Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
16.11.2000, 10:30

Přístupy
od 17.12.2000:

  

Archiv novinek (unor 2000)
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


Pel-Mel #8
evilmind | 28. 2. 2001 | 20:55

Česká kina zachvátila událost významná nad jiné - premiéra prvního filmu Pokémonů. Promítají jej prakticky všude, já sám vyrážím zítra do Světozoru. Poznáte mne snadno, budu mít u sebe vytištěn scénář japonské verze, a budu si odškrtávat co chybí, protože avizovaných 20 cenzurovaných minut z původní hodiny a půl mi přijde trochu silné kafe.
BTW film je provázen množstvím doprovodných akcí. Dnes jsem kolem jedné probíhal ve Slovanském domě. Stolek "Nakresli svého Pokémona" s Upírem Krejčím zel celkem prázdnotou (ostatně co jsem onehdá viděl Upíra ožralého v tramvaji do Řep, taky bych ho ke svému dítěti nepustil), zato u mnohem kreativnějšího "Vyrob si svého Pikachu" bylo narváno. Děti zde měly možnost si vystříhat a sešpendlit slušivé kostýmky z balíků žluté látky. Některé již takřka hotové kostýmy vypadaly až podezřele pěkně, takže zřejmě i kolem tohoto pracoviště se v houfu organizátorů pohyboval nějaký krejčí. Škoda jen, že tam byla fronta, neměl jsem čas, a navíc látky zřetelně nebylo dost pro mojí, ehm, nadprůměrnou postavu.

Na BonusWebu jsem v jednom z článků objevil informaci, že Nintedo plošně zdraží vše o 10%.

V sobotu to byl rok, co se začalo prodávat PS2. Bilance - komerční úspěch, stále neskutečně předražený harware, procento dobrých her blížící se nule. Co víc si snobové mohou přát? :-)

Minulý víkend proběhla v Japonsku největší výstava "arcade průmyslu" - AUO2001 Amusement Expo. Jak už to u japonských výstav bývá, informace v angličtině dostupné na netu jsou ještě stále poměrně kusé. Naštěstí se v tomhle případě dá přežít i jen na obrázcích (alespoň než vyjde nové Famitsu) z japonsky, korejsky či čínsky psaných webů. K vidění bylo v obří hale více než 1000 (tisíc !) coinopů, a to především opravdu horkých novinek. Mnohdy i novinek technologických. Boxerská hra, ovládaná snímáním pohybu skutečného hráče (Mocap Boxing), spousta neobvykle ovládaných hudebních her, fotografická hra ovládaná skutečným foťákem (Photo Battle, Take Your Best Shot). Zajímavé jsou arkády, kde si svoje nastavení, statistiky, rekordy apod. můžete uložit na magnetickou kartu (kterou je nutno předtím v herně koupit), a kdykoliv kdekoliv znovu obnovit. Cool. Božsky vypadají Vampire Night (včetně úchvatného kabinetu) - ostatně hra, kterou dělají společně Namco a Sega na hardware takřka kompatibilním z PS2 (Namco System 246) může být jen těžko špatná, a její verze pro PS2 se zdá být jistotou. Chvála očitých návštěvníků se line i na Virtual Fighter 4 (přestože byl na výstavě předváděn jen film, ovšem kus jsem viděl a je to prostě úžasný), jehož případný port z Naomi 2 hardware zase dychtivě vyhlížejí majitelé DC. V Silent Scope 3 pak asi doufají všichni. Virtual Striker 3 sice nikdo moc nechválil, a ani na obrázcích to nevypadá na nijak zázračný fotbal, ovšem viděl jsem AVi přímo ze hry, a koukal jsem s otevřenou pusou. Totéž zřejmě čeká příznivce comixu, pokud si zahrají motocyklové závody Wild Rider od Segy.



Simulátor venčení psa (!!!!) Walk the Dog zaujme asi především originalitou, doufat v export mimo Japonsko by bylo zřejmě naivní... Psa je třeba vést na vodítku na procházku tak, aby byl spokojen s místy, kde ho necháte vyčůrat, vyhnul se všem nástrahám ve formě listonošů, protijedoucích aut či hárajících fenek, a úspěšně se s vámi vrátil domů. Pozor, ta procházka není vůbec tak moc virtuální - hráč stojí, tedy spíše chodí po pohyblivém pásu. Jestli se pejsek může utrhnout, a pás vás donutí k nějakému rychlejšímu pohybu, to mi bohužel není známo... :-) Jelikož ale žádný ze cca 10 volitelných psů nemá košík, bude zřejmě dovoz hry do ČR tak jako tak zakázán, grin. Stejně ale je skvělé, že stále vzniká tolik skvěle úchylných her, které dokážou nabídnout víc než jen realistickou 3D grafiku...




