Přístupy od 27.3.1999 |
||
17.března 1998, 15:30 |
BrMSX 1.105 (DOS) [Download]
Nová verze emulátoru MSX - what's new:
- Fixed a bug in vdp auto-increment address. Now old Konami games like "Ping Pong" and "Yie Ar Kung Fu 1" works again. - Added keyboard click - Added voice through PPI 1-bit PCM ("Super Laydock") - Added voice through PSG 4-bit PCM ("READWAV", "Star Wars", "Oh Shit!") - Emulation of port ABh (PPI indirect set/reset bit, used inside the BIOS) - New debugger screen with new debug options (read the help page) - Limited support to SCC sound, using square waves instead of the user-defined wavesamples (most Konami MegaROM games, like "Salamander" and "King's Valley 2").
Krátce ze světa...
--- Chcete dělat betatestery nové verze PSEmu Pro (vzhledem k vývoji patrně jediná šance jak vůbec vidět emulátor PSX v chodu)? Hlaste se zde, a jestli vás vyberou a mne ne, nezapomeňte se pak podělit o zážitky...
--- Na Data East Emulation HP je už šest coin-up her firmy Data East, jejichž emulace bude poskytnuta jako driver do nové verze MAME. Všechny běží na deskách s M68000, takže to určitě nebude špatné, i když z publikovaných obrázků toho zatím mnoho vidět neni...
--- Skoro každý den se objeví nová verze nějakého frontendu - tj. líbivější nadstavby nad emulátor, z nichž většina je ovladaná z příkazové řádky. Prozatím jsem se jejich announcování vyhýbal, neb žádný nepoužívám a domnívám se, že je to zbytečnost. Teď ale udělám výjimku - na Microwolfs Frontend Page je možno si vybrat z bohaté nabídky 127 frontendů.
17.března 1998, 7:40 |
xDragon 0.1a (DOS) [Download]
Dlouho announcovaný emulátor coin-up verze Bad Dudes/Dragon Ninja včera konečně vyšel. Nevypadá vůbec zle (dva hráči, joystick, true color!), nicméně podpora Bad Dudes by měla být i v příští verzi MAME, takže jsem zvědav jak tohle srovnání dopadne.
RAGE rulez!
Jsem doslova uchvácen víkendovým releasem RAGE 0.9. Dokonce jsem se ještě ani nestačil podívat na nové Raine, a zejména požíračepenězkterýstávalvKotvě - Toki. Není čas - In the Hunt a UnderCover Cops jsou naprosto skvělé hry, které nemohu než doporučit všem.
16.března 1998, 12:50 |
Cesnet :-)
No vida, ani to nebolelo - pred chvili doslo ke zmene DNS zaznamu. Bylo to sice s napovedou, ale budiz. Dekuji.
16.března 1998, 10:20 |
Cesnet :-(
Dnes je to již pátý den, kdy se Cesnet marně snaží doplnit do DNS záznamů dva řádky, které znovuzprovozní tyto stránky i těm, kdož si její nové IP nezjistili na BohemiaNet mirroru. Kluci, držím Vám palce, a tady malá nápověda:
www IN A 194.108.145.113 jaap.cz IN NS {zde bude jméno nového nameserveru}
RAGE 0.9 [Download]
Nová verze skvělého multiarcade emulátoru přináší slibované nové hry (Image Fight, Ninja Spirit, UnderCover Cops, In The Hunt, Blade Master a Gun Force), a také samozřejmě drobná vylepšení těch již emulovaných:
- Legend of Hero Tonma with all the power ups - R-Type JP & US two player support - Special command for Image fight -r to rotate the screen - New commandline options for all games: -d to select startup resolution - New common keys for all games: F8 toggles between 50 & 60 fps F9 toggles between all available resoloutions
Raine 0.09 [Download]
Ve víkendové verzi multiarcade emulátoru je krom slibovaného hratelného Wrestlefestu (je třeba mít více než 16MB RAM) ještě několik dalších, zajímavých věcí, které si vyžádají hlubšího průzkumu - posuďtě sami:
- Switched to the Pentium optimized gcc. - Toki and Snow Bros are playable. - Added WrestleFest and Terra Force; playable. - Added Starscream 68000 engine for Rainbow Islands (Original/Extra), Rastan, Toki, Snow Bros, WreslteFest, Terra Force. - Thanks to Starscream and new asm gfx routines, most games are faster (Rainbow Islands, Rastan are 60fps on a Pentium 120).
Project Unreality News [Homepage]
Na homepage nejnadějnějšího projektu emulace N64, která je mimochodem aktualizovana každý den, se objevilo zajímavé info o pokroku v emulaci zvuku.
