|
|
|||
|
|
Nová verze GBA emulátoru není tak úplně nová - je to stejný build, který jako registrovaní uživatelé máme už dva týdny. Tento způsob distribuce by měl napříště zůstat pravidlem. Před prvním spuštěním se nenechte vylekat řvaním o neznámých parametrech, je to jen poprvé (pokud jste používali nějakou starší verzi BA). Program docela znatelně zrychlil, emulace zvuku je mnohem "čistší" na poslech (i když kvalit VGBA zatím nedosahuje), je tu nový fullscreen režim (zkuste si jak skvěle vypadá třeba při přehrávání úžasného traileru Ice Age), a především konečně je možné loadovat romky i ze zip/gzip archivů.
Download: BoycottAdvance 0.22b (177 kB)
Výprodeje v prodejnách Levných Knih jsou trvalým laciným zdrojem pro každého, kdo sbírá hry. Obvykle ovšem je nutná notná dávka štěstí, protože ty nejvypečenější kousky pro N64, Dreamcast nebo Saturn, které tam občas za směšné ceny mívají, mizí během několika málo hodin. Navíc se nabídka v jednotlivých pražských prodejnách často liší, a oběhnout všechny je docela časově náročné. Tentokrát se ovšem zdá, že se LK na konec prázdnin zásobili opravdu dobře, a ve všech prodejnách, které jsem dnes navštívil (bohužel krom již zrušené provozovny u Bílé labutě, té veliké), byla nabídka zhruba stejná. Na své si přijdou majitelé různých platforem: Nevím jak to LK dokázali, ale vyštrachali pro PC množstí disketových her (diskety jsou takové černé čtverečky, co se dříve používaly k ukládaní dat) z počátku 90-tých let nebo i starších. Za jednotnou cenu 39,- Kč si tak můžete koupit: Teenage Mutant Ninja Turtles, Mean Streets, Ninja Gaiden, Starflight 2, Abrams Battle Tank, Return of Medusa. Z novějších titulů je tu za ceny od 60 do 199 třeba: Sonic CD PC Collection, King Quest 6, Red Baron, Stonekeep (v sexy krabici s velikým hologramem kostlivců, a románem ze světa Stonekeep uvnitř, proto je krabice tak těžká!), Oddworld: Abbe's Odyssey, Diablo, Duke Nukem Platinum, Total Annihilation atd. Samozřejmě vše v krabicích s manuálem.
V závěru minulého týdne byly zraky všech fanoušků videoher, kterým nestačí zoufale ubohé hry chrlené Sony pro PS2, upnuty do Japonska - na každoroční Nintendo Space World. Po obrovském úspěchu, který i u dosud konzolemi nedotčených fandů zaznamenal Game Cube na E3, se čekalo s jakými novinkami se Nintendo předvede před blížícím se japonským launchem. A zklamán určitě nebyl nikdo. Návštěvníci si mohli sami zkusit zahrát většinu her, které se objeví v tomto roce, a chválou nešetří ani hráči, ani profesionální recenzenti. Škoda jen, že zatím nejsou k dispozici delší videa v dostatečné kvalitě.
Krom již dříve představených her se tu poprvé objevilo několik velmi očekávaných hitů: Mario Sunshine, který vypadá při hraní opravdu úžasně, dreamcastový hit Phantasy Star Online, Metroid Prime, Soul Calibur 2, FIFA, Rune. Velkého prostoru se ovšem pochopitelně dostalo především těm hrám, které se dostanou na trh už za pár týdnů.
