Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
16.11.2000, 10:30

Přístupy
od 17.12.2000:

  

Archiv novinek (kveten 2000)
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


Project64 - první dojmy
legolas & msoft & others | 30. 5. 2001 | 19:10

Hovoří evilmind:
Je zajímavé, že za ty léta, co se snažím někoho zlanařit, aby dělal emulators.cz se mnou, mne nikdy nenapadlo řešení z nejjednodušších - prostě přestat psát, a čekat co bude. Jak ukázal poslední měsíc, když nepíšu opravdu dlouho, najdou se nakonec přece jen lidé, kteří to udělají za mne... :-) Jako například dnes - hned čtveřice testerů vyzkoušela zbrusu nový emulátor Nintenda 64. Enjoy...


Hovoří :
Všeobecné informácie
Ak ste niekdo sledovali diskusné fóra na www.emulation64.com určite ste si museli všimnúť siahodlhé diskusie okolo "mysterious" emulátoru. Obrázky vyzerali super. Naviac Azimer sľuboval že nový emulátor zatieni UltraHLE, preto nečudo že očakávania boli veľké.
Tak ako autori sľúbili emulátor stratil prídavok "mysterious" minulú nedeľu. Poďme sa teda pozrieť nakoľko sa vysoké očakávania naplnili.
Autori nového emulátoru nazvaného Project 64 nie sú na scéne nováčikovia. Zilmar je autorom Zilmar's plugin specification ktoré momentálne podporujú takmer všetky súčastné emulátory a Jabo je autorom veľmi kvalitného grafického pluginu. Na novom emulátore v tichosti pracovali niekoľko rokov a odviedli naozaj kvalitnú prácu.
Autori sa snažili ešte pred sprístupnením prvej verzii verejnosti doladiť všetky detaily, preto emulátor obsahuje prehľadné GUI s možnosťou konfigurácie všetkých svojích častí.
V emulátore je použitých niekoľko nezvyčajných riešení ako je napríklad "middle-level" emulácia zvuku tj. niečo medzi High-level UltraHLE a low-level, prípadne možnosť vybrať si medzi statickým (kompatibilnejším avšak pomalším) a dynamickým (rýchlejším) jadrom emulátora.
Úplne geniálne je vyriešená možnosť ukladaní pozícií kedy okrem klasického ukladania v hre (Áno podporuje aj FlashRam tj. Zelda 2 behá fantasticky:-), umožnuje ukladať aj okamžitý stav emulátora a to pre každú hru až do 10 rôznych slotov medzi ktorými sa prepína pomocou čísel na klávesnici. (BTW v readme.txt nie je o prepinani slotov ani slovo :-)

Niekoľko konkrétnych hier
Banjo Kazooie

  • jedna z najkrajšich hopsačko-skákačiek ktorú som hral.
  • Na PJ64 je skoro bez chýb s nádhernou hudbou ktorá vôbec netrhá
  • Donkey Kong64

  • Hra ide iba v interpreter móde tj. dosť pomaly. Avšak po skončení intra sa emulátor zacykí a nepomôže iba alt+f4
  • F-Zero X

  • mám taký pocit že tátom ROM nevyužíva ani zďaleka všetky možnosti N64
  • avšak hra ide perfektne zo zvukom bez trhania
  • Mario Kart64

  • Ako asi v jedinom emulátore sú úvodné balóniky farebné a nie šedé:-)
  • Po chvíli experimentovania s rôznymi pluginmy sa mi podarilo rozbehať dvoch hráčov a verte že taký mario kart vo dvojici je celkom zážitok
  • Pokemon Stadium

  • Sú trochu problémy s textúrami na tvárach pokémonov
  • Ani po 20 minútach som neprišiel na to o čom je táto hra, avšak grafika je pekná :-)
  • Wave Racer

  • Ide podstatne lepśie ako v Daedalusovi 0.06b
  • Hudba s času na čas trhne ale nič čo by ste si pri preháňaní medzi vlnami všimli:-)
  • Legend Of Zelda: Mask of Majora

