|
|
|||
|
|
Do prodejen Levných Knih zaskočím alespoň jednou za 14 dní. Krom scifi knih se má pozornost pochopitelně zaměřuje i na poličku s výběrem až směšně laciných her, kde se čas od času objeví nějaká perla pro Saturn, Macintosh nebo i PC, použitelná minimálně jako dekorace na poličku... :-) Ostatně o tom jsem se tu už několikrát zmínil. Až do včerejšího dne jsem ale vždy obloukem míjel papírové bedny, ve kterých byly CDROMy za jednotnou cenu 39.- Kč jen tak ledabyle poházeny. Na povrchu se totiž válely tituly jako Norton Antivirus 1.0, SuperZip, Barbie Printer či různé historické shareware výběry. Ovšem - v tomto případě zdání klame. Krabice jsou totiž ve skutečnosti plné skutečných PC skvostů z cca první poloviny devadesátých let. A tak jsem si včera, kdy jsem bedny opravdu důkladně prohrabal za pomoci přítele Gremlina, odnesl domů mimo jiné hry jako je UFO, Civilization, Master of Orion, Space Quest IV, Beneath a Steel Sky, Legend of Kyrandia, Descent II, Inca I+II, Space Ace... V drtivé většině jde o hry z doby, kdy CDROM bylo využito jen jako duplicitní medium pro diskové verze her, tudíž zde není nic navíc proti tomu, co si můžete stáhnout z různých abandonwarez serverů, nebo co už máte dávno doma jako warez. Nicméně originál je originál, že... Z her, jejichž CD verze je rozsáhlá a ve své době nemohla projít warezem, nabízejí Levné Knihy zástup různých loveckých zoufalostí (nekoupil jsem si ani jednu - zatím), a především hru, kterou považuju za vrchol svých včerejších nákupů - Space Ace! Narozdíl od několikamegové diskové verze je zde plných 600MB skvělých animací, které pocházejí z originálního laserdiscového coinopu (pravděpodobně ale jen z nejkratší varianty hry, na víc kapacita CDROM nestačila). Space Ace za 39 korun (schválně jsem se díval - současná cena v online shopech od 19 do 50 dolarů) je prostě NUTNÁ koupě...
Vánočního dne využilo mnoho autorů emulátoru coby průhlednou záminku, pod kterou se nám pokoušejí podstrčit nové verze svých výtvorů. Snad na dvě desítky nových programů jsem dnes ráno stáhnul, a několik z nich se prosadilo i do tohoto update... Devátá betaverze Sinclair emulátoru Real Spectrum přidává do už tak široké nabídky emulovaného hardware další kusy: MB-02+, Multiface I a III, RS232 přes PC COM porty. Další novinkou je podpora zazipovaných her (konečně!), což je prostě imho současná nutnost pro každý emulátor. Bohužel implementace této funkce se neobešla bez chyb. Program podporuje ZIP, RAR, ARJ a ACE, přičemž ve fileselectoru jsou všechny nalezené soubory zobrazeny šikovně jen jako ARC. V INI je možné si navolit používání vlastních unpackerů, což jsem udělal (LFN unzip), ovšem ukázalo se, že mi to není nic platné. Real Spectrum si neporadí se soubory, které mají v názvu různé závorky, uvozovky, apostrofy apod. - což jsou v mém případě téměř všechny hry pro ZX Spectrum, neb sbírku mám samozřejmě pojmenovanou dle TOSEC standardu. Bohužel emulátor navíc po zahlášení chyby při rozbalování totálně zatuhne, a to i při použití defaultní konfigurace. Download: Real Spectrum beta 9 Pentium (495 kB), K6 (488 kB), i686 (484 kB) Meka stále vychází stylem "nejprve registrovaní, za 14 public", ovšem u vánoční verze si tenhle opruz autor nakonec odpustil, a 0.55b tak můžou vidět všichni najednou. Seznam novinek je opravdu dlouhý, povětšinou sestává z fixů před nedávnem přidané emulace Colecovision. V rámci svého hlavního cíle, emulace všech osmibitových Sega strojů, mne zaujala podpora originálních Sega 3D brýlí (ne že bych je tedy vlastnil). Jak tento hardware připojit k PC