Obrázky jsou vytípány z filmu, natočených osazenstvem tohoto japonského webu.

Vytrvalost SNK, s jakou stále tvoří hry pro již notně zastaralý NeoGeo hardware, je vskutku obdivuhodná. Nicméně chválihodná. Na Kazuyově stránce se objevilo info (plakát a dokonce i AVI) ze Sengoku Legends 2001, pokračování série bojovek, které by mělo vyjít v letošním roce. Jelikož to info je pochopitelně také z AOU2001 (viz předchozí odstavec), v nejbližší době zřejmě bude Kazuya informovat i o další novince - Nightmare in the Dark. Tak nezapomeňte - tady jste to četli poprvé... ;-)

Úplně náhodou jsem objevil, že česká demopárty Fiasko (8bit included) se koná letos o víkendu 5.5.-6.5. v Chotěboři, v rámci Avalconu. Super, konečně místo, kam to opravdu nemám daleko... :-)

Jelikož se pohybuju už asi týden jen přískoky mezi oblastmi, bičovanými nemilosrdnými chapadly stresu, nemám čas na nic (krom občasného bušení Pel-Melů do notepadu). Sice bych mohl napsat kdy bude nové MAME v obraze, případně kdy sem uploadnu Final Burn 0.108, ale upřímně - lhal bych.

Po snížení cen Dreamcastu v Japonsku, USA i v Evropě se prodej konzolí zhruba zdvojnásobil, dobře si vedou v týdenních žebříčcích i DC hry. BTW za tyhle slušné ceny se ještě stále prodává původní DC, schopná přehrávat CDROMy. Ceny v Čechách se nehnuly ani o korunu v žádném z obchodů, které si průběžně sleduju - však on si to za těch vosum jednou někdo koupí, že. Fuck You. A to si buďme jistí, že dokud se zásoby neprodají, žádná sleva se konat nebude - ostatně níže umístěný obrázek SNESu, který je dodnes k mání v Tescu na Národní třídě za necelých 5000 korun, je toho zářným příkladem. Obrázek pořídil a zaslal Franta Fuka v předvánočním čase, a původně jsem si ho šetřil k jinému účelu - ovšem dneska mám prostě nějak nabroušíno, a k tématu se coby prezentace tuposti hodí převelice...

Konec CGB Archive
evilmind | 26. 2. 2001 | 16:50

V záplavě mizerných sajt, které se zatím IDSA v jejich poslední křižácké výpravě podařilo "sundat", uvázly už dvě opravdu dobré - Genesis Power a CGB Archive. Genesis Power mají na svém kontě prakticky všechny existující 32x dumpy, a více než 300 dumpů pro Genesis (byť mnohé byly duplicitní). Přesto, že je téhle sajty určitě škoda, nad CGB Archive bude asi více pláče. Nové GBC releasy se zde objevovaly velmi rychle (aby ne, majitel webu provozoval i affiled console FTP), a až nyní se ukázalo, že vlastně drtivá většina ostatních webu brala nové soubory právě odsud. V této chvíli třeba poslední, více než den starý GBC release (#916), není ještě na webu vůbec nikde! Nejlepší zdroje, kde si můžete, i když se spožděním, GBC věci stahovat:
GBC Power
JL-Picard
legendj

Final Burn 0.103
evilmind | 22. 2. 2001 | 16:20

Jen tak si letmo listuju databází CPS2 her. Odškrtejme si to. To máme Street Fighter 2 CE, Street Fighter 2 Turbo, Street Fighter Alpha/Zero, Super Street Fighter 2, Super Street Fighter Alpha 2, a v dnešní verzi přidaný Super Street Fighter 2 Turbo. Takže nám zbývá už jen Street Fighter Alpha/Zero 3, Street Fighter Zero 2 Alpha, X-Men vs. Street Fighter a Marvel SH vs. Street Fighter. Hurá. Pro další SF hry už naštěstí bude muset někdo naemulovat jiný hardware. Pokud ale SF hry hrajete, nenechte se mým znechucením odradit - přestože v chronologii CPS2 SF her je dnešní SSF2T druhý, dle mínění zkušených hráčů kvalitou předčí i mnohé své následovníky. Novinky:
* Added Super Street Fighter 2 Turbo (ETC) (Haven't done Asia yet.)
* Fixed SSF2 crc.
* Fixed a bug where CPS1 games would not start if sound was disabled.
* Doh! - there was a stupid bug: the video/system memory switch in finalburn.ini actually selected the wrong one! Fixed now - instead of reversing it, I just renamed the variable to nAppUseSysMemory. Remember, if Final Burn runs very slowly, before you buy a new PC, just try changing nAppUseSysMemory to 0 or 1 in finalburn.ini and see if it helps at all.

