Emulators CZ

Poslední update:
5.9.2001, 10:30

Přístupy
od 5.9.2001:

  

Archiv novinek (srpen 2000)
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


BoycottAdvance 0.22b
evilmind | 31. 8. 2001 | 13:35

Nová verze GBA emulátoru není tak úplně nová - je to stejný build, který jako registrovaní uživatelé máme už dva týdny. Tento způsob distribuce by měl napříště zůstat pravidlem. Před prvním spuštěním se nenechte vylekat řvaním o neznámých parametrech, je to jen poprvé (pokud jste používali nějakou starší verzi BA). Program docela znatelně zrychlil, emulace zvuku je mnohem "čistší" na poslech (i když kvalit VGBA zatím nedosahuje), je tu nový fullscreen režim (zkuste si jak skvěle vypadá třeba při přehrávání úžasného traileru Ice Age), a především konečně je možné loadovat romky i ze zip/gzip archivů.

Download: BoycottAdvance 0.22b (177 kB)

Letní nabídka Levných Knih
evilmind | 29. 8. 2001 | 13:30

Výprodeje v prodejnách Levných Knih jsou trvalým laciným zdrojem pro každého, kdo sbírá hry. Obvykle ovšem je nutná notná dávka štěstí, protože ty nejvypečenější kousky pro N64, Dreamcast nebo Saturn, které tam občas za směšné ceny mívají, mizí během několika málo hodin. Navíc se nabídka v jednotlivých pražských prodejnách často liší, a oběhnout všechny je docela časově náročné.

Tentokrát se ovšem zdá, že se LK na konec prázdnin zásobili opravdu dobře, a ve všech prodejnách, které jsem dnes navštívil (bohužel krom již zrušené provozovny u Bílé labutě, té veliké), byla nabídka zhruba stejná. Na své si přijdou majitelé různých platforem:
Sega Saturn: FIFA 96, Theme Park, Virtua Fighter 2 (jednotná cena 15,-)
Sega MegaDrive: NHL 97, Syndicate, NBA Live 96, PGA Tour 96 (jednotná cena 20,-)
Nintendo SNES: Doom, International Superstar Soccer (jednotná cena 20,-)

Nevím jak to LK dokázali, ale vyštrachali pro PC množstí disketových her (diskety jsou takové černé čtverečky, co se dříve používaly k ukládaní dat) z počátku 90-tých let nebo i starších. Za jednotnou cenu 39,- Kč si tak můžete koupit: Teenage Mutant Ninja Turtles, Mean Streets, Ninja Gaiden, Starflight 2, Abrams Battle Tank, Return of Medusa. Z novějších titulů je tu za ceny od 60 do 199 třeba: Sonic CD PC Collection, King Quest 6, Red Baron, Stonekeep (v sexy krabici s velikým hologramem kostlivců, a románem ze světa Stonekeep uvnitř, proto je krabice tak těžká!), Oddworld: Abbe's Odyssey, Diablo, Duke Nukem Platinum, Total Annihilation atd. Samozřejmě vše v krabicích s manuálem.

Nintendo Space World 2001
evilmind | 28. 8. 2001 | 10:50

V závěru minulého týdne byly zraky všech fanoušků videoher, kterým nestačí zoufale ubohé hry chrlené Sony pro PS2, upnuty do Japonska - na každoroční Nintendo Space World. Po obrovském úspěchu, který i u dosud konzolemi nedotčených fandů zaznamenal Game Cube na E3, se čekalo s jakými novinkami se Nintendo předvede před blížícím se japonským launchem. A zklamán určitě nebyl nikdo. Návštěvníci si mohli sami zkusit zahrát většinu her, které se objeví v tomto roce, a chválou nešetří ani hráči, ani profesionální recenzenti. Škoda jen, že zatím nejsou k dispozici delší videa v dostatečné kvalitě.

Krom již dříve představených her se tu poprvé objevilo několik velmi očekávaných hitů: Mario Sunshine, který vypadá při hraní opravdu úžasně, dreamcastový hit Phantasy Star Online, Metroid Prime, Soul Calibur 2, FIFA, Rune. Velkého prostoru se ovšem pochopitelně dostalo především těm hrám, které se dostanou na trh už za pár týdnů.

Největší pozornost na sebe ale přitáhla nová Zelda. Ani tak tak tím, jak vypadá - spíš tím, jak nevypadá. Viz obrázky níže. Nalevo je Link tak, jak byl prezentován v tech-demu roce 2000, a napravo zbrusu nový cartoon Link, který se ve hře skutečně objeví. Na videu ze hry je vidět, že celá hra při hraní bude ze všeho nejvíc připomínat kreslený film, včetně obvyklých vychytávek žánru (viz třeba zcéna pronásledování strážemi, a tradiční chvíle překvapivé levitace nad propastí před pádem do ní). Fanoušci celé série se okamžitě rozdělili na dva tábory - jedněm se grafika i animace líbí, druzí jsou naštvaní, a obviňují Nintendo z odfláknutí hry, a pohřbení celé série. Patřím k těm druhým. Opravdu jsem doufal, že Nintendo využije možnosti začít znovu, a trochu ze sebe otřepe nálepku firmy, tvořící hry pro nejmenší děti. Ona to stejně není pravda, protože pod slupkou pestrobarevné veselé grafiky se vždycky u Nintenda ukrývá zábava mnohem větší, než si dovede lecjaký fanda "drsné" grafiky Quake představit. Ale přece jen - Link s plochým obličejíkem, mimikou tvořenou přesunem pár černých čar, a vzhledem připomínajícím perníkového panáčka ze Shreka na mne působí opravdu odpudivým dojmem... :-(

Nintendo zřejmě v úspěch Game Cube věří tak mocně, že se nebojí posunout americký launch o plné 2 týdný - a tím ztratit výhodu souběžného zahájení prodeje s konkurenčním Microsoft XBoxem. Současné finální datum je tedy 18. listopad 2001. Datum launche pro Evropu ještě není známo, ovšem dříve než v březnu 2002 to asi nebude. Politika všeobecného ignorování Evropy mi už leze krkem, a doufám že Game Cube se objeví rychle v nabídkce online shopů, takže nebude třeba čekat. Už mám vybrány i hry: Luigi's Mansion, Super Smash Bros Melee a Pikmin.