je podrobně popsáno v dokumentaci. Download: Meka 0.55b (455 kB) Nová verze GBC emulátoru DBoy je pro mne celkem šokem - ani ne tak tím, že by přinesla něco převratně nového (japonský slovník mám jen v práci takže ani vlastně nevím co nového tady je), ale především samotným faktem své existence. Bouchiki totiž minulý měsíc jasně vyhlásil, že 0.73 bude úplně poslední verzí jeho DOS emulátoru. Takže zřejmě ne, a rozhodně jsem tomu rád... Download: DBoy 0.74 (144 kB) ZSNES je jeden z těch programů, kde prostě autor zřejmě musel vydat verzi přesně na Vánoce, i když nic nového vlastně nenabízí... Takové updaty s oblibou ignoruju, ovšem ZSNES je přece jen nejlepší SNES emulátor, a tak se ho vyplatí stáhnout i přes velmi neurčitý seznam novinek: Main features here are compatibility fixes, an addition of a slow motion key, and also more fixes to the out of sync problems in netplay (hope it works). Download: ZSNES 1.17 (402 kB), Win version (415 kB) Novou verzi po čtvrt roce vypotil i autor PCAE, jednoho z těch lepších emulátorů Atari 2600: Download: PCAE 2.5 DOS (712 kB), Windows (651 kB) Autor NGPC emulátoru NeoPocott, který vydal dnes s velikým halasem (jak je jeho zvykem) novou verzi emulátoru ve všech jeho portech, to kupodivu neudělal na oslavu Vánoc, ale pouze svých vlastních narozenin... :-) Seznam novinek je úctyhodně dlouhý, i když většinou sestává z přidání základních funkcí, podivných pseudovlastností (Improve Run/Pause feature), a ještě podivnějších "hacků" pro zprovoznění jednotlivých her které jinde fungují bez problémů dávno (Metal Slug 2nd Mission). Rychlostně se začíná NeoPocott přibližovat svým rok (!) starým a neaktualizovaným konkurentům, nicméně stále je o poznání pomalejší, a to ještě ani teď neemuluje zvuk (další Z80 CPU). Má averze na hypovaná díla Juliana Golluma tedy trvá... Download: NeoPocott 0.38b DOS (301 kB), Win32 (141 kB)
V dřívějších časech bývalo zvykem, že se na vánočních cover discích herních časopisů objevovaly tématicky upravené známé hry. Tématicky rovná se prudce vánočně. A tak jsme se mohli prohánět sněhem v Xmas Lemmings, Xmas Cannon Fodder, Xmas Monty Mole (tam teda snih nebyl) nebo Xmas Fire & Ice, byť povětšinou jen v několika málo levelech hry. V dnešní době už je přece jen stálá nabídka demoverzí nových her na inetu tak rozsáhlá, že obdobné akce žádný vývojář nepořádá, a uspokojuje se maximálně s vánočně laděným wallpaperem, případně stupidní online hrou pro opravdu nejmenší děti (tady, tady, nebo i u nás na BonusWebu). Škoda.
Pokud tedy chcete Štědrý den trávit nějak stylově (a to nikoliv pomocí manželce s úklidem), nezbývá než se obrátit směrem do minulosti. Ze současné nabídky se totiž vánočně pobavit můžete snad jen z hrou Grinch - ve verzích pro PC, PSX či GBC. Já hrál jen verzi pro GBC, a rozhodně jsem nebyl zklamán (8/10), v podstatě jde o velice chytře navrženého Pacmana s inteligentními nepřáteli. Hra je vhodná pro ty, kdož vánoce zase tak moc rádi nemají, případně už mají nadílku za sebou a jsou právě ve splínu. Ve formě hnusného zeleného králíka Grinche můžete překazit vánoce dalším lidem, a všechny ty jejich hnusné pokrytecké dárečky jim ukrást...
Ještě o něco krvavější podívanou pro ty z nás, kdo nemají Vánoce v lásce, je Postal. Akční bomba roku 1997 má i free Santa patch, po jehož aplikaci se krajina obleče do sněhového příkrovu, do ulic města vyběhnou červeně oděné cíle s velkou čepicí, a ryčné "Ho ho hoooo.... aaarrrrggh" nebo "Oh no, you killed Rudolph" bude znít z reproduktoru tak hlasitě jak to jen půjde. Však užít by si měli také sousedé.