Download: Final Burn 0.103 (153 kB)


Pel-Mel #7
evilmind | 22. 2. 2001 | 15:55

Přesně jak slíbili, vydají Square Final Fantasy II pro WonderSwan Color začátkem května. Zajímavý drb ovšem říká, pro WSC už hodlají udělat pouze FF3, a s veškerým dalším vývojem pro tuto platformu končí. Žeby další ústupek směřující ke smíru s Nintendem, po kterém Square očividně velmi touží? Věřím, že to tak nakonec dopadne, protože to bude spolupráce výhodná pro obě strany. O hráčích ani nemluvě. Série Square her prostě táhnout, ať už je to Final Fantasy, Romancing Saga, nebo Seiken Densetsu. Ostatně jen díky tomu je právě v těchto dnech firma Bandai asi na absolutním vrcholu blaha - WSC patří 10% japonského trhu herních konzolí, a dokonce plných 20% trhu handheldů. Ale lepší to už zřejmě nebude...

V galerii na homepage Modeleru jsou nové obrázky, demonstrující fungující transparentnost v Golden Axe 2. Vypadají slušně, ovšem po několikanásobné zkušenosti se značnými rozdíly mezi předem zveřejněnými screenshoty a smutnou realitou další betaverze - nemohu než být skeptikem...

Majesco ohlásilo, že koncem měsíce začne v USA znovu prodávat Sega Game Gear. Opět. Ohlašuje to totiž takhle už od konce roku 1998 v poměrně pravidelných intervalech. Zarážející je, že jejich handheld se už docela dlouho prodává (Toys'R'Us, Amazon), zřejmě ale ne dost dobře, tak je třeba udělat zase trochu povyku. 30 dolarů za GG, hry po 15 dolarech. Všechny zatím nabízené hry jsou starší hity z počátku devatesátých let, jen z přepláclým copyrightem. Majesco pochopitelně slibuje i tentokrát vlastní, zbrusu nové hry. Vzhledem k jejich portfoliu her pro GBC je dokonce i možné, že z nich opravdu časem něco vypadne, ale já bych si spíš vsadil, že ne. Majesco také tradičně provedlo trochu hardwarových úprav. Díky nim teď nefunguje původní TV tuner (jde jenom zvuk, na tento fakt je zákazník upozorněn i na krabici), ani SMS konvertor, což je poněkud bolestné. Mimochodem šel jsem se podívat na amazon.com (hnán nízkou touhou uloupit zde ilustrační screenshot, který vidíte napravo), a tam není o nefunkčním TV Tuneru ani slovo, naopak je jeho existence vyzdvihnuta jako klad. Fuj, podvodníci.
Tak co - koupit, nekoupit? Herní barevný handheld s podsvíceným displayem za polovinu ceny GBC je určitě fajn. Game Gear ale koupíte snadno jako starší kus, odhadem tak za polovinu ceny, ve slušném stavu, včetně pár her a bez problémů s kompatibilitou. Kdyby raději Majesco začalo takhle lacino prodávat Sega Nomad, udělali by nám asi větší radost...

Jak se zdá, album Back in Time 3, které se po mnoha odkladech mělo začít prodávat na konci února, bylo opět odloženo, navíc tentokrát na neurčito (month or two)! ARRRGGHHH...

Retrotimes 42 - vše o hře Pengo, zajímavé zamyšlení nad tím, proč vlastně hrajeme hry, a mnoho dalších zajímavostí...

Na Arcade Flyer Archive si můžete sosnout update číslo 18.

Na speccy.cz je nově vystaveno množství hudeb v MP3 formátu. A to jak remaků, tak záznamů originálního zvuku.

