" + close_message + "

"); window_for_picture.document.close(); } function MM_swapImgRestore() { //v3.0 var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i0&&parent.frames.length) { d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);} if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i

Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
16.11.2000, 10:30

Přístupy
od 17.12.2000:

  

Archiv novinek (leden 2000)
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


Final Burn 0.87
evilmind | 31. 1. 2001 | 19:20

Final Burn vychází teď v podstatě pravidelně každý den, což je pro mne pohroma, protože rozhodně nehodlám každý den popisovat jeho novou verzi. Krom CPS2 fixů překvapila v posledních dnech podpora pro další CPS1 hry. Autor by je zřejmě mohl snadno přidat všechny, zda-li to ale opravdu udělá, to ještě jisté není. Doufám že ano, protože Final Burn je dobrý a rychlý emulátor, a proto toho chci v něm mít co nejvíc... ;-)

Novinky:
* Input is now always read for every frame, even if the emu is frame skipping.
* CPS2 EEPROM data (which holds the settings in the test menu) is now stored to disk.
* If bDrvSaveAll in finalburn.ini is 1, all CPS Ram (i.e. the current state) will also be saved to disk.
* (Added a few CPS1 games to save people rom swapping)
* Added support for Megaman (Asia), (no sound)
* Added support for Rockman (Jpn), (no sound)
* Added support for Ghouls 'N Ghosts (no sound)
* Added keys for all three Punches and Kicks in the CPS2 games.
* (Vampire) Fixed the problem with the EEPROM emulation.
* (VSav) Fixed the graphical glitch where Shadow was shown on the Red Curtain screen
* (Vampire) vampja.ini should have been called vampj.ini, fixed.

Download: Final Burn 0.087 (149 kB)

BTW dnešní topic na jednom z iRC kanálů dokonale vystihuje až nadměrnou píli autora FB... ;-))
[16:37] *** Now talking in #rareroms
[16:37] *** Topic is 'DAMN! NO NEW FINALBURN!!!! DAVE IS DEAD ?!?!?! | YEP HE DIED YESTERDAY!!!! | Lucky Bastard! '

Emulace PS2, DC, GBA?
evilmind | 31. 1. 2001 | 18:20

Dostal jsem pár dotazů emailem, proč nepíšu o emulaci PS2, o emulaci Dreamcastu, o emulaci GBA. Asi takhle. Emulátorům PS2, jako je třeba tenhle se můžu tak leda hlasitě vysmát (především tomu 400 megovému biosu). Pokud máte zájem si pustit takový fake na svém PC, tak prosím, jistě vám nikdo bránit nebude. Přirovnal bych to k emailovým wormům, které mi neustále končí v mailboxu, a v poslední době přicházejí jako .SCR se slibem úžasného šetřiče, kde Sněhurka přefikne všechny trpaslíky. V tomhle případě si ale můžu říct, že jsem naletěl na něco smysluplného - a ne na ubohý Ridge Racer... ;-)
Emulace Dreamcastu oproti tomu sice skutečně existuje (Dreamer), ovšem zatím je emulována tak malá část hardware (i když velmi chytře zvolená, aby bylo možné už cosi předvést), že na Crazy Taxi můžete rovnou zapomenout. Určitě pro letošní rok, a skoro určitě i pro ten následující. Až ve chvíli, kdy hrubý výpočetní výkon PC převýší řádově sílu emulovaného hardwaru, je možné začít o emulaci současných highend konzolí uvažovat.

Trochu jiná je situace u GBA. Tento dosud nevydaný handheld zcela jistě bude v silách dnešního průměrného PC, a první emulátory proto vznikají dlouho před uvedením GBA na trh. Ostatně na emulators.cz jsem psal o prvním GBA emulátoru, GBAEMU, už v prosinci (viz archiv), ale přestal mne zajímat po přečtení dopisu od jednoho anonymního GBA vývojáře, zveřejněného na EmuHQ. Cituji podstatnou část:

The emulator is absolutely NOT compatible with the actual system. I've got a Gameboy Advance dev kit on my desk right now, and I can assure you that the software that runs on the emulator does not run on the real thing. Rather, the emulator only runs TS1 (older prototype revision) software. As a result, this emulator provides an excellent starting point for those interested in getting into homebrew development, but it will do no good to those 1337 duders who pir8 th4 w4r3z.

Proto jsem se rozhodl, že emulaci GBA budu rozhodně ignorovat minimalně do doby, kdy se objeví první komerční hry (březen), a kdy se ukáže co vlastně dnes existující emulátory jsou zač. A že jich není málo - krom GBAEMU existují ještě iGBA, Boycott Advance, Eloist Emu, VGBA. Všechno jsou to docela nadějné projekty, za kterými stojí lidé, kteří už alespoň něco málo ze svých programátorských schopností v minulosti předvedli. U iGBA a VGBA si můžete už i stáhnout první veřejné verze. K jejich vyzkoušení se vám budou hodit nějaká dema: lokální download 45 kusů k dnešnímu datu přístupného GBA softu - download (2.4 mb).

Zajímavá videa (GBA v chodu) si můžete stáhnout v tomto IGN update. Zejména ukázka FPS engine, velice připomínajícího Dooma, opravdu vyráží dech, byť je zatím prosta veškerých objektů i nepřátel. V kontrastu s dříve prezentovaných enginem od Crawfish se tento vyznačuje mnohem "prostorovějším" vzhledem, a také překvapivě dobrými texturami. I přesto je to ale jen engine - zatím žádná FPS hra nebyla ještě pro GBA oficiálně ohlášena...

Pokud se vám líbí obrázky, provázející tento text, vězte že pocházejí z chystaných GBA her polské firmy Infinite Dreams. Ten pěkný úplně nahoře je z čehosi pojmenovaného Ramboid, ten hned pod ním je z jakési variace na Galagu. Obrázek v tomto odstavci je z "prezentace WindowsME na GBA", která je také ke stažení na webu Infinite Dreams (7mb). Šťastný majitel GBA tam šmejdí kurzorem po ploše, otvírá okna, dokonce i okno internetového prohlížeče. Anonymní vystavení tohoto videa na net minulý týden přivádělo po několik dní do extáze jednodušší povahy, které okamžitě uvěřily existenci Windows ME pro GBA...