  • Jediný emulátor kde je Zelda 2 naozaj hrateľná
  • Hudba je super, Grafika skoro bez chýb:-)
  • Zas bude čo robiť počas dlhých večerov:-)
  • Zhodnotenie
    Vyzerá to tak že N64 scéna definitívne vstala z mŕtvych. PJ64 je poďla môjho názoru momentálne najlepší emulátor ktorý sa dá zohnať. Stále nie sú implementované niektoré Opcodes avšak je to predsa len verzia 1.0 :-)


    Hovoří msoft:
    Project64 je nový emulátor N64. Po malém testu, co jsem stihl udělat, to na první verzi nevypadá vůbec špatně. Sice podle ini v něm jde jen asi 10 her, ale všechny hry, co jsem zkouąel já, tak vesměs šly. Co se rychlosti týče, na Celeronu 788, 256 MB ram a Rage 128 Pro 32 MB se rychlost emulace se zvukem pohybovala v rozmezí 30-60 fps. Bohužel zatím slabou stránkou všech nových N64 emulátoru je emulace zvuku. V žádném z nich mi nejde plynule zvuk, a to jsem to zkoušel i v práci jestli to náhodou není mojí konfigurací doma - a není. Další dobrou zprávou je, že tento emulátor má stejní plugin systém jako TRWin, Nemu, 1964, Corn a ostatní nové emulátory. Což dává velkou možnost nastavit si emulátor podle vlastní konfigurace, a rychlejšímu vývoji lepší emulace přídavných zařízení.


    Hovoří Jirka Panáček:
    Emulátor Project64 je více hardwarové náročnější než Ultra HLE (doporučen je procesor PIII 600 MHz). V nastavení je možné nastavit dvě možné API a to OpenGL plugin a D3D plugin, přičemž OpenGL plugin vykazoval mnoho chyb v zobrazení (prolínání polygonu, chybějící textury atd.). Zobrazení pod D3D bylo vcelku bezproblémové. Ve hře Thé Legend of Zelda OOT pod D3D (pod OpenGL se hra vůbec nerozjede neboť ROMka používá nějaký jiný microcode) byl u defaultniho nastavení problém se zobrazením textur. Po přepnutí externího zpracování na interní - přímo v nastavení grafického zobrazení v měnu hry byl problém odstraněn. Ve srovnání s Ultra HLE si nebylo možné nevšimnout, že Project64 měl kvalitnější obraz - např. už hned v úvodu hry, kdy se zobrazí logo Nitenda bylo toto logo nádherné barevné. Přímo ve hře pod 32bitovým zobrazením jsem si hned všiml, že každý "skřítek" měl jinak zbarvenou "světlušku", přičemž pod Ultra HLE měli všichni světlušky stejně zbarvené. Navíc světluška pod Project 64 vrhá coronu. UltraHLE má zase lepší mapování textur.
    Co se týče ozvučení - zvuk se často trhá. Přehrávání zvuku není souvislé. Zde Ultra HLE naprosto vítězi. Pokusil jsem se použít i audio plugin, na který byl odkaz v souvislosti s emulátorem Deadalus na emulators.cz a Project64 tento plugin podporoval a subjektivně se mi zdálo, že zvuk méně zadrhával. Samozřejmě se ukázalo jako nejlepší, nastavit buffer na maximum.
    Savovani má Project64 udělané naprosto perfektně. Např. i po aktivaci položky SAVE v menu programu se v samotné hře dostaneme do savovaciho menu, což u Ultra HLE vůbec nefungovalo. Obnovení hry bylo také bez problému.
    Nastavení gamepadu je také velmi dobře provedené. Možná nejlepší jaké jsem viděl u emulátoru pro Nitendo64.
    Dobře jsou také provedena nastavení pro jednotlivé hry, které Project64 podporuje. V adresáři je soubor project64.ini jsou defaultni doporučená nastavení, která se vždy automaticky přepisují do nastavení ve volbách (např. velikost paměti, způsob použití paměti atd.).
    Možné problémy : Pod D3D se mi stalo, že po chybném nastavení mi hra zatuhlá a nepodařilo se mi již program spustit s inicializaci D3D. Nepomohl ani restart. Po chvíli hledání jsem v registrech vyhledal odkazy na N64 a vymazal patřičně grafické nastavení. Pak již bylo vše v pořádku.
    Celkové resumé - Celkový dojem je velmi kladný. Škoda jen toho mírného trhání při přehrávání zvuku. Po grafické stránce je dojem lepší než u UltraHLE, ale z pohledu na celkový dojem včetně zvuku je UltraHLE s OpenGL wrapperem a s aktivovaným fullscrean antialiasingem 2x stále lepší.


