Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
9.8.2000, 18:30

Přístupy
od 23.10.2000:

  

Alone in the Dark pro GBC, aneb slintáme nad hicolorem
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


Obrázky z GBC verze Alone in the Dark, které Infogrames uvolnili minulý týden, rozpoutaly v GB komunitě bouři nadšení, ale i pochyb. Pokud se na ně pod tímto textem podíváte, jistě pochopíte proč. Kvalita backgroudů je prostě úžasná, nic takového dosud se dosud v žádné jiné hře neobjevilo, dokonce grafika vypadá opravdu o hodně lepší než původní AITD na PC. Dokonce se spekulovalo, že ve skutečnosti jde o GBA verzi - ale kdepak, ta bude vypadat ještě mnohem lépe, to mi věřte.

Maximum barev, které dokáže GBC najednou zobrazit, je 52. Na těhle obrázcích je ale odhadem kolem 2048 barev najednou. Jak je to možné? Podobným trikem, jaký se objevil i na jiných osmibitech. Barevná paleta se mění po každém scanline (každém vykresleném řádku), takže vzniká optický klam více barev zároveň. Programové zpracování téhle techniky pro GBC je známo už delší dobu, a psal jsem tu o něm někdy před rokem (demoverze grafické knihovny Icarus Production), ale častější použití v praxi se hicolor dočkal až v posledních týdnech. Zjevným důvodem je to, že při vykreslování hicolor obrázku gameboy už prostě nic jiného nestíhá. Ostatně povšimněte si na obrázcích, že samotná postava hráče se skládá asi jen ze 4 barev, což je zřejmě maximum, které se dá nad hicolorem rozpohybovat. Co to ale bude dělat při interakci s nepřátelskými postavami či při sbírání předmětů? Na to si budeme muset počkat do finální verze, a možná to nebude trvat ani tak dlouho - oficiální termín uvedení do prodeje je stále stanoven na září (dopsano později: v záři 2000 byla hra odložena na jaro 2001). A doufejme že se opravdu dočkáme, třebas i s nějakým tím odkladem - Resident Evil, jiná úžasně vypadající hra, která byla také z PC 3D verze převedena do statických obrazovek GB, byla zřejmě zrušena právě proto, že se kvůli přemíře dobré grafiky prostě nedala hrát. A to těch barev na obrazovce bylo o poznání méně...

S hicolorem si poradí už i dnešní emulátory (třeba REW či VisualBoy - viz GBC stránka), a tak následující linky budou něco platné nejen majitelům GBX. GoodGBx eviduje asi 10 hicolorových dem (a zřejmě spoustu dalších které to jen nemají v názvu takže jsem je v rychlosti nenašel ;-) ). Z nich jsem vybral tři do tohoto zipu. Ten největší soubor je stařičké demo používájící knihoven Icarus Production, kde mimochodem GB stíhá ještě hrát hudbu a scrolovat textík (pravda, v oblasti mimo hicolor obrázek).
V souboru aitd_pic.zip si mohou všichni nevěřící Tomášové prohlédnou první zde uvedený obrázek, který kdosi převedl z IGN (je tam vidět i jejich watermark) aby ve flameware zuřícím na tamním auditoriu dokázal, že opravu nejde o fake. Musím říct že na obrazovce GBC to vypadá opravdu úžasně, zatímco píšu tenhle text mám gameboy opřený o obrazovku a jedním očkem se stále kochám...

A zatímco se i váš zrak mlsně pase po těch zdejších čtyřech screenshotech, přečtěte si co napsal jeden z tvůrců hry o použité technologii na jeden diskusní board:
Hi Folks, 
Wanted to clear up a few issues regarding the Alone screenshots posted. 
1. The game is being developed by the UK developer Pocket Studios, using our own proprietary high colour engine. The lead coder is ex-Rare and he really knows what he is doing. 
2. Yes they are GBC (NOT GBA) shots. The game engine can display well over 2000 colours on screen but it is NOT using Icarus' high colour code. 
I have seen an as yet unannounced CGB game that Icurus are working on and their high colour code is nice but it does not have all the features our engine has. This is simply because we have implemented it in a different way to everyone else. For the record we have the following features implemented in our engine: 
i. High colour backgrounds 
ii. The backgrounds animate - Torches flicker, bats fly past, eyes peer at you from the trees - all part of the background NOT overlaid sprites. 
iii. Real-time scaling sprite (Carnby scales smoothly as he walks "in and out" of the background. 
iv. Background masking. Carnby passes behind objects that are at the front of the screen. 

Lastly I think some of the GBC/GBA confusion arose because of an mini interview IGN posted with Steve Iles (the CEO of Pocket). They actually asked us a lot of questions about CGB Alone, which we ARE working on. They also asked what we would add to a GBA version (which we are NOT currently working on). Sadly they only published the info on the non-existent GBA version. 

Dan Marchant - Development Director 
Pocket Studios 

Na obvinění jednoho z diskutujících, že grafika pochází z PC, a byla jen pro reklamní účely přeškálována do GBC rozlišení (kdo z vás už neodolal a naládoval si aitd_pic do GBX nebo emulátoru tak už ví, že to není pravda), a navíc že on sám viděl hru na E3, kde byla pekelně pomalá a to ještě neměla hicolor, odpověděl pro změnu jeden z grafiků:

In reply to Demiforce latest post. Yes alot of the Graphics are from the pc version. But there has been hell of alot of hard work in fitting them into the GBC. It is quite the opposite of lazyness that has achieved this. I can assure you that the game screens you have seen are the genuine article having worked on them for many a month. Also the the game has come on along way since E3 and the speed issuse is not a problem. 

Simon Sheridan 
Lead Artist 
Pocket Studios 

Pokud se chcete podívat na dnešní hi-color sami, můžete si vybrat z poměrně široké nabídky her. Drtivá většina her ovšem má pouze nějakou statickou obrazovku, cokoliv pohyblivého je spíše výjimkou, a přímo ve hře si zatím netroufnul použít hi-color nikdo. Tak se na závěr podívejte, jak to v těch už existujících hrách vypada...

alfred3.jpg (18603 bytes) alfred1.jpg (10008 bytes) alfred2.jpg (14010 bytes)
Alfred's Adventure - první hra, kde byla použita hicolor knihovna Icarus Production. Sice jen v intru, nicméně ten papoušek se dokonce hýbe...



Tomb Raider - z hlediska zpracování grafiky i hudby asi jedna z nejúžasnějších GBC her...

| Evilmind |


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000