Největší pozornost na sebe ale přitáhla nová Zelda. Ani tak tak tím, jak vypadá - spíš tím, jak nevypadá. Viz obrázky níže. Nalevo je Link tak, jak byl prezentován v tech-demu roce 2000, a napravo zbrusu nový cartoon Link, který se ve hře skutečně objeví. Na videu ze hry je vidět, že celá hra při hraní bude ze všeho nejvíc připomínat kreslený film, včetně obvyklých vychytávek žánru (viz třeba zcéna pronásledování strážemi, a tradiční chvíle překvapivé levitace nad propastí před pádem do ní). Fanoušci celé série se okamžitě rozdělili na dva tábory - jedněm se grafika i animace líbí, druzí jsou naštvaní, a obviňují Nintendo z odfláknutí hry, a pohřbení celé série. Patřím k těm druhým. Opravdu jsem doufal, že Nintendo využije možnosti začít znovu, a trochu ze sebe otřepe nálepku firmy, tvořící hry pro nejmenší děti. Ona to stejně není pravda, protože pod slupkou pestrobarevné veselé grafiky se vždycky u Nintenda ukrývá zábava mnohem větší, než si dovede lecjaký fanda "drsné" grafiky Quake představit. Ale přece jen - Link s plochým obličejíkem, mimikou tvořenou přesunem pár černých čar, a vzhledem připomínajícím perníkového panáčka ze Shreka na mne působí opravdu odpudivým dojmem... :-(
Nintendo zřejmě v úspěch Game Cube věří tak mocně, že se nebojí posunout americký launch o plné 2 týdný - a tím ztratit výhodu souběžného zahájení prodeje s konkurenčním Microsoft XBoxem. Současné finální datum je tedy 18. listopad 2001. Datum launche pro Evropu ještě není známo, ovšem dříve než v březnu 2002 to asi nebude. Politika všeobecného ignorování Evropy mi už leze krkem, a doufám že Game Cube se objeví rychle v nabídkce online shopů, takže nebude třeba čekat. Už mám vybrány i hry: Luigi's Mansion, Super Smash Bros Melee a Pikmin.
Poněkud stranou zájmu vystavovatelů stálo GBA. Prezentováno bylo jen minimum opravdu nových titulů, o kterých jsme dosud neslyšeli. K takovým patřila třeba hra Animal Farm, kterou Nintendo použilo jako příklad prezentace možností propojení GBA a GC her (předváděl sám Shigeru Miyamoto). Ovšem úplně první hrou, kterou si užije vlastník GBA i GC, bude multisystem verze GBC hry Kuro Kuro Kirby (Kirby's Tilt'n Tumble). Na té zároveň Nintendo předvádí, že možnost použít GBA jako GC ovladač není úplně k ničemu - pokud je na cartridgi nějaký neobvyklý hardware. Hra se bude ovládat klasickým nakláněním celého GBA, ovšem nebude při tom třeba kroutit také hlavou, protože veškeré dění budete sledovat na TV obrazovce přes připojený GC. A pokud Kirby ve hře spadne z herní plochy, "propadne" se zpátky na obrazovku GBA! Je to sice cool, ale stejně si jako jednu z prvních her pro svůj Game Cube koupím podobně laděný Super Monkey Ball 3D... :-) Docela zajímavé je, že hra se zřejmě nebude prodávat samostatně pro GBA, protože na cartridgi vlastně žádná hra není - veškerá potřebná data si na takřka prázdnou cartridge pošle program z Game Cube až těsně před použitím přes game link. Musím přiznat, že takovýhle druh spolupráce GBA s GC se mi opravdu líbí, byť většina her bude asi volit poněkud "tradičnější" GBC styl. Jako ostatně bylo vidět i u výše zmíněného Animal Farm, kde na GBA bude možné editovat nějaké textury, šatičky, nápisy, a jiné naprosté pitomosti. K dalším zajímavým GBA titulům patřilo množství 2D bojovek. Do dvou rozměrů se vrací Tekken, podle popisu a zveřejněného videa ovšem při hře bude dosaženo pseudo-3D efektu otáčením pozadí, podobně jako je tomu u Ready to Rumble, a také chytrým přibližováním a vzdalováním kamery. Street Fighter Alpha a King of Fighter jsou stálicemi v rámci svých platforem, pro GBA byly oznámeny už dříve, a všichni dobře víme, co od nich lze čekat. Úplnou novinkou je ale Guilty Gear X, který může nakonec všechny konkurenty přeskočit - hru znám z Dreamcastu, a je to imho bezkonkurenčně nejlépe nakreslená 2D bojovka vůbec...