Santa's Xmas Caper si krom uživatelů PC mohou zahrát i amigisté (funguje ale pochopitelně i ve WinUAE). Najdou tu Santu. Najdou tu i různé očekávané vánoční rekvizity. Bohužel tu už ale nenajdou dobrou hru, a to ani při započítání relativního stáří (1993). Skákačka je to veskrze hrozná, animace Santy tragická, nápaditost levelů nulová, umírání časté. Proč tu tedy tuhle hru zmiňuji? Inu, i na Štědrý den byste mohli chtít někoho vytrestat... :-)
Krom nás normálních, co jen celý den sedíme u PC a hrajemu hry, existují i lidé trávící všechen svůj čas marnotratně v restauračních zařízeních nevalné úrovně, vhazujíce peníze do tzv. výherních automatů. Svým způsobem je to také hra... asi. Pokud máte doma podobného závisláka, a chcete si ho udržet na dohled alespoň do dnešní slavnostní večeře, zkuste mu předhodit X-mas Slots. Pokud mu bude chybět vhazování mincí, z papírové krabice je možné velmi snadno vyrobit věrohodné šidítko. Realita vysoká, rodinný rozpočet nepoškozen!
Santa Claus se v historii videoher objevil také v adventurách, i když afaik nikdy ne jako hlavní postava. Ve hře Santa's Secret Valley sice také neovládáte přímo vousatého rozdavačného dědulu, ale alespoň se děj točí po celou dobu kolem Santy, jeho ztraceného pytle s dárky a dalších magických předmětů, a ospalého elfa Fizbina který hlídal a neuhlídal... To nejlepší nakonec. Zřejmě vůbec nejzábavnější hrou s vánoční tématikou, kterou jsem dnes hrál, je Daze Before Christmas. Existuje v kvalitativně zcela srovnatelných verzích pro SNES a Megadrive. Klasická skákačka vás tentokrát zastihne v roli samotného Santy, který se musí prokousat množstvím docele nárožných (hlavně ve druhé polovině hry) levelů, a nadělit dárky všem dětem. Stylová je zejmána roztomilá grafika - i když některé levely nejsou dokonce ani zasněžené, všude se prohání plno vánočních skřítků, tučňáků, myšáků či sněhuláků, po zemi se povalují dárečky, čepičky, lízátka a jiné divné předměty co mají děti rády. Dokonce i rohatý Evil Santa, ve kterého se můžete občas proměnit, vypadá roztomile. Samozřejmě nechybí krb, pořádné komíny, a sobí sáně. Nevybrali jste si z této nabídky vánočního nadělení? Nu což, však není nutné být vždy programově stylový. Ono přece i takové hraní Dooma má na Štědrý den (stejně jako na každý jiný den :-) ) něco do sebe... Teď už mi ale stále naléhavější bušení do radiátoru připomíná, že je čas sebehnout ke štědrovečerní večeři - nebo že by to tak neodkladně zvonil Ježíšek? Štastné a veselé vám všem...
Výborná česká stránka 128 Museum se před vánoci transformovala do své nové podoby na taktéž novém URL: www.speccy.cz. Oproti dřívějšku je jazykem webu pouze angličtina (nebo alespoň já češtinu neobjevil), což je ale jen dobře: dlouhodobě totiž zřejmě nelze udržet dobrý web jen pro ten malý počet česky čtoucích čtenářů, což vím dobře podle sebe... :-(
Potřeba kvalitního osvětlení GBC je stále akutním problémem, který uřčitě řeší každý jeho majitel. Light Max a Worm Light mne osobně nijak neuspokojují, a tak hledám dál. Strašidelný Blob Light, o kterém jsem se tu zmiňoval před pár měsíci, bohužel ještě stále v nabídce online shopů není. A tak ho možná předběhne na podobnou notu hrající světýlko Bone Light. Funkčně zřetelně vychází z Worm Lightu. Údajně by ale měl poskytovat mnohem více světla - nesvítí totiž jen lebka na konci, ale všechny kůstky v konstrukci! Naopak lebka zřejmě září jen na okrasu, neb červene světlo mi opravdu nepřijde pro lepší viditelnost LCD nijak přínosné... :-) Dovedu si představit, že to celé může opravdu fungovat, a navíc kdyby v každé té kosti byla dioda natočená šikmo... každá jinam... MOHLO by to svítit vskutku dobře.