Sega News
evilmind | 31. 1. 2001 | 14:40

Na IGN je konečně oficiální stanovisko Segy ke spoustě fám a dohadů, kolujících v poslední době o budoucnosti Dreamcastu i Segy samotné. Ostatně i já jsem jí zde věnoval minulý týden pár slov. Takže fakta:

  • Sega nepřestává vyrábět Dreamcast už letos v březnu. Oficiální podporu má Dreamcast zaručenu ještě po dobu 18 měsíců (chystané hry), a potom "as long as it is profitable". Čili 18 měsíců, DC nikdy ziskový nebyl... :-) Pochopitelně je možné už dopředu počítat i s další následnou podporou 3rd party developerů, přece jen pár milionů konzolí bude v oběhu, a tak tenhle trh nezmizí okamžitě.
  • Sega bude vyvíjet své hry i pro konkurenční PS2. Virtua Fighter 4 vyjde už na podzim, a dokonce exkluzivně jen pro PS2 (to je imho velké překvapení). Další tituly budou následovat: Crazy Taxi, Sakura Wars, 18 Wheel Pro Trucker, Zombie Revenge...
  • Sega bude také vydávat hry pro GBA, a použije při tom konverzí svých největších hitů - Sonica, Puyo Puyo, Chu Chu Rocket.
  • Vývoj pro další nové platformy, X-Box a Game Cube, zatím ohlášen nebyl.
  • 4. února bude snížena prodejní cena Dreamcastu na velice slušných 99.85 dolarů. Nutno podotknout, že už se bude jednat o tu verzi DC, která čte pouze GD-ROMy - takže bye bye pirátské kopie. Vzhledem k tomu, že Sega nemá u nás zastoupení, nedá se čekat razantní snížení obvyklé ceny (afaik kolem 7-8 tisíc).
  • Další zajímavé, ale ne zcela jisté info: konverze některých zajímavých Saturn her pro PSX. Pro Saturn existuje téměř 2000 her, většina ovšem pouze japonsky, a s některými skvělými hity se nikde jinde nesetkáte - takže vybírat je určitě z čeho.

PS.: koupím Dreamcast za rozumnou cenu (za 7 bez ničeho si ho můžu koupit sám v obchodě), pokud možno v záruce. .

MAME 0.37b11 v obrazech
evilmind | 31. 1. 2001 | 13:40

S více než desetidenním skluzem, ale nakonec přece - nové MAME v obrazech! Pokud stále vybíráte které hry přidané v 0.37 beta 11 stáhnout a které ne (což uživatelé modemu, stojící před 350mb downloadu, možná opravdu i po 10 dnech dělají :-) ), tady se to teď (možná) dozvíte. Obrázků je tentokráte o dost více než slov, a to se ještě na spoustu her nedostalo. Než na níže uvedený link kliknete, varuji předem - celá stránka má cca 2.2mb, a to zejména díky více než stovce obrázků. Variantu s thumbnaily jsem zavrhl, neboť drtivá většina screenshotů z MAME leze v rozlišení 320*224, a rozdíl mezi celým obrázkem a jeho zmenšeninou je tedy zanedbatelný...

MAME 0.37b11 v obrazech



Final Burn 0.83
evilmind | 27. 1. 2001 | 13:10

Rychlost přidávání CPS2 her do Final Burnu dalece překračuje mé předpoklady. Tentokrát je ve verzi 0.83 nová hra Vampire: The Dark Warriors (DarkStalkers), což je první díl série mlátiček, jejíž díl třetí (Vampire Savior) jsme mohli vidět v 0.79. Krom příslušného romsetu (je ke stažení ítřeba na EmuChina) budete potřebovat jako obvykle ještě jeden soubor z CPS2 Shocku.

Obrázky tentokráte vytípal Pepak, neb mne nový FB zastihl až doma na dialupu... Díky. Kliknutím obrázek zvětšíte.

Další novinky:

* Added Vampire (Jpn), which is also known as DarkStalkers.
* Input can now be configured from the emu.
* Added a layer switch for CPS games (Alt-L). Press to toggle background layers on or off. You can use this to show only the sprites.
* Fixed the Victor lariat 'teleport' bug, which was caused by being able to press left and right at the same time. (Of course you can't do this on the original arcade, but if you could, the bug would probably happen there as well!)
* Fixed some Triple Buffering problems.
* Refined the sprite priority patch so it only modifies sprites when absolutely necessary, and also added the other priority levels.
* Rowscroll also fixed (it used to created a bit of a glitch at the bottom of the Iron Horse Iron Terror stage as the train scrolled on)
* Made 640x480 the default res, because it works quite well for all games. For CPS2 scanlines, make sure the res is 640x480 in finalburn.ini
* Fixed "VS Screen" rowscroll problem (background effect) and alignment of the hiscore screen.
* Final Burn now checks for CRC *errors* in a Zip file

Download: Final Burn 0.83 (140 kB)

Pel-Mel #2
evilmind | 26. 1. 2001 | 23:55

Na tomto URL je homepage jednoho z prvních budoucích emulátorů WonderSwan Color. White Swan ale imho není příliš nadějný projekt - v novinkách se dočtete nejvíc o tom, co hrozného autora zrovna postihlo v životě, který programovací jazyk se začíná učit, a jaké pěkné GUI už vytvořil. GUI je samozřejmě to nejdůležitější, ta emulace k tomu už přijde tak nějak sama...

Objevil se nový emulátor CPS1 hardware, Calice. Za download ale rozhodně nestojí. Je pomalý, podporuje v poslední verzi (0.0.3) jen tři hry, a především - kdo potřebuje další CPS1 emulaci v době Callusu a MAME???

Na stránce Modeleru jsou tři nové screenshoty ze System32 verze Spidermana. Vypadají opravdu dobře!

Vyšla verze 2.0 Fayzullinova GameBoy emulátoru VGB. Jelikož ovšem autor je trošku podivín, a v době mnohem lepších free emulátoru chce pořád za svůj program peníze, můžete si zatím jen přečíst co je nového, případně si stáhnout program pro jiné platformy než wokna, ty jsou free.

Celkem náhoudou jsem objevil docela dobrou českou stránku, věnovanou Sharp MZx00 - mz-800.hyperlink.cz.

McDonald ve spolupráci s Compaqem a Nintendem zavede do svých občerstvoven cosi, nazvané zatím McMagination. Na obrázku, pocházejícího z oficiálního tiskového prohlášení, můžete jasně vidět tři pracoviště - dvě klávesnice a dvojici joypadů. Joypady patří k N64, za klávesnicemi se budou ukrývat Compaq PIII/700. Doufám, že tahle novinka dorazí i do Čech, protože dovádění v té kleci s míčky už se mi omrzelo, a na klouzačku se nevejdu.

V úterý jsem v hospodě U Houdků dostal od plešatého kudrnáče, známého jako EMH, žluťoučkého plastového Pikachu. Na bříšku má LCD display, a na něm zřejmě probíhá cosi jako evoluce. Na pravidelný úterní pokec jsem dorazil pozdě, takže v době mého příchodu se už debata o vhodněm pojmenování stroječku zúžila na pouhé dva kandidáty - Tamapichu nebo Pokemochi?