Nintendo ohlásilo, že adaptér (?) umožňující spolupráci GBA s GameCube bude k dispozici někdy v roce 2002 (??!!). Umožní jednak používat GBA jako GC ovladač, a potom také běznou spolupráci GBA a GC her na úrovni GBC/N64 (???!!! $@%$@#^#$^@#). WHAT THE FUCK... To považuju za velkou sprostotu, protože původně měl jít GBA použít coby ovladač okamžitě bez čehokoliv dalšího, a navíc už byl tak i předváděn (tedy ne že bych chtěl ušetřit za ovladač, jde o princip), a především - spolupráce GBA/GC her byla slibována na poněkud kvalitativně vyšší hladině, než je tomu nyní. Možností spojení GBC a N64 přes TransferPak totiž v současnosti využívá opravdu mizivé procento (promile?) her, a navíc jde většinou o opravdu nezáživné výměnné záležitosti. S jedinou výjimkou - v Mario Tennis lze s postavou, vytvořenou v GBC verzi, získávat dále zkušenosti i na N64. Tohle je mi ale proklatě málo, čekal jsem víc! Přestože je ještě hodně brzo na nějaké hodnocení, je už téměř jisté, že se Nintendo pomalu vyvléká z původních velkých plánů na dosud takřka nedotčené půdě spolupráce handheldu a stolní konzole... :-((

Na mé oblíbené, a velmi inspirativní stránce Den94ek je info o úžasné hře 'Milk Trip Lunetic', která se nachází na datové stopě posledního alba Luneticů "Časoprostor". Podle informací z bookletu jde o skutečnou pecku, kterou prostě musím mít:
Jedná se o taneční hru a vaším úkolem je pomocí kurzorových šipek na klávesnici roztančit nás čtyři a průvodkyni hrou Milky Jane. Šipky blikají do rytmu po všech čtyřech stranách obrazovky a vy musíte zmáčknout správnou šipku ve správný okamžik. V levém dolním rohu obrazovky vidíte vaše aktuální skóre, které se snižuje s každým špatným stiskem klávesy. V pravém horním rohu obrazovky je mlékoměr, který měří vaší úspěšnost. Při každém dobrém úderu hladina mléka stoupá. Vaším úkolem je dostat ji do horní čtvrtiny a udržet ji tam, dokud daná herní úroveň neskončí.
Přesto nemohu riskovat, že budu viděn jak si album kupuji - ale doufám že se některý z čtenářů slituje, a tuto dozajista zábavnou taneční hru mi pošle... :-)

MAME na fullscreenu
evilmind | 21. 2. 2001 | 16:50

Různé speciální kompilace MAME mne většinou nechávají chladným, byť uznávám jejich častou užitečnost. Ostatně na zdejší MAME stránce jsou odkazy na ty nejzajímavější z nich. Dnes mezi ně přibyl odkaz na kompilaci zbrusu novou, nazvanou StretchMAME32. Hlavní přidanou vlastností je schopnost každou emulovanou hru (s výjimkou těch multiobrazovkových) roztáhnout při zobrazení tak, aby obraz vyplnil co nejideálněji celou obrazovku. Však víte, defaultně MAME častokrát zobrazí hru ve vysokém rozlišení, ovšem obraz zabírá jen poměrně nepatrnou oblast uprostřed obrazovky. Vyzkoušel jsem StretchMAME32 na několika hrách, a musím říct že jsem byl opravdu mile překvapen. Dokonce i hry, kde černé okraje na stranách nejsou tak výrazné (z poslední bety třeba Ultra Balloon), vypadají na skutečném fullscreenu o dost lépe. Škoda jen, že vzhledem ke známé nechuti MAME týmu k vylepšením přicházejícím "zvenku", se zabudování do oficiální kompilace asi jen tak nedočkáme... :-(

Za všechno se ale platí, v případě StretchMAME32 je to vyšší požadovaný výkon PC. To se celkem dalo čekat. Zpomalení na mnou testované konfiguraci PIII/600 bylo akceptovatelné, a znatelné jen u náročnějšího hardware (Taito F3, cokoliv s 68000). Nejhorší podporované rozlišení je 640x480, takže u některých her defaultně běžících v 320 na 240 apod. zřejmě může být zpomalení výraznější. S největší pravděpodobností tedy pro vás bude StretchMAME32 užitečné máte-li alespoň přetaktovaného Celerona...

Dastych na BW
evilmind | 21. 2. 2001 | 15:50

Na BonusWebu dnes proběhla online diskuse se šéfem české "softwarové policie", majorem Jiřím Dastychem. Zodpovězené dotazy si můžete prohlédnout zde. Zaujal mne obzvláště tenhle:
Autor dotazu: Josef Dvorak, odpovězeno: 09:33:15
Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Pokud někdo vlastní přepálené CD orig. programu a už nemá orig. CD, ale toto pálené CD nepoužívá, je to trestné? Kde bych mohl (internet) sehnat nějaké přesné znění zákonů a postihů týkající se autorských práv. Děkuji
Odpověď: Neoprávněné užívání počítačového programu je jeho instalace na harddisk počítače ve spustitelné podobě. Nezkoumáme zda a kolikrát byl spuštěn, ale pouze výše uvedený fakt. Proto samotné vlastnictví pirátského CD bez jeho instalace a bez důkazů o tom, že jste šiřitelem dalších kopií tohoto CD, není v rozporu se zákonem.