Skvělý článek jsem dnes objevil na serveru Core Magazine. Jmenuje se Console Abuse is a Crime, a vypráví o pocitech hráče, který v návalu vzteku z chvilkového neúspěchu ve hře ničí své gamepady... Příběh je neuvěřitelně dojemný, mnohému z nás takřka až důvěrně známý (i když já osobně si vylévám raději vztek ve flamewarech v nejrůznějších formách elektronické komunikace), a dokonce vypointovaný. Na ty tři strany textu určitě není škoda té trochy předvánočního času. And hopefully, I've learned my lesson. There's no excuse for videogame abuse. It's never right to hurt a gaming accessory. Still, I wonder if it's too late for me. Will my console be the same when it gets back? What if it doesn't forgive me for my abuse? Will it make long-distance phone calls during the day while I'm at work, just to run up my phone bill? Will it charge me a quarter every time I want to play a game? Will it attack my dog in the middle of the night? Protože jsem web Core Magazine zatím neznal, a tenhle článek se mi opravdu moc líbil, rozhodl jsem se, že se tu trochu prolezu. A opravdu jsem nelitoval. Skvělý je třebas text o redaktorově návštěvě arcade heren v Japonsku. Taneční hry už dnes nikoho na západ od naší hranice nešokují, ovšem v Japonsku mají opravdu výběr různých hudebních záležitostí, a Dream Audition, coinopové karaoke, jistě musí budit pozornost i tam. Neobvyklé ovladače blížící se skutečnosti jsou dnes módou - ovšem sledovat požárnickou hru, kde vaše paže třímají imitaci opravdického vodního děla, to musí být něco úžasného. Škoda jen že ta voda zatím stříká jen na obrazovce. Jak sám autor textu trefně poznamenal - pan Freud by měl jistě radost z pozic, které hráči při hře zaujímají.
Přesně jak jsem minulý týden předpověděl, každým dnem přibývají další a další WS+WSC dumpy (v této chvíli celkem 9 her). Pokud je chcete sbírat už teď, před vznikem emulátoru, můžete použít třebas slušně vypadající stránku WonderSwan Emulation.
Je to skoro až neuvěřitelné, ale autor Killer Instinct emulátoru U64 ještě stále úspěšne optimalizuje už tak skvěle rychlý program. Plné rychlosti dosahuje emulace už na slabších (400) Celeronech. Novinky verze 1.16: Download: U64 1.16 (123 kB)
Nová verze jediného GBC emulátoru, pomocí něhož lze pod windows emulovat gamelink mezi různými hrami (tj. třebas vyměnovat pokémony mezi Gold a Blue). Seznam novinek je dlouhý, a jako obvykle komplet japonsky. Z překladů, které se objevily na netu, je jasné že opravdická novinka je tu jen jedna - možnost spojení dvou TGBDualů přes TCP/IP! Bohužel je neděle a jsem doma, takže to nemůžu hned vyzkoušet, ale zítra to bude určitě jedna z prvních věcí na mém programu. Download: TGBDual vol.3 (121 kB)
Máte-li doma ještě nějaký svůj osmibitový počítač, na kterém jste začínali, rozhodně ho neprodávejte (já tu chybu už kdysi dávno udělal). Jednak jsou ceny tak nízké, že vás těch pár stokorun určitě nevytrhne, a druhak jsou osmibity stále ještě prakticky použitelné. A to dokonce i na celkem profesionální úrovni - jak dokazuje tento článek na Jindroushově ataristickém serveru. Je sice v angličtině, ale přesto pojednává o tom, kterak Fakultní nemocnice v Motole dodnes používá Atari 800XL v dětském kardiocentru...