Na anglicky mluvící titul ve svém žánru zatím stále marně čekají fandové RPG. Magical Vacation se objeví i v Japonsku až v prosinci, datum vydání Fire Emblem ještě nebylo ani stanoveno, stejně tak Wizardry Summoner, kolem překladu Breath of Fire 1-2 se nepříjemně mlčí, a nakonec možná nejdříve uvidíme zajímavě vypadající Tomato Adventure. S přimhouřením obou očí do RPG žánru spadne i první GBA hra ze světa seriálu Love Hina, která se ovšem, ač vybavena množstvím fanoušků i u nás, anglického překladu s jistotou nedočká... :-(
S radostí jsem zaznamenal, že přibývá titulů ovládaných pomocí naklánědla (motion-sensor chip). Po Kirby's Tilt 'n Tumble se majitelé GBA mohou těšit na závodní hru Diddy Kong Pilot (video ze hry vypadá úžasně, a ovládat vznášedlo je možno i klasicky controlpadem) od RARE, a logický rychlík Happy Panechu!. Výborné podrobné zpravodajství z průběhu výstavy, s množstvím obrázků a také filmů najdete jako každý rok na serverech IGN - cube.ign.com, pocket.ign.com. AFAIK vůbec poprvé se také NSW zúčastnil i nějaký český novinář - Pavel Žďárek ze serveru XGen. Zatím tu mnoho informací přímo z výstavy není, ale určitě se časem objeví fotografie i videa, která nikde jinde nenajdete...
V nové verzi nejlepšího emulátoru GBC jsme se sice ani po takřka půl roce čekání nedočkali toužebně očekávaného linku, ale alespoň je konečně opravena chyba při loadování uložených her. Z ostatních novinek, zmíněných níže, stojí za pozastavení "GBA mode". To není emulace GBA, program v tomto režimu pouze tvrdí hře, že běží na GBA v GBC modu. Některé hry (Zelda Oracle of Seasons / Ages) na tuto skutečnost dokáží pozitivně reagovat... Novinky: Download: Visual Boy 1.4.11 (155 kB)
Nová verze MAME po necelém týdnu - to už tu dlouho nebylo. Je tu jen 5 nových her, a téměř žádné změny kódu, takže možná po zásadní změně v číslování verzí minulý týden nastává opravdu doba, kdy bude MAME vycházet velmi pravidelně... Download: MAME 0.54 DOS (2737 kB), MAME 0.54 Win32 (2390 kB)
Podle dění na domovské stránce emulátoru KIAME se zdá, že fandové série Killer Instinct se dočkají emulace druhého dílu opravdu co nevidět! Mnohem více pozornosti ale směřuje v této chvíli na homepage Jagulator, nejnadějnějšího projektu emulace Atari Jaguar. Najdete tam obrázek z první komerční hry, Flashback, která v programu (který zatim byl schopen spustit velmi pomalu jen jednoduchoučká dema) už údajně na jakési úrovni běží. V další veřejné betaverzi se o tom bude moci přesvědčit každý... Na této adrese na IGN se dozvíte, jak si vyměnit poškrábané sklo na svém GBA. To je hodně aktuální problém, sám už na něm mám, i přes docela opatrné zacházení, několik opravdu nechutných hlubokých škrábanců... Veškeré nesmělé pokusy je odstranit selhaly, a tak osobně velmi vítám, že Nintendo samo prodává náhradní sklo za ještě celkem přijatelné 4 dolarů (plus poštovné). Na odkazu na IGN se můžete dokonce podívat i na dvouminutové video, zachycující celou výměnu... :-) Jediným problémem zatím zůstává, kde příslušnou sadu koupit, protože store.nintendo.com neprodává mimo USA, do Evropy se nic podobného nedováží, a nákup v asijských shopech tentokáte nelze doporučit, protože takřka s jistotou koupíte 3rd party napodobeninu. Nepěkně tmavé LCD displeje pro GBA vyrábí pro Nintendo Sharp. Nedávno proskočila internetem zpráva, že údajně Panasonic dokáže vyrobit řádově kvalitnější LCD za stejnou cenu, které při hraní vypadají mnohem lépe. A takřka souběžně se začalo mluvit o tom, že Sharp nestíhá vyrábět LCD dostatečně