Když je řeč o Pokémonech. V obchodě, kde nakupuju svačinu, se u pokladny objevily fialové kulaté krabičky, s měňavými obrázky Pokémonů na horní straně. Měňavý == takový ten co se mění na dva různé podle naklonění, moje generace si to určitě pamatuje z ruských kalendáříků se zajícem a vlkem... :-) Dle tvaru bylo jasné, že uvnitř může být jedině preservativ, nebo žvýkačka. Hodilo se mi zrovna obojí, a tak jsem 28 korun obětoval. Byla tam taková ta svinutá žvýkačka, co ji svého času propagoval Jágr. Měl jsem hlad, a tak jsem si utrhnul pořádný kus. Kupodivu jsem i potom měl pořád hlad. Buď Jágr kecal, nebo to možná funguje až když mám krabičky se všemi Pokémony?

Konec Dreamcastu? Ještě ne...
evilmind | 24. 1. 2001 | 19:50

Tématem posledních dvou dní je fáma o tom, že Sega se úplně stáhne z drsně konkurenčního prostředí výroby herních konzolí, a přemění se v čistě softwarovou firmu. No, ono se to tvrdilo už několikrát, ale tentokrát už mnohé velmi seriozní informační zdroje (, japonský deník Daily Nikkei) mluvily dokonce o zastavení výroby Dreamcastu na konci března. To však mluvčí Segy včera popřel. Spekulace vznikají zřejmě na základě říjnového prohlášení Segy, že bude vyvíjet hry i pro všechny konkurenční systémy. Ono si lze jen těžko představit, že někdo bude podporovat svými výbornými hrami konkurenci... Přesto už je jasné, že k tomu dříve či později dojde. Sega trošku nepochopitelně před časem vyklidila pozici konkurenta Sony, Nintenda, a teď vlastně i Microsoftu, a nereagovala na zprávy odsuzující předem Dreamcast do role poraženého - poraženého v souboji s konkurenty, kteří se ještě vůbec nezačali prodávat! To samozřejmě kupci, rozhodující se právě kterou z highend konzolí koupit, vnímají velmi citlivě. A tak nejspíš za pár let budeme číst v zatím poslední kapitole dějin videoher, jak ten lepší zase prohrál s finančně silnějším...

A co budoucnost Segy jako softwarové firmy? Myslím že jedině dobrá. Ostatně na poměrně nedávném příkladu 3DO je vidět, že ze ztrátového výrobce konzole může vzniknout výnosný softwarehouse. A to je startovní pozice Segy, coby vlastníka licencí na spousty starších hitů a v neposlední řadě ježka Sonica, o dost lepší než u 3DO... Dle údajů PC Data byla Sega za poslední rok na pátem místě v pořadí vydavatelů her. A až začne své hry vydávat i pro konkurenční platformy... nemůže být neúspěšná. Pro zajímavost zmiňovaný top10 tržeb vydavatelů (za link thnx to Bludr):

Rank Publisher Units Dollars
1. Nintendo 26,807,180 $955,169,820
2. Electronic Arts 11,946,160 $435,803,304
3. Activision 9,775,986 $332,803,304
4. THQ 6,956,563 $262,998,114
5. Sega 6,332,560 $262,494,552
6. Sony 8,927,900 $244,438,591
7. Midway 4,058,503 $135,982,929
8. Acclaim 4,684,894 $134,503,569
9. Capcom 3,633,586 $124,124,609
10. Infogrames 3,913,971 $112,687,963

Jum52 Win v0.51a+pi
evilmind | 24. 1. 2001 | 19:45

Nová verze emulátoru Atari 5200:
Modified my heuristic ROM image analysis algorithm "HERO IM ANAL", to cater for newly-available "Super Pacman" prototype ROM image. Fixed a gfx bug (see lucasfilm title in Ballblazer/Fractalus). Fixed a fatal gfx bug that wrote to image buffer line -1, which caused crashes. Silly me.

Download: Jum52 Win v0.51a+pi (281 kB)

Nové WinFellow
evilmind | 24. 1. 2001 | 19:40

Z číslování verzí Amiga emulátoru WinFellow bych vyskočil z kůže, ale co se dá dělat - na poli emulace Amigy není moc z čeho vybírat. Poslední snapshot přidává podporu dvou PC joysticků, autofire, a samozřejmě je "rychlejší a kompatibilnější".

Download: WinFellow alpha v0.4.2 build 1 - Win9x/2k (DirectX 5) - snapshot 2001-01-23 (228 kB)

Final Burn 0.79
evilmind | 23. 1. 2001 | 18:00

Novinky:



* For triple buffering, DirectX docs say you should release and restore
  a complex surface by using the top surface only, which I wasn't doing
  before but am now. But does this fix any problems for anyone?
  (Makes no difference on my machine.)
* Fixed a very large bug in the way QSound sample data was read!
  All the drum problems are now fixed (e.g. Lei-Lei's music, Morrigan's winning theme),
  and voice samples are a lot clearer (e.g. Lilith's "Shining Blade").

Download: Final Burn 0.79 (139 kB)

Pel-Mel #1
evilmind | 23. 1. 2001 | 17:25

Pel-Mel #1 Novou rubriku Pel-Mel jsem založil proto, že jak jsem nedávno zjistil, v nové logistice webu nějak nemám kam bych zveřejnil různé jednoduché odkazy, krátké zprávičky či upozornění, prostě cokoliv co není dost obsáhlé na vlastní sloupek. Enjoy.

Stránka prozaicky pojmenovaná CD32 ISO Source prozrazuje o sobě vše už svým názvem. ISO verze Amiga CD32 her nejsou na internetu běžně k nalezení, takže zdejších více než 30 kusů se může leckomu hodit - byť je zatím nelze v žádném emulátoru použít... Je ale třeba se obrnit trpělivostí, všechny soubory jsou bohužel uloženy na Freedrive.

O úchvatném hrdinovi jménem Captain LowRez jsem se tu zmiňoval cca před měsícem, a musím tak učinit znovu. Na jeho domovské stránce se neobjevila žádná nová epizoda, ale zato je tu hra Blastopod, pochopitelně se statečným kapitánem v hlavní roli! Hrajte zde. Nutno podotknout, že hra je opravdu stylově lowrez, ale přesto je až neuvěřitelně dobrá... K hraní budete potřebovat browser s nainstalovaným Flash verze 5.

Většina lidí ještě nemá PS2 - ať už proto, že se jim nedaří ho sehnat, nebo z důvodu vyčkávání na výhodnější cenu (můj osobní tip - o vánocích 2001 bude pod deset). Proto může tento článek na Gamespotu na PS2 pozitivní fanoušky Sony působit jako mávání červenými trenýrkami před očima rohatých přežvýkavců... Dočtete se zde o tom, že práce na vývoji Playstation 3 už byly zahájeny, a dokonce se dozvíte i některé podrobnosti. Čísla podaná stylem "1000x rychlejší než PS2" je jistě možné přejít zatím s úsměvem, ten se ovšem záhy změní v nepěkný škleb při pohledu na slovní spojení "interaktivní internetové služby", "online shopping", "online banking". Z představy připojení k internetu, nad kterým nemám (téměř) absolutní kontrolu jako na PC, se mi dělá opravdu zle... Naštěstí doufám že hráči, kteří si opravdu kupují konzole kvůli hrám, budou mít vždy svou baštu v aktuálním produktu Nintenda.