Atari 800 Emulator 0.9.0 (DOS) [Homepage]
O víkendu proběhlo postupně několik utajených updatů nejlepšího emulátoru Atari 800, 800XL, 130XE a 5200. Na výše uvedené homepage je nejnovější verze ke stažení 0.8.6, nicméně v archivu se již ukrývá 0.9.0 s mnoha změnami:
- The right vertical line was missing on screen - DOS: BREAK key should not have auto-repeat - ANTIC now contains POKEY_UPDATE. That should be defined in Makefiles for architectures where it's impossible to update - Sound buffers in DMA interrupt (i.e. Unices etc) - Source cleaned up (no C++ style of comments), docs updated - Antic's DIRECT_VIDEO mode was completely rewritten. Now it is the default mode of emulation, much faster than the previous approach. - Antic's scrolling in both horizontal and vertical direction is now supported in all graphics modes. - Gtia now supports all possible combinations of PMG collisions. It also supports third colour (many games are much more colourful now, just like they were on original Atari800). - -configure now preloads the default filenames of ROM images. It also presets hold_option to 1 (for game players is better not to confuse them with Atari Basic). - xcolpf1 kludge was removed (antic, gtia, rt-config files). - DIRECT_VIDEO support was removed (configure.c) - The compilation config file is named atari800.djgpp on DOS, so it finally doesn't collide with atari800.cfg (config file of emulator itself) - sio.c opens files in binary mode - works on DOS - Atari800 monitor changes: disassembler rewritten (now recognizes all 256 opcodes and displays also cycles and hex codes), different (more logical?) commands: [D]isassembler, [C]hange memory, dump [M]emory (previously Y, M, D) - Fixed DMACTL and GRACTL registers (difference between enabled PMG and enabled DMA for PMG). - Introduced PMG flickering (try out POKE 53248,160:POKE 704,14:POKE 53277,3). - DOS keyboard: added Ctrl-1 (stops scrolling), Ctrl-2 (bell), Ctrl-3 (EOF) and HOME key clears screen, END key stands for Atari BREAK key. INSERT and DELETE keys insert and delete chars or whole lines (with Shift and Control keys). - Antic, GTIA and CPU are now synchronized. Very precise timing (up to 99.87% compared to real Atari800XE) with CPU cycle counting was implemented by Raster. This should be the final solution for numerous DLI problems. - snailmeter (speed indicator on the screen) is disabled automatically when the host computer is fast enough for emulating the Atari800 at full speed. - Atari_Scanline() function was optimized - should be up to twice as fast as was before. - Falcon: keyboard emulation of joystick was fixed once more. Now you can hold down several keys at once and it works OK. - DOS: joystick is autodetected. If not present, keyboard emulates joy1. If real joy is detected, keyboard emulates joy2. If "-joyswap" command on command line is used, the joy1 and joy2 are exchanged.
System 16 news [Homepage]
O víkendu byla dokončena podpora Wonderboy 3 včetně emulace zvuku. Screenshoty si lze prohlédnout na výše uvedeném linku.
FreeMSX 1.10 (W95) [Download]
Nová verze emulátoru MSX - what's new:
- Fixed VDP-Command bug (thanks to Newf Kobayashi) which prevented some GigaMix games from running - Game Master 2 SRAM support added (help updated) (GM2 SRAM save/load currently crashes MSX-Games) SRAM is saved in FreeMSX\SRAM directory (must exist) - Hangs of Turbo-R MUSBASIC.ROM fixed. CALL PCMREC and CALL PCMPLAY works now, even if PCM-Sound is not supported yet! - View- and Media/ReadOnly-settings are saved now - Locale/Keyboard patch is enabled now (works currently for european ROM's only) - Sometimes failed to use 'new' tape-images - Incorrect 'write protected' state for tape-images - Static configuration no longer used - You MUST select a MSX configuration on FreeMSX-startup, on the next start the last used configuration is loaded. You can also modify and/or create new *.CFG files! - MSXTR800 memory layout changed to fix problems with some software (GigaMix games using DM2, ...) - SoftBoot in R800 mode resetted Turbo led, but kept turbo-mode on (enabled R800 caused strange behaviour of next started programs) - MoonSound documentation updated
Revenge of Arcade podruhé [Homepage]
Ještě se vrátím k třetímu releasu starých arcadovek od Microsoftu, o kterém jsem psal v pátek. Na zprávy, které se objevily na největších emulátorových news sajtech, reagoval přímo Microsoft, a tvrdí, že jeho produkt bude uvedené čtyři hry opravdu emulovat. Nu, jsem na to opravdu zvědav - škoda, ze se hoši od M$ nijak nevyjádřili k minulým dvou dílům... Nadále ovšem tvrdím, že jen idiot si může neco takového koupit, když všude je mnoho free emulátorů v dostačující kvalitě. Projekt nicméně budu dále sledovat, a jakmile vyjde, řádně ho zkritizuju... ;-)
13.března 1998, 10:00 |
z26 v0.94 [Download
What's new v nové verzi emulátoru Atari2600:
- A new default video mode (mode 3). This video mode is just like the old default mode (mode 2) but it displays 4 additional scan lines for a total of 204. - Adjusted the vertical position of some tall games for better appearance. - Fixed a flicker problem. This actually happened in 0.93 but I forgot to mention it. - Restored 0.92 sound and joystick code.