    Hovoří Filip Tvrdý:
    Byla vydána verze 1.0 nového N64 emulátoru Project64. Ani jedna z webových stránek autorů ovšem dnes nefunguje (http://pj64.jabosoft.com, http://www.pj64.net).
    Jedná se o zásadní krok: Project64 jako třetí emulátor (U64, Daedalus) podporuje Legend of Zelda - Ocarina of Time, a co je důležitější - podporuje i úplně novou Legend of Zelda 2 - Majora's Mask (Nintendo 2000). Je nezbytné mít dobrý dump obou her; autoři doporučují použití Coweringových GoodN64. Kompletní seznam (udajně) 100% emulovaných her: Super Mario 64, Mario64 Rumble, Legend of Zelda - Ocarina of Time, Legend of Zelda 2 - Majora's Mask, Mario Kart 64, Golden Eye, Star Fox 64, F-Zero X, Banjo-Kazooie, Smash Brothers, Ridge Racer 64, 1080 Snowboarding, Wave Race 64, Mario Golf 64, Mario Party, Mario Party 2, Pokemon Stadium (!), Pokemon Stadium 2, Killer Instinct Gold (!), Castlevania, EarthWorm Jim 3D, Tetrisphere. Nutno říct, že autoři jsou velmi sebejistí (stačí si přečíst obsah souboru project64.ini), ale opravdu mají proč. Majora's Mask mi zatim běží zcela dokonale - všechny grafické efekty, hudba, atd. Pokemon's Stadium sice obsahuje menší grafické glitche, ale hra je zcela hratelná (narozdíl třeba od Nemu64).


    Download: Power64 1.0 (358 kB)

    MSoft News
    msoft | 29. 5. 2001 | 17:00

    Modeler WIP
    A máme tu zase nové obrázky z Modeleru, což je emulátor Sega Model 1 a Sega System 32. Takže neváhejte a koukněte se zde. Další novinkou je, že do tohoto emulátoru byla přidána nová hra - F1 Super Lap, což jsou jak sám název napovídá závody F1. Obrázky z této hry jsou k vidění zde.

    AdriPSX
    Další emulátor PSX. Stahovat můžete zde posledni exe a zde předchozí verzi s instalací a všema pluginama. Co se týče kompatibility, tak by zde teďka mělo jít více než sto her. Další dobrou vlastností tohoto emulátoru je plugin system kompatibilní s PSEmu. Takže když si najdete správné pluginy, tak by vám měl emulátor chodit celkem svižně.

    Satourne WIP
    A máme tu nové obrázky z tohoto Saturn/ST-V emulátoru. Dneska se můžete podívat na obrázky z biosu k ST-V, což je arcade verze Saturnu.

    MAME 0.37 beta 15
    evilmind | 25. 5. 2001 | 11:20

    Od poslední bety MAME uplynula opravdu nezvykle dlouhá doba šesti týdnů, a tak není divu, že opravdu je co stahovat. Ovšem s již opět fuknčním mame.dk to nebude problém, všechny potřebné romsety tam na vás už teď čekají. Nových her je cca 120MB, ovšem včetně CPS2 novinek, které již mnozí z vás mají pro Final Burn / Calice. U změněných romsetů se vyplatí pořádně prozkoumat přesuny a přejmenování, protože tahat znovu 170MB (jako jsem to před chvílí udělal já) je sice nejrychlejší řešení, ale poněkud trafikově náročné...