Dvacet nejprodávanějších her loňského roku - včetně PC. Je zajímavé, jak tyhle žebříčky vždycky snadno zacpou ústa pochybovačům, kteří vykřikují jak je na tom Nintendo špatně, jak nikdo jejich hry nekupuje, a nejnověji - jak nikdo nekupuje jejich hry kromě Pokémonu. Pokémoni samozřejmě kralují (7 her v top20), ale Nintendo protlačilo do žebříčku i tři další tituly, a při pohledu na průměrná čísla prodejů top20 dle jednotlivých platforem je jasné jedno - N64 odzvoní až současně s PSX. Zajímavé je zařazení PC her - krom opravdových trháků, a krom her které si kupují "nehráči" (Sims, Millionaire), nemá PC v absolutních číslech šanci konkurovat konzolím... Mnohé PC hry se navíc drží v žebříčku bez ohledu na své stáří, a mohli jsme je tam vidět už vloni (Millionaire, Roller Coaster).
A nyní ten žebříček:
1. Pokemon Silver (GBC, Nintendo)
2. Pokemon Gold (GBC, Nintendo)
3. Pokemon Yellow (GBC, Nintendo)
4. Pokemon Stadium (N64, Nintendo)
5. The Sims (PC, EA)
6. Tony Hawk's Pro Skater 2 (PS, Activision)
7. The Legend of Zelda: Majora's Mask (N64, Nintendo)
8. Tony Hawk's Pro Skater (PS, Activision)
9. Gran Turismo 2 (PS, Sony)
10. Pokemon Blue (GB, Nintendo)
11. Pokemon Red (GB, Nintendo)
12. WWF Smackdown! (PS, THQ)
13. Pokemon Trading Card Game (GBC, Nintendo)
14. Super Mario Bros Deluxe (GBC, Nintendo)
15. Who Wants to be a Millionaire? (PC, Disney Interactive)
16. Tony Hawk's Pro Skater (N64, Activision)
17. Roller Coaster Tycoon (PC, Hasbro)
18. Madden NFL 2001 (PS, EA Sports)
19. Mario Party 2 (N64, Nintendo)
20. Diablo 2 (PC, Blizzard)

Na této stránce se můžete podívat na to, jak vypadá Sega Nomad předělaná na koleně na portable Atari 2600. Upřímně řečeno - rve mi srdce když vidím, jak někteří lidé mají Nomadů dostatek na bastlení, zatímco jiní Evilmindové ho marně shánějí...

Nové Raine je ohlášeno na 1. února, a to včetně vůbec prvního public releasu 32bit verze!

Jak se zdá, byla dumpnuta jedna z posledních dosud nevydaných NeoGeo her - Ganryu. Na obrázky z ní se můžete podívat zde. Jsou zřejmě vytípány z NeoRageX, ovšem pokud si přečtete i komentář autora této stránky, pochopíte záhy, že to vůbec nevypadá na nějaké brzké vydání. Tedy - to pochopíte, pokud umíte japonsky... :-) Anglický překlad (z auditorií na Retrogames):

U: hey hey, arent you forgeting something about Ganryu?
Me: what?
U: Everyone is waiting of course!
Me: New pictures?
U: No No, That right there.
Me: ?
U: Distribute the ROM stupid!
Me: Ah! That? They're waiting for that?
U: ...I really think so. There are a lot of "gimme gimme people"
Me: Well, its neccesary to wait right?
U: Well, yeah but...
Me: Even if I release it, i have to merit...
U: Because its illegal...
Me: You too....

Undecided until next time

Sega rázně a jednoduše zatočila s pirátstvím pro Dreamcast - všechny nově vyrobené přístroje už budou číst pouze GD-ROMy, CD-ROM nepřečtou ať už je na něm cokoliv. Čímž samozřejmě padá možnost nabootovat si pirátskou kopii hry. Pokud tedy plánujete nákup DC, měli byste si pospíšit. Ze současné nabídky highend konzolí je na tom Dreamcast při uvažování poměru cena/zábava stále zdaleka nejlépe... Srandovním vedlejším produktem této akce je znefunkčnění komerčního PSX emulátoru Bleemcast, který ještě ani nevyšel, a teď už možná ani nevyjde.

Staré herní konzole a počítače jsem začal sbírat teprve relativně nedávno, ale až teď s údivem zjišťuji, k čemu všemu je lze použít. Vintage Hardware (a ne, na těch fotkách opravdu NEJSEM já...)

Dopis manažera Sega svému kolegovi ze Sony. Pravý asi nebude, ale možná nějaká podobná korespondence vskutku probíhá... :-) Zde (60kb jpeg).

SNES9x Win 1.35
evilmind | 22. 1. 2001 | 14:50

Nová verze jednoho z nejlepších SNES emulátorů. V seznamu novinek mne zaujala zejména funkce automatické aplikace IPS patchů - u SNES her se to hodí díky množství existujících anglických hacků japonských RPG... Tahle win verze navíc funguje zcela bezproblémově i v okně.
Novinky:
* Added a recently played game list to the Windows port File menu so you can quickly load up your favourite games.
* Included IPS patching support based on code from Neill Corlett - just rename the patch file to match your ROM image name but with a .ips extension and copy it into your ROM or freeze-file folder.
* Added John Weidman's S-RTC, (Real Time Clock) emulation code. The only game that seems to use it is Dai Kaijyu Monogatari II.
* Included code from Nose000 for games with 128Kbytes of S-RAM. Now Sound Novel-Tcool, Thoroughbred Breeder 3, RPG-Tcool 2 and Dezaemon are supported.
* The Windows port now has an option to make the 'turbo speed' button a toggle button.
* The optimised fixed colour addition/subtraction code was ignoring the colour window. Thanks to John Weidman for pointing this out.
* Added mode 7 and hi-res. hack for Dezaemon from Nose000 - the mode 7 hack looks interesting (to me); I wonder if some other games would benefit?
* Both Tales of Phantasia and Star Ocean need custom sound CPU timing. Hmm. That's 4 ROMs now, there will be more... That means I still haven't discovered all the major SNES timing quirks. :-(
* Windows port now has an option to save the S-RAM data at any time.
* Windows port saving SPC dumps now auto-increments the filename.
* Added work-around for a Super Robot Wars Ex ROM bug - the game was checking the wrong PPU register for end of h-blank. The game must have only worked by chance rather than by design on a real SNES.

