváte, jistě pochopíte proč. Kvalita backgroudů je prostě úžasná, nic takového dosud se dosud v žádné jiné hře neobjevilo, dokonce grafika vypadá opravdu o hodně lepší než původní AITD na PC. Dokonce se spekulovalo, že ve skutečnosti jde o GBA verzi - ale kdepak, ta bude vypadat ještě mnohem lépe, to mi věřte.
Maximum barev, které dokáže GBC najednou zobrazit, je 52. Na těhle obrázcích je ale odhadem kolem 2048 barev najednou. Jak je to možné? Podobným trikem, jaký se objevil i na jiných osmibitech. Barevná paleta se mění po každém scanline (každém vykresleném řádku), takže vzniká optický klam více barev zároveň. Programové zpracování téhle techniky pro GBC je známo už delší dobu, a psal jsem tu o něm někdy před rokem (demoverze grafické knihovny Icarus Production), ale častější použití v praxi se hicolor dočkal až v posledních týdnech. Zjevným důvodem je to, že při vykreslování hicolor obrázku gameboy už prostě nic jiného nestíhá. Ostatně povšimněte si na obrázcích, že samotná postava hráče se skládá asi jen ze 4 barev, což je zřejmě maximum, které se dá nad hicolorem rozpohybovat. Co to ale bude dělat při interakci s nepřátelskými postavami či při sbírání předmětů? Na to si budeme muset počkat do finální verze, a možná to nebude trvat ani tak dlouho - oficiální termín uvedení do prodeje je stále stanoven na září (dopsano později: v záři 2000 byla hra odložena na jaro 2001). A doufejme že se opravdu dočkáme, třebas i s nějakým tím odkladem - Resident Evil, jiná úžasně vypadající hra, která byla také z PC 3D verze převedena do statických obrazovek GB, byla zřejmě zrušena právě proto, že se kvůli přemíře dobré grafiky prostě nedala hrát. A to těch barev na obrazovce bylo o poznání méně...
S hicolorem si poradí už i dnešní emulátory (třeba REW či VisualBoy - viz GBC stránka), a tak následující linky budou něco platné nejen majitelům GBX. GoodGBx eviduje asi 10 hicolorových dem (a zřejmě spoustu dalších které to jen nemají v názvu takže jsem je v rychlosti nenašel ;-) ). Z nich jsem vybral tři do tohoto zipu. Ten největší soubor je stařičké demo používájící knihoven Icarus Production, kde mimochodem GB stíhá ještě hrát hudbu a scrolovat textík (pravda, v oblasti mimo hicolor obrázek). A zatímco se i váš zrak mlsně pase po těch zdejších čtyřech screenshotech, přečtěte si co napsal jeden z tvůrců hry o použité technologii na jeden diskusní board: Na obvinění jednoho z diskutujících, že grafika pochází z PC, a byla jen pro reklamní účely přeškálována do GBC rozlišení (kdo z vás už neodolal a naládoval si aitd_pic do GBX nebo emulátoru tak už ví, že to není pravda), a navíc že on sám viděl hru na E3, kde byla pekelně pomalá a to ještě neměla hicolor, odpověděl pro změnu jeden z grafiků: Pokud se chcete podívat na dnešní hi-color sami, můžete si vybrat z poměrně široké nabídky her. Drtivá většina her ovšem má pouze nějakou statickou obrazovku, cokoliv pohyblivého je spíše výjimkou, a přímo ve hře si zatím netroufnul použít hi-color nikdo. Tak se na závěr podívejte, jak to v těch už existujících hrách vypada... | Evilmind | |
|
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000 |