Emulators CZ

Poslední update:
31.11.2001, 10:30

Přístupy
od 6.2.2002:

  

Archiv novinek (listopad 2001)
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


NeoGeo - Metal Slug 3!
pepak | 29. 11. 2001 | 09:30

Zdá se, že emulace NeoGeo se blíží ke svému konci, kdy už bude emulováno úplně všechno, co pro tento systém - který je dnes už takřka "dědečkem" - vzniklo. Po nedávném pokoření King of Fighters 99 a 2000, následovaném rychlým rozkodováním několika dalších nových her (Strikers 1945 Plus, Nightmare in thé Dark apod.) se zdálo, že poslední zbývající hry zůstanou nějakou dobu nepokořeny, protože kromě grafických dat měly zakódován i vlastní program.

Včera se nicméně na netu objevil rozkódovaný dump poslední velké očekávané pecky, Metal Slug 3, a jen o několik hodin později byla hra emulována v programu Kawaks (v1.38). A protože jde o hru, na kterou se hodně lidí těší, trochu vám ji popíšu.

Základní princip asi psát nemusím, ten si určitě pamatujete z předchozích třech dílů. Základní idea zůstala stejná - skvěle animovaný voják se probíjí hordami nepřátel, aby po odrovnání závěrečného bosse přešel do další úrovně. Grafika a animace jsou stále stejně skvělé, zvuky a hudba stále stejné (už ne skvělé), herní systém zůstal.

Co je nového? Jednak prostředí jednotlivých úrovní - jednička je pláž u moře, ve dvojce si hrdina zaskočí do hry Ghouls'n'Ghosts, ve trojce si trochu zaplavě a (zřejmě) odpadním potrubím proplave do továrny jak z Terminatora. Nepřátele potkáte staré známé i úplně nové, závěreční bossové jsou samozřejmě velmi originální a obtížní. Novinkou je větvení cest, na které narazíte v první úrovni (a možná i v dalších) - můžete si vybrat, jestli poplavete ponorkou nebo půjdete po suché zemí... Samozřejmě přibyly zbraně a vozítka, novinkou je i proměňování v zombii, která je - narozdíl od předchozího dílu - imunní vůči všem lidským zbraním. Změnila se také obtížnost, která je naprosto ďábelská; nepochybně bude možné hru nacvičit, ale na procházení celých úrovni bez ztráty života to tentokrát asi nebude...

Nějaké chyby? Až na obtížnost, která způsobuje, že má hráč občas i s nekonečnými kredity chuť s tím seknout, a víceméně stejné hudby jako v minulých dílech mě snad nic nenapadá. Vlastně ano: 80 MB se tahá poměrně dlouho, a pak vás ještě bude čekat několikaminutové dekódování grafických romek; skutečně se vyplatí využít možnosti, kterou Kawaks nabízí, a dekódované soubory si nechat uložit na disk...

Co ještě z NeoGeo emulace zbývá? Sengoku 3 už emulován je, ale pro přílišné mládí (čtyři měsíce) byly jeho emulátory staženy z oběhu. Prototyp hry Zupapa je venku, a snad i emulován. Pak už zbývá jen King of Fighters 2001 a několik mýtických her, o kterých nikdo neví, jestli vůbec na automatech vyšly (Ironclad, Samurai Spirits RPG apod.).

Download: Kawaks 1.38 (411 kB)

Nové downloady
evilmind | 19. 11. 2001 | 11:00

No, některé nejsou zas tak nové... co naděláte... :-)

Download: VisualBoy Advance 0.6.0.1 (210 kB)
Jen nepodstatné bugfixy.