V poslední várce novinek od Lik-Sangu, která dorazila emailem minulý týden, nebylo tentokrát nic nového a zajímavého. Zato jsem si ale díky němu vzpomněl na minulý email, kde mne zaujala zpráva o čínské verzi známé výstavy E3. Konala se minulý měsíc, a takhle ji viděli lidé z Lik-Sangu: When we first heard about that 'China E3' we were first excited and thought about a cool official show organized by IDG (USA's E3 organizer), but of course they denied and we nearly forgot about this event. Originally as the actual organizers are, they did not only choose an absolutely unlicensed name for their show (E3), they also tried to invite Sony, Sega and Microsoft to their show, even allocated booth's for them and printed large Sony, XBox and Dreamcast logo's on the fairs invitation cards - of course nobody from those listed companies appeared or even took notice of this event. Přesto bylo "China E3" určitě zajímavou akcí, už proto že věci tam předváděné u nás asi jen tak nekoupíte, i když byste rádi... :-) Módou posledních měsíců jsou DVD/VCD/MP3 přehrávače kombinované s nějakou starší konzolí - Genesis, SNES, ale i Saturn, Sega CD či Jaguar. Pochopitelně bez souhlasu původních výrobců, ale to snad není třeba dodávat. K těmto výrobkům bylo na výstavě k vidění už i množství periferií, jako jsou taneční podložky či nové forcefeedbackové gamepady. Největším hitem výstavy ale byly coinopy založené na hardware PSX a Dreamcastu, fungující údajně bez problémů s libovolnou současnou hrou pro tyto konzole. Ani s nimi se v našich hernách určitě nesetkáte, ale pokud máte dost peněz nazbyt (řádově několik tisíc dolarů) - právě jste získali tip na ideální vánoční dárek...
Když jsem včera psal o WonderSwan Color, ani jsem se nezmínil o nějaké případné možnosti jak pirátsky ukořistit hry pro něj. I když je to hnusné samozřejmě, ehm. Pro mono přístroj se totiž za celou dobu jeho existence žádná backup unit neobjevila, a to ani komerční, ani podomácku vyrobená. Neviděl jsem nikdy fyzicky WS cartridge, takže nevím proč se to nikomu nepodařilo, ale prostě je to tak.
Od 9. prosince se v Japonsku prodává barevná verze konkurenta GBC - WonderSwan Color. 300 tisíc handheldů, které Bandai připravilo pro začátek, se prodalo během prvních dvou dnů! Jasným tahákem je především remake Final Fantasy, který se údajně prodává téměř ke každému prodanému přístroji (část WSC je s FF bundlována).
V předvánočním chvatu a shonu není příliš času na, ehm, nekomerční aktivity, a tak jen stručně dávka zajímavých downloadů za poslední týden: ePSX 1.0.1 - o tomhle PSX emulátoru jsem se tu ještě nikdy nezmínil, a dokonce nebyl dosud ani na zdejší PSX stránce. Což je určitě chyba, protože rozhodně patří k těm lepším, což mi ostatně několik uživatelů poměrně vytrvale mailem/icq připomíná... :) A proto pokud stále používáte nějaké krok nedržící vykopávky typu Bleemu, měli byste ePSX zkusit. Ve své druhé public verzi přináší podporu pro několik současných PSX hitů, které v konkurenčních programech nijak zvláště dobře nefungují - FF9, Grandia 2, Tenchu 2... Hu-Go! Win 1.99 - nic co by se o nové verzi PCE emulátoru dalo napsat. DOS verze vyšla už před pár dny, a i ve win portu je obří skok v číslování verzí (předchozí je 1.29) v dokumentaci lakonicky komentován jako "new kernel has been implemented". MAME32 0.37 beta 10 CWSDPMI r5 - opravdu jsem si nemyslel, že ještě někdo pracuje na vylepšování DOSových memory managerů. Jak se zdá mýlil jsem se. Tenhle malý program je naprostou nutností pro všechny, kdož se rozhodnou používat emulátory nejen v DOS okně woken. Bliss 1.01 - po delší době nový program, který má šanci na poli emulace Mattel Intellivision konkurovat dokonalým produktům samotných tvůrců konzole. Ti totiž sice dělají pěkné kompilace, které jsou dokonce zadarmo, ovšem nabídka podporovaných her je striktně omezena na několik málo titulů, a slouží vlastně jen jako chytrá reklama na komerční Intellivision produkty (Intellivision Lives, Intellivision Rocks). Bliss zatím nedosahuje kvalit svých komerčních konkurentů, ale rychle se jim blíží, a vzhledem k dobré zdokumentovanosti jich jistě brzo dosáhne. Distribuční balík má poměrně odrazujících 5MB - Bliss je totiž v jave, a W32 verze je šířena spolu s JRE. Download:
Protože vím že je stále spousta lidí, co nerada riskuje odeslání svých peněz kamsi do Asie, třeba se někomu bude hodit inzerát, o jehož zveřejnění jsem byl před chvílí požádán: GAMEBOY COLOR+GB XCHARGER+DR GB 64MB+WORM LIGHT+LIGHT MAX 2+CD asi 1200her GBC/GB. Jestli mate zajem nabidnete cenu. Puvodni byla asi 9000,- kc. Vse je to asi 3mesice stare.