Download: SNES9x Win 1.35 (753 kB)

MAME32 0.37 beta 11
evilmind | 22. 1. 2001 | 14:40

Download: MAME32 0.37 beta 11 (3170 kB)

Final Burn 0.77
evilmind | 22. 1. 2001 | 13:45

Jediná novinka v noci vydané nové verze multiarcade emulátoru Final Burn vskutku stojí za to - další podporovaná CPS2 hra, Vampire Savior! Je to jedna z těch opravdu dobře vypadajících mlátiček (ostatně jako většina CPS2 her), jak se ostatně můžete přesvědčit z množství obrázků doprovázejících tento text. Je dostatečně srandovní na to, aby se zalíbila i vyloženému odpůrci bojovek (třebas souboj Červené karkulky s vlkem nemá chybu, byť se tu oba jmenují jinak... :-) ). Pokud si chcete hru opravdu užít, přečtěte si některé z těchto návodů s nezbytnými Move listy, popisy postav a jinými nepostradatelnými údaji.




Kliknutím na obrázek ho zvětšíte v samostatném okně (cca 60kb).

Potřebný romset má přibližně 25 MB, a v této chvíli nejjednodušší cesta k jeho získání vede přes irc (NewNet - třeba irc.eskimo.com), kanál #roms4free. Pokud sbíráte MAME test drivery, získáte snadno kýžený soubor spojením vsav.zip a vsavj.zip. Do romsetu musíte pak opět přidat jeden soubor pro správně fungující enkrypci, který je vystaven na CPS2 Shocku.

Download: Final Burn 0.77 (130 kB)

Visual Boy 1.4.8
evilmind | 21. 1. 2001 | 00:10

Když nebudu počítat množství začínajících GameBoy emulátorů nevalné kvality, povětšinou napsaných v Delphi, Javě, či jiném zpomalovači, a poněkud chaoticky nestabilní TGB Dual, je vlastně jediným pravidelně aktualizovaným GBC emulátorem Visual Boy. A na jeho kvalitách se to projevuje vskutku výrazně. Bezproblémový hicolor, savestates, podpora více joypadů, přepínání real/gbc barev, otevírání zazipovaných romek - to všechno jsou důvody, pro které ho občas i sám používám. Jediným opruzem je stále nutnost provozovat windoze v 16bit videorežimu (což naštěstí mám defaultně). Až bude mít emulaci GameLinku, na které autor stále pracuje, bude tenhle program jen těžko hledat konkurenci.

Novinky:
* some more fixes for SGB games (default color to avoid blank screen)
* MBC3 clock reworked and now updates correctly even after not playing
* Pokemon Crystal support
* Road Rash fixed
* accelerator support (see readme for keys - same for all languages)
* check for the availble fullscreen modes

Download: Visual Boy 1.4.8 (125 kB)

Final Burn 0.76
evilmind | 20. 1. 2001 | 22:15

Neustále updatovaný arcade emulátor Final Burn se proklestil až k aktuální verzi 0.76. Autor se stále zaměřuje na pilování kvality QSoundu, a podporu dalších a dalších verzí Street Fighter Zero/Alpha, po většinou se lišících jen úvodním logem.

Novinky:
* Added support for Street Fighter Alpha
* Added support for HotRod joysticks in the Input dialog.
* Fixed a bug where one of the back buffers was not correctly cleared on some machines.
* Added an option to disable triple buffering, just in case. Set bDtoTripleBuffer to 0 in finalburn.ini to disable it.
* Triple buffering in fullscreen mode!
* Fixed QSound tempo (it was too slow)
* Interpolated QSound
* Row Scroll (used for 3D floor on some stages)

Pro podporu právě přidaného SFA budete potřebovat příslušnou romku, kterou vsadíte do romsetu jako náhradu za tu zakodovanou - je ke stažení na CPS2 Shocku.

Download: Final Burn 0.76 (135 kB)

Drymouth pro GBC
evilmind | 20. 1. 2001 | 22:00

Demi, známý překladatel japonských her do angličtiny, uvolnil počátkem tohoto roku svou hru Drymouth pro GBC jako freeware. Pracoval na hře více než rok a půl, a celá historie vzniku i vývoje je popsána uvnitř originálního archivu. Ten si můžete stáhnout zde, kde také naleznete podrobný popis hry. V podstatě jde o variaci na arkádovku Logic Pro, kterou si můžete zkusit také v MAME. U logických her většinou na technickém zpracování příliš nezáleží, ale Drymouth přesto v ničem nezaostává za dnešním standardem komerčních her. Hudba je skvělá, psychedelické pozadí se mění po každém levelu (i když většinou stejně není vidět přes hrací plochu :-) ), a i samotný princip hry je docela zajímavě vylepšen množstvím bonusů. Za ten čas i nicotný peníz, investovaný do stažení 250kb velkého souboru, hra určitě stojí...

Download: Drymouth (252 kB)

Handy 0.82
evilmind | 20. 1. 2001 | 15:10

Nová verze nejlepšího emulátoru Atari Lynx přináší změny spíše kosmetické. Nejzajímavější mi přišla existence nové verze programu, obsahující debugger - ta je k dispozici na homepage emulátoru.
Novinky (cenzurováno o nepodstatné fixy):
* Fixed Scrapyard dog can throwing bug. Everon was getting set but was never being cleared.
* Awsome gold buttons now working again.
* Added new screen backgrounds from Gareth Stewart
* Implemented 24BPP/32BPP modes for Eagle (Whoops)
* Drag and drop file support added
* Championship Rally now works in multiplayer

Download: Handy 0.82 (588 kB)

NeoMAME 0.37 beta 11
evilmind | 20. 1. 2001 | 14:50

Jelikož nová beta MAME přidává podporu pro všechny dosud chybějící dumpnuté NeoGeo hry z roku 1999, byl vhodný čas pro vydání nové NeoMAME. Aneb kompilace MAME, kde jsou obsaženy pouze NeoGeo hry. Přidané hry: King of Fighters 99, Metal Slug X, Puzzle Bobble 2, Captain Tomaday, Diggerman, Garou Mark of Wolves.

Download: NeoMAME 0.37 beta 11 (680 kB)

Šance na Golden Axe 2?
evilmind | 20. 1. 2001 | 14:20

Na stránce emulátoru Modeler je k vidění nový obrázek z WIP verze, který nám dává doufat, že možná tenhle program není v tak zoufalé slepé uličce, jak to po verzi 0.0.5 vypadalo. Je na něm běžící Golden Axe 2, v celkem kompletně vypadající grafice, dokonce v prokládaném režimu... Na novinku upozornil Carlos, díky.