rychle (25 milionů GBA do konce roku), takže část dodávek (5 procent) bude plnit Panasonic svým novým, lepším výrobkem. Osobně tomu moc nevěřím, za touto fámou zřejmě stojí jen zoufalá touha po světlejším LCD, kterou ovšem zcela chápu... :-( Možná na tom nejsme s cenou ani zásobením trhu GBA tak dobře, jako v USA, ale zase máme (ehm, my v Čechách ovšem ne) něco jiného - drsné evropské televizní GBA reklamy. Ty tři launchové, které provázejí na významnějších evropských GBA trzích reklamní kampaň, jste mohli vidět v tomhle červnovém update emulators.cz. A dnes si tu můžete stáhnout jednu úplně novou, která pod heslem "Gameboy Advance. Almost better then sex!" rozhodně neútočí na děti základní školou povinné. Nebo možná ano? :-) Omluvte prosím sníženou kvalitu mpegu, vyváženou velikostí - pouhé 2mb. Takovou reklamu vysílat v naší TV, tak si GBA koupí nejmíň dvakrát tolik lidí... :-) Což mi připomíná, že jsem jen tak ze zájmu zjišťoval, jak se GBA u nás prodává. Dle vyjádření zástupce firmy Conquest se zatím (tj. 6 týdnů od launche) prodalo cca 1500 kusu Gameboy Advance. Slušné, čekal jsem o dost méně. Cena Segy Dreamcast už klesla na naprosto neuvěřitelných necelých 80 dolarů. Tj. dalších 20 dolarů dolů z už i tak směšné sumy. Jak jsem si kdesi na webu přečetl - teď už není opravdu žádná omluva pro to, nemít Dreamcast doma! :-) Nový český webzin XGEN by neměl zůstat stranou vašich bookmarků. Jednak je to vůbec první komerční (ve smyslu že tam někdo píše za peníze) herní server u nás, který se zabývá výhradně konzolemi, a to všemi aktuálními výrobky Segy, Nintenda, Sony a (future) Microsoftu. Druhak jako jeho příloha bude vycházet i papírový časopis, který se na pultech stánků objeví poprvé v září za 49.- korun. Dle informací, které mám, je to opravdu tak, že web je hlavním zdrojem informací, a papírový časopis jede na vedlejší linii, ovšem s jinými články, než jsou na webu. Časopis, upřednostňující svou online verzi, samozřejmě nelze než doporučit. Video-Game Charackter Wondering Why Heartless God Always Chooses 'Continue' (link mi milostivě utrousil F.Fuka) Download: Meka 0.58c (599 kB) - nová verze nejlepšího SMS emulátoru Až fatální nedostatek funkčnosti mého několik let starého P200 mne konečně donutil k neplánovanému upgrejdu na Athlon 850. A co to znamená pro emulators.cz? Krom toho, že budu v budoucnu moci doma v klidu testovat i emulátory náročnějších strojů, se to hned teď projeví tak, že tu asi tak měsíc nebude update. Zalezu si totiž do pokoje, a udělám si několik otaku víkendů s promítáním všech těch nahromaděných CD s anime seriály v DIVXu, které P200 nedokázalo přehrát... Sorry... :-)
V tichosti a bez povšimnutí většiny emulátorových sajt - tak vypadá dnes, po skoro dvou letech (!!!), release nové verze kdysi fanoušky obletovaného PSX emulátoru Bleem!. Bleem! už dnes není ani jediný, ani jediný komerční, ani nejrychlejší, a ani nejkompatibilnější emulátor PSX. A tahle nová verze na tom bohužel nic nezmění. Před jejím stažením si budete muset přečíst dlouhé, srdceryvné story o tom, kterak programátor program vytvořil, pak o něj přišel, a pak ho zase našel, ale piráti mu ho vzali. Po zamáčknutí slzy si můžete sosnout hnedle dvě verze emulátoru - 1.6a a 1.6b. Kupodivu jde o stejnou verzi, ale jedna funguje s některými hrami, a ta druhá zase s jinými. Seznam obojích je k dispozici na download stránce, a bohužel jich opravdu není mnoho. Protože program nejde spustit bez původního key-cd (které mi leží doma na polici, a dostanu se k němu až