Poněkud stranou zájmu vystavovatelů stálo GBA. Prezentováno bylo jen minimum opravdu nových titulů, o kterých jsme dosud neslyšeli. K takovým patřila třeba hra Animal Farm, kterou Nintendo použilo jako příklad prezentace možností propojení GBA a GC her (předváděl sám Shigeru Miyamoto). Ovšem úplně první hrou, kterou si užije vlastník GBA i GC, bude multisystem verze GBC hry Kuro Kuro Kirby (Kirby's Tilt'n Tumble). Na té zároveň Nintendo předvádí, že možnost použít GBA jako GC ovladač není úplně k ničemu - pokud je na cartridgi nějaký neobvyklý hardware. Hra se bude ovládat klasickým nakláněním celého GBA, ovšem nebude při tom třeba kroutit také hlavou, protože veškeré dění budete sledovat na TV obrazovce přes připojený GC. A pokud Kirby ve hře spadne z herní plochy, "propadne" se zpátky na obrazovku GBA! Je to sice cool, ale stejně si jako jednu z prvních her pro svůj Game Cube koupím podobně laděný Super Monkey Ball 3D... :-) Docela zajímavé je, že hra se zřejmě nebude prodávat samostatně pro GBA, protože na cartridgi vlastně žádná hra není - veškerá potřebná data si na takřka prázdnou cartridge pošle program z Game Cube až těsně před použitím přes game link. Musím přiznat, že takovýhle druh spolupráce GBA s GC se mi opravdu líbí, byť většina her bude asi volit poněkud "tradičnější" GBC styl. Jako ostatně bylo vidět i u výše zmíněného Animal Farm, kde na GBA bude možné editovat nějaké textury, šatičky, nápisy, a jiné naprosté pitomosti.

K dalším zajímavým GBA titulům patřilo množství 2D bojovek. Do dvou rozměrů se vrací Tekken, podle popisu a zveřejněného videa ovšem při hře bude dosaženo pseudo-3D efektu otáčením pozadí, podobně jako je tomu u Ready to Rumble, a také chytrým přibližováním a vzdalováním kamery. Street Fighter Alpha a King of Fighter jsou stálicemi v rámci svých platforem, pro GBA byly oznámeny už dříve, a všichni dobře víme, co od nich lze čekat. Úplnou novinkou je ale Guilty Gear X, který může nakonec všechny konkurenty přeskočit - hru znám z Dreamcastu, a je to imho bezkonkurenčně nejlépe nakreslená 2D bojovka vůbec...

Na anglicky mluvící titul ve svém žánru zatím stále marně čekají fandové RPG. Magical Vacation se objeví i v Japonsku až v prosinci, datum vydání Fire Emblem ještě nebylo ani stanoveno, stejně tak Wizardry Summoner, kolem překladu Breath of Fire 1-2 se nepříjemně mlčí, a nakonec možná nejdříve uvidíme zajímavě vypadající Tomato Adventure. S přimhouřením obou očí do RPG žánru spadne i první GBA hra ze světa seriálu Love Hina, která se ovšem, ač vybavena množstvím fanoušků i u nás, anglického překladu s jistotou nedočká... :-(

S radostí jsem zaznamenal, že přibývá titulů ovládaných pomocí naklánědla (motion-sensor chip). Po Kirby's Tilt 'n Tumble se majitelé GBA mohou těšit na závodní hru Diddy Kong Pilot (video ze hry vypadá úžasně, a ovládat vznášedlo je možno i klasicky controlpadem) od RARE, a logický rychlík Happy Panechu!.

Výborné podrobné zpravodajství z průběhu výstavy, s množstvím obrázků a také filmů najdete jako každý rok na serverech IGN - cube.ign.com, pocket.ign.com. AFAIK vůbec poprvé se také NSW zúčastnil i nějaký český novinář - Pavel Žďárek ze serveru XGen. Zatím tu mnoho informací přímo z výstavy není, ale určitě se časem objeví fotografie i videa, která nikde jinde nenajdete...

Visual Boy 1.4.11
evilmind | 28. 8. 2001 | 10:30

V nové verzi nejlepšího emulátoru GBC jsme se sice ani po takřka půl roce čekání nedočkali toužebně očekávaného linku, ale alespoň je konečně opravena chyba při loadování uložených her. Z ostatních novinek, zmíněných níže, stojí za pozastavení "GBA mode". To není emulace GBA, program v tomto režimu pouze tvrdí hře, že běží na GBA v GBC modu. Některé hry (Zelda Oracle of Seasons / Ages) na tuto skutečnost dokáží pozitivně reagovat...

Novinky:
* Fixed problem loading save games (no sound or crash)
* Great speed improvements
* GBA mode
* Fix for Final Fantasy Legend
* Fix for Cardcaptor Sakura
* Fix for The Smurfs
* Fix for Bart Simpson's Escape from Camp Deadly
* Fix for Bomberman Quest
* Menu always on in Window mode

Download: Visual Boy 1.4.11 (155 kB)

MAME 0.54
evilmind | 24. 8. 2001 | 23:30

Nová verze MAME po necelém týdnu - to už tu dlouho nebylo. Je tu jen 5 nových her, a téměř žádné změny kódu, takže možná po zásadní změně v číslování verzí minulý týden nastává opravdu doba, kdy bude MAME vycházet velmi pravidelně...

Download: MAME 0.54 DOS (2737 kB), MAME 0.54 Win32 (2390 kB)

Pel-Mel #19
evilmind | 16. 8. 2001 | 18:30

Podle dění na domovské stránce emulátoru KIAME se zdá, že fandové série Killer Instinct se dočkají emulace druhého dílu opravdu co nevidět!

Mnohem více pozornosti ale směřuje v této chvíli na homepage Jagulator, nejnadějnějšího projektu emulace Atari Jaguar. Najdete tam obrázek z první komerční hry, Flashback, která v programu (který zatim byl schopen spustit velmi pomalu jen jednoduchoučká dema) už údajně na jakési úrovni běží. V další veřejné betaverzi se o tom bude moci přesvědčit každý...

Na této adrese na IGN se dozvíte, jak si vyměnit poškrábané sklo na svém GBA. To je hodně aktuální problém, sám už na něm mám, i přes docela opatrné zacházení, několik opravdu nechutných hlubokých škrábanců... Veškeré nesmělé pokusy je odstranit selhaly, a tak osobně velmi vítám, že Nintendo samo prodává náhradní sklo za ještě celkem přijatelné 4 dolarů (plus poštovné). Na odkazu na IGN se můžete dokonce podívat i na dvouminutové video, zachycující celou výměnu... :-) Jediným problémem zatím zůstává, kde příslušnou sadu koupit, protože store.nintendo.com neprodává mimo USA, do Evropy se nic podobného nedováží, a nákup v asijských shopech tentokáte nelze doporučit, protože takřka s jistotou koupíte 3rd party napodobeninu.

Nepěkně tmavé LCD displeje pro GBA vyrábí pro Nintendo Sharp. Nedávno proskočila internetem zpráva, že údajně Panasonic dokáže vyrobit řádově kvalitnější LCD za stejnou cenu, které při hraní vypadají mnohem lépe. A takřka souběžně se začalo mluvit o tom, že Sharp nestíhá vyrábět LCD dostatečně rychle (25 milionů GBA do konce roku), takže část dodávek (5 procent) bude plnit Panasonic svým novým, lepším výrobkem. Osobně tomu moc nevěřím, za touto fámou zřejmě stojí jen zoufalá touha po světlejším LCD, kterou ovšem zcela chápu... :-(

Možná na tom nejsme s cenou ani zásobením trhu GBA tak dobře, jako v USA, ale zase máme (ehm, my v Čechách ovšem ne) něco jiného - drsné evropské televizní GBA reklamy. Ty tři launchové, které provázejí na významnějších evropských GBA trzích reklamní kampaň, jste mohli vidět v tomhle červnovém update emulators.cz. A dnes si tu můžete stáhnout jednu úplně novou, která pod heslem "Gameboy Advance. Almost better then sex!" rozhodně neútočí na děti základní školou povinné. Nebo možná ano? :-) Omluvte prosím sníženou kvalitu mpegu, vyváženou velikostí - pouhé 2mb. Takovou reklamu vysílat v naší TV, tak si GBA koupí nejmíň dvakrát tolik lidí... :-)

Což mi připomíná, že jsem jen tak ze zájmu zjišťoval, jak se GBA u nás prodává. Dle vyjádření zástupce firmy Conquest se zatím (tj. 6 týdnů od launche) prodalo cca 1500 kusu Gameboy Advance. Slušné, čekal jsem o dost méně.

Cena Segy Dreamcast už klesla na naprosto neuvěřitelných necelých 80 dolarů. Tj. dalších 20 dolarů dolů z už i tak směšné sumy. Jak jsem si kdesi na webu přečetl - teď už není opravdu žádná omluva pro to, nemít Dreamcast doma! :-)

Nový český webzin XGEN by neměl zůstat stranou vašich bookmarků. Jednak je to vůbec první komerční (ve smyslu že tam někdo píše za peníze) herní server u nás, který se zabývá výhradně konzolemi, a to všemi aktuálními výrobky Segy, Nintenda, Sony a (future) Microsoftu. Druhak jako jeho příloha bude vycházet i papírový časopis, který se na pultech stánků objeví poprvé v září za 49.- korun. Dle informací, které mám, je to opravdu tak, že web je hlavním zdrojem informací, a papírový časopis jede na vedlejší linii, ovšem s jinými články, než jsou na webu. Časopis, upřednostňující svou online verzi, samozřejmě nelze než doporučit.

Video-Game Charackter Wondering Why Heartless God Always Chooses 'Continue' (link mi milostivě utrousil F.Fuka)

Download: Meka 0.58c (599 kB) - nová verze nejlepšího SMS emulátoru
Download: Gens 1.00 (318 kB) - nová verze nejlepšího MD emulátoru
Download: Calice 0.4.2 (849 kB) - nová verze docela špatnýho CPS2 emulátoru
Download: DreamGBA 2.0 (100 kB) - nová verze nicmoc GBA emulátoru

Až fatální nedostatek funkčnosti mého několik let starého P200 mne konečně donutil k neplánovanému upgrejdu na Athlon 850. A co to znamená pro emulators.cz? Krom toho, že budu v budoucnu moci doma v klidu testovat i emulátory náročnějších strojů, se to hned teď projeví tak, že tu asi tak měsíc nebude update. Zalezu si totiž do pokoje, a udělám si několik otaku víkendů s promítáním všech těch nahromaděných CD s anime seriály v DIVXu, které P200 nedokázalo přehrát... Sorry... :-)

Bleem 1.6a/b
evilmind | 16. 8. 2001 | 18:20

V tichosti a bez povšimnutí většiny emulátorových sajt - tak vypadá dnes, po skoro dvou letech (!!!), release nové verze kdysi fanoušky obletovaného PSX emulátoru Bleem!. Bleem! už dnes není ani jediný, ani jediný komerční, ani nejrychlejší, a ani nejkompatibilnější emulátor PSX. A tahle nová verze na tom bohužel nic nezmění. Před jejím stažením si budete muset přečíst dlouhé, srdceryvné story o tom, kterak programátor program vytvořil, pak o něj přišel, a pak ho zase našel, ale piráti mu ho vzali. Po zamáčknutí slzy si můžete sosnout hnedle dvě verze emulátoru - 1.6a a 1.6b. Kupodivu jde o stejnou verzi, ale jedna funguje s některými hrami, a ta druhá zase s jinými. Seznam obojích je k dispozici na download stránce, a bohužel jich opravdu není mnoho. Protože program nejde spustit bez původního key-cd (které mi leží doma na polici, a dostanu se k němu až zítra večer), a piráti zatím nejeví o Bleem 1.6 zájem, těžko nějak hodnotit dvouleté zlepšení. Podle popisu novinek a samotné výpovědi autorů ale zřejmě všichni fandové PSX emulace zůstanou u VGS a ePSX.

Program nedávám k downloadu, protože si to autoři nepřejí - sbírají databázi uživatelů pro jakési podivné účely. Zaregistrovat se můžete zde, obě verze programu mají dohromady cca 1.2MB. Znovu připomínám - pokud nemáte key-cd, program nespustíte. Protože k popisu nové verze se na webu bleem.com nedostanete dříve, než odešlete svůj registrační formulář, vyjímečně sem pastnu whatsnew kompletní:

bleem 1.6a/b release notes
First off, remember that these are beta builds, so "better" doesn't mean "perfect". But they do allow gameplay with some titles that bleem! didn't do jack with before, so they're worth playing with.
These notes represent what-all we'd discovered in the testing we did for these builds, but don't necessarily cover every game out there. If you have a title that doesn't work in 1.5b, give it a shot with these builds and see how it does.
Oh, and make sure you read the tips at the end of this doc regarding Tony Hawk and GT2. Have fun!

GENERAL:
Beta version "A" has some graphic improvements to increase compatibility and a different loading method which lets bleem work with some games that it couldn't handle before.
Version "B" has the same loading method as the current retail version 1.5b, so it mostly benefits from some graphics fixes for games like Tony Hawk and Tomb Raider.

GAMES THAT NOW WORK (or Work Better) DUE TO GFX
ARMY MEN - AIR ATTACK
TONY HAWK PRO SKATER
GRAN TURISMO 2
TOMB RAIDER 3
TOMB RAIDER 4
WARPATH JURASSIC PARK
JEOPARDY

Games that REQUIRE Version A
Activision Classics U/C
Dare Devil Derby 3D U/C
Gran Turismo 2 (Arcade Disc) U/C
Gran Turismo 2 (Simulation Disc) U/C
Granstream Saga U/C
Novastorm U/C
Novastorm U/C
Pitball U/C
Psybadek U/C
Tetris Plus U/C
Thunder Force V U/C

Games that REQUIRE Version B
A Bug's Life U/C
Apocalypse PAL
Apocalypse U/C
Arcade Hits: Midway Collection 1 U/C
Baseball 2000 U/C
Bust-a-Groove U/C
Toy Story 2 U/C
Doom U/C
Final Round U/C
Machine Head U/C
MonsterSeed U/C
NFL GameDay U/C
NHL '97 U/C
R/C Stunt Copter PAL
R/C Stunt Copter U/C
Rayman U/C
Rugrats Studio Tour U/C
Tokyo Highway Battle U/C
Tony Hawk's Pro Skater U/C
Vandal Hearts II U/C
Wild 9 U/C
Wild 9 PAL

GAME-SPECIFIC NOTES
Okay, here are some tips from my personal experiences with the betas:

GT2: On my system, at least, the different loading code in 1.6A gets hung up in the movie. I've seen it work a little differently on some systems, depending on the CD-ROM, etc., but in general, I'd recommend that you SKIP the movie by repeatedly pressing START when the game loads, until you see the GT2 main menu screen. If you miss it, it doesn't crash bleem! or anything, you just have to reset and do it again. Oh, and on the SIM disc, the big menu with all the cities looks like ajigsaw puzzle after an earthquake. Don't bother messing with your texture alignment, it won't help - the other screens are fine. One other thing - it's worth hunting down a game save for this one - the extra cars are really cool.

Tony Hawk Street Skater: When you try this one, you're gong to think it's not working. But trust me, it's worth getting through the menus to the gameplay, because the game itself really plays well. What's basically happening is, the screens aren't refreshing properly in the menus where you select your skater, board, park, etc. You can "force" a refresh by pressing ALT-F1 to switch between hardware and software mode, then selecting the option you want. I'll usually keep hitting ALT-F1 as I go through the menus, since you navigate through most of them by scrolling up and down before pressing (X), and you need to see what selection is highlighted. I know it sounds weird, but it's fun once you get in the game.

NOTES & CAVEATS
NO Games broke from 1.5B to 1.6B. (6B loads the same as 5B)
NOT ALL Games that REQUIRE A or B are actaully playable. Granstream Saga doesn't really work either way, but at least it LOADS with version "A",

MAME 0.53
evilmind | 12. 8. 2001 | 15:00

Číslo verze MAME v titulku opravdu není překlep. Autoři se konečně odhodlali ke zrušení imho nesmyslného systému betaverzí, a začali číslovat lidsky. A proč 0.53? Poslední "final" byla 0.36, a od té doby vyšlo ještě 16 betaverzí. Tahle je sedmnáctá.

Krom 25 nových her poutá v této verzi největší pozornost jedna malá změna v programu - dekryptování zvukových romsetů u některých velmi žádaných Irem her. Gunforce, Blade Master, Lethal Thunder, Undercover Cops, Mystic Riders, Major Title 2, Hook, R-Type Leo, In the Hunt, a Perfect Soldiers. Kvůli zvuku určitě stojí za to znovu si je dohrát do konce!

Bližší info a nové MAME v obrazech bude doufejme počátkem pracovního týdne.

Download: MAME 0.53 DOS (2737 kB), MAME 0.53 Win32 (2390 kB)

RealSpectrum beta 11
evilmind | 11. 8. 2001 | 12:30

Od vydání poslední bety RealSpectra uplnynulo plných pět měsíců, a tak jistě každý sinclairista již teď zmírá touhou dozvědět se, jaké nové vychytávky může od bety 11 čekat. Tady jsou:

  • Fastloading. RealSpectrum už dávno umí něco podobného, Flashloading. Funkci, umožňující okamžité nahrání TZX formátu. Upřímně řečeno ani po přečtení podrobné kapitoly manuálu, vysvětlující jak Fastloading tak Flashloading, jsem zcela nepochopil rozdíl mezi nimi. Pro praxi ale stačí vědět, že i tato funkce nahrání kazetového formát (TAP/TZX/CSW) mnohonásobně zrychlí. Sice nefunguje vždy (cca 90%), ale zase zabere i na některé loadery, na které se Flashloading nechytá, navíc je závislá na rychlosti PC, takže s nastavením WARP a gigovým Athlonem už nemusíte na nahrání her čekat - pokud samozřejmě nechcete vychutnývat nostalgii průhů v borderu, a uklidňující zvuky, linoucí se z kazeťáku. V této verzi navíc vylepšené. Krom Fastloadu bylo zapracováno i na Flashloadu, a tak je podporován Softlock a PowerLoad.
  • Action recorder. Od této verze umí RealSpectrum ukládat a později přehrávat cokoliv, co při hraní provádíte s klávesnicí nebo joystickem. Z toho budou mít nepochybně radost maniaci, dohrávájící hry do konce, kteří se konečně budou moci poměřit se sobě podobnými, třeba i v internetových turnajích jako je HCC Megaman Cup.
  • Zcela nový debugger jako náhrada za ten opravdu starý, pocházející z úplně první verze RealSpectrum. Dostanete se do něj stiskem ESC, a je to určitě nejbarevnější debugger, jaký jste kdy viděli... ;-)
  • Lepší zvuk. To nemohu na své parodii na reproduktory potvrdit ani vyvrátit, navíc nové PC zatím nedorazilo, a na P200 má RealSpectrum co dělat, aby vůbec nějaký zvuk vyloudil...
  • Možnost přepnutí do monochromatického zobrazení. To oceňuju, protože v dobách, kdy jsem na Spectru hrával, jsem barevnou TV neměl, a s odstupem let některé hry v barvě vubec nepoznávám... :-)
  • Podpora dalšího hardware, jako je SpecDrum, Multiprint, nové grafické režimy Pentagonu, 5.25" v RealDisku, atd.

Poněkud k naštvání je vytrvalá nestabilita programu při práci s hrami uvnitř archivů, pojmenovaných podle TOSEC standardů (tj. např. Inferno (1993) (Proxima) [128k].zip se stejnojmenným .tzx uvnitř). Jinak je ovšem RealSpectrum v současnosti jasně nejlepším emulátorem modelů ZX Spectra, a to tím lepším, čím rychlejší je vaše PC...

Download: RealSpectrum beta 11 pro CPU AMD (661 kB), PII+ (654 kB), Pentium (673 kB)

Napsali o nás...
evilmind | 10. 8. 2001 | 20:00

CD Chip 2001/8
Stránky opravdu ryze zaměřené pouze na emulátory a všechno okolo. Najdete zde přinejmenším povídání o desítkách starých či nových operačních systémech či počítačích a jejich emulátorech. O některých jistě neslyšeli ani mnozí technici (vyjma těch, kteří se narodili před rokem 1960). Některé popisy jsou opravdu velmi detailní a hodí se jistě i při zpracovávání seminárních prací nebo referátů. Kromě toho zde najdete vždy spoustu odkazů na emulátory ke stažení (lokální verze k dispozici, vč. odkazu na homepage). Najdete zde emulace snad všech existujících herních konzolí, spousty handheldů (her "do ruky"), domácích počítačů (Commodory, Amiga, Sincalairy atd.) a další desítky velmi pěkně zpracovaných dat.
10/10

diskuse na Bonuswebu
Co se týče infantility PC Gameru nebo GameStaru je zajisté otázka, kterou si nejlépe přebere daný počet čtenářů, kteří si nás buď koupí nebo ne. Nicméně co připadá infantilní mě je spíše přezdívka typu Evilmind. Tak trochu mi evokuje jednoho z dvojice amatérských satanistů ve filmu Spawn, jemuž když opravdu přijde k věci, zůstávají jen prázdné ruce a rychlé nohy.
S definitivním sbohem diskusi
Ivan Šiler

PS. Abych mohl posoudit plnou hloubku urážky, vržené lehce rozrušeným novým šéfredaktorem Gamestaru, sháním film Spawn, který jsem neviděl, a bohužel v lokální půjčovně ho nemají... Dárcům nejlépe divx verze předem díky... :-)

Flashlink Advance novinky
PiNa | 9. 8. 2001 | 16:50

Jak uz Evilmind psal, v prodeji se objevila nová řada Flash karet pro GBA Backup Unit. Nové turbo karty s kapacitou 64 a 128Mb jsou v porovnání s předchozím typem AB4/AB5 zcela stabilní, mají standardní GBA velikost (resp. přečuhují jen velmi málo), a hry již nevyžadují samostatné anti hroutící a zpomalovací patche. Bohužel stále chybí EEPROM, a tak se bez patchování EEPROM --> SRAM u nekterých her neobejdete. Naštěstí se již objevila univerzální utilitka pro detekci ukládacích rutin, která automaticky hru upraví tak, aby ukládala do SRAM paměti. Odpadá tedy brousení po internetu a hledání nejnovějších save patchů.

/obrazek ukazuje neprecuhujici cartridge, pochazi z webu 64scener.parodius.com

Drobný problém ale nové karty mají, a to s multiromy. Některé kombinace 32Mb a 64Mb her se do karty nevejdou i navzdory skutečnosti, že součet jejich velikosti nepřesahuje velikost karty. Ukázalo se, že na vině je kód souboru gamepack (obslužné menu pro výběr jednotlivých her), který vyžaduje 32Kb. Jediným řešením, do doby než se objeví menší verze, je flashovat do multiromu alespon jednu hru, která má na konci 32Kb volných.

32Mb hry vhodné do multimenu (alespoň jedna z nich musí být součástí každého multimenu):
Choro Q
Chu Chu Rocket
Krazy Racers
Super Dodgeball Advance (resized)
Bomberman Tournament
Mario Kart

a naopak nevhodné:
Monopoly EX
Final Fight One
Hot Potato
Jurassic Park 3 - Park Builder
Kuru Kuru Kururin
Mr Driller 2
Pac-Man Collection (resized)
Top Gear GT Championship

Pokud máte o nové Flash karty zájem, potom vám určitě přijde vhod pár linků na internetové obchody. Platí se kreditní kartou, nebo peněžním příkazem (Money Order), nebo bankovním převodem. Doporučuji nechat si zboží zaslat obyčejnou leteckou poštou - je to nejlevnější (cca 15-20USD) a vyhnete se placení dovozního cla a DPH z ceny importovaného zboží. Týdenní zpoždění (oproti EMS, DHL, FedEx, UPS) za těch 1500 - 2000 ušetřených korun určitě stojí. :-)

Lik Sang - www.lik-sang.com
64Mb - 109USD
128Mb - 159USD
Linker - 40USD
64Mb+Linker+Kabel - 129USD
128Mb+Linker+Kabel - 179USD

DCS Links - www.dcslinks.com
64Mb - 95USD
128Mb - 140USD
Linker - 35USD
64Mb+Linker+kabel - 120USD
128Mb+Linker+kabel - 160USD

Lan Kwei - www.lan-kwei.com
64Mb - 105USD
128Mb - 154USD
Linker - 35USD
64Mb+Linker+kabel - 132USD
128Mb+Linker+kabel - 174USD

CD64.com aka Success Online Shop - www.cd64.com
64Mb - 90USD
128Mb - 120USD
Linker - 30USD
64Mb+Linker+Kabel - 105USD
128Mb+Linker+Kabel - 141USD

Poslední obchod je sice nejlevnější, nicméně je znám téměř nulovou zákaznickou podporou v případě problémů se zakoupeným zbožím. Osobně dávám přednost Lan Kwei a DCSLinks, které jsou odzkoušeny a zákaznická podpora je na dobré úrovni. Lik Sang má výborný online shop, ale ceny jsou vysoké a kvalita služeb se poslední dobou docela zhoršila.

Závěrečná evilmindova poznámka: LikSang rozhodně nedoporučuju, pokud je vše v pořádku, je to slušná volba, ale jakmile nastane nějaký problém s platbou, nikdy se žádné odpovědi nedoberete. Sám jsem mailoval na LikSang kvůli ztracené platbě celkem cca. 20krát během dvou měsíců. Nedostal jsem jedinou odpověď, a přitom jsem během té doby zjistil, že peníze dorazily na bankovní účet LikSangu, ovšem přišlo jich tam méně (vina někde na trase EBanka - HongKong), že poslat zbytek rozdílu je jednak riskantní, a jednak nejisté (LikSangu jsem prostě nestál za odpověď), a tak jsem nakonec naprosto bez jakékoliv asistence LikSangu vyžádal přes banku celou platbu zpět. Slovo "celou" ovšem není tak úplně na místě, protože po odečtení všemožných poplatků, které si banky při cestě tam a zpět kolem světa ochotně braly, mi z původních 145 dolarů zůstalo cca 80... Drahá, a poučná zkušenost. Doporučuju proto LanKwei, kde se platba bankovním převodem děje na účet do Německa, majitel firmy odpovídá na úplně každý email, a dokonce po pouhých dvou dotazech (od dvou lidí z .cz) na jistý nedostupný hardware ho promptně sehnal, a zařadil do nabídky.

CPS2 nadílka
evilmind | 8. 8. 2001 | 20:55

U příležitosti včerejších Razoolových narozenin vydali CPS2Shock hned 6 nových CPS2 releasů: Vampire: The Night Warriors (940630), Battle Circuit (Japan 970319), Eco Fighters (ETC 931203), Street Fighter Alpha 3 (USA 980904), Street Fighter Alpha 3 (USA 980629) a Street Fighter Zero 3 (Japan 980727). Na první pohled je možné odpálit stranou pozornosti 4 nezajímavé klony již dříve podporovaných her, a soustředit se na novinky: Battle Circuit a Eco Fighters.

Eco Fighters je jedna z mála čistokrevných stříleček mezi plejádou CPS2 bojovek. Raketka, letící vesele do prava vstříc houfům nepřátel, je vybavena zajímavým otočným chapadélkem (měnícím se podle druhu sebraného powerupu). Krom zuřivého bušení do tlačítka fire je nutné také druhým tlačítkem vhodně určit směr, kam střely poletí, aby vynaložení bušení nepřicházelo nazmar. Naštěstí takřka stále je k dispozici dostatek powerupů s velkým rozptylem střel, a tak to zase není tak těžké, jak to možná z popisu vypadá. Ve chvílích nouze se dá chapadlem i točit kolem sebe jako kyjem (navíc střílejícím kyjem). MUST TRY!




Battle Circuit je pro mne osobně velké překvapení. Jedna z nejstarších CPS2 her žánrově zapadá do kategorie šílených akčních mlátiček ve stylu CPS2 Alien vs. Predators. Grafika možná není zcela excelentní, ale zato je hodně ulítlá. No řekněte, kde jinde se vám poštěstí bojovat s velkým růžovým divnoptákem proti Elvisu Presleymu s pekelně naostro naladěnou kytarou? Navíc má hra dokonce jakýsi příběh, ovšem zatím je emulována japonská verze, takže si ho příliš neužijete...




Obě hry je možné získat na IRC během několika málo minut, jak jsem sám před chvílí osobně ověřil. Všechny výše uvedené obrázky jsou típané ve Final Burn, a jako obvykle majitelé javascriptu se po kliknutí na ně mohou pokochat fullsize verzí v samostatném okně (cca 50-80kb).

Jako obvykle je nové CPS2 hry možné hrát ve všech CPS2 emulátorech, jejichž nové verze se během noci zázračně vyrojily. Z obvyklých stálic nebyla aktualizována jen CPS2MAME, ovšem není problém sáhnout třebas po AdvanceMAME nebo StretchMAME. Zejména majitelé slabších strojů (jejichž řady mimochodem doufejme opustím už zítra :-) ) mohou jásat z opětovné možnosti hrát na skvělém FinalBurnu - podrobnosti níže...

Download: Kawaks 1.20 (335 kB)
Download: Nebula 1.7 (827 kB)
Download: Final Burn Alpha 0.134 (195 kb)

Povšimněte si slovíčka "Alpha" v názvu Final Burnu. Není to úplně ten stejný program, na jaký jste byli zvyklí - i když změna zatím není patrná... Od vypuštění zdrojáků FB 0.114 před dvěma týdny se vyrojila doslova záplava různých kompilací, povětšinou s minimem změn v samotném programu, ale s přidanými všemi novými CPS2 hrami od doby, kdy FB přestal být aktualizován. Informovat o všech nemělo smyslu, navíc když v podstatě nepřinášely nic nového oproti různým hackům, FB launcherům apod. Během bouřlivého období se nakonec postupně vykrystalizovala skupina čtyř programátorů, kteří si říkají "Team FB Alpha", a kteří vnesli do svých "nových" verzí FB nejvíce invence. Krom již zmíněného přidání CPS2 her je to především zabudování síťové hry (Kaillera), přidání nenápadných užitečných drobností do GUI (automatická pauza když okno ztratí focus - funguje jen když není vidět GUI), odstranění některých nepříliš dobře emulovaných non-CPS2 her, atd. Nadále tedy budiž právě tato verze považována za nejvíce oficiální neoficiální Final Burn...

VisualBoy Advance 0.21
evilmind | 8. 8. 2001 | 17:30

Drtivá většina novinek třetí verze nejlepšího GBA emulátoru jsou poměrně nepodstatné fixy. Slovo "nejlepší" mohu použít zcela bez váhání, zkusil jsem dnes nedávno vydanou novou verzi shareware emulátoru VGBA 1.1, a opět se potvrdilo, že ne vždy je to, co je za peníze, lepší než něco zadarmo. VGBA má sice oproti VisualGBA o něco kvalitnější zvuk, ovšem pro Visual zase mluví emulace zvukových efektů a vyšší rychlost. Dobrá hra pro porovnání možností obou programů je třebas Final Fight, který už vyšel i v anglické verzi...
Novinky:

- fix to 24-bit mode dark screen problem
- sound on left speaker problem fixed
- some ARM opcodes have been corrected (DarkFader's demos now work)
- rotation bug fix
- mode 3 backdrop color fix
- sound mute problem

Download: VisualBoy Advance 0.21 (162 kB)

CD-i emulováno
evilmind | 7. 8. 2001 | 18:30

Philips CD-i je jednou z těch dosud neemulovaných 32bitových platforem počátku devadesátých let minulého století (to zní staře, co? :-) ), jejichž emulace je zatím na hraně výkonu současných PC. Celá tahle skupina báječných strojů (Atari Jaguar, CD-I, 3DO, Saturn) není bohužel zdaleka tak populární, jako třeba již slušně emulované PSX a N64, a proto nezbývá než čekat, až se některý z dobrých programátorů slituje nad trápením se těch špatných. Nebo až PC ještě 10x zrychlí.

Od předminulého týdne už neplatí výrok "dosud neemulovaný" z mé první věty. Vyšla totiž první veřejná verze emulátoru CD-ice, zatím podporující jedinou hru - Rise of the Robots. Autor chtěl předvést, jak daleko jeho práce na emulátoru pokročily, a tak vypustil tuto "preview" verzi, kde jsou ostatní hry úmyslně disablované. Proč Rise of the Robots? Právě na téhle hře emulátor ladí, i když upřímně - taky si mohl vybrat lepší hru... :-) Ale co naděláme.

Že jde o jakousi preview verzi program rozhodně nezapře. Zatím nelze v podstatě nic nastavit (krom tří druhů zobrazení na příkazové řádce), není emulován zvuk, a nelze vložit originální CD-i medium - je třeba nejprve vytvořit jeho obraz na disku pomocí CDRWin. Ten má cca 300mb, zabalí se na 120mb. Potom si upravíte přiloženou dávku rise.bat tak, aby byly správně cesty, a stačí ji už jen pustit. Musím přiznat, že když jsem si četl před spuštěním hry FAQ, myslel jsem že dotazy typu "hra mi běží moc rychle" jsou jen takovým vtípkem - nejsou. Na PIII/600 při zobrazení "ns" je hra naprosto nehratelně rychlá, při dvojnásobné velikosti "bs" pro změnu zase tragicky pomalá. I přesto je vidět, že odmyslíme-li si zvuk, emulace je takřka dokonalá, bez výpadků grafiky při hraní i přehrávání filmů.

Rise of the Robots znám z PC verze, a i zde na CD-i je přesně dle očekávání stejně stupidní. I přesto mi udělala radost - je totiž skvělým příslibem věcí budoucích, kdy si snad už brzo budeme moci zahrát jiné, zajímavé CD-i hry, které často na jinou platformu vůbec nebyly portovány. Jako třeba dva díly Zeldy, jakkoliv to dle všech ohlasů nejsou dobré hry, ale přece jen každý fanoušek Zeldy se určitě rád podívá na jediné Zelda hry na non-Nintendo platformě...

Download: CD-ice ROTR preview (172 kB)
Pokud snad nějakou neuvěřitelnou náhodou nemáte doma svůj vlastní originál Rise of the Robots, najdete ho jako obvykle snadno na IRC.

PJ64 1.2 podruhé
legolas | 7. 8. 2001 | 16:40

Človek si odskoči na chvíľu na dovolenku a hneď sa objavia nie jeden ale hneď dva (a tretia je sľubovaná) verzie emulátorov N64 jedným z nich je momentálne asi najlepší dostupný emulátor PJ64.
Táto verzia opravuje hlavne množstvo chýb a prináša nové verzie pluginov ktoré je možné použiť aj do iných N64 emulátorov ktoré podporujú Zilmar's plugin specifications.

Niekoľko konrétnych hier
Castlevania
  • Hra aj keď niekedy trhne konečne chodí hrateľnou rýchlosťou
  • Niekedy sa stane že sa nesprávne prekresľuje pozadia avšak tento problém má viacej hier a môže byť spôsobený mojou video kartou alebo verziou detonatorov ktoré používam (6.5)
  • Čo však človeka viac zarazí je nemožnosť zobrať predmety alebo aktivovať páky :-)

    Donkey Kong 64

  • Oo prejdení intra nastáva rovnaký problém ako pri minulej verzii hra sa zasekne a opakuje sa vždy dookola asi 10 framov bez možnosti pokračovania
  • Zdá sa že TR64 WIN ostáva jediným emulátorom ktorý je schopný DK64 spustiť v prijateľnej rýchlosti

    Dr. Mario

  • Prvá novšia hra ktorú som skúšal (2001)
  • Rom je hrateľný avšak pozadie je úplne pokazené
  • Na prvý pohľad sa jedná o nie veľmi podarenú variáciu na tetris

    Indiana Jones and Infernal Machine

  • Opäť novšia hra ktorá však pri pokuse o spustenie zhodí celý emulátor

    Killer Instinct Gold

  • Emulátory N64 sú zatiaľ jedinou možnosťou hrania tejto hry na PC
  • Emulácia je však neskutočne pomalá aj keď trochu pomôže vypnutie zvukov
  • Celkovo grafika obsahuje toľko chýb že nemôžem považovať KI GOLD na PJ64 za hrateľný
  • Všetkým fanúšikom KI neostáva nič iné ako sa vratiť ku KI1 alebo túžobne očakávať vydanie dlho sľubovaného emulátoru KI2

    Mario Golf

  • Od poslednej verzie sa toho dost zlepšilo, napriek tomu je vidieť problémy s prekreslovaním pozadia a niektoré textúry sú pokazené možno že v 1.3 :-)

    Mario Kart

  • Moja obľúbená hra :-)
  • Stále obsahuje niekoľko drobných chýb - pohár na konci je placatý bez tieňovania reklama nad tunelom na prvej trati je čierana etc..
  • Všetky chyby sú však úplne nepodstatné a rom je 100% hrateľný

    Mario Party 2

  • Séria hier pre deti typu človeče nehnevaj sa (teda aspoň tak sa mi zdalo po 5 min hrania :)
  • Problémy s preblikávaním a zobrazovaním pozadia ale chyba môže byť aj v mojej GFX karte prípadne verzii detonatorov

  • Mario party 2 nemala ako jedna z mála hier problémy z hudbou

    Mario Party 3

  • Program provedl neplatnou operaci and will be shutdown :-)

    Mario Tennis

  • Stále neemulovaná inštrukia TGE r0,r0 takže hra sa ani nespustí (vie niekto čo tá inštrukcia robí? pridám do daedalusa :-)