    O hrách více v rubrice MAME v obraze... no raději neslibovat kdy, protože má slabá vůle mne už táhne nemilosrdně zpět do mediaplayer.exe ke sledování dalšího přívalu úžasných anime seriálů, na kterých jsem si vybudoval během posledních několika týdnů nepěknou závislost... ;-(

    Od této bety MAME se mění způsob distribuce programu. Dosavadní model: source, následuje MAME DOS binary, a ostatní porty víceméně dle možností jiných vývojových týmů nahrazuje source, MAME win32 console, a DOS už téměř jen z nostalgie. Tj. neznamená to, že ti, kdož vždy čekají na MAME32, teď čekat nebudou :-). Kompilace pro win32 consoli je IMHO dobrý nápad, už kvůli lepším možnostem zobrazení (gfx stretching už funguje v této verzi), a budoucím lepším možnostem commandline parseru. Nezapomeňte si před prvním použitím pomocí mamew.exe -createconfig vygenerovat mame.ini, a nastavit si položky v něm.

    Download: MAME 0.37 beta 15 Win32 (2450 kB)
    Download: MAME 0.37 beta 15 DOS (2609 kB)

    MSoft News - 3DO za lacino
    msoft | 23. 5. 2001 | 17:30

    Jdu takhle z práce a stavuju se v jedné zastavárně, kde jsem viděl prodávat jednu hru na MegaCD s cenou 100 Kč. Nechám si jí teda vyndat z regálu a ono ejhle cena 490,- a navíc jen jedno cd. Chci teda hru za 100,- prodavač na mě koukne a řekne, že jedno cédéčkové hry prodávali za 390,-. Tak mu poděkuju a jdu domů. Při cestě na metro jsem se pro zlepšení nálady stavil v JRC na I.P.Pavlově. Jen tak prohlížím regály a koukám co je nového a najednou mě padne zrak na dolní polici a ta je plná cd a na nich cena 50 Kč. Sehnu se koukám co že to je za nádheru a co nevidím jsou to originální hry na 3DO. Ještě jednou se pořádně dívám a opradu mají tam 9 her na 3DO v množství tak 10 kusu od každé. Hry jsou následující : Twisted, FIFA, Syndicate, Foes ALI, Shock Wave: Operation JumpGate (datadisk k Shock Wave), Sherlock Holmes: The Lost Files, 3D Atlas a Space Hulk. Pokud jste z Prahy a máte 3DO a zmíněné hry nemáte tak neváhejte a upalujte tam.

    evilmindova poznámka: pokud někde uvidíte něco zajímavého a laciného s retrogaming tématikou, nebojte se napsat. Dokonce i opačné případy jsou vítány, já třeba viděl v bazaru ve Spálené nedávno Nintendo 64 za 6500.-, a hru Pokémon Snap za 4200.-, ovšem hra byla za tuto nesmírně výhodnou cenu k mání pouze v kompletu s N64. Smál jsem se ještě u Anděla.

    MSoft News - emulace Sega Saturn
    msoft | 21. 5. 2001 | 17:30

    SSF
    Po 3 měsících vyšla nová verze tohoto Saturn emulátoru, když už nikdo nedoufal, že by se na tomto emulátoru mohlo ještě pracovat, neboť autoři oznámili, že s vývojem končí. Sice novinek není mnoho, ale je vidět že se na emulátoru stále pracuje. Můžete si ho stáhnout zde, a domovská stránka v japonštině je zde. S novou verzí vyšly i nové obrázky ze hry Darius.
    Pokud se chcete podívat na další obrázky z her, a na kompatibilitu emulátoru, tak pak zde nebo zde.

    Giri Giri
    je další emulátor Sega Saturnu. Pokud jsem zde uváděl, že SSF je jediný stále vyvíjený emulátor Saturnu, pak to není pravda. Tím druhým je Giri Giri. Zatím v něm funguje pouze jediná hra z těch co mám. Zde se můžete podívat na kompatibilitu tohoto emulátoru, a nebo pokud se ho rozhodnete vyzkoužet tak přímo u něj je také list her, které zkoušeli sami autoři.

    mame.dk je zpět!
    evilmind | 18. 5. 2001 | 21:30

    Dobrá zpráva pro všechny příznivce MAME - legendární sajta mame.dk už zase běží, a nabízí ke stazení kompletní MAME romsety v nevšedním komfortu... (info zaslal pepak)

    Daedalus 0.06b & Zelda: Majora's Mask
    legolas | 18. 5. 2001 | 13:20

    Včera večer vyšiel neoficiálny release ktorý umožnuje spúštať Z:MM aj s OS HLE (pravým myšítko na ROM a povolte Expansion Pak). Hra síce nie je hratelná lebo program zatial nepodporuje FlashRAM (celé menu je plné Ocarín :-) avšak obrázky vyzerajú aspoň tak dobre ako z hociktorého "mysterious emu" :-)

    Download: Daedalus 0.06b Lkb1 (242 kB), potřebujete mít i full Daedalus z předevčírem.