zítra večer), a piráti zatím nejeví o Bleem 1.6 zájem, těžko nějak hodnotit dvouleté zlepšení. Podle popisu novinek a samotné výpovědi autorů ale zřejmě všichni fandové PSX emulace zůstanou u VGS a ePSX. Program nedávám k downloadu, protože si to autoři nepřejí - sbírají databázi uživatelů pro jakési podivné účely. Zaregistrovat se můžete zde, obě verze programu mají dohromady cca 1.2MB. Znovu připomínám - pokud nemáte key-cd, program nespustíte. Protože k popisu nové verze se na webu bleem.com nedostanete dříve, než odešlete svůj registrační formulář, vyjímečně sem pastnu whatsnew kompletní: bleem 1.6a/b release notes GENERAL: GAMES THAT NOW WORK (or Work Better) DUE TO GFX Games that REQUIRE Version A Games that REQUIRE Version B GAME-SPECIFIC NOTES GT2: On my system, at least, the different loading code in 1.6A gets hung up in the movie. I've seen it work a little differently on some systems, depending on the CD-ROM, etc., but in general, I'd recommend that you SKIP the movie by repeatedly pressing START when the game loads, until you see the GT2 main menu screen. If you miss it, it doesn't crash bleem! or anything, you just have to reset and do it again. Oh, and on the SIM disc, the big menu with all the cities looks like ajigsaw puzzle after an earthquake. Don't bother messing with your texture alignment, it won't help - the other screens are fine. One other thing - it's worth hunting down a game save for this one - the extra cars are really cool. Tony Hawk Street Skater: When you try this one, you're gong to think it's not working. But trust me, it's worth getting through the menus to the gameplay, because the game itself really plays well. What's basically happening is, the screens aren't refreshing properly in the menus where you select your skater, board, park, etc. You can "force" a refresh by pressing ALT-F1 to switch between hardware and software mode, then selecting the option you want. I'll usually keep hitting ALT-F1 as I go through the menus, since you navigate through most of them by scrolling up and down before pressing (X), and you need to see what selection is highlighted. I know it sounds weird, but it's fun once you get in the game. NOTES & CAVEATS
Číslo verze MAME v titulku opravdu není překlep. Autoři se konečně odhodlali ke zrušení imho nesmyslného systému betaverzí, a začali číslovat lidsky. A proč 0.53? Poslední "final" byla 0.36, a od té doby vyšlo ještě 16 betaverzí. Tahle je sedmnáctá. Krom 25 nových her poutá v této verzi největší pozornost jedna malá změna v programu - dekryptování zvukových romsetů u některých velmi žádaných Irem her. Gunforce, Blade Master, Lethal Thunder, Undercover Cops, Mystic Riders, Major Title 2, Hook, R-Type Leo, In the Hunt, a Perfect Soldiers. Kvůli zvuku určitě stojí za to znovu si je dohrát do konce! Bližší info a nové MAME v obrazech bude doufejme počátkem pracovního týdne. Download: MAME 0.53 DOS (2737 kB), MAME 0.53 Win32 (2390 kB)
Od vydání poslední bety RealSpectra uplnynulo plných pět měsíců, a tak jistě každý sinclairista již teď zmírá touhou dozvědět se, jaké nové vychytávky může od bety 11 čekat. Tady jsou:
Poněkud k naštvání je vytrvalá nestabilita programu při práci s hrami uvnitř archivů, pojmenovaných podle TOSEC standardů (tj. např. Inferno (1993) (Proxima) [128k].zip se stejnojmenným .tzx uvnitř). Jinak je ovšem RealSpectrum v současnosti jasně nejlepším emulátorem modelů ZX Spectra, a to tím lepším, čím rychlejší je vaše PC... Download: RealSpectrum beta 11 pro CPU AMD (661 kB), PII+ (654 kB), Pentium (673 kB)
