Emulators CZ Logo, vytvořené Zdeňkem EMH Musilem Přístupy od 27.3.1999


Index novinek: 11.3.-17.3.1998

 

17.března 1998, 15:30

BrMSX 1.105 (DOS) [Download]
Nová verze emulátoru MSX - what's new:

   - Fixed a bug in vdp auto-increment address. Now old Konami games like
     "Ping Pong" and "Yie Ar Kung Fu 1" works again. 
   - Added keyboard click 
   - Added voice through PPI 1-bit PCM ("Super Laydock") 
   - Added voice through PSG 4-bit PCM ("READWAV", "Star Wars", "Oh Shit!") 
   - Emulation of port ABh (PPI indirect set/reset bit, used inside the BIOS) 
   - New debugger screen with new debug options (read the help page) 
   - Limited support to SCC sound, using square waves instead of the
     user-defined wavesamples (most Konami MegaROM games, like "Salamander"
     and "King's Valley 2").

Krátce ze světa...
--- Chcete dělat betatestery nové verze PSEmu Pro (vzhledem k vývoji patrně jediná šance jak vůbec vidět emulátor PSX v chodu)? Hlaste se zde, a jestli vás vyberou a mne ne, nezapomeňte se pak podělit o zážitky...
--- Na Data East Emulation HP je už šest coin-up her firmy Data East, jejichž emulace bude poskytnuta jako driver do nové verze MAME. Všechny běží na deskách s M68000, takže to určitě nebude špatné, i když z publikovaných obrázků toho zatím mnoho vidět neni...
--- Skoro každý den se objeví nová verze nějakého frontendu - tj. líbivější nadstavby nad emulátor, z nichž většina je ovladaná z příkazové řádky. Prozatím jsem se jejich announcování vyhýbal, neb žádný nepoužívám a domnívám se, že je to zbytečnost. Teď ale udělám výjimku - na Microwolfs Frontend Page je možno si vybrat z bohaté nabídky 127 frontendů.


17.března 1998, 7:40

xDragon 0.1a (DOS) [Download]
Dlouho announcovaný emulátor coin-up verze Bad Dudes/Dragon Ninja včera konečně vyšel. Nevypadá vůbec zle (dva hráči, joystick, true color!), nicméně podpora Bad Dudes by měla být i v příští verzi MAME, takže jsem zvědav jak tohle srovnání dopadne.

RAGE rulez!
Jsem doslova uchvácen víkendovým releasem RAGE 0.9. Dokonce jsem se ještě ani nestačil podívat na nové Raine, a zejména požíračepenězkterýstávalvKotvě - Toki. Není čas - In the Hunt a UnderCover Cops jsou naprosto skvělé hry, které nemohu než doporučit všem.

16.března 1998, 12:50

Cesnet :-)
No vida, ani to nebolelo - pred chvili doslo ke zmene DNS zaznamu. Bylo to sice s napovedou, ale budiz. Dekuji.

16.března 1998, 10:20

Cesnet :-(
Dnes je to již pátý den, kdy se Cesnet marně snaží doplnit do DNS záznamů dva řádky, které znovuzprovozní tyto stránky i těm, kdož si její nové IP nezjistili na BohemiaNet mirroru. Kluci, držím Vám palce, a tady malá nápověda:


www             IN      A      194.108.145.113
jaap.cz         IN      NS      {zde bude jméno nového nameserveru}

RAGE 0.9 [Download]
Nová verze skvělého multiarcade emulátoru přináší slibované nové hry (Image Fight, Ninja Spirit, UnderCover Cops, In The Hunt, Blade Master a Gun Force), a také samozřejmě drobná vylepšení těch již emulovaných:

    - Legend of Hero Tonma with all the power ups
    - R-Type JP & US two player support
    - Special command for Image fight -r to rotate the screen
    - New commandline options for all games:
      -d to select startup resolution
    - New common keys for all games:
      F8 toggles between 50 & 60 fps
      F9 toggles between all available resoloutions