MAME 0.37 beta 11
evilmind | 17. 1. 2001 | 12:10

Pokud si budete chtít noční novou verzi MAME 0.37 beta 11 vyzkoušet komplet, máte se na pomalejších linkách na co těšit. Tentokrát jen nové romsety mají cca 350mb, plus pro kompletaci sbírky je třeba potahat něco málo změněných... Ušetřit můžete pokud už máte Neo Geo hry, podporované v NeoRageX (Garou, KOF99), případně zbytek Taito her z Raine. Už vše kompletně je k dispozici na mame.dk, bližší info o hrách se zde objeví v oblíbené rubrice MAME v obraze zřejmě v noci z pátku na sobotu.

Download: MAME 0.37b11 (2457 kB)

Čekání na GBA...
evilmind | 17. 1. 2001 | 10:50

Start GBA se blíží každým dnem. Nintendo tak konečně muselo vypustit něco málo nových oficiálních informací na svůj web. Jsou tu obrázky tří barevných verzí GBA, které budou od zahájení prodejek v Japonsku k dispozici (všechny laděné do různých fialovo-bílých kombinací), a potom především spousty nových reklamních žvástů o hrách. A také obrázků z nich. Sympaticky vyhlíží fakt, že RPG a strategie zatím jasně převažují! Web Nintenda tentokráte rozhodně stojí za návštěvu, už můžete vybírat, které hry si ke GBA koupíte. Koupíme... :-)

Opožděné downloady
evilmind | 13. 1. 2001 | 22:50

Final Burn se postupnými každodenními aktualizacemi propracoval až k současné verzi 0.69. Autor postupně vylepšuje kvalitu QSound emulace, změnil se trochu způsob práce se SFZ romsety (musíte si opět stáhnout příslušné soubory z CPS2 Shock), přepínání mezi SFZ a SFA...

Download: Final Burn 0.069 (129 kB)

Nová verze zatím nanicovatého System 32 emulátoru Modeler podporuje Sega Model 1 hardware, ale pro změnu už zase ne System 32. Kdo viděl minulou verzi, ví že není čeho litovat. Bohužel ani na dosud neprobádaném poli Sega Model 1 nějak Modeleru pšenka nekvete - emulována je pouze 2D grafika, což u ryze 3D her běžících na tomto hardware poněkud vadí, ehm. Jak autor správně sebekriticky píše v dokumentaci - I'm not a good coder. Sorry. You are lucky because there are so good coders around, go playing their neat emulators. Navíc romsety, které jsou pro Modeler šířeny (Star Wars Arcade, Virtua Racing, Virtua Fighter) jsou ořezány o všechno, co zatím není emulováno... pakárna.

Download: Modeler 0.0.5 (97 kB)

Impact, skvělý arcade emulátor, se objevil jen v jediné public verzi. Krom ní zřejmě každý, kdo chtěl hrát i další zajímavé hry, má doma ukradenou betaverzi (build 3116). Ale teprve nyní, téměř rok poté, co byl vývoj programu ukončen, se objevuje tenhle leak oficiálně ke stažení na domovské stránce Impactu, a každý si tak může zahrát třebas nedávno releasnutý Star Gladiator 2... Povšimněte si tam též nových verzí rendererů pro D3D a OpenGL.

Download: Impact 432756 (185 kB)

Bung Compo 4
evilmind | 13. 1. 2001 | 21:30

Již čtvrtý ročník Amateur Gameboy Format Games Coding Competition, pořádaný firmou Bung, uzavřel seznam přihlášených produktů. Na všechny se můžete podívat zde, podotýkám že to není seznam výherců, jak jsem si také přečetl na jiné emulátorové stránce. Ti budou vyhlášeni až pozítří.

A jaký je můj tip? Vyzkoušel jsem všechna dílka, a mé pořadí těch nejlepších by bylo následující:

1. MainBlow
Tahle hra vyhraje s naprostou jistotou. Převyšuje jasně všechny ostatní účastníky, a určitě by i v tomhle (zřejmě nedokončeném) stavu byla lepší než mnohý komerční produkt. Zejména hudba je opravdu velice nadprůměrná. O co jde? Střílečka, ve které ovládáte najednou jeep a stihačku, není tak úplně originální. I autoři určitě znají hry jako SWIV. Hratelnost by potřebovala trošku vypilovat - měl jsem pocit, že nemám příliš šancí nezahynou během prvních pár desítek sekund. I přesto opravdu za vyzkoušení stojí.

2. The Horrible Demon 3, autor Bertil Horberg
Velice slušné dílo po technické stránce - akční skákačka s pestrou grafikou, velkou postavou, dokonce s hudbou. Co trochu zaostává je zábava, potvor je hodně, obrana před nima těžká. Přesto má tahle hra zjevně šanci na jednu z předních příček.

3. RPG Demo, autor Dan Bergman
Hra která ani ještě nemá název. Přesto s ní myslím má autor šanci zabodovat. Engine odpovídá standardům RPG her pro GBC, ale zatím toho tady moc dělat nejde. Drtivá většina dveří je zamčená, nejsou tu žádní nepřátelé ani NPC. Engine je to ale fakt pěkný, prostředí bohaté, animace ladná...

Další zajímavé tituly:
Cars, autor Stefan Giesewetter
Docela se mi líbila poměrně originální idea hry. Do ulic jednoobrazovkového města je vypuštěno několik aut, a cílem hráče je navigovat je tak, aby se nesrazila. Auta jsou schopna samostatné jízdy, ale jelikož před stykem se zdí uhýbají do náhodného směru, musíte je přece jen nějak ovládat. To se děje pokládáním příkazových šipek na křižovatky - první projíždějící auto uposlechne, a zároveň značka mizí. Auto je možné i poslat ven z města, za což získáváte bod, a do města přijíždí další auto... Po chvíli určitě omrzí, ale ta idea je docela nadějná.

Jumpik, autor Tomáš Rychnovský
Tomáš už jednu soutěž vyhrál, ale tentokrát to, mám takový pocit, nevyjde. Jumpik je pokusem o jump'n'run, a po pravdě řečeno - pokusem nepříliš vydařeným. Hra je založena na tom, že panák se pohybuje vpřed konstantní rychlostí, a vy ho můžete donutit skákat. Skok je malý, normální nebo velký. Pokud nevyberete správný skok (dynamicky se jeho výška měnit nedá), má to téměř vždy za následek okamžitý Game Over (jediný život). Velký dojem na mne tenhle nápad neudělal, a zřejmě neudělá ani na porotu, přestože jinak je program technicky zpracován dobře...

Eskupelota
Myslím že v reálu se tahle hra jmenuje Pelota, a viděl jsem ji asi jen jednou v nějakém filmu Buda Spencera... :-) V GB verzi je to taková variace na paddle hry, a musím říct že ne úplně marná. Především se dá pěkně překážet soupeři, a kdyby se trochu zapracovalo na algoritmech pohybu míče, mohla by to být i opravdu zábava.

Pocket Enigma, autor Paul Taylor
Tenhle program zřejmě nic nevyhraje, ale mohl by získat cenu pro největší kuriozitu. Jde totiž o emulátor kryptovacího stroje Enigma, používaného nacisty ve druhé světové válce. Podstatnou část programu zabírá podrobný popis historie přístroje.