    MSoft news
    msoft | 18. 5. 2001 | 11:00

    Modeler
    Další obrázky z Modeleru, což je emulátor Sega System 32 a Model 1. Bohužel už dlouho nevyšla nová verze, takže se člověk může kochat jen obrázky, které už vypadají hodně dobře. Teď ještě aby se to také nějak slušně hejbalo a byl pořádně emulovaný zvuk.

    Satourne
    Na stránkách tohoto jediného emulátoru Saturnu, na kterém se ještě pracuje, se objevily nové obrázky. A také se zde autor zmiňuje o tom, že už konečně dostal bios od ST-V, což je automatová podoba Saturnu. A tak bude brzo přidána emulace i tohoto systému.

    Daedalus 0.06b
    legolas | 16. 5. 2001 | 20:00

    Po troch týždňoch čakania konečne vyšla dnes v noci nová verzia N64 emulátora Daedalus 0.06b. Už v predchádzajúcich verziách sa zdal tento emulátor veľmi sľubný, poďme sa preto pozrieť čo nového prináša 0.06b. Ako autor sám tvrdí táto verzia nezvyšuje kompatibilitu ale hlave zlepšuje grafiku a odstraňuje niektoré chyby.

    takže čo je nové:

  • Fixed texture load bug (fixes corrupt textures when TEXEL1 is used).
  • Fixed ucode 5 texturing/lighting bugs.
  • Fixed RSP SRLV/SRAV/SLLV disassembly.
  • All lighting / transformation now done manually (this was done to implement fogging, but in the process it helped me fix a few bugs and optimise a few things). These changes have also removed the need for the ScaleFactor hack and some of the viewport problems.
  • Started work on fogging (but the range is still not quite right).
  • Added Orkin's combiner changes - lots of things are the right colours now!
  • Fixed TexRect bug.
  • Added various other OS-HLE stuff (thanks Jun Su!).
  • Prakticke skúsenosti z hraním:
    Vo všetkých vyskúšaných hrách je trochu problém so zvukom ktorý niekedy trhá. Emulátor používa systém pluginov a tak je možné že pri troche experimentovania sa dá tento problém odstrániť.
    Tip:Stiahnite si novú verziu sound pluginu z apollo stránky lebo k 0.06b je pribalená stará

    Z nedostatku času som skúsil iba niekoľko ROMov a to:

    Mario Kart64

  • hra ide subjektívne lepšie ako v UltraHLE
  • obsahuje drobné bugy s priesvitnosťou avšak nič dôležité
  • niektoré farby nie sú celkom správne - balóny na začiatku majú byť farebné a nie sivé
  • Super Mario64

  • Mario je na mojom počítači až príliš rýchly:-) (Duron700/GF2MX). Autor sľubuje nastavovanie rýchlosti už do ďalšej verzie.
  • Keďže ma táto hra až tak veľmi nebaví skúsil som iba začiatok ktorý bol bez chýb.
  • Wave-Racer

  • Neviem či je to zapríčinené mojou grafickou kartou ale v menu je vidieť namiesto textu iba biele štvorce
  • Samotná hra ide dobre avšak neviem si pomôcť oproti takému Mario Kart64 ma vôbec nebaví.
  • Zelda: Ocarina Of Time

  • podľa mňa najlepšia hra ktorá sa dá momentálne pod emulátorom N64 hrať
  • Z: OOT je naozaj "playable" až od tejto verzie
  • svetelné efekty na postavách vyzerajú naozaj nádherne
  • ešte stále sa vyskytujú na niektorých objektoch nesprávne farby a niektoré predmety sú priesvitné.
  • Daedalus je druhý emulátor na ktorom je Z: OOT naozaj hrateľná (po 2 roky starom UltraHLE)
  • Donkey Kong64 & Mario Tennis & Zelda Majora's Mask