Revenge of Arcade - Fuck of Micro$oft! [Homepage]
Po dvou úspěšných (?) arcade remake releasech Arcade a Return of Arcade se chystá M$ vydat další díl - Revenge of Arcade. Měl by obsahovat Ms.Pac Man, Xevious, Mappy, Rally-X a Motos. V podstatě to v těchto novinkách nemá co dělat, neboť technicky nejde o emulátoru, nýbrž o pouhé simulátory. Nicméně považoval jsem za svou povinnost upozornit na M$ drzost. Proboha, nekupujte si nikdo ten jejich shit! Oba předchozí díli jsem viděl i hrál, a je to hrůza, nesahající MAME ani po kolena, navíc těch osm her v nich obsažených zabírá na disku víc než MAME se všemi 350 hrami a samply do nich...
New Slutte! [Download]
Bugfix release Ahab verze emulátoru Bionic Commanda - tentokrát pod názvem American. What's new:
- The previous version (Ahab) crashed if you had no CFG file. This has been fixed. - The sprites no longer lag behind when the screen scrolls. - Improved define-keys option: now you can use CTRL, ALT, and so on.
SloMo 0.21 [Download]
Vcelku nesmyslný release, který přidává částečnou podporu pro Warlords. Hrát se ovšem nedají, takže to nemá cenu stahovat.
Shin Seiki [Homepage]
Shin Seiki je nový projekt emulátoru Neo Geo. Na tom ještě není nic tak zajímavého - ohlášených projektů různých high-end konzolí je poměrně hodně, většinou zůstane u několik výkřiků. To ovšem patrně nebude platit v tomto případě, protože na emulátoru pracuje Frédéric Gidouin - autor Pacifistu, nejlepšího emulátoru Atari ST.
13.března 1998, 7:00 |
Offline? Ne tak docela...
Včera bohužel přece jen došlo k tomu, co jsem avizoval minulý týden - server JAAPu byl přestěhován na páteř Cesnetu, což mělo okamžitý negativní, leč doufejme přechodný dopad - změnu IP adresy (194.108.145.113). Protože Cesnet nepovolil další běh primárního DNS na témže serveru, nemohl jsem okamžitě aktulizovat příslušný záznam, a je třeba čekat až to udělá Cesnet. Zatím nic... :-( No, je pátek, doufejme že přes víkend se jim zadaří. Zatím tedy funguje mirror na BohemiaNETu a částečně i http://194.108.145.113/~krajicek/emul - s největší pravděpodobností nebudou fungovat některé linky.
Se stěhováním serveru souvisí i druhá věc - platba Cesnetu dle rozsahu uložených webovských stránek. Což mi zcela jistě znemožní vybudování webu v rozsahu, jaký jsem původně zamýšlel... Řešení je jediné - ve chvíli, kdy překročím velikostně nové limity, bude tato stránka zrušena a fungovat bude pouze nynější mirror na PechNetu.
12.března 1998, 8:30 |
Nofrendo 0.58 (DOS) [Download]
Nová verze emulátoru NESe. Zejména zvýšení rychlosti se mi zdá být docela znatelné, další novinky:
- Speed - all kinds of it. All games except those which bankswitch heavily far exceed real NES speed with zero frameskip on my p133. - Bankswitching is much faster - Graphics engine rebuilt from the ground up, it now rocks - AUTO frameskip now default - Icky NESticle palette removed - New real-time state format (no longer NESticle compatible) - 10 different real-time state slots, use 0-9 to select - Keyboard remapped a bit to make room for the above - Numerous mapper 1 (MMC1) fixes- Xexyz works, among others - Dragon Warrior 3 and 4 now work, off a tip from Jim Geffre - Long filenames are now used for all files under Win95, even if you pass the shortened tildename (FILENA~1.NES). This is great for front-ends which pass only the 8.3 filename. Short names in DOS. - New command-line option "-nowhining" (for dirty ROMs) - Keyboard control fix- Nofrendo will no longer freak if your joystick isn't connected and one is specified in the .ini - Joystick reading bug fixed- Commando no longer locks up - Screen shots (it's about freaking time), 99 max per game, use '/' - New VRAM discovery by D fixes Trojan up a bit
Sim-S.N.EX. (DOS) [Homepage]
Zcela nový emulátor SNESe, v první public verzi ovšem zatím není nic k vidění, funguje pouze debugger. Na posouzení kvality emulace bude třeba vyčkat do příště...