Melior Annis
evilmind | 10. 1. 2001 | 14:30

Online html based hry mám rád, což doufám z četnosti odkazů na ně je jasné. Kdo nestihl včera zapojit se do klání v Archmage (i když zrovna v téhle hře naprosto nezáleží na tom, jestli vám pár dní na počátku uteče), nebo kdo se nezapojil kvůli své nedostatečné znalosti angličtiny - dnes má další možnost. Od včera se rozbíhá konečně veřejně nová česká hra tohoto typu, Melior Annis.

Dva světy existují vedle sebe, patří k sobě jako dvě strany téže mince. Jeden svět je viditelný - naše země, její lesy, vody, lány úrodné půdy a města vytvořená rukou lidí nebo jiných tvorů. Zde vládne dobrý a spravedlivý král Godefroy III., tak slavný jako jeho otec, i tak moudrý a spravedlivý. Tvrdě pronásleduje všechny, kdož by chtěli narušovat klid a mír našeho Království. Kacíře a buřiče nechává za jejich bludy projít křestem ohně na hranici pravdy. Možná je to kruté opatření, ale poctivý člověk nemusí mít strach, svým dobrým poddaným je král laskavější než stádu pastýř.

Na rozdíl od jiné české hry, Red Dragon 1 & 2, je to , zdá se, hra umožňující vyniknout spíše jednotlivci než dokonale organizované alianci, i když aliance existují i zde. Zatím si ji nehodlám blíže hodnotit, protože betatestu jsem se aktivně neúčastnil, a z těch pár minut testování se jen těžko dá učinit závěr o zábavnosti a především vyváženosti... Graficky ale jasně už teď vyniká i nad mnohé zavedené americké výtvory.

Druhý svět je hluboko v podzemí - říše démonů a těch nejčernějších přízraků. V ohnivých explozích se stále ozývá úpění a sténání mučených. Uprostřed té hrůzy, uprostřed osmého z těch nejstrašnějších pekel, se tyčí odporné město zkázy - Pandemonium. Zdi tohoto odporného hnízda zla vypadají jako by byly z rozžhaveného kovu, jeho vysoké věže ční nad městem strašlivěji než tesáky krvelačné šelmy. I tato říše Zla má svého panovníka, je to nejmocnější ze všech démonů, Ontenego XIV. Narozdíl od svého otce, Ontenega zvaného Šílený, uznává tento panovník nutnost rovnováhy dobra a zla. Nezasahuje do věcí zemských, sotva udrží kázeň zlomyslných démonů.

O hře si s autory i s dalšími hráči můžete popovídat v příslušném auditoriu na diskusním serveru CYBERSPACE.

Press Play On Tape
evilmind | 10. 1. 2001 | 11:30

Do včerejšího hudebního update jsem nějak zapomněl přidat zajímavý link. Na demoparty The Party 2000 konané na sklonku roku hrála naživo kapela, která hraje výhradně C64 melodie. Říkají si Press Play On Tape, a během akce natočili "oficiální bootleg" CD s částí své produkce. Pokud mohu soudit dle ohlasů v c64rmx mailing listu, původní autoři melodií se ani nijak zvlášť nebrání. Celé album si můžete stáhnout zde. Celkem je to v mp3 necelých 30mb, a i když kvalita není nejlepší (pohyblivý bitrate do 80kbps), určitě stojí za to slyšet, jak znějí C64 skladby naživo... a v trochu tvrdším aranžmá.

Reset Archmage!
evilmind | 8. 1. 2001 | 15:00

Skvělá fantasy strategická hra Archmage, kterou může hrát každý kdo má html browser, byla v noci resetována na všech svých serverech! Reset byl ve 4 hodiny našeho času, takže až do šesti si můžete založit vlastního mága bez toho, abyste ztratili tahy už na začátku. Krom osmi starých serverů je tu zbrusu nový beta server s novými potvorami, který vřele doporučuji protože na něm hodlám hrát také... :-)
Pro komfortnější přístup do hry můžete použít zdejší lokální Archmage Quick List.

MP3 update
evilmind | 8. 1. 2001 | 12:50

Hudební update už tu nebyl nějak dlouho. Původně jsem totiž čekal na mimořádnou příležitost při vydání dalšího audio CD Back In Time. To se mělo objevit po několika odkladech 12. prosince loňského roku. Bohužel ani tentokrát jsme se my, fandové C64 remixů, nedočkali, a můžeme jen toužebně vzhlížet k únoru, na kdy je plánován snad už finální release date... Doufejme, že letošní rok bude na nová CD hojnější než ten uplynulý, C64 Audio zatím plánují vydat minimálně pět alb.

C64 Audio se dočkalo také nového slušivého vzhledu, obohacení o množství vesměs komerčních informací, a vlastního nonstop retro radia (broadcast z live365.com), které opravdu doporučuji.

Nové MP3 downloady jsem tentokrát vybral z více než 500MB novinek. Vesměs jsou tu stará známá jména, což ovšem opravdu není moje vina... :-)

Darren Shady (Shade) - Timezone (Markus Schneider) (6.5 MB)
DjLizard - Zak McKracken (M. Kane) (2.9 MB)
Jackdancer - Cosmic Bakery (Martin Galway) (4.1 MB)
Makke - C64 megamix (Daglish, Huelsbeck, atd) (4.7 MB)
Mladen - Lightforce 2k theme (Rob Hubbard) (4.3 MB)
Puffy64 - Last Ninja 2 CD Central Park (Matt Grey) (7.5 MB)
Scorpion - Wiz (Rob Hubbard) (6.8 MB)
THC Flatline - Rastan Saga (Martin Galway) (4.9 MB)
TSR - Ghosts'n Goblins (Mark Cooksey) (4.4 MB)
TSR - Lazy Jones (David Whittaker) (5.0 MB)
Peacemaker - Last Ninja 2 basement loader (Matt Grey) (5.4 MB)

Final Burn 0.63 se zvukem v CPS2
evilmind | 5. 1. 2001 | 9:08

Včera jsem si na emulátorovém auditu na diskusním serveru Cyberspace tipnul, že QSound bude emulován ve Final Burnu nejpozději příští týden. No a vida - autor to dokonce zvládl už z kraje včerejšího večera, a do rána vyprodukoval ještě jednu verzi. Zvuk je emulován naprosto skvěle, na občasné problémy popisované v dokumentaci jsem během asi 20 minut testování nenarazil. Kladem také je, že rychlost běhu programu nebyla přidáním zvuků nijak negativně ovlivněna.
Novinky:
* There was a bug affecting mainly Hot Rod joystick users where the System Menu could pop up even in fullscreen - this is now fixed.
* Added QSound emulation. Street Fighter Zero (CPS2 version) now has sound.
- Isn't perfect - some strange sounds are played sometimes.
* Sounds fairly good though - give it a try!