Raine 0.09 [Download]
Ve víkendové verzi multiarcade emulátoru je krom slibovaného hratelného Wrestlefestu (je třeba mít více než 16MB RAM) ještě několik dalších, zajímavých věcí, které si vyžádají hlubšího průzkumu - posuďtě sami:

    - Switched to the Pentium optimized gcc.
    - Toki and Snow Bros are playable.
    - Added WrestleFest and Terra Force; playable.
    - Added Starscream 68000 engine for Rainbow Islands (Original/Extra),
      Rastan, Toki, Snow Bros, WreslteFest, Terra Force.
    - Thanks to Starscream and new asm gfx routines, most games are faster
      (Rainbow Islands, Rastan are 60fps on a Pentium 120).

Project Unreality News [Homepage]
Na homepage nejnadějnějšího projektu emulace N64, která je mimochodem aktualizovana každý den, se objevilo zajímavé info o pokroku v emulaci zvuku.

Atari 800 Emulator 0.9.0 (DOS) [Homepage]
O víkendu proběhlo postupně několik utajených updatů nejlepšího emulátoru Atari 800, 800XL, 130XE a 5200. Na výše uvedené homepage je nejnovější verze ke stažení 0.8.6, nicméně v archivu se již ukrývá 0.9.0 s mnoha změnami:

   - The right vertical line was missing on screen
   - DOS: BREAK key should not have auto-repeat
   - ANTIC now contains POKEY_UPDATE. That should be defined in Makefiles for
     architectures where it's impossible to update
   - Sound buffers in DMA interrupt (i.e. Unices etc)
   - Source cleaned up (no C++ style of comments), docs updated
   - Antic's DIRECT_VIDEO mode was completely rewritten. Now it is the
     default mode of emulation, much faster than the previous approach.
   - Antic's scrolling in both horizontal and vertical direction is now
     supported in all graphics modes.
   - Gtia now supports all possible combinations of PMG collisions. It also
     supports third colour (many games are much more colourful now, just like
     they were on original Atari800).
   - -configure now preloads the default filenames of ROM images. It also
     presets hold_option to 1 (for game players is better not to confuse them
     with Atari Basic). 
   - xcolpf1 kludge was removed (antic, gtia, rt-config files).
   - DIRECT_VIDEO support was removed (configure.c)
   - The compilation config file is named atari800.djgpp on DOS, so it
     finally doesn't collide with atari800.cfg (config file of emulator
     itself)
   - sio.c opens files in binary mode - works on DOS
   - Atari800 monitor changes: disassembler rewritten (now recognizes all 256
     opcodes and displays also cycles and hex codes), different (more
     logical?) commands: [D]isassembler, [C]hange memory, dump [M]emory
     (previously Y, M, D) 
   - Fixed DMACTL and GRACTL registers (difference between enabled PMG and
     enabled DMA for PMG). 
   - Introduced PMG flickering (try out POKE 53248,160:POKE 704,14:POKE
     53277,3). 
   - DOS keyboard: added Ctrl-1 (stops scrolling), Ctrl-2 (bell), Ctrl-3
     (EOF) and HOME key clears screen, END key stands for Atari BREAK key.
     INSERT and DELETE keys insert and delete chars or whole lines (with
     Shift and Control keys).
   - Antic, GTIA and CPU are now synchronized. Very precise timing (up to
     99.87% compared to real Atari800XE) with CPU cycle counting was
     implemented by Raster. This should be the final solution for numerous
     DLI problems.
   - snailmeter (speed indicator on the screen) is disabled automatically
     when the host computer is fast enough for emulating the Atari800 at full
     speed.
   - Atari_Scanline() function was optimized - should be up to twice as fast
     as was before.
   - Falcon: keyboard emulation of joystick was fixed once more. Now you can
     hold down several keys at once and it works OK.
   - DOS: joystick is autodetected. If not present, keyboard emulates joy1.
     If real joy is detected, keyboard emulates joy2. If "-joyswap" command
     on command line is used, the joy1 and joy2 are exchanged.