Pokud sbíráte MAME romsety systematicky, určitě jste si všimli, že autorský tým nám to v posledních betách nijak neulehčuje. Už několik verzí není možné použít MAMEMerge bez ručního zásahu do resource fajlu, v betě 9 dokonce ani ruční zásah nepomáhal, a i v releasu z minulého týdne není všechno jak má být. Momentálně je nutné opět ručně opravit záznamy sdílených souborů - biosu pro Playchoice-10 a CVS biosu pro nově přidané hry od firmy Century. Konkrétně musíte přidat na konec souboru MAME Merge.res tyto řádky (opravu vytvořil Pepak): game ( name playch10 description "PlayChoice-10: BIOS" rom ( name pch1-c.8t size 16384 crc d52fa07a ) rom ( name pch1-c.8p size 8192 crc 30c15e23 ) rom ( name pch1-c.8m size 8192 crc c1232eee ) rom ( name pch1-c.8k size 8192 crc 9acffb30 ) rom ( name 82s129.6f size 256 crc e5414ca3 ) rom ( name 82s129.6e size 256 crc a2625c6e ) rom ( name 82s129.6d size 256 crc 1213ebd4 ) ) game ( name cvs description "CVS Bios" year 1981 manufacturer "Century Electronics" rom ( name 5b.bin size 2048 crc f055a624 ) rom ( name 82s185.10h size 2048 crc c205bca6 ) )
Pokud jste se ještě nerozhodli, které z her poslední bety MAME, vydané předevčírem, si chcete zahrát, možná vám pomůže následující malý přehled. Obrázky jsem doprovodil trochou textu, a celé si to můžete přečíst zde:
Nová verze U64, emulátoru Killer Instinctu, přináší především to, na co všichni příznivci mlátiček čekali - zvuk a možnost redefinice ovládání! Musím říct že jsem doslova nadšen, jak emulace zvuku program téměř nezpomalila - myslím že v dokumentaci uvedený 5%ní rozdíl rychlosti je asi tak odpovídající. Snad jedinou malou výhradou je, že na mojí konfiguraci jsou veškeré zvuky hrozně potichu, a pro obvyklou úroveň hluku jsem musel vytočit reproduktory až do tří čtvrtin hlasitosti... What's new: Download: U64 1.15 (102 kB)
V nové betě MAME 0.37 beta 10 najdete cca 40 zbrusu nových her. Více o nich očekávejte v obvyklé obrazové reportáži, zřejmě v pátek. Pro nedočkavce se už teď drtivá většina z nich nachází na MAME.DK. Download: MAME 0.37 beta 10 (2637 kb)
Dnešek je dalším dnem, který se zapíše do historie emulace - vychází první funkční emulátor System32 hardware! Bohužel důvod jeho vydání není už tak radostný. Určitě si vzpomínáte, že velmi dobře vypadající screenshoty ze System32 her se objevily už v létě. Od té doby vývoj ale nijak nepokročil. Stávající autor nemá čas, a proto se nakonec rozhodl releasnout svou poslední verzi, a zdrojáky předat někomu jinému, cituji z dokumentace "very talented emu programmer". Oficiální stránkou emulátoru je zatím web Impact Emu. K provozu emulátoru potřebujete DirectX, 16bit color na desktopu (opruz), a zřejmě cokoliv od zhruba C/500 výše s nějakou rozumnou RAMětí. Zatím není emulován zvuk. Program v podstatě nemá GUI, jen vyberete hru, RGB paletu (ne že by vám to bylo něco platné pro získání korektních barev), a už hrajete. Nastavit se jinak nedá nic. Největší opruz je imho spouštění v okně umístěném v levém horním rohu, se kterým nejde hýbat, je stále navrchu a přes veškerou snahu se mi nepovedlo típnout jeho obsah jako screenshot (ten ilustrační napravo je fotka obrazovky skutečného hardware ze system16.com). Zkusil jsem všech pět her zmíněných níže, a bohužel zatím (zatím!) se nedá hrát ani jedna. Golden Axe 2 sice funguje docela uspokojivě, ovšem některé sprajty mají zřetelně špatné barvy (ať už zvolite při startu libovolné rgb). Bohužel včetně postavy hráče. Hrát se tedy dá, ale imho to v této chvíli nestojí za to. Oficiální info o použitelnosti her z dokumentace zmiňuje 5 her z těch cca 20 existujících, a jelikož v programu si volíte hru z menu, jiné ani zatím podporovány nejsou: Kde vzít ROMsety: Download: Modeler 0.0.4 (97 kb)