Download: Final Burn 0.63 (130 kB)

Nová adventure pro ZX Spectrum
evilmind | 5. 1. 2001 | 9:00

Na speccy.cz si krom nových TZX downloadů můžete přečíst zajímavé info o chystané nové hře pro ZX Spectrum. Cituji: "PC-based graphic adventure". Autoři shánějí pomoc s tvorbou backgroundů a hudby, takže všichni v současnosti nevyužití čeští tvůrci toužící se prosadit - pište .

X-Box?
evilmind | 4. 1. 2001 | 16:10

Na obrázcích všude kolem se možna vůbec poprvé můžete setkat s tím, jak bude vypadat nový hráč na trhu herních konzolí - X-Box od Microsoftu. Oficiální představení se bude konat až pozítří, a tyto obrázky pocházejí z únorového čísla jakéhosi časopisu, které dosud nevyšlo. Prvně se objevily na sajtě Voodoo Extreme, odkud ale záhy zmizely - pochopitelně už ale bylo pozdě, a tak jsou tyhle scany k dispozice po celém inetu, ať si Microsoft třeba vzteky sežere gamepad. Ten X-Boxí je mimochodem, jak můžete na obrázcích vidět, navržen dost divně přeplácaně...



Final Burn 0.61 a CPS2 emulace
evilmind | 4. 1. 2001 | 9:10

Nejprve oficiální novinky dvou verzí 0.60 a 0.61, které se objevily jen několik hodin po sobě:
* Changed the fast forward key from 'Shift' to 'End'. (To avoid Hot Rod joystick conflicts.)
* Added some helper options which allow you to select general input devices from the Input Dialog.
* Fixed some incorrect checksum references in the sf2t driver
* Added support for Street Fighter 2 CE
* Changed the way sf2t is loaded (it's done like Mame now, by using the shared data in sf2ce.zip and sf2t.zip)
* Added support for Street Fighter Zero (CPS2) (sfz.zip) Jap r1 (sfzjr1) and Jap (sfzj) are supported.
* Added support for Street Fighter Zero (CPS Changer) (sfzch.zip)
* Added support for Street Fighter 2 Turbo (CPS1) (sf2t.zip)
* Added Dip switch support (in the cfg files)

Autor výborného multiarcade emulátoru Final Burn rád boří hranice možností. Nejprve snadno naemuloval v akceptovatelné rychlosti hry běžící na triple68000 hardware, a dnes, ve verzi 0.60, se FB stává prvním programem, který emuluje CPS2! Pravda, větší zásluhu než samotný autor emulátoru na tom má tým CPS2 Shock. Po roce snažení se jim nakonec podařilo prolomit kodování, které Capcom v této generaci svých coinop desek použil coby ochranu proti bootleggerům. Zatím jen u jediné hry - Street Fighter Zero - a to především díky existenci stejné hry ve formě CPS changeru (v podstatě nezakodovaná a dokumentovaná CPS1). Zda-li budou v brzké době následovat další hry by bylo asi předčasné tipovat, osobně si myslím že nikoliv. V tomto rozhovoru s jedním z CPS2 Shock Teamu je ale zajímavá informace, že poté, co se podařilo brutal force rozkodovat SFZ, se ukázalo že to vlastně nebylo nutné, a že to jde i jinak snadněji. Poskytovatel infa to blíže nerozvedl, ale pokud by to byla pravda, zřejmě by rozvoji CPS2 emulace už nic nebránilo...

Cosi napoví i tento rozhovor z dnešní noci:
[Razoola] mrg : they aint nonencrypted roms
[Razoola] just info to decrypt the encrypted roms
[Razoola] We did not release nonencrypted roms
[[mrg]] oh
[Gridle] no, not really decrypt
[Gridle] it's information on how to patch the encrypted roms to be like nonencrypted
[Gridle] :)
[Razoola] just files that allow the encrypted roms to be nonencrypted
[[mrg]] Like, an XOR thing to apply?
[Gridle] guess that would be the correct way to say it
[Gridle] [mrg], shh ;)
[[mrg]] erm
[Razoola] It sort of keeps capcom off our backs doing it this way
[[mrg]] oops :)
[CrowBait] mrg: *grin*
[Gridle] Yup.
[Gridle] For those who don't have the original legal encrypted roms, the xor table will be useless ;-)

Emulace CPS2 je plně v možnostech dnešních PC. Proto lze očekávat, že jakmile odkodovaní trochu pokročí, objeví se co nevidět podpora v dalších emulátorech. Jisté je MAME, Callus minimálně coby patch pro win verzi, pravděpodobně i Raine (v unofficial W32 verzi). Každopádně se vyplatí začít si pomalu tahat romsety, maji totiž v průměru kolem 15-20MB, a po rozkodování se v nich budou měnit jen malé programové soubory. K downloadu je naleznete na všech místech, kde jsou skladovány testdrivery pro MAME, nejsnadněji ovšem na NewNetových filebotech na kanále #roms4free.

Tam ostatně budete dnes muset jít i pro tu jedinou hru, kterou ještě zřejmě nemáte doma - SFZ. SF2T a SF2CE si vezměte z MAME romsetu, SFZCH je v Callusu. Coby nefanouškovi SF her se mi stejně zdají všechny stejné... :-) No, ne, kecam, SFZ vypadá opravdu o hodně lépe, především grafika je taková... víc comixová. Ostatně viz obrázky kolem, jsou ze SFZ i z SF2T. Rychlost emulace CPS1 i CPS2 her je ve Final Burn naprosto stejná, tj. maximální. Jedinou vadou na kráse zatím zůstává absence zvuků, ovšem jelikož QSound je dobře dokumentován a dokonce zdrojový kod přehrávače je k dispozici, objeví se zcela nepochybně podpora během několika dnů v některé z dalších verzí.

Užitečné linky:
CPS2 Shock - dva romsety, které musíte přidat do sfz.zip
CPS2 roms - většina existujících CPS2 romsetů
SFZ FAQ - pro zájemce o fatality a jinou havět, link vede na SYS2064

Download: Final Burn 0.61 (130 kB)

Bit Age Times 12
evilmind | 1. 1. 2001 | 17:30

V novoročním dvanáctém čísle časopisu Bit Age Times se tentokrát dočtete o tom, kterak Nintendo kupuje Segu (tahle fáma, a imho to je jenom fáma, už obíhá po inetu cca týden), o zajímavých novoročních předsevzetích jednoho z autorů, nebo o comixových sériích inspirovaných postavami z videoher. Také se můžete pokusit identifikovat 10 částí historického herního hardware - zde, ale zřejmě byste neměli na toto URL klikat s nějakým velkým očekáváním ověření svých znalostí... ;-) Naštěstí jsou k dispozici i správné odpovědi.


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000