System 16 news [Homepage]
O víkendu byla dokončena podpora Wonderboy 3 včetně emulace zvuku. Screenshoty si lze prohlédnout na výše uvedeném linku.

FreeMSX 1.10 (W95) [Download]
Nová verze emulátoru MSX - what's new:

   - Fixed VDP-Command bug (thanks to Newf Kobayashi) which prevented some
     GigaMix games from running
   - Game Master 2 SRAM support added (help updated) (GM2 SRAM save/load
     currently crashes MSX-Games) SRAM is saved in FreeMSX\SRAM directory
     (must exist)
   - Hangs of Turbo-R MUSBASIC.ROM fixed. CALL PCMREC and CALL PCMPLAY works
     now, even if PCM-Sound is not supported yet!
   - View- and Media/ReadOnly-settings are saved now
   - Locale/Keyboard patch is enabled now (works currently for european ROM's
     only)
   - Sometimes failed to use 'new' tape-images
   - Incorrect 'write protected' state for tape-images
   - Static configuration no longer used
   - You MUST select a MSX configuration on FreeMSX-startup, on the next
     start the last used configuration is loaded. You can also modify and/or
     create new *.CFG files!
   - MSXTR800 memory layout changed to fix problems with some software
     (GigaMix games using DM2, ...)
   - SoftBoot in R800 mode resetted Turbo led, but kept turbo-mode on
     (enabled R800 caused strange behaviour of next started programs)
   - MoonSound documentation updated

Revenge of Arcade podruhé [Homepage]
Ještě se vrátím k třetímu releasu starých arcadovek od Microsoftu, o kterém jsem psal v pátek. Na zprávy, které se objevily na největších emulátorových news sajtech, reagoval přímo Microsoft, a tvrdí, že jeho produkt bude uvedené čtyři hry opravdu emulovat. Nu, jsem na to opravdu zvědav - škoda, ze se hoši od M$ nijak nevyjádřili k minulým dvou dílům... Nadále ovšem tvrdím, že jen idiot si může neco takového koupit, když všude je mnoho free emulátorů v dostačující kvalitě. Projekt nicméně budu dále sledovat, a jakmile vyjde, řádně ho zkritizuju... ;-)

13.března 1998, 10:00

z26 v0.94 [Download
What's new v nové verzi emulátoru Atari2600:

   - A new default video mode (mode 3). This video mode is just like the old
     default mode (mode 2) but it displays 4 additional scan lines for a
     total of 204.
   - Adjusted the vertical position of some tall games for better appearance.
   - Fixed a flicker problem. This actually happened in 0.93 but I forgot to
     mention it.
   - Restored 0.92 sound and joystick code.

Revenge of Arcade - Fuck of Micro$oft! [Homepage]
Po dvou úspěšných (?) arcade remake releasech Arcade a Return of Arcade se chystá M$ vydat další díl - Revenge of Arcade. Měl by obsahovat Ms.Pac Man, Xevious, Mappy, Rally-X a Motos. V podstatě to v těchto novinkách nemá co dělat, neboť technicky nejde o emulátoru, nýbrž o pouhé simulátory. Nicméně považoval jsem za svou povinnost upozornit na M$ drzost. Proboha, nekupujte si nikdo ten jejich shit! Oba předchozí díli jsem viděl i hrál, a je to hrůza, nesahající MAME ani po kolena, navíc těch osm her v nich obsažených zabírá na disku víc než MAME se všemi 350 hrami a samply do nich...