Tak, jak se blíží vydání GBA, objevuje se stále více informací o chystaných hrách, obrázků, či dokonce filmečků s GBA v akci. Na Daily Radar si můžete přečíst rozhovor se dvěma vývojáři týmu Crawfish, a stáhnout si dvě videa prezentující jejich 3D engine pro GBA. Je to zatím jen pohyb v 3D prostoru, bez dalších objektů, nepřátel, a možností interakce. Osobně moc nechápu čemu se všichni tak diví - GBA samozřejmě i bez 3D hardware zvládne hru na úrovni Wolfensteina, k tomu jí pouhý hrubý výpočetní výkon postačí. Na stejném URL najdete i další video, tentokrát prezentující jakousi F1 hru. Bohužel ovšem zřejmě nejde o pohled, ze jakého bude hru ovládat hráč (ledaže by to bylo nejvíc crazy F1 v historii videoher), a i hudba je přimixována z externího zdroje a neodpovídá tomu, co uslyšíte na skutečném hardware. Jako technology demo to ale poslouží - jen 2mb. Capcom už oznámil tři tituly, které budou k dispozici ve chvíli vydání GBA v USA/Evropě - Mega Man EXE, Castlevania Circle of the Moon a Silent Hill. Přední japonští vývojáři Natsume, jejichž výtvory se v nejaponské verzi objeví jen zřídka (Tony Hawk's Pro Skater 1-2, Hole in One Golf, Harvest Moon) uzavřeli smlouvu se společností Ubi Soft. Ti budou nyní výhradním distributorem nových Natsume her v USA, Evropě i Austrálii, a my se tak dočkáme v příštím roce anglických verzí Harvest Moon 2 i Return of Ninja. Hodně lidí si myslí, že si koupí GBA hned v březnu, kdy se začne prodávat v Japonsku. Já ne. Jednak mezi březnem a červencem (kdy bude k mání ve zbytku světa) není takový rozdíl, a druhak doufat, že Japonci nechají něco pro nás v online shopech je čirá naivita... ;-( Po plánovaném jednom milionu kusů, který bude k dispozici v den prodeje, se jistě jen zapráší. V japonském tisku se už probírá, jak ten milion bude rozdělen. A zatím se zdá že jediné GBA, které se podívají za hranice, bude deset tisic kusů pro Hong Kong. Kéž by je tak koupil Lik-Sang... :-) Na Bouchikiho homepage, což jak každý jistě ví je autor výborného emulátoru D-Boy, je už dva dny smutná zpráva. Vývoj emulátoru zřejmě definitivně končí, protože se autor domnívá, že ho již není třeba v době výborných win emulátorů jako REW nebo TGB (?????). Je to určitě škoda, sám mám koncovku *.gb? asociovanou právě na DBoy, a REW používám až jako druhý. Vlastně DBoy potřebuje jen doplnit o hicolor, a nebude mu chybět skoro nic. Jak říkám - škoda... :-( Zajímavý článek, rozebírající Nintendo a jeho podíl na trhu jsem nalezl na u. Krom zopakování známých faktů o dominanci BigN na poli handheldů, o které každý čtenář těchto stránek už dávno ví ;-), tu zaznělo i několik pro mne nových informací. Především je zajímavý poměr handheldů na celkovém trhu konzolí - dle IDC je to za loňský rok celých 36 procent! Jelikož v podstatě celá tahle část koláče patří Nintendu, ti, kdož mluví nahlas o jeho obchodních neúspěších, měli by se nad sebou zamyslet. Tohle trošku souvisí s předchozí zprávou, ale už se mi to nedařilo vmáčknout do textu - včera oznámila Motorola, že uzavřela smlouvu se Segou na vývoj her pro novou generaci GSM telefonů roku 2001. Šťastní majitelé si tak budou moci zahrát logickou střílečku (?) Volkov. Dalších pět Sega titulů bude navíc vystaveno ke stažení zdarma na webu Motoroly.