Update stránky
Nová sekce online - ZX 80/81.
11.března 1998, 20:30 |
Update stránky
1. technická změna: protože se mi zdálo, že již tak nevalný design ještě navíc vůbec, ale vůbec nevypadá stejně v NN a IE, začal jsem více používat CSS. Jediný rozdíl by teď doufám měl být v A:hover, který NN neumí. Uživatelé těchto dvou prohlížečů tvoří 96% návštěvníků, ale pro ostatní doufám není stránka nečitelná. Ostatně veškeré včerejší updaty jsem kontroloval jen Lynxem...
2. nová sekce online - TurboGrafx 16 / PC Engine. Je to má nejoblíbenější konzole...
11.března 1998, 18:40 |
SloMo 0.2a (W95) [Homepage]
Druhý release během jednoho dne - bugfix jakési chyby při nahrávání. U mne se tedy nějak neprojevovala...
vMac 0.1.9.1 (DOS) [Homepage]
Nová verze emulátoru Macintoshe. What's new:
- Removed the old 60Hz timer handler that slowed version 0.1.9 down. - Recompiled the m68k CPU using a faster assembly code. - Recompiled to target 80486 and higher. vMac does no longer work on 80386. - Added experimental sound support. - Added experimental floppy-drive support. - Reorganized the debug mode. Added more options.
SNEmul 0.5Beta (DOS) [Download]
Dle mého názoru třetí nejlepší emulátor SNESe poskočil z alpha verzí k betám. Největší novinkou jsou první náznaky emulace zvuku:
- Fixed a bug in CPU... now Secret Of Mana I is playable ! - In previous versions, sprites could crash SNEmul, now it's fixed. - Implemented the SOFTWARE COUNTER LATCH registers - Fixed a stupid bug in IRQ. now Final Fight 2 is playable! - Implemented the old method for reading joypads. Now Super Star Wars works - Fixed a bug that led to display the third plane when it should not be displayed ;) - Fixed bugs in OAMREAD and OAMWRITE - Fixed horizontal scrolling in 32x32 and 32x64 planes - Fixed an important bug in the CPU engine.now Final Fantasy III works (but not very well) - Implemented 'BRK' and 'COP' instructions - Fixed a bug in H-IRQ - Fixed a bug in CPU. Now Chrono Trigger is playable without garbages! - Implemented SPC700 emulation (still some bugs) - Somewhat implemented DSP (sound...). very buggy anyway... - Fixed a lot of others bugs in emulation
WinUAE 0.7.0 Release 5 [Homepage]
Další release emulátoru gAmigy:
- Fixed problem with running WinUAE on your Windows desktop when the desktop was not 16-bit. An 8-bit Windows desktop is still not really supported. - Fixed the "No Logging" option to get rid of the Logging Console, when you run WinUAE from the Explorer or a desktop-shortcut. - Fixed the mysterious "-w" glitch, where if you didn't specify it on the command-line, WinUAE would complain about an out-of-range value. - Fixed the command-line parsing of "-P" and "-Q", so that if you don't give them an argument, you won't get an Access Violation anymore, but instead a warning that you're not using those parameters correctly. - Fixed an obscure bug with the 68000-versions. If your "default" configur-ation had any Graphics-Card memory specified, this would disable the "Full-Screen" option in the Display panel, and you'd be stuck always running in a window. This didn't make sense, since the 68000-versions cannot *have* any Graphics-Card memory
MGE News [Link]
Na jednom z webovských emulátorových diskusních boardů se objevila moc zajímavá zpráva od autora MGE (Multi Gauntlet Emulator). Na kompletní znění ukazuje link v titulku, stručné shrnutí: autor pracuje na obecné podpoře her, které běželi na stejném hw jako Gauntlet - na System 1 deskách. MGE je již teď velmi dobrý emulátor, takže další vylepšení mu jistě neuškodí...
(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS