Emulators CZ

Poslední update:
16.11.2000, 10:30

Přístupy
od 17.12.2000:

  

Archiv novinek (zari 2000)
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


Pel-Mel #21
evilmind | 18. 9. 2001 | 17:35

Jeden z posledních SNES emulátorů, který se drží na dohled konkurenci SNES9x a ZSNES, je DOSový SNEeSe. Nová verze 0.60 je jako obvykle rychlejší, přesnější, kompatibilnější...

Download: SNEeSe v0.60 (350 kB)

VisualBoy 1.4.12 se zřejmě stane úplně poslední verzí tohoto IMHO nejlepšího GBC emulátoru pro Windows. Důvod? Autor totiž zabudoval GBC emulaci do nové vydané verze 0.4 svého GBA emulátoru VisualBoyAdvance, a tak se dá do budoucna předpokládat, že udržován bude jen jeden, univerzální emulátor.

Download: VisualBoy 1.4.2 (155 kB), VisualBoyAdvance 0.4 (244 kB)

Je to jasné, Daphe, laserdisc emulátor, o kterém jsem psal v minulém Pel-Melu, bude podporovat MPEG2 filmy namísto originálních laserdisců. Na domovské stránce emulátoru si můžete prohlédnout nějaké nepříliš kvalitní fotky her, běžících v originálním Dragon's Lair kabinetu údajně právě v emulátoru. Release je plánován už na tento pátek - a zatím se potřebné MPEGy nikde neobjevily ke stažení...

Download: WinUAE 0.8.17 Release 1 (1412 kB)

Quote of Day:
Včera byla do MAME přidána podpora hry New York New York, a zároveň do Modeleru hra Arabian Fights. Myslíte, že to je náhoda? Každopádně doporučuji obě hry nehrát, podle našeho ministra vnitra byste se tím mohli dopustit schvalování trestného činu, a mohla by vám, cituji, "přijít obálka s modrým pruhem", konec citátu.

Chaos Strikes Back na PC
evilmind | 18. 9. 2001 | 17:00

Chaos Strikes Back od FTL Software je mezi PC příznivci klasických dungeonů legendou. Především proto, že FTL se tohle pokračování Dungeon Mastera ve své době rozhodlo nevydat pro PC - a tak PCčkáři mohli jen tiše, nebo spíš hodně nahlas závidět šťastnějším majitelům Atari ST a Commodore Amiga. V dnešní době sice je možné oba tyto stroje emulovat, a tak se k Chaosu dostat, ale přece jen... není to ono. Native verze je vždycky lepším řešením, a málokdo ví, že Chaos Strikes Back už nějakou dobu (od dubna) pro PC existuje (já to nevěděl do včera, a ani na RPG auditech na diskusních serverech nebo na dungeony.cz jsem o tom zmínku nenašel).

Free PC verze, kterou si zde můžete stáhnout, je dílem programátora . Údajně ho stála více než 1000 hodin disassemblování původního Atari ST kodu hry, a jeho převodu do C++ pro PC. Času má ale asi dost, v jedné z diskusí nad hrou na sebe prozradil, že mu je 61 let... To je příklad pro naše v dopravních prostředcích zevlující důchodce! ;-) Projekt nemá žádnou homepage, ostatně není tak úplně legální (copyright hry drží stále FTL), takže se autor nemůže moc halasně propagovat. I přesto mu musíme být vděční - tak jako Jára Cimrman přinesl Praze moře, Paul Stevens přináší na všechna PC Chaos Strikes Back!

Informace u budoucích nových verzích najdete nejsnadněji na tomto francouzskem foru, do kterého přispívá i sám autor programu.

Download: Chaos Strikes Back (PC version 3.0) (536 kB)

Modeler 0.9.0 - Golden Axe 2 !!!
evilmind | 17. 9. 2001 | 20:35

Dneska mám nějak štěstí na novinky, které se objevily ve chvíli, kdy zrovna nemám moc co dělat, a idluju na IRC. O dlouho očekávaném novém releasu emulátoru Modeler se tak zde máte možnost dozvědět nejspíš jako úplně první na světě. Wow, to jsem si nahonil triko... :-) V krátkosti připomenu, co je Modeler - poslední verze vyšla v únoru, a vzhledem k její nepoužitelnosti i tak možná unikla pozornosti mnohého příznivce emulátorů. I když o tom pochybuju, skoro nikdo tehdy v zimě neodolal možnosti vyzkoušet si toužebně očekávané Golden Axe 2, přestože funkčnost byla... slušně řečeno podivná.

Novou verzi autoři hypují už několik měsíců, především vypouštěním naprosto dokonalých obrázků z dosud nikde jinde neemulovaných her - především těch, běžících na hardware Sega System32. Ve verzi 0.9.0, vzniklé v podstatě od počátku, bez návaznosti na předchozí verze programu, slibují 7 plně hratelných her, a dalších 10 tzv. "watchable" - něco je vidět, ale hrát se to moc nedá.

Jako minimum pro běh emulátorů je vyžadováno 450MHz, optimum 1GHz, plus 128mb paměti. Zkoušel jsem program na PIII/550Hz, a při defaultním nastavení se fps většinou pohybovalo kolem 40, což je tak na hranici použitelnosti. Se zvukem. Některé hry ovšem na této konfiguraci už sotva popadaly dech (Arabian Fights). Vypnutí zvuku prospěje plynulosti poměrně významně. Modeler umí i různé grafické režimy, ovšem zpomalení emulace je při nich docela značné. Nemohl jsem zatím zkusit jak dobře je podporována síťová hra přes Kailleru, ovšem i zde se dá očekávat další zpomalení. Celkově - zábava především pro majitele silných strojů.

Vyzkoušel jsem všechny hry, které mají fungovat dobře, a krom poměrně značných nároků na systém vše opravdu funguje tak, jak má. Po tragických verzích Modeleru minulosti je to opravdu příjemná změna. Zajímavá je podpora Sega System 1 her (všechny jsou v té kategorii watchable), kde na testované konfiguraci rychlost bez zvuku, a s často mohutně chybějící grafikou jen zřídka přesáhla 10 fps. Ještěže tyhle hry opravdu nepatří mezi trháky, kvůli kterým byste museli rozbíjet prasátko a běžet si koupit nové PC na emulátory...

Krom níže uvedené verze pro wokna si lze na domovské stránce projektu stáhnout také linuxový port. Potřebné romsety jsou bez problémů k mání na IRC.
PS: na poslední chvíli jsem se slitoval nad modemisty, a nedal sem úplně všechny obrázky, co jsem vytvořil... zítra je umístím na samostatnou stránku.

Download: Modeler 0.9.0 (327 kB)

Emulace Wonderswan (Color)
evilmind | 17. 9. 2001 | 19:00

Posledním současným dosud neemulovaným herním handheldem je Wonderswan Color. Ovšem nikoliv nadlouho - podle před pár minutami zveřejněných screenshotů z privátní verze emulátoru Cygne už tento program, dosud emulující jen mono verzi Wonderswanu, bez problémů zvládne cokoliv. Na první exkluzivní obrázky se můžete podívat na polské sajtě emu.pl (Cygne je dílo polského programátora).

To mi připomíná, že tu mám na disku už nějakou dobu připravenou samostatnou stránku Wonderswanu. Tak to ji musím dát online, než zastará... :-)

MAME 0.55
evilmind | 17. 9. 2001 | 13:30

Před malou chvílí vyšla nová verze MAME, trefně nazvaná "Road to bugfixes". Poslední 0.54 obsahovala opravdu strašidelné chyby, doufejme, že tentokrát se autorům povede lépe. Nových her proto ani tentokrát není tolik (8), potřebné romsety už nyní můžete stahovat z mame.dk.

Download: MAME 0.55 DOS (2749 kB), MAME 0.55 Win32 (2406 kB)

Pel-Mel #20
evilmind | 13. 9. 2001 | 12:30

Nových pět CPS2 releasů z CPS2Shock si tentokrát větší pozornosti nezaslouží, všechno jsou to klony již dříve emulovaných her. Jako obvykle je provází vydání nových verzí CPS2 emulátorů - Kawaks 1.31, CPS2MAME 2.54, FinalBurn 0.137. Nic převratného v nich nehledejte. Na Kawaksu je zajímavá snad jen podpora další částečně dekodované romky z KOF99 (S1), CPS2MAME vychází z MAME 0.54, a tudíž zřejmě opět zpomalí...

Download: Kawaks 1.31 (320 kB), CPS2MAME 2.54 (468 kB), FinalBurn 0.137 (282 kB)

Dobrá zpráva pro příznivce všeho japonského - US verze Shenmue II (japonská verze vyšla minulý týden) tentokrát nebude dabována, postavy budou hovořit japonsky, a přibudou tak jen anglické titulky.

Když je reč o Dreamcastu, v poslední době se hodně mluví o tom, že to s ukončením výroby této konzole není zdaleka tak hrozné. Je dost možné, že se stále v tichosti vyrábějí další kusy - pořád je ještě spousta trhů, kde si lidé rádi koupí konzoli o řád lacinější než PS2/DC/XBox, a s v podstatě stejně dobrými hrami. Možná jsou to jen fámy, ale:
I'm sure Sega is making more consoles, this is because I buy 2 recently and boot are made in China, althrought they have the date of Nov 2000 boot runs CD-R and hear this: I open the two units and boot have registers of Feb 2001 inside (there are 2 stikers and one have the date)
Go!! SEGa!!!!!!!!!

Pokud nemáte doma DVD Dragon's Lair, měli byste si ho co nejrychleji opatřit. V brzké době totiž budou konečně emulovány laserdiskové hry z poloviny 80tých let. Přestože jejich romsety jsou již dávno dumpnuty, podpoře v MAME stále brání fakt, že drtivá většina obsahu, interaktivní film, je na laserdisc mediu - a zabírá několik giga. Více než dvacítka laserdiskových her (Dragon's Lair, Space Ace, Cliff Hanger, Super Don Quixote), tak emulaci odolává z toho nejprostšího důvodu. To se ale v nejbližších týdnech změní. Krom již docela fousatého projektu Daphne, jehož release byl odložen tento týden (údajně) jen kvůli současným událostem v USA, se rovněž autoři MAME rozhodli využít možnosti čtení potřebných filmů z DVD. Na DVD se z laserdiců objevili oba díly Dragon's Lair a Space Ace. DVD obsahuje kompletní hry - narozdíl od PC verze (která se myslím ještě stále dá koupit v Levných Knihách), ořezané do nižší kvality, a s chybějící cca polovinou děje. Nejčastější otázka těchto dní zní - budou MAME a Daphne podporovat i filmy vyripované z DVD? To zatím nikdo není, a averze proti "pirátům" na fórech i IRC stoupá. Dobře vám radím - radši se neptejte... :-)

Jedna veřejná verze Daphne už existuje - od jejího vydání uplynul včera přesně jeden rok. Bohužel autoři emulátoru se vydali tou zřejmě nejjednodušší, ovšem pro uživatele jejich programu nejbizarnější cestou - podporou originální laserdisc mechaniky, připojené přes seriový port. Uživateli svého emulátoru tak zůstali zřejmě jen sami autoři.

Potřebné DVD disky se u nás bohužel v obchodech koupit nedají, a tak nezbývá, než se vrhnout do víru zahraničních online aukcí. Informace o blížící se MAME emulaci je ovšem veřejná, a tak ceny v posledních dnech pěkně stoupají...

Dnes je oficiální launch Nintendo Game Cube v Japonsku- ale pokud žijete v HongKongu, mohli jste si hrát Luigi's Mansion už dva dny... Na LikSangu už dokonce GameCube rozebrali na kusy.

Včera jsem neodolal snižování cen, a objednal si za cca 150 dolarů Flash Link Advance a 128MB cartridge pro GBA - na osvědčeném LanKwei. Z problémů, které jsem tu v minulosti FLA vytýkal, už zřejmě přetrvává jediný závažný - brutálně vyšší spotřeba baterií. Bohužel to zřejmě tato generace backup unit pro GBA nevyřeší, a vzhledem k zářijovému přívalu nových her... není co řešit!

Levné Knihy těžce rulez. V posledních týdnech ale vzniklo a zaniklo tolik jejich prodejen, že už ani na webu nemají kompletní aktuální seznam. Zrušené LK od Bílé Labutě se přesunuly na Anděla. Takže teď je u Labutě jen jedna prodejna (ta malá), a u Anděla jsou dvě vedle sebe (velká u KFC, malá na Arbesáku). O té velké zřejmě ještě skoro nikdo neví, protože si nedovedu jinak vysvětlit ten kompletní sortiment her :-). Nechal jsem tam minulý týden dohromady litr, a to jsem zdaleka nepobral všechno, co by se mi hodilo. Obzvláště CD na Saturn tam mají hodně slušný výběr po 15.- (Magic Carpet, Theme Park, Virtua Fighter 2, Fighting Vipers, Hi-Octane, Need for Speed...). Pro MegaDrive zřejmě maji v LK kompletní produkci EASports (koupil jsem třeba všechny dily NHL) po 20.-. Za zmínku stojí i množstvi PC her, krom těch, o kterých jsem psal na emulators.cz předminulý týden, jsem tam zakoupil třeba AD&D Masterpieces (6 her - Dark Sun 1-2, Al Quadim, Menzoberranzan, Stone Prophet, Ravenloft), AD&D Secret of Silver Blades, Siege, Strife, The Dame Was Loaded a další...
Další nové LK jsou přímo na zastávce tramvaje IP Pavlova - a možná nejsou ani tak moc nové. Jsou totiž velmi dovedně maskované - žádný štít, žádné obvyklé reklamní cedule, jen malá papírová cedulka na dveřích. Kdyby mne Fuxoft nepřesvědčoval, že tam LK opravdu jsou, neuvěřil bych: našel jsem je až napotřetí. Nicméně to stálo za to, i když je to prodejna vskutku miniaturní: Lemmings, Veil of Darkness, Monkey Island, Atomic Bomberman (s cool podložkou pod myš).

Pokud sbíráte N64 Romsety, a nechcete se smířit s tím, kolik místa zabírají (kompletní GoodN64 má cca 20GB), určitě jste už buď odfiltrovali všechny non-[!] sety, nebo jste alespoň začali používat stále rozšířenější N64 Patche. V tom případě se vám jistě bude hodit moje vlastní malá utilitka GoodN64/Patch Merger, která vytvoří z výstupů GoodN64 a seznamu vašich patchů správný missing.txt. Více o ní si můžete přečíst v připojeném diskusním fóru.
Download: GoodN64/Patch Merger 0.02 (16 kB)

Od začátku uvedení Gameboy Advance na trh bylo jasné, že se pro něj bude prodávat 3rd party TV Tuner. Po podobném zařízení, jakého se dočkala i Sega GameGear, totiž na trhu panuje veliký hlad. Pro mne osobně je to trochu nepochopitelné, mám už asi 10 let watchmena Casio, a tak je mi jasné, že ať by byl displej sebekvalitnější, při téhle velikosti jeho sledování žádnou velkou lahodou být nemůže. Navíc u GBA, kde je nepodsvícený! I přesto se bude TV Tuner jistě prodávat dobře. Jako první ho zřejmě na trh vrhne společnost Kemco - první prototyp předváděli na nedávno skončené ECTS v Londýně (i když neveřejně ho ukazovali i na E3), se sériovou výrobou se počítá počátkem příštího roku.

TV Tokyo od 2.října vysílá nové anime podle FF - Final Fantasy Unlimited. Její signál zřejmě tady nechytíme :-), nicméně jak je v poslední době obvyklé, fansubované (anglicky otitulkované) epizody bude s jistotou možné vyhlížet v divx na IRC!

Amiga CD32 je jednou z konzolí, které dosud nejsou emulovány, i když technologicky tomu už dávno nic nebrání. Očekávaná chvíle se ale blíží rychle - emulátor Akiko je takřka hotov. Bohužel to nebude free program, a cena 30DM asi odradí mnohého ze zájemců. Způsob distribuce je poněkud podivný, a 30 marek neplatíte za zatím nevydaný emulátor, ale zřejmě jen za jakési CD plné sharewaru. Než se odhodláte cenu zaplatit, možná se vám vyplatí nahlédnout do některých inzertních novin, protože skutečnou Amigu CD32 seženete za částku jen o málo vyšší - a všechny hry, které v budoucím emulátoru bude možné spouštět, vám budou bezvadně fungovat i jako přepálené CD kopie...

Raine 0.33
evilmind | 10. 9. 2001 | 18:30

Nové Raine tentokrát nepřináší mnoho zajímavého - všechny přidané hry jsou již emulovány v MAME (i když samozřejmě pomaleji). Jediná výjimka, hra Battle Bakraid, bohužel není zatím (dva dny od vydání Raine) ani nikde na IRC k mání. Z vylepšení programu je nejzajímavější podpora roztažení obrazu na celou velikost obrazovky (streching), rozšířená nabídka možností při zapauzování hry, možnost spuštění dema hry, program také konečně detekuje vadné archivy s romsety. Roztahování obrazovky zatím funguje bohužel poněkud podivně, u víceobrazovkových horizontálních a "vyšších" vertikálních her se sice obraz vtlačí na monitor kompletní, ale deformovaný občas hodně divným způsobem...
V této chvíli není rainemu.com přístupné (stejně jako spousta jiných webů u stejného ISP, mj. mame.net), takže si nemůžu sosnout kompletní dokumentaci, šířenou od minulé verze samostatně. Nic dalšího zásadního ale zřejmě v programu nebude...

Download: Raine 0.33 DOS (1114 kB), Raine 0.33 Win32 (998 kB)

Kawaks 1.30, KOF99 emulován
evilmind | 5. 9. 2001 | 21:30

Dnes v podvečer se ukázalo, proč že to ti (dobře informovaní) autoři CPS2 emulátorů najednou skoro všichni přidali emulaci NeoGeo. Dnes jejich řady rozmnožil i poslední zbývající, Kawaks, a to už za zcela konkrétním účelem - emulací King of Fighters 99! KOF99 byl první NeoGeo hrou, používající nový způsob kódování romek, ke kterému se SNK uchýlilo u NeoGeo her v posledních třech letech. Až dosud se hru nepodařilo nikomu kompletní správně dumpnout, ani dekodovat zakodované části. A tento stav vlastně trvá i nadále, protože některé romky stále pocházejí z prototypu KOF99, emulovaného již nějaký čas v MAME. Tenhle prototyp, ukradený před lety z jakési asijské výstavy coinopů, totiž kódovaný není - ovšem od finální verze z heren se trochu liší, chybí tu především některé animace a grafické vychytávky. Podobné věci ale ocení asi jen opravdoví znalci KOF, pro nás ostatní je zajímavý spíše fakt, že prolomená enkrypce NeoGeo her umožní v budoucnu emulaci dalších nových titulů, na které se zatím vstahuje dvouleté dumpovací embargo - především Metal Slugu 3.

Tím, komu se podařilo dekódovat KOF romky (zatím jde jen o dvě programové, grafiku i zvuk vidíte v této chvíli z prototypu), byl geniální Razoola z CPS2Shocku. Ano, ten který vymyslel způsob, jak obejít CPS2 enkrypci. S pouhým releasem XORu (je stažitelný na CPS2Shocku - P2x) si ale tentokrát nevystačíte. Budete potřebovat ještě kof99.zip a kof99p.zip z vašeho MAME adresáře (pozor na romku S1, v dokumentaci je chybně uvedeno, že nepochází z prototypu), a především dekódované programové romky P1d a P2d (v této chvíli bez problémů sehnatelné na IRC (NewNet).



Kliknutím na obrázek ho zvětšíte v samostatném okně. Ty vybledlé barvy v emulátoru nenajdete, to se mi jen takhle podařilo zmršit prokládané screenshoty, a byl jsem línej dělat jiný... ;-)

Krom KOF99 samozřejmě podporuje Kawaks i všechny ostatní NeoGeo hry, v docela slušné kvalitě - rychlost si netroufnu odhadnout, jako na potvoru teď není nikde v okolí žádné pomalé PC... :-) Každopádně potěšující je, že mi za asi 2 hodiny program ani jednou nespadl, což u dřívějších verzí nebývalo zvykem.

Download: Kawaks 1.30 (318 kB)

LikSang News - GameCube launch
evilmind | 5. 9. 2001 | 19:50

GameCube se začne prodávat v Japonsku už za 10 dní - a LikSang už dnes začíná brát na novou Nintendo konzoli předobjednávky! Tolik hlavní zpráva dnešních emailových LikSang News. Jako obvykle útočí LikSang především na peněženky nedočkavců, kteří nechtějí čekat na podzimní launch v USA, nebo dokonce jarní (!!! grrr) v Evropě. A útočí opravdu tvrdě - 449 amerických dolarů za GameCube, dvě hry (Luigi's Mansion a Wave Race Blue Storm) a paměťovou kartu je cena poněkud šílená. Něco podobného zkusil LikSang i při GBA launchi - tehdy předražil handheld v prvních dnech asi o dvojnásobek. Teď to není tolik, ovšem odpovídající cena za nabízený bundle je maximálně něco kolem 350 dolarů.

Cena není jediným úskalím, kvůli kterému se v této chvíli nevyplatí na nabídku LikSangu (a v brzké době jistě i dalších asijských online shopů) reagovat.

  1. GameCube má regionlock, takže pokud si koupíte japonský, budete muset čekat, jak rychle se s ním piráti vypořádají. Nintendo věnuje boji proti pirátům mnohem více úsilí, než třeba Sony, a tak rozhodně není přehnaný optimismus na místě. Ať se vám to líbí nebo ne, hry si budete muset s s největší pravděpodobností kupovat, takže je vhodné zamyslet se, který region GC si koupit. Opravdu totiž nevěřím, že někdo dokáže speciální miniDVD media vyrobit v dohledné době několika let pirátsky za lacino...
  2. Vaše TV si musí umět poradit s NTSC (což většina současných dokáže). Krom toho je třeba mít konvertor na u nás používaných 220V - kdyby náhodou ten od LikSangu nebyl zrovna vyhovující.
  3. Nikdo zatím neví, nakolik budou japonské verze her naplněny angličtinou. S největší pravděpodobností jí tam mnoho nebude.

Zjevně tedy nemá cenu zatím nikam spěchat, zajímavější shon nastane až s americkým launchem. Pokud se US verze GameCube dostane v listopadu rychle na online shopy za 200 dolarů - kdo tady v Evropě dokáže odolat?

ZX Spectrum v PC skříni
evilmind | 4. 9. 2001 | 17:30

Většina historických domácích počítačů má dodnes svou stálou skupinu fanoušků, kteří nejenže dávají reálným strojům přednost před emulátory, ale své miláčky také sbírají, opravují, a různě vylepšují. Místopisně se jich nejvíc obvykle združuje tam, kde se počítač vyráběl či alespoň prodával ještě dlouho poté, co ho jinde nahradila nová generace... U ZX Spectra je to třeba Brazílie, Španělsko, Slovensko (nový Didaktik Kompakt se dá ještě pořád koupit) nebo Rusko. Obzvláště v Rusku ze Sinclairu vzniklo mnoho "našlapaných" klonů s několika MB paměti, grafikou s vysokým rozlišením, možností připojení fdd, hardisku, cdromu... Na konci řady seriově vyráběných strojů (Moskva, Krasnogorsk, Pentagon, Scorpion) ční Sprinter 2000 s těmito parametry:


Processor . . . . . . . Z84C15
Clock frequency . . . . 21MHz/3.5MHz
RAM . . . . . . . . . . 4Mb
Cache . . . . . . . . . 64Kb
ROM . . . . . . . . . . 128Kb
Video RAM . . . . . . . 256Kb(512)
FDD controller. . . . . MFM (PC compatible)
HDD controller. . . . . IDE/AT
Keyboard controller . . 101key/AT
Mouse controller. . . . MS-Mouse
FDD . . . . . . . . . . 3.5" 1,44 Mb
Expansion slots . . . . 2 x ISA-8
Music coprocessor . . . AY-3-8910 emulation
Digital audio . . . . . Covox 16bit, 2 channels
Video-modes:. . . . . . GFX 256x192(ZXSpectrum), 320x256x256, 640x256x16,
                        TXT 80x32
Video output. . . . . . RGB (optional PAL)
Sehnat některý z ruských klonů ZX Spectra není jednoduché. V českém sinclairistickém mailinglistu se však objevila předevčírem zpráva, o možnosti koupit jich více pro místní nadšence. Cituji podstatnou pasáž (kompletní email je přiložen v diskusi pod tímto textem):


Ako priklad mi poskytli presne ceny pre 4 dosky:

4 ks mainboardov - zlava                        = $430 USD      20578,-Sk
postovne cca                                    = $56 USD       2680,-Sk
spolu                                           = $486 USD      23258,-Sk

co znamena cca 5900,- Sk na jeden mainboard aj s postovnym bez RTC.

Pri 6 ks mainboardov uz by to bolo o cca 200,- Sk na hlavu menej,
pri 10ks mainboardov uz by to bolo len cca 5500,- Sk na hlavu ...

Ak sa to pokusim vybavit, budem potrebovat na 100% zavazne objednavky.
Nieze sa do toho pustim a potom to cvaknem z vlastneho vrecka a ostanu mi
Sprintery v skrini a oci na plac. Frajerka by ma zaskrtila :-)

Je to na vas. Prosim este raz aby sa do konca tyzdna ozvali vsetci ludia,
ktori by chceli nabeton Sprintera kupit. V priebehu buduceho tyzdna by som
zistil co a ako. Piste na b.bekes@trenkwalder.com alebo suckedm@yahoo.co.uk

ZATIAL ESTE NIE JE NIC ZAVAZNE ANI ISTE.

z00m
Podotýkám, že se mluví pouze o mainboardu, protože všechno ostatní lze použít ze standardního PC - včetně AT skříně. Pokud se vám náhodou vše potřebné neválí doma, v bazarech mají takovéhle součástky z dob 286ek za hubičku... A proč vlastně do něčeho podobného investovat? Osobně to udělám proto, že pro ruské klony Spectra vzniklo a stále vzniká množství zajímavého software, a v emulátoru to prostě není ono... Více informací o Sprinteru se můžete dozvědět přímo na stránce výrobce.

Nové emulátory NeoGeo
evilmind | 4. 9. 2001 | 15:30

Těžko říct, čím to je, ale autoři dříve pouze CPS2 emulátorů mají až podezřele stejné duševní pochody. Nejprve všechni během krátkého času přidali podporu CPS1, což se vzhledem podobnosti emulavaných systémů ještě dalo pochopit. Ale teď se naprosto nečekaně vrhli na pole, kde vzhledem k zastaralosti mrtvého NeoRageX vládne jasně pomalé MAME - emulaci NeoGeo.

Nebula 1.9
Emulace NeoGeo se objevila poprvé již ve verzi 1.8. I když ještě není úplně dokonalá, zejména rychlostně je na tom Nebula velmi dobře - stačí vám mnohem slabší PC konfigurace, než pro CPS hry. Samozřejmostí je fungování všech Nebula vymožeností i pro NeoGeo - cheaty, makra, Kaillera netplay. Pro pojmenování romsetů je využita MAME konvence, takže není třeba vytvářet duplicity. Zajímavostí je, že Nebula emuluje NeoGeo coinop i konzoli. Díky tomu může v režimu konzole pracovat i s paměťovými kartami. Tato funkce je ovšem zatím v praxi afaik celkem k ničemu - zajímavější by to bylo, kdyby Nebula přidal i NeoGeo CD driver...
Příznivci NeoGeo her, zklamaní tím, že driver NeoGeo v MAME je s každou další verzí pomalejší, a už ani opravdu hodně silné PC proto nestačí na hraní se zvukem, vidí v Nebulovi nástupce skvěle optimalizovaného, ovšem dnes již poněkud zastaralého NeoRageX. Přispívá k tomu i možnosti ovlivnit pluginy vzhled Nebuly - a třebas pomocí tohohle (312 kB) z něj udělat NeoRageX i vzhledově.

Calice 0.4.6
Ambiciozní emulační projekt přidal emulaci NeoGeo jen pár dní po Nebulovi. Těžko říci, co k tomu autora vedlo - vzhledem k dostupnosti zdrojových kódů MAME není problém přidat emulaci čehokoliv, ovšem otázkou spíše zůstává, proč to dělat. Lépe by asi bylo zaměřit se víc na odladění stability, protože i tato verze mi jen během krátkého testování dvakrát spadla. A programy co padají, ty já nějak nemám na disku rád (stačej mi wokna). Když se k tomu přičte, že i pokud je Calice funkční, nedosahuje rozhodně žádných lepších výsledků než MAME, vytrvale se dožaduje přepnutí na 16bpp režim, a v podstatě není možné získat k němu žádnou dokumentaci, jen těžko se hledají důvody, proč používat právě tenhle emulátor. Pro masochisty... :-)

Download: Nebula 1.9 (900 kB), Calice 0.4.6 (951 kB)

Uživatelská fóra emulators.cz
evilmind | 3. 9. 2001 | 18:45

Možnost nechat vyjádřit čtenáře ke každému příspěvku je něčím, co jsem na webu vždycky chtěl. Bez feedbacku totiž nemůže prosperovat žádný web, ani když je jen fandovský jako tenhle. Bohužel na boxu, kde emulators.cz zadarmo hostují, není možné využít žádné formy dynamických scriptů, a tak jsem v rozletu poněkud omezen... Až dodnes jsem proto všem tazatelům odpovídal, že diskuse nejdou, proč nejdou, a proč nepůjdou ani v budoucnu. Využít k vytvoření fora cizí server jsem dlouho nechtěl, ovšem nakonec jsem se nechal (dnes) ukecat, a cela akce od prvotního kontaktu k finálnímu výsledku, který vidíte u posledních 3 zpráv, nakonec trvala jen pár hodin. Hlavní zásluhu ovšem má na tom Legolas, který rozchodil na vlastním serveru systém Ikonboard, a zajistil jeho provázání s emulators.cz - já jsem ho jen kibicoval... :-)

Od dnešního dne by tedy ke každé novince měl být připojen také odkaz na příslušně tematicky zaměřené diskusní fórum. Číst je možné bez omezení, pokud chcete přispívat, musíte se nejprve zaregistrovat. Registrace chrání fóra (doufejme) před přívalem anonymních nepřínosných výkřiků (které budou ovšem tak jako tak cenzurovány bdělou ostrahou), a nemá za cíl čtenáře prudit - zadat ve vstupním formuláři musíte jen ID a funkční email, na který vám přijde obratem heslo. Kompletní strom zatím vytvořených diskusních fór je přístupný zde.