CD Chip 2001/8 diskuse na Bonuswebu PS. Abych mohl posoudit plnou hloubku urážky, vržené lehce rozrušeným novým šéfredaktorem Gamestaru, sháním film Spawn, který jsem neviděl, a bohužel v lokální půjčovně ho nemají... Dárcům nejlépe divx verze předem díky... :-)
Jak uz Evilmind psal, v prodeji se objevila nová řada Flash karet pro GBA Backup Unit. Nové turbo karty s kapacitou 64 a 128Mb jsou v porovnání s předchozím typem AB4/AB5 zcela stabilní, mají standardní GBA velikost (resp. přečuhují jen velmi málo), a hry již nevyžadují samostatné anti hroutící a zpomalovací patche. Bohužel stále chybí EEPROM, a tak se bez patchování EEPROM --> SRAM u nekterých her neobejdete. Naštěstí se již objevila univerzální utilitka pro detekci ukládacích rutin, která automaticky hru upraví tak, aby ukládala do SRAM paměti. Odpadá tedy brousení po internetu a hledání nejnovějších save patchů. Drobný problém ale nové karty mají, a to s multiromy. Některé kombinace 32Mb a 64Mb her se do karty nevejdou i navzdory skutečnosti, že součet jejich velikosti nepřesahuje velikost karty. Ukázalo se, že na vině je kód souboru gamepack (obslužné menu pro výběr jednotlivých her), který vyžaduje 32Kb. Jediným řešením, do doby než se objeví menší verze, je flashovat do multiromu alespon jednu hru, která má na konci 32Kb volných. 32Mb hry vhodné do multimenu (alespoň jedna z nich musí být součástí každého multimenu): Pokud máte o nové Flash karty zájem, potom vám určitě přijde vhod pár linků na internetové obchody. Platí se kreditní kartou, nebo peněžním příkazem (Money Order), nebo bankovním převodem. Doporučuji nechat si zboží zaslat obyčejnou leteckou poštou - je to nejlevnější (cca 15-20USD) a vyhnete se placení dovozního cla a DPH z ceny importovaného zboží. Týdenní zpoždění (oproti EMS, DHL, FedEx, UPS) za těch 1500 - 2000 ušetřených korun určitě stojí. :-) Lik Sang - www.lik-sang.com DCS Links - www.dcslinks.com Lan Kwei - www.lan-kwei.com CD64.com aka Success Online Shop - www.cd64.com Poslední obchod je sice nejlevnější, nicméně je znám téměř nulovou zákaznickou podporou v případě problémů se zakoupeným zbožím. Osobně dávám přednost Lan Kwei a DCSLinks, které jsou odzkoušeny a zákaznická podpora je na dobré úrovni. Lik Sang má výborný online shop, ale ceny jsou vysoké a kvalita služeb se poslední dobou docela zhoršila. Závěrečná evilmindova poznámka: LikSang rozhodně nedoporučuju, pokud je vše v pořádku, je to slušná volba, ale jakmile nastane nějaký problém s platbou, nikdy se žádné odpovědi nedoberete. Sám jsem mailoval na LikSang kvůli ztracené platbě celkem cca. 20krát během dvou měsíců. Nedostal jsem jedinou odpověď, a přitom jsem během té doby zjistil, že peníze dorazily na bankovní účet LikSangu, ovšem přišlo jich tam méně (vina někde na trase EBanka - HongKong), že poslat zbytek rozdílu je jednak riskantní, a jednak nejisté (LikSangu jsem prostě nestál za odpověď), a tak jsem nakonec naprosto bez jakékoliv asistence LikSangu vyžádal přes banku celou platbu zpět. Slovo "celou" ovšem není tak úplně na místě, protože po odečtení všemožných poplatků, které si banky při cestě tam a zpět kolem světa ochotně braly, mi z původních 145 dolarů zůstalo cca 80... Drahá, a poučná zkušenost. Doporučuju proto LanKwei, kde se platba bankovním převodem děje na účet do Německa, majitel firmy odpovídá na úplně každý email, a dokonce po pouhých dvou dotazech (od dvou lidí z .cz) na jistý nedostupný hardware ho promptně sehnal, a zařadil do nabídky.