New Slutte! [Download]
Bugfix release Ahab verze emulátoru Bionic Commanda - tentokrát pod názvem American. What's new:

   - The previous version (Ahab) crashed if you had no CFG file. This has
     been fixed.
   - The sprites no longer lag behind when the screen scrolls.
   - Improved define-keys option: now you can use CTRL, ALT, and so on.

SloMo 0.21 [Download]
Vcelku nesmyslný release, který přidává částečnou podporu pro Warlords. Hrát se ovšem nedají, takže to nemá cenu stahovat.

Shin Seiki [Homepage]
Shin Seiki je nový projekt emulátoru Neo Geo. Na tom ještě není nic tak zajímavého - ohlášených projektů různých high-end konzolí je poměrně hodně, většinou zůstane u několik výkřiků. To ovšem patrně nebude platit v tomto případě, protože na emulátoru pracuje Frédéric Gidouin - autor Pacifistu, nejlepšího emulátoru Atari ST.

13.března 1998, 7:00

Offline? Ne tak docela...
Včera bohužel přece jen došlo k tomu, co jsem avizoval minulý týden - server JAAPu byl přestěhován na páteř Cesnetu, což mělo okamžitý negativní, leč doufejme přechodný dopad - změnu IP adresy (194.108.145.113). Protože Cesnet nepovolil další běh primárního DNS na témže serveru, nemohl jsem okamžitě aktulizovat příslušný záznam, a je třeba čekat až to udělá Cesnet. Zatím nic... :-( No, je pátek, doufejme že přes víkend se jim zadaří. Zatím tedy funguje mirror na BohemiaNETu a částečně i http://194.108.145.113/~krajicek/emul - s největší pravděpodobností nebudou fungovat některé linky.
Se stěhováním serveru souvisí i druhá věc - platba Cesnetu dle rozsahu uložených webovských stránek. Což mi zcela jistě znemožní vybudování webu v rozsahu, jaký jsem původně zamýšlel... Řešení je jediné - ve chvíli, kdy překročím velikostně nové limity, bude tato stránka zrušena a fungovat bude pouze nynější mirror na PechNetu.

12.března 1998, 8:30

Nofrendo 0.58 (DOS) [Download]
Nová verze emulátoru NESe. Zejména zvýšení rychlosti se mi zdá být docela znatelné, další novinky:

   - Speed - all kinds of it.  All games except those which bankswitch
     heavily far exceed real NES speed with zero frameskip on my p133.
   - Bankswitching is much faster
   - Graphics engine rebuilt from the ground up, it now rocks
   - AUTO frameskip now default
   - Icky NESticle palette removed
   - New real-time state format (no longer NESticle compatible)
   - 10 different real-time state slots, use 0-9 to select
   - Keyboard remapped a bit to make room for the above
   - Numerous mapper 1 (MMC1) fixes- Xexyz works, among others
   - Dragon Warrior 3 and 4 now work, off a tip from Jim Geffre
   - Long filenames are now used for all files under Win95, even if you pass
     the shortened tildename (FILENA~1.NES).  This is great for front-ends
     which pass only the 8.3 filename.  Short names in DOS.
   - New command-line option "-nowhining" (for dirty ROMs)
   - Keyboard control fix- Nofrendo will no longer freak if your joystick
     isn't connected and one is specified in the .ini
   - Joystick reading bug fixed- Commando no longer locks up
   - Screen shots (it's about freaking time), 99 max per game, use '/'
   - New VRAM discovery by D fixes Trojan up a bit

Sim-S.N.EX. (DOS) [Homepage]
Zcela nový emulátor SNESe, v první public verzi ovšem zatím není nic k vidění, funguje pouze debugger. Na posouzení kvality emulace bude třeba vyčkat do příště...

Update stránky
Nová sekce online - ZX 80/81.

11.března 1998, 20:30

Update stránky
1. technická změna: protože se mi zdálo, že již tak nevalný design ještě navíc vůbec, ale vůbec nevypadá stejně v NN a IE, začal jsem více používat CSS. Jediný rozdíl by teď doufám měl být v A:hover, který NN neumí. Uživatelé těchto dvou prohlížečů tvoří 96% návštěvníků, ale pro ostatní doufám není stránka nečitelná. Ostatně veškeré včerejší updaty jsem kontroloval jen Lynxem...
2. nová sekce online - TurboGrafx 16 / PC Engine. Je to má nejoblíbenější konzole...

11.března 1998, 18:40

SloMo 0.2a (W95) [Homepage]
Druhý release během jednoho dne - bugfix jakési chyby při nahrávání. U mne se tedy nějak neprojevovala...

vMac 0.1.9.1 (DOS) [Homepage]
Nová verze emulátoru Macintoshe. What's new:

    - Removed the old 60Hz timer handler that slowed version 0.1.9 down.
    - Recompiled the m68k CPU using a faster assembly code.
    - Recompiled to target 80486 and higher. vMac does no longer work on
      80386.
    - Added experimental sound support.
    - Added experimental floppy-drive support.
    - Reorganized the debug mode. Added more options.

SNEmul 0.5Beta (DOS) [Download]
Dle mého názoru třetí nejlepší emulátor SNESe poskočil z alpha verzí k betám. Největší novinkou jsou první náznaky emulace zvuku:

   - Fixed a bug in CPU... now Secret Of Mana I is playable !
   - In previous versions, sprites could crash SNEmul, now it's fixed.
   - Implemented the SOFTWARE COUNTER LATCH registers
   - Fixed a stupid bug in IRQ. now Final Fight 2 is playable!
   - Implemented the old method for reading joypads. Now Super Star Wars
     works
   - Fixed a bug that led to display the third plane when it should not be
     displayed ;)
   - Fixed bugs in OAMREAD and OAMWRITE
   - Fixed horizontal scrolling in 32x32 and 32x64 planes
   - Fixed an important bug in the CPU engine.now Final Fantasy III works
     (but not very well)
   - Implemented 'BRK' and 'COP' instructions
   - Fixed a bug in H-IRQ
   - Fixed a bug in CPU. Now Chrono Trigger is playable without garbages!
   - Implemented SPC700 emulation (still some bugs)
   - Somewhat implemented DSP (sound...). very buggy anyway...
   - Fixed a lot of others bugs in emulation

WinUAE 0.7.0 Release 5 [Homepage]
Další release emulátoru gAmigy:

   - Fixed problem with running WinUAE on your Windows desktop when the
     desktop was not 16-bit.  An 8-bit Windows desktop is still not really
     supported.
   - Fixed the "No Logging" option to get rid of the Logging Console, when you
     run WinUAE from the Explorer or a desktop-shortcut.
   - Fixed the mysterious "-w" glitch, where if you didn't specify it on the
     command-line, WinUAE would complain about an out-of-range value.
   - Fixed the command-line parsing of "-P" and "-Q", so that if you don't
     give them an argument, you won't get an Access Violation anymore, but
     instead a warning that you're not using those parameters correctly.
   - Fixed an obscure bug with the 68000-versions.  If your "default"
     configur-ation had any Graphics-Card memory specified, this would
     disable the "Full-Screen" option in the Display panel, and you'd be
     stuck always running in a window.  This didn't make sense, since the
     68000-versions cannot *have* any Graphics-Card memory

MGE News [Link]
Na jednom z webovských emulátorových diskusních boardů se objevila moc zajímavá zpráva od autora MGE (Multi Gauntlet Emulator). Na kompletní znění ukazuje link v titulku, stručné shrnutí: autor pracuje na obecné podpoře her, které běželi na stejném hw jako Gauntlet - na System 1 deskách. MGE je již teď velmi dobrý emulátor, takže další vylepšení mu jistě neuškodí...


(C) 1998 , Všechna práva vyhrazena
Tyto stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 800x600, NN 4.xx a IE 4.xx, a povolené užívání CSS