Externí diskuse jsem už kdysi (při pohledu do archivu vidím, že to bylo předloni) zkusil rozjet, ovšem po pár měsících umřela na totální nezájem. Tentokrát to, doufám, bude jinak. Fóra by měla být tím prvním místem, kam se obrátíte o radu či pomoc s nějakou emulátorovou či retrogamingovou záležitostí. Email je sice pěkná věc, a já se snažím odpovídat na všechny, ale bohužel jednak často prostě neznám správnou odpověd (na fóru uvidí váš dotaz více lidí, máte proto větší šanci), a navíc díky čtení pošty z mnoha míst mám sklon emaily ztrácet... ;-(

RealSpectrum beta 11a
evilmind | 3. 9. 2001 | 18:22

Nový release nejpropracovanějšího emulátoru ZX Spectra mnoho nového tentokrát nepřináší, ostatně i sami autoři se necítili ani na pozvednutí čísla verze. Přesto je to něco, nad čím jistě zajásá každý majitel Spectra - Tape Transfer. Pravda, dostat hru z emulátoru na skutečnou kazetu šlo i dříve, převodem přes některý ze zvukových formátů (VOC/WAV). Pomocí Tape Transfer ale je možné vše dělat s maximálním pohodlím - a to přímo z TZX, TAP nebo CSW. Kazeťák se připojuje na výstup zvukové karty, a před vyzkoušením si rozhodně přečtěte celou nápovědu v sekci "Tapes" v dokumentaci. Další nové vlastnosti RealSpectra už asi potěší jen nemnohé - vylepšení debuggeru, větší ochrana proti švindlování při ukládání AIR (podle infa na webu ji zřejmě inicioval paranoidní český programátor Aley Keprt ;-) ), a nějaké blíže nespecifikované bugfixy.

Download: RealSpectrum beta 11a pro CPU AMD (661 kB), PII+ (654 kB), Pentium (673 kB)

Project64 1.3
legolas | 2. 9. 2001 | 21:45

Po necelom mesiaci a dvoch neverejných betách sa na stránke www.pj64.net objavil public release PJ64 1.3 čo nám nová verzia snaď najlepšieho emulátora N64 prináša?
Poďľa môjho názoru sa jedná o dosť nepodarenú verziu. 1.3 prináša podporu pre niekoľko nových hier. Medzi hlavné lákadlá patrí Conker's Bad Fur Day ktorý však nevlastním, ďalej napríklad Paper Mario a niekoľko ďalších.

Zopár romov sa dočkalo vylepšenia ako napríklad Zelda2 a iné zostali bez zmeny Mario Kart 64, Ridge Racer 64... Čo však považujem za problém je podstatné zhoršenie ROMOV ktoré som skúšal ZELDA1 (!!!!), DK64 - po úvodnom NINTENDO logu obe hry zamrznú, v niektorých hrách sa objavilo množstvo grafických chýb - Killer Instinct GOLD, F-Zero X, Mario Golf a ďalších

Interface tiež zaznamenal určité zmieny: je pridaná možnosť uloženia screenshotu priamo z emulátoru (klávesa F3) avšak screenshot sa ukladá vo formáte BMP a cca 10 obrázkov malo cca 40 MB !!!, zprehladnilo sa už tak perfektné ukladanie pozícií, priamo do distribúcie bol pridaný výborný N-Rage input plugin ktorý podporuje hranie viacerých hráčov avšak na druhej strane po chvíli hrania sa z nastaveniami sa mi celý program odporúčal do večných lovíšť s hláškou "program provedl neplatnou operaci and will be shutdown...", ďalšou podstatnou chybou je, že nie je možné ako input plugin vybrať Jabo Input plugin ktorý sa v distribúcii nachádza. Dokonca sa mi podarilo nastavenia pokaziť do takej miery že bolo nutné zmazať P64 kĺúč z registrov aby sa emulátor vôbec naštartoval

Celkovo je táto verzia nezvykle slabá a z množstvom chýb. Je možné že sa v priebehu niekoľkých dní objaví verzia nová, ktorá bude opravovať aspoň tie najzávažnejšie nedostatky. Toto hodnotenie berte ako môj osobný názor, na iných konfiguráciach a iných nastaveniach sa bude emulátor pravdepodobne správať mierne ináč.

Download: Project64 1.3 (524 kB)

PS. by evilmind: já náhodou Conkera doma měl, takže jsem ho v nové verzi vyzkoušet mohl. Až na drobné problémy typu vypadávání obrazu v neinteraktivních scénách a tenké barevé pruhy na kraji obrazu hra funguje skvěle.


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000