Download: Gens 1.30b (346 kB)
V posledních verzích pracuje autor zejména na vylepšení emulace Sega CD - zatím jsem bohužel nezkusil jak moc pokročila kompatibilita, čekám na svůj nový 100gb disk, protože na tom stávajícím už není k hnutí ani na práci, natož na kopírovaní CD verzí her... ;-(

CPS2 emulátory byly opět hromadně updatnuty u příležitosti XORů, vydaných CPS2Shockem, ovšem žádné opravdu nové hry jsme se nedočkali, jen samé klony.
Download: Nebula 1.94b (1042 kB)
Download: Kawaks 1.36 (371 kB)
Download: CPS2 MAME 2.560 (481 kB)
Download: FinalBurn Alpha 0.220 (422 kB)

Download: WinFellow alpha v0.4.3 build 1 (273 kB)

Download: Modeler 0.9.3 (298 kB)

Konec Bleemu
evilmind | 19. 11. 2001 | 10:30

Podle aktuálního obsahu bleem.com, kde není nic víc než níže uvedený obrázek, se zdá, že Bleem definitivně končí... Je to trochu nečekané, protože Bleemcast pro Metal Gear Solid a Tekken 3 se začal prodávat teprve minulý týden. Škoda, Bleem je už mimo, ale Bleemcast je skvělý program - nezbývá než doufat, že jeho zdrojáky se nakonec nějak dostanou ven...

A co VY uděláte pro svoje GameCube?
evilmind | 7. 11. 2001 | 12:55

S blížícím se datem zahájení prodeje XBoxu i GameCube (už za 10 dní) finišují v USA reklamní kampaně Microsoftu i Nintenda. Zatímco technici M$ objíždění hračkářské prodejny, a opravují zde vystavené reklamní kusy, postižené různými srandovními chybami (bluescreen is back! yeah!), Nintendo Cube Club pořádá srandovní akce poněkud jiného druhu (v rámci objektivity nutno dodat, že především proto, že moc her zatím předvést nemohou). Minulý týden v San Francisku proběhlo finále soutěže, vyhlášené na webu Nintenda - "What would YOU do for a Nintendo GameCube?" (A co TY dokážeš udělat pro svoje Nintendo GameCube?). Někteří lidé toho svedou opravdu hodně, a na nedostatek zájmu si tak soutěž rozhodně nemohla stěžovat - pět finalistů vybírala porota ze 17 tisíc přihlášených nápadů!

Mezi poraženými ve vybrané pětce skončila třeba Lizzy se svou poživatelnou replikou GameCube (poživatelnou pokud máte rádi neuvařený lančmíd, žrádlo pro kočky a čokoládovou polevu), Matthew, který dokáže kreslit Nintendo logo jazykem, nebo můj osobní favorit Jeffrey, který si v kostýmu Maria píská hudbu z Mario her, a u toho žongluje se třemi konzolemi Nintenda - NES, SNES a N64.

Vítězem se stal nakonec devatenáctiletý texasan Corey Olcsvary, který se proměnil v lidského Pikmina (postavu jedné z nejočekávanějších GameCube her od Shigeru Miyamoto). Oholil si hlavu, připlácnul na ní velký lupen (viz obrázek), natřel se celý na modro a v tomto převleku chroupal dobroty z plechovky s nápisem "Pikmin Food". V plechovce bylo plno živých červů, crvčků a jiné veselé havěti, a tak rozhodně nelze říci, že by si Corey svou cenu (Gameboy Advance, GameCube, spoustu her a 5000 dolarů) opravdu nezasloužil. Budiž nám všem Corey vzorem, byť si nakonec asi spíš GameCube koupíme v obchodě (nebo spíš přes internet, protože s největší pravděpodobností dorazí GameCube do většiny Evropy nikoliv na jaře, ale až na podzim příštího roku! :-( ).

NeoGeo novinky
evilmind | 7. 11. 2001 | 11:40

Už při releasu poslední verze MAME jsem vypíchl, že největší atrakcí jsou nově přidané NeoGeo hry - Prehistoric Isle 2, Ganryu, a Garou Mark of the Wolves. Pravda, prototypová verze Ganryu už byla podporována dříve. Tohle ale nejsou zdaleka všechny NeoGeo hry, jejichž dumpy se v posledních několika dnech (předvším díky dekodování C romek) objevily. V příští verzi MAME už budou jistě i ty ostatní, ale pokud chcete hrát nové skvělé hry už teď, stáhněte si poslední Kawaks.

Nightmare in the Dark (18mb). V podstatě taková decentně strašidelná variace na Bubble Bobble, s grafikou lehounce metalslugovou. Hrál jsem asi půl hodiny čistě ze setrvačnosti "co bude dál", a proti Bubble Bobble je to dost lehké (alespoň tedy v první dvacítce levelů). Lehčí je obecně princip - k uvedení potvory do nehybného stavu (zde je to zapálení) je třeba více zásahů, ale zase v případě úspěchu získá hráč velký fireball, kterým může zmastil spoustu potvoráků najednou.

Strikers 1945 Plus (78mb). Pokračování série vertikálních stříleček je opravdu masivní kousek. Na C/800 se hra nahrává skoro 10 minut (kvůli rozpakovavani grafiky), na PIII/500 jsem cas nezměřil, po 15 minutách mne přestalo bavit čekat. Grafika přitom zase tak moc neexceluje, s výjimkou intra tu nejsou ani žádné pseudo3D efekty, a i když je pěkná (hlavně výbuchy) není příliš jasné, proč je hra tak dlouhá. Obtížnost je doslova pekelná, obrazovka je takřka neustále pokryta střelami, a trochu to připomíná moderní 2D střílečky z Dreamcasta (Zero Gunner 2). Zklamáním jsou bossové, přišli mi takoví nijací a příliš stejní - možná i proto, že přes ten déšť střel nejsou často moc vidět... ;-)

King of Fighter 2000 (40mb) je trochu jiný případ, než ostatní novinky. V Kawaksu běží díky tomu, že krom cartridgí se zakódovanou P romkou existují i takové cartridge, které ji kódovanou nemají. Funkční dump KOF2000 je tak v současnoti složeninou z několika zdrojů, a i když pro hardcore dumpery zůstává KOF2000 nepokořen, hráči si zahrát mohou... Hra je graficky opravdu vydařená, ale osobně přece jen dávám přednost bojovkám, kde jsou trochu více "exotické" postavy, takže celá KOF série mi nikdy k srdci příliš nepřirostla...

A na co se ještě z NeoGeo her můžete těšit? Dle dostupných informací zůstávají nedumpnuty následující hry (bez započtení těch prototypů, u kterých není veřejně známý vlastník):
Bang Bead - není dumpnuto
Garou - zakodovaná programová část, existuje ale emulovaný prototyp hry
King of Fighters 2000 - zakodovaná programová část, existuje ale dump z nezakódované předváděcí cartridge
King of Fighters 2001 - není dumpnuto
Metal Slug 3 - zakodovaná programová část, žádné jiná, nezakódovaná verze zatím není dumpnuta
Sengoku 3 - nejsou dumpnuty ROMky s grafikou
Zupapa - není dumpnuto

Všechny hry můžete stáhnout jako obvykle na IRC, slusným webovým zdrojem je výborná polská stránka EmuRaj

Download: Kawaks 1.35 (368 kB)

CPS2: Vampire Savior 2
evilmind | 6. 11. 2001 | 14:20

Nějak mi úplně uniknul nový CPS2 release z minulého týdne - Vampire Savior 2. Je to docela nadprůměrná bojovka, se spoustou mnohdy zajímavých postav (miluju Červenou Karkulku :-) ) a ještě větší spoustou zajímavých úderů.




Hra je podporována ve všech CPS2 emulátorech, které najdete na zdejší CPS2 stránce. Doporučuji Kawaks.

LikSang News
evilmind | 6. 11. 2001 | 13:50

Lik-Sang sice nemám rád, ale uznávám, že má zdaleka nejlepší web ze všech asijských online shopů, takže je to skvělý zdroj informací o tom, co se dá koupit jinde (ostatně - Lik-Sang je také jednoznačně nejdražším shopem, tak proč kupovat tam). Některé novinky z tohoto víkendu jsou opravdu zajímavé...

GB Bridge je zařízení, které umožní flashnout do GBA cartridge GB/GBC hru. K čemu? Majitelům GBX to není k ničemu, ale pokud nekdo GBX nemá (a postupem času nepochybně bude stále těžší ho sehnat), je tohle pro něj dobrá cesta, jak se se svým GBA může dostat zadarmo ke starším hrám. GB Bridge má být kompatibilní se všemi novějšími verzemi flashek (64mb turbo, 128mb všechny modely, 256mb). Informací zatím není mnoho, takže není příliš jasné, jak vlastně tenhle kus hardware bude fungovat. Provoz v GBA jasný je - z obrázku je vidět, že FLA flashka se zasune do bridge, a vytvoří tak z GBA velmi přečuhující cartridge standardních GBC rozměrů. Bridge donutí GBA, aby se přepnulo do GBC režimu, a zbytek je záležitostí elektroniky bridge. Zajímavější ovšem je, jak se příslušná cartridge na provoz v bridgi připraví. Moc se mi totiž nezdá, že FLA je připraveno na takovéhle triky, a bude ochotné GBC hry naflashovat. A i s novým softwarem (který bude třeba s jistotou) zůstanou zřejmě na cartridge různá omezení, která jsou u GBA akceptovatelná (např. počet memory banků), ale u mnohem menších GBC her budou vadit.

Lik-Sang zatím bere na GB Bridge jen předobjednávky, a za 49 dolarů je to tedy celkem drahý špás. Osobně bych zatím dal přednost zakoupení GBX, které vás bude stát víc než dvojnásobek jen zdánlivě - ke GB Bridge totiž stejně musíte mít přepisovatelnou cartridge pro FLA.

Mnohem zajímavější mi připadá zpráva o 256mb FLA flashkách, které by LikSang měl začít prodávat už tento pátek. Krom zvětšení kapacity tu jsou nezanedbatelná technologická vylepšení:
* Karta je konečně přesně stejně velká, jako originál GBA cartridge.
* Nějaký vývoj zřejmě proběhl ve vnitřním rozdělení paměti. Pořád je tu omezení na počet her, teď se jich sem vejde 8 - dvakrát tolik než u 128mb, což u karty dvojnásobné velikosti zase tak nepřekvapí :-). Navíc ale výrobce slibuje možnost nahrát "over 1000 freeware roms", s údajně minimální velikostí banku na 32kb. Nevidím přesně ten důvod, proč by se tahle velikost banku nedala použít pro libovolnou hru, zřejmě v tom bude tedy nějaký háček, tipnul bych si na nemožnost mapování EEPROM pro "freeware" hry. Počkáme na první zkušenosti nedočkavců.
* Podpora EEPROM!! Velmi důležité, protože "univerzální" patche, které mají za úkol přesvědčit GBA hry, ukládající do EEPROM, aby přesly na SRAM, nefungují ani zdaleka ve všech případech. Krom her, na které je třeba tvořit patch speciální (Doom) tak zůstává stále několik titulů, které prostě na současných FLA kartách nefungují vůbec.
* Snížení spotřeby o 50%. Další velice zajímavá novinka. 128mb karta mi vydrží na 1800mA Ni-MH asi 8-10 hodin, což zase není tak špatné (originální GBA hra vydrží minimálně dvojnásobek). Jenže 850mA Ni-CD karta vycucne klidně za 2 hodiny, takže snižování spotřeby v budoucích modelech flashek je rozhodně potřebné.

Četl jsem v jednom auditu první dojmy jakéhosi člověka, který už 256mb kartu má (v HongKongu se dá koupit v kamenných obchodech), a krom výše jmenovaných změn je docela zajímavá pohyblivá doba flashování. V případe, že flashujete 8 her o velikosti 32mb, trvá celá operace asi 15 minut. Ovšem 4 hry po 64mb už jen 9 minut. Nutno podotknout, že ty lepší flashovací programy (LittleWritter) zatím 256mb nepodporují, ovšem nějakého podstatného zkrácení těchto časů se asi nedočkáme ani v nich.

A cena? 179 dolarů. Je možné počítat s nejakými drobnými odlišnostmi cen v ostatních obchodech, a samozřejmě různými slevami v bundlech, ale pod 150 dolarů se v dohledné době asi nedostaneme. Každopádně po zkušenostech se 128mb kartou musím říci, že pokud je pravda všechno, co by měla nová 256mb umět navíc, tak to rozhodně jsou dobře utracené peníze. Pokud máte jakoukoliv starší cartridge, LikSang vám ji navíc za doplatek vymění. Myslím ale, že nemá smysl riskovat posíláním staré karty do HongKongu - ono víc karet se stejně časem bude doma hodit... ;-)

  

Poslední perlička na závěr - LikSang má opět skladem backup units pro N64, Doctor V64 za 249 dolarů, a Doctor V64jr 512M za 199 dolarů. Dobrý obchod pro obě strany, nepříliš dobře sehnatelný hardware je pořád docela použitelný, a LikSang si musí mnout ruce, protože cena V64 od zahájení prodeje v roce 1998 neustále stoupá...

WinUAE 0.8.17 R3
evilmind | 6. 11. 2001 | 10:44

Kompletní seznam novinek tohoto emulátoru Commodore Amiga najdete v připojeném diskusním fóru.

Download: WinUAE 0.8.17 R3 (1392 kB)

VisualBoy Advance 0.6
evilmind | 6. 11. 2001 | 10:30

Nová verze nejlepšího GBA/GBC emulátoru přináší změny spíše kosmetické: různá vylepšení GUI, lepší podporu cheatů, podporu Windows XP, podpora GB Pocket Printeru a také Motion Sensoru. Motion Sensor se dá nadefinovat na čtyři přídavné směrové klávesy, vyzkoušel jsem ho ve hře Kirby's Tilt 'n Tumble, a je to asi nejlepší možný způsob, jak tento přídavný hardware emulovat.

Download: VisualBoy Advance 0.6 (210 kB)

Omezení provozu mame.dk
evilmind | 6. 11. 2001 | 09:40

mame.dk po poslední verzi MAME sáhlo k omezujícímu kroku - přestalo podporovat anonymní uživatele! Pokud chcete i nadále používat služeb tohoto jednoznačně nejlepšího webového zdroje romsetů, musíte se zaregistrovat. O registraci na mame.dk jsem psal už někdy před rokem, je zadarmo. Dříve měli registrovaní (a zalogovaní) uživatelé přednost při stahování, ale musím říci, že jsem toho sám nikdy nevyužil, protože i anonymně jsem bez problémů tahal přes 100k/s...

Paradoxně nyní, kdy leechuje z mame.dk určitě mnohem méně uživatelů, je imho celý web mnohem pomalejší, na pohled i při přenosu souboru (transfer max 20k/s). Možná náhoda, možná vina hostitelského ISP. BTW registrace se není třeba bát, jsem registrován od samého začátku na svojí adresu, určenou pro spamy a mailinglisty, a z mame.dk chodi pouze velmi decentni emaily ve chvíli vydání nové verze MAME.

Oops...
evilmind | 2. 11. 2001 | 20:50

Ranní nefunkčnost Prehistoric Isle 2 se nakonec ukázala být zapříčiněna nějakou poslední krizí mého pozvolna umírajícího pracovního PC. Hra funguje bez problémů.

MAME 0.56
evilmind | 2. 11. 2001 | 09:00

Neodstěhoval jsem se, neumřel, ani ještě stále neslavím narozeniny emulators.cz - jen v poslední době nějak mám tolik psaní za peníze, že mi na vlastní web "zadarmo" prostě čas nezbývá... ;-( Nicméně nové MAME určitě je důvod pro alespoň krátkou zmínku, obzvláště když se jedná o docela zajímavou verzi - především kvůli "nedokumentovaným" novým hrám... Na mame.dk si již v této chvíli můžete stáhnout většinu romsetů. Jen ty nové mají přes 250mb (zdravíme modemisty), spousta starých romsetů navíc doznala různých změn. Na nadprůměrné velikosti se tentokrát krom CPS2 her, uvolněných od vydání posledního MAME, podílí především dumpy nejnovějších SNK her (kdo to předpověděl :-) ), 80mb Garou - Mark of the Wolves, a 55mb Prehistoric Isle 2 (pozor, jsou nehratelné). Venku jsou i další kompletní NeoGeo dumpy (ano, i Metal Slug 3), ovšem k jejich emulaci je ještě dlouhá cesta. Proč, to zjistíte pokud stáhnete třebas Prehistoric Isle 2.

Download:
MAME 0.56 DOS (2803 kB)
MAME 0.56 DOS i686 (2693 kB)
MAME 0.56 W32 (2537 kB)
MAME 0.56 W32 i686 (2428 kB)


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000