    Pokemon Stadium 1 & 2

  • Bezproblémová emulácia jak picture tak sound
  • Jedine malé obrázky pokémonov su pokazené mám pocit že je to rovnaký problém ako pri inventory v zelde ktorý btw ešte žiaden emulátor od doby UltraHLE nezobrazuje správne

    Scooby Doo

  • Z nejakého dôvodu sa táto hra na mojom disku volala starwars - battle for naboo.zip :-)
  • ináč ide o klasickú adventúrku ktorá by mohla byť celkom zaujímavá

    Zelda 1 & 2

  • Je vidieť že zeldy sú hry na ktorých autori emulátora naozaj pracovali, aby nie :)
  • Sú opravené všetky problémy s antialiasovanými textúrami na bielu farbu
  • Svetelné efekty sú úplne úžastné
  • Jedine čo by som vytkol sú drobné problémy z trhaním hudby (zlaté UltraHLE :-) a farba trávy v Zelda 1 ktorá je z nejakého dôvodu zeleno-hnedá a pôsobí dosť tmavo aj keď možno je to tak aj na originál N64
  • Vážne uvažujem o tom že sa pokúsim o prejdenie Zelda 2 (Zeldu 1 som prešiel ešte na staručkom UltraHLE)

    Celkovo je tento realease veľmi podarený a je vidieť že autori na ňom naozaj pracovali. Je zaujímavé sledovať ako sa celá N64 scéna po 2 rokoch relatívneho kľudu opäť prebrala k životu so super emulátormi ako sú PJ64 alebo Daedalus.

    Download: PJ64 1.2 (460 kb)

    PS.: všechny obrázky po kliknutí otvírají v novém okně zvětšeninu, jejíž velikost kolísá od 30 do 120kb.

    Pocket Atari
    JD | 7. 8. 2001 | 16:30

    Dobrá zpráva pro všecny Ataristy a majitele PocketPC. První emulátor Atari na tyto handheldy je na světě! Jmenuje se (jak jinak) Pocket Atari. Emuluje téměř všechny modely Atari, které emuluje i jeho starší bratříček pro PC (Atari800). A to jsou modely 800, 800XL, 130XE a podporuje emulaci také Atari konzole Atari5200. Většinu her by mělo být možno hrát bez problému se zvukem. A navíc jedna super zpráva: celý emulátor je šířen pod licencí GNU GPL, takže je nejen zdarma, ale také jsou přístupné zdrojové kódy, které si můžete upravit podle toho, jaký PocketPC máte. Toto bude určitě dobré pro ty, kteří se nespokojí s "hrabáním se" ve zdrojových kódech Linuxu a spol. a snaží se vytvořit nějaký vlastní program pro PocketPC. Pocket Atari je původně napsán pro PocketPC s Windows CE 3.0. Podle obrázků, které jsem viděl, tento emulátor vypadá úplně stějně, jako jeho PC bratříček jenom v menu má více položek. Docela mě zaujala nabídka Sound Recording. Škoda, že nemám vlastní PocketPC, abych to mohl vyzkoušet.

    Pocket Atari Homepage

    Cyberspace jede!
    evilmind | 5. 8. 2001 | 17:45

    Diskusní server cyberspace.cz se po několikatýdenním výpadku před chvíli opět rozjel! Tento jinak jasně nejlepší český diskusní server trpní poslední rok značnou nestabilitou, a tak této chvíle využiji především k tomu, abych upozornil na nejvhodnější náhradu pro případ dalšího výpadku. Tou je zbrusu nový (spuštěn 21.7.2001) server hofyland.cz, jasně vynikající nad záplavou CS následovatelů rychlostí i funkčností. Emulátorový audit už je zde založen...

    GBA News
    evilmind | 3. 8. 2001 | 21:08

    VisualBoy Advance 0.2
    Druhá verze VisualBoy Advance potvrdila to, co jsem tvrdil u nepříliš povedené verze první - autor má rozhodně potenciál vytvořit nejlepší GBA emulátor, stejně jako se mu to povedlo u GBC. Zrychlení o řád konečně umožní verzi 0.2 používat. Navíc původně holý program se rozrostl o obvyklá emulátorová nastavení - nastavení zvuku i obrazu, save states, screen capture, 16/24/32bit grafické režimy, definice ovládání včetně podpory joysticku. Zajímavostí je možnost použít originální (nebo vlastně libovolný) GBA bios, ovšem při testování jsem nepozoroval žádné rozdíly v běhu her s originálem nebo simulací.

    Download: VisualBoy Advance 0.2 (160 kB)

    BoycottAdvance 0.21b
    Druhý z trojice v současnosti nejlepších GBA emulátorů tentokrát vyšel v nové verzi bez toho, aby se na ni nejprve podívali betatesteři. Dokonce se ani neobjevuje na oficiální stránce, ovšem i přesto jde o oficiální verzi - jenom hlavní autor, Julian Frelat, asi podcenil lavinovitý efekt svého nápadu s postcardware, a zřejmě je uvězněn ve svém bytě pod záplavou pohlednic... :-) Novou verzi tedy vypustili další z jeho autorského týmu, a při pohledu na seznam novinek níže je jasné, že v podstatě především dohánějí konkurenci. Emulátor zatím zaostává v podpoře zvuku, a také hrábnutí do nastavování rychlosti nepřineslo asi příliš dobrého - schválně si zkuste třeba Lego Racer... Novinky:

    - (WIN32) Debugger enhancments (Dysfunction)
    - (WIN32) New menu items/features (Dysfunction)
    - (WIN32) Frame Skip (Perfect Dark)
    - (WIN32) Speed limiter (Perfect Dark)
    - (WIN32) Joystick Support (Perfect Dark)
    - GBA Timer Implementation (Dysfunction)
    - GBA DMA Implementation (Dysfunction)
    - GBA PCM Sound Implementation (Dysfunction)
    - GBA Rotate/Zoom Implementation (Dysfunction)
    - GBA Unified memory system (Dysfunction)
    - GBC Sound Implementation (Ming-yu Shih)
    - Many optimisations (Richard Bannister)
    - LSB Compatibility code (Richard Bannister)
    - Updated ROM Load/save code (Richard Bannister)
    - Opcode & GFX fixes (Simon Singh)
    - Alpha Blend fixes (Gollum)

    Download: BoycottAdvance 0.21b (140 kB)


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000