U příležitosti včerejších Razoolových narozenin vydali CPS2Shock hned 6 nových CPS2 releasů: Vampire: The Night Warriors (940630), Battle Circuit (Japan 970319), Eco Fighters (ETC 931203), Street Fighter Alpha 3 (USA 980904), Street Fighter Alpha 3 (USA 980629) a Street Fighter Zero 3 (Japan 980727). Na první pohled je možné odpálit stranou pozornosti 4 nezajímavé klony již dříve podporovaných her, a soustředit se na novinky: Battle Circuit a Eco Fighters. Eco Fighters je jedna z mála čistokrevných stříleček mezi plejádou CPS2 bojovek. Raketka, letící vesele do prava vstříc houfům nepřátel, je vybavena zajímavým otočným chapadélkem (měnícím se podle druhu sebraného powerupu). Krom zuřivého bušení do tlačítka fire je nutné také druhým tlačítkem vhodně určit směr, kam střely poletí, aby vynaložení bušení nepřicházelo nazmar. Naštěstí takřka stále je k dispozici dostatek powerupů s velkým rozptylem střel, a tak to zase není tak těžké, jak to možná z popisu vypadá. Ve chvílích nouze se dá chapadlem i točit kolem sebe jako kyjem (navíc střílejícím kyjem). MUST TRY! Battle Circuit je pro mne osobně velké překvapení. Jedna z nejstarších CPS2 her žánrově zapadá do kategorie šílených akčních mlátiček ve stylu CPS2 Alien vs. Predators. Grafika možná není zcela excelentní, ale zato je hodně ulítlá. No řekněte, kde jinde se vám poštěstí bojovat s velkým růžovým divnoptákem proti Elvisu Presleymu s pekelně naostro naladěnou kytarou? Navíc má hra dokonce jakýsi příběh, ovšem zatím je emulována japonská verze, takže si ho příliš neužijete...
Obě hry je možné získat na IRC během několika málo minut, jak jsem sám před chvílí osobně ověřil. Všechny výše uvedené obrázky jsou típané ve Final Burn, a jako obvykle majitelé javascriptu se po kliknutí na ně mohou pokochat fullsize verzí v samostatném okně (cca 50-80kb). Jako obvykle je nové CPS2 hry možné hrát ve všech CPS2 emulátorech, jejichž nové verze se během noci zázračně vyrojily. Z obvyklých stálic nebyla aktualizována jen CPS2MAME, ovšem není problém sáhnout třebas po AdvanceMAME nebo StretchMAME. Zejména majitelé slabších strojů (jejichž řady mimochodem doufejme opustím už zítra :-) ) mohou jásat z opětovné možnosti hrát na skvělém FinalBurnu - podrobnosti níže... Download: Kawaks 1.20 (335 kB) Povšimněte si slovíčka "Alpha" v názvu Final Burnu. Není to úplně ten stejný program, na jaký jste byli zvyklí - i když změna zatím není patrná... Od vypuštění zdrojáků FB 0.114 před dvěma týdny se vyrojila doslova záplava různých kompilací, povětšinou s minimem změn v samotném programu, ale s přidanými všemi novými CPS2 hrami od doby, kdy FB přestal být aktualizován. Informovat o všech nemělo smyslu, navíc když v podstatě nepřinášely nic nového oproti různým hackům, FB launcherům apod. Během bouřlivého období se nakonec postupně vykrystalizovala skupina čtyř programátorů, kteří si říkají "Team FB Alpha", a kteří vnesli do svých "nových" verzí FB nejvíce invence. Krom již zmíněného přidání CPS2 her je to především zabudování síťové hry (Kaillera), přidání nenápadných užitečných drobností do GUI (automatická pauza když okno ztratí focus - funguje jen když není vidět GUI), odstranění některých nepříliš dobře emulovaných non-CPS2 her, atd. Nadále tedy budiž právě tato verze považována za nejvíce oficiální neoficiální Final Burn...