  • je nutné trpezlivo čakať na ďalšie verzie emulátora :-)
  • Zelda: Ocarina Of Time a UltraHLE UltraHLE bol dlho prvý emulátor na ktorom bola Zelda naozaj hratelná. Neprestáva ma udivovať že emulátor ktorého vyšla len jedna jediná verzia dokáže Zeldu spustiť prakticky bez chýb z nádhernou hudbou a grafikou. (ak to porovnáme z desiatkami verzií emulátorov ako CORN, NEMU, apollo, TR64 a pod.)
    Keďže mám grafickú kartu ktorá nepodporuje Glide musel som siahnuť po wrapperi. Ako najlepší sa mi osvedčil GL2IDEAL ktorý behá perfektne s GF2MX aj s TNT2.

    Všetých záujemcov o vyskúšanie tejto hry by som chcel upozorniť že existuje velmi veľa dumpnutých verzií. Ja osobne som zistil že z asi 10 verzií čo mám doma ide bez chýb a zamŕzania iba jedna. (USA,.rom, 33554432B). Momentálne som tak v 3/4 hry a UltraHLE ani raz nezklamal! odporúčam všetkým.
    Na diskusných fórach sa objavujú zmienky o verzii 1.5 prípadne 2.0 tohto fantastického emulátoru avšak ja si osobne myslím že po dvoch rokoch sú to iba zbožné priania :-)

    Tip: ak to vaša karta podporuje zapnite si FSAA 4x4 UltraHLE potom zo Zeldou vyzerá o dosť lepšie.

    Download: Daedalus 0.06b (301 kB)

    GBA backup unit
    evilmind | 15. 5. 2001 | 16:30

    Stalo se tak podstatně dříve, než jsem sám tipoval - LikSang zahájil prodej první komerční backup unit pro GBA. Zatím bere jen předobjednávky, k dostání by měla být až na začátku června. Cena je jen o něco málo větší, než u obdobného hardware pro GBC (který mimochodem LikSangové už zase vyprodali), 35 dolarů za Flash Advance Linker (FLA), a dalších 100 dolarů za 64MBit přepisovatelnou kartu. Zařízení má design až dojemně kopírující GBX.

    Co je důležité vědět, a proč se vyplatí počkat:
    * kartu pro FLA je možné použít jen v GBA, nikoliv v GBC, a je na ní možné nahrát jen GBA software. Stejně tak na GBX kartu je možné nahrát pouze GBC hry, ale provozovat ji lze v GBA (alespoň v dosud prodavané jap verzi) i v GBA. Kupodivu tyto poměrně jasné fakty spousta lidem nedávají spát, a loudí "univerzální" kartu, kam bude možné nahrát GBA i GBC hry. Forget it - nic takového nevznikne (nebo ne bez podstatného zdražení karty), protože GBA musí rozhodnout po zapnutí jestli je v něm GBA nebo GBC cartridge, což zajišťuje rozdílný tvar karet.
    * kapacita 64MBit zaručuje, že na kartu bude možné nahrát jen jedinou hru. Všechny zatím vydané komerční tituly mají 32 nebo 64MBit, ale protože případné multimenu má nějakou režii, dvě 32MBit hry se vám na kartu s jistotou nevejdou. Navíc v budoucnu se určitě objeví hry podstatně větší - 64MB je prostě směšně málo.
    * z dosavadního popisu není jasné, jaká je na kartě eeprom, kolik jí je, a jak je možné s ní pracovat. GBA hry používají většinou pro ukládání pozic řádově více paměti, než tomu bylo u GBC, navíc s ní pracují různými způsoby. První FLA karty tudíž s vysokou pravděpodobností budou mít se správnou simulací eeprom (zvláště u multiher) problém.
    * zatím očividně nemá smysl FLA kupovat. Určitě se vyplatí vyčkat na první zkušenosti uživatelů. Zařízení může mít různé nepříjemné nevychytané bugy, nemusí v něm fungovat komerční hry (což ostatně nikdo neslibuje - celkem pochopitelně je FLA prodáván jako developerský hardware). Stejně tak může být problémem dodávaný software, ten co se dodnes prodává s GBX je naprosto nepoužitelný - jenže u FLA bude třeba na vznik kvalitních 3rd party utilit počkat...