Příznivcům Pokémon Trading Card Game by se mohl hodit následující email, který jsem včera dostal: =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= From: "Jan Suda", suda@investtel.cz To: evilmind@emulators.cz Subject: Pokemon ------------------------------------------------------------- Dobry den Vazeni Pokemonaci, radi bychom Vam oznamili, ze muzete vase karticky sehnat i nabidnout na 1. Ceske Aukci Magic:the Gathering http://cmus.ccgnews.com/aukce ktera prave dneska otevrela kategorii Pokemon. A pozor... protoze je Pokemon mlada hra a mladi zaslouzi podporu, je kategorie Pokemon az do odvolani ZADARMO!!! Takze muzete bez rizika zkouset nabizet Vase Pokemon karty a zkouset prihazovat na karty, ktere se vam v aukci budou libit! Budeme radi, kdyz o teto aukci reknete i vasim kamaradum Pokemonakum a ve vasich klubech, kde Pokemon hrajete! ***A POZOR!! v sekci nasi stranky CMUS (http://cmus.ccgnews.com), ktera bude zamerena JENOM na Pokemon, budeme uverejnovat reporty z turnaju, ruzne Pokemoni balicky a dobre karty. Muzete tam psat i vy! Staci poslat clanek na adresu a my ho jiz uverejnime pro slavu vaseho jmena na NETu. preji skvely den YOak Honza Suda -------------------------------------------- Czech Magic Under Scope - cmus.ccgnews.com 1. Ceska CCG Aukce - cmus.ccgnews.com/aukce
Opět jsem zahlédl na některých mainstreamových serverech s konzolovými novinkami informace o tom, že Majesco začne znovu vyrábět GameGear, a prodávat ho na vánoce pod 30 dolarů. To ale vůbec není nová zpráva. Říkalo se to i v létě, na IGN o tom psali tuším na podzim, ale vůbec poprvé to bylo ohlášeno už na konci roku 1998! Tedy někdy v té době, kdy Majesco, vlastnící práva na výroby všech "abandoned" Sega strojů, zaznamenalo relativní úspěch s prodejem nově předesignované verze Genesisu. Jelikož tehdy ohlášené vydání jaro 1999 padlo, bralo se za prokázané, že šlo jen o reklamní trik jak probudit zájem o Segu před vydáním Dreamcastu. Dva roky ohlašování - to je přece jen trochu moc u již existujícího hardware, a to i když budu předpokládat, že mezitím stačili vytvořit těch slibovaných několik zbrusu nových her. Navíc cena GG by byla sice poloviční oproti GBC, ovšem základna her není zdaleka tak široká, a navíc koupit bude možno zřejmě maximálně kolem 10-15 her. Pravda, těch nejlepších - first party od Segy. Mezi zákazníky se tak asi zařadí fanatičtí následovatelé ježka Sonica, fanatičtí odpůrci Nintenda, a fanatičtí naivkové věřící, že podsvícený display je lepší než nepodsvícený. Jelikož doma Game Gear i GBC mám, tak k tomu poslednímu můžu říct - rozhodně není, nebo alespoň ne ten co má GG. |
|
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000 |