Drtivá většina novinek třetí verze nejlepšího GBA emulátoru jsou poměrně nepodstatné fixy. Slovo "nejlepší" mohu použít zcela bez váhání, zkusil jsem dnes nedávno vydanou novou verzi shareware emulátoru VGBA 1.1, a opět se potvrdilo, že ne vždy je to, co je za peníze, lepší než něco zadarmo. VGBA má sice oproti VisualGBA o něco kvalitnější zvuk, ovšem pro Visual zase mluví emulace zvukových efektů a vyšší rychlost. Dobrá hra pro porovnání možností obou programů je třebas Final Fight, který už vyšel i v anglické verzi... - fix to 24-bit mode dark screen problem Download: VisualBoy Advance 0.21 (162 kB)
Philips CD-i je jednou z těch dosud neemulovaných 32bitových platforem počátku devadesátých let minulého století (to zní staře, co? :-) ), jejichž emulace je zatím na hraně výkonu současných PC. Celá tahle skupina báječných strojů (Atari Jaguar, CD-I, 3DO, Saturn) není bohužel zdaleka tak populární, jako třeba již slušně emulované PSX a N64, a proto nezbývá než čekat, až se některý z dobrých programátorů slituje nad trápením se těch špatných. Nebo až PC ještě 10x zrychlí. Od předminulého týdne už neplatí výrok "dosud neemulovaný" z mé první věty. Vyšla totiž první veřejná verze emulátoru CD-ice, zatím podporující jedinou hru - Rise of the Robots. Autor chtěl předvést, jak daleko jeho práce na emulátoru pokročily, a tak vypustil tuto "preview" verzi, kde jsou ostatní hry úmyslně disablované. Proč Rise of the Robots? Právě na téhle hře emulátor ladí, i když upřímně - taky si mohl vybrat lepší hru... :-) Ale co naděláme. Že jde o jakousi preview verzi program rozhodně nezapře. Zatím nelze v podstatě nic nastavit (krom tří druhů zobrazení na příkazové řádce), není emulován zvuk, a nelze vložit originální CD-i medium - je třeba nejprve vytvořit jeho obraz na disku pomocí CDRWin. Ten má cca 300mb, zabalí se na 120mb. Potom si upravíte přiloženou dávku rise.bat tak, aby byly správně cesty, a stačí ji už jen pustit. Musím přiznat, že když jsem si četl před spuštěním hry FAQ, myslel jsem že dotazy typu "hra mi běží moc rychle" jsou jen takovým vtípkem - nejsou. Na PIII/600 při zobrazení "ns" je hra naprosto nehratelně rychlá, při dvojnásobné velikosti "bs" pro změnu zase tragicky pomalá. I přesto je vidět, že odmyslíme-li si zvuk, emulace je takřka dokonalá, bez výpadků grafiky při hraní i přehrávání filmů. Rise of the Robots znám z PC verze, a i zde na CD-i je přesně dle očekávání stejně stupidní. I přesto mi udělala radost - je totiž skvělým příslibem věcí budoucích, kdy si snad už brzo budeme moci zahrát jiné, zajímavé CD-i hry, které často na jinou platformu vůbec nebyly portovány. Jako třeba dva díly Zeldy, jakkoliv to dle všech ohlasů nejsou dobré hry, ale přece jen každý fanoušek Zeldy se určitě rád podívá na jediné Zelda hry na non-Nintendo platformě...
Download: CD-ice ROTR preview (172 kB)
Človek si odskoči na chvíľu na dovolenku a hneď sa objavia nie jeden ale hneď dva (a tretia je sľubovaná) verzie emulátorov N64 jedným z nich je momentálne asi najlepší dostupný emulátor PJ64.
Táto verzia opravuje hlavne množstvo chýb a prináša nové verzie pluginov ktoré je možné použiť aj do iných N64 emulátorov ktoré podporujú Zilmar's plugin specifications.
Niekoľko konrétnych hier Castlevania
|
|
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000 |