    Lik-Sang News
    evilmind | 9. 5. 2001 | 15:15

    Přestože jsem postupně, donucen okolnosti, začal nakupovat u nás nesehnatelné herní příslušenství na konkurenčním Lan-Kwei (zrovna před chvíli jsem zaplatil 200 dolarů za plno báječných věcí), poslední email s novinkami z Lik-Sangu mi udělal o pravdu radost. A možná udělá i někomu dalšímu:

    • Lik-Sang zcela předělal svůj web, vše je nyní mnohem přehlednější, více slinkované, a nakupování v obchodě vůbec celkově veselejší.
    • Do nabídky se opět vrátilo GBX! Sice se teď ukrývá pod názvem Mr.Flash, ale cena i vzhled přístroje a 64MB karty nenechává prostor pochybnostem - jedna z posledních šancí na získání zapisovatelné cartridge pro Gameboy.
    • Konečně laciná 3rd party klávesnice pro Dreamcast.
    • Gameboy Advance za 98 dolarů!!! Cena nepochybně spadla na rozumnou hodnotu v důsledku blížícího se amerického launche, ono těch jejich původních 130 dolarů bylo opravdu spíš k smíchu. Jelikož GBA nemá žádná regionální omezení, stává se Lik-Sang skvělou alternativou pro případ, že by ceny v Evropě přesáhly únosnou mez... Člověk se musí velmi přemáhat, aby nekoupil už teď, protože levnější zjevně nebude - ale zatím nejsou hry. Jen několik málo z japonských her se dá přepnout i do angličtiny (Chu Chu Rocket, Castlevania), a navíc jsou v online shopech pěkně mastné. Kdo si počká...
    • V nově zavedené rubrice Classics se ocitlo pár věcí, které na Lik-Sangu měli porůznu roztroušeny už delší dobu (modchip pro Saturn, Saturn Multitap, Famicon Game Axe), ale také několik "novinek". Především to je Tristar 64 - hardwarová emulace NES a SNES pro N64 za cenu 71 dolarů. Jako sběratelský kus zajímavé, pro praxi ovšem o něco méně použitelné, Tristar vždy trpěl problémem s kvalitou videosignálu (navíc i N64 výstup z něj není RGB), a ať už ho Lik-Sangové vyhrabali kdekoliv, těžko lze čekat nějakou změnu kvality. Za ekvivalent 70 dolarů navíc koupíte SNES i NES v pohodě v Annonci. Ale jak říkám - pro sběratele.
    • Jasně největší zajímavostí s Classic jsou dvě backup units pro SNES. Ještě o víkendu byly obě v ceníku jako N/A (not available), ovšem tato značka zůstává už jen u Gamestation - Super UFO 8 s 32mb cartridgi si už koupit lze!! Cena není lidová (120 dolarů), ovšem backup unity pro SNES už jsou dnes skutečnou raritou. A když uvážíte, že se vám tím rázem otevře svět mnoha báječných RPG (v emulátoru to prostě není ono)... Zatím jen mlsně koukám, ale jakmile mi na účet dorazí nějaké peníze.. hmm... sbohem PS2... :-)

    Svět zábavy 2001
    MSOFT | 9. 5. 2001 | 13:50

    Zatímco evilmind pobýval na Avalconu (btw demopárty Fiasko udělala čest svému jménu, ještě štěstí, že z bohatého programu Avalconu se dalo snadno vybrat něco jiného), MSOFT navštívil v Praze víkendovou výstavu Svět zábavy 2001. Co tam viděl a nafotil se můžete dozvědět zde.

    Avalcon 2001
    evilmind | 2. 5. 2001 | 17:30

    Tento víkend se koná v Chotěboři velké setkání všech scifistů - Avalcon. Podrobné informace zde. Offtopic to není, neb Avalcon združuje spoustu zajímavých akcí, a mimo jiné také demopárty Fiasko. Na Avalconu budu zalezlý od pátku až do pondělí, takže můžete i nadále očekávat tak mizerné updaty, jako posledních pár týdnů... ;-(


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000