Jistě dobrá zpráva pro všechny, kdo hry (třebas i ve formě romsetů) sbírají. BTW diskuse stojí za přečtení celá, protože panu Dastychovi nelze upřít notnou dávku vtipnosti.. :-)

Jen škoda, že jsem nezůstal do konce, protože na poslední otázku pak Dastych odpověděl:
Nikdo nikdy nám nebyl schopen říct, jakým způsobem se vypočítávají čísla ohledně nelegálního softwaru v České republice. Nejblíže jsme se dostali, když nám odpovědní pracovníci zahraničních firem a BSA řekli, že se jedná o velmi kvalitní propočet údajů, které jsou ovšem tajemstvím jednotlivých firem, takže nám je nemohou poskytnout. Podle mého názoru se u těchto čísel jedná o naprostou fikci, která ovšem, jak statistici dobře ví, se dá nějakým způsobem sečíst a prodat. Osobně mě to nechává chladným.

Jeho upřímnost nelze než ocenit, a já bych si jen dovolil přispět informací, která kdysi před lety vyplavala v debatě na FidoNetu na podobné téma z pera jednoho nejmenovaného významného zástupce jedné nejmenované velké české softwarové firmy: procento pirátství vypočítává BSA jako poměr prodaných Microsoft Office ku prodaným PC celkem... Nad touhle úvahou prostě nikdy nepřestanu žasnout, a upřímně řečeno - ani se pánům z BSA příliš nedivím, že raději nikomu svůj myšlenkový pochod neobjasňují.

Final Burn 0.102
evilmind | 19. 2. 2001 | 17:50

Podpora třinácté CPS2 hry, jejíž odxorovaný romset se objevil na CPS2Shocku včera večer. Po skvělém AvP musel ale zákonitě následovat útlum, takže SFA2, další klon bojovky, si asi vychutná jen SF maniak, nám ostatním bude připadat dost stejný jako předchozí díly.
Novinky:
* Added Street Fighter Alpha 2
* Added a cpu speed switch to the CPS1 game Street Fighter 2 Turbo. I think 10 or 12mhz is too fast, but 8mhz is about right.

Download: Final Burn 0.102 (153 kB)


Dreamcast zlevňuje
bludr | 19. 2. 2001 | 16:40

Zlevnění Dreamcastu v Evropě je konečně skutečností, ve Velké Británii je nyní o 50 liber levnější a stojí 99 liber, tedy necelých 6 tisíc korun. Ještě zajímavější je situace v Německu, kde v síti obchodů Media Markt stojí Dreamcast pouhých 299 marek (viz zde), což je podle aktuálního kursu cca 5300 českých korun a při odečtení zhruba 10% daně se tak dostanete pod 5 tisíc! Což je o tisíc korun méně než současná oficiální cena PSone na českém trhu. Dodávám, že Media Markt je prakticky v každém alespoň trochu velkém městě Německa a Rakouska (tam bude cena podobná) - adresy naleznete na internetu (www.mediamarkt.de).

Konec výroby GBX
evilmind | 19. 2. 2001 | 16:30

Včera večer se při debatě na irc (btw na NewNetu - irc.eskimo.com - již existuje chráněný kanál #emucz pro česky hovořící fanoušky) ukázalo, že někdo není schopen si objednat z LikSangu GBX ani s mým docela podrobným návodem. Chtěl jsem tedy demonstrovat pohyb v online shopu Lik-Sangu, a ejhle - ani já jsem to nedokázal. Nabídka GBX i flash cartridgí všech velikostí totiž z Lik-Sangu v tichosti zmizela! Na emailový dotaz proč tomu tak je se mi dostalo následující odpovědi:


From: "Lik Sang Information" 
Subject: Re: no more gbx?
Date: 19. 02. 2001 8:37

Dear Valued Customer,

Thank you for contacting Lik Sang, your video games export specialist
in Hong Kong.

The factory just don't make this item any more; therefore, we don't
have any supply for that.

Please feel free to contact us if you have any further comments,
questions, or concerns.  In order for us to better serve you, please 
respond to us by clicking on the "Reply" button.

Yours truly,

Levin Tsang
Customer Account Executive
Lik Sang International Ltd.

Takže kdo dosud nekoupil, může jen litovat - a možná v rychlosti zkoušet sehnat GBX v jiných online shopech, kterým snad ještě nějaké zásoby zbyly... Je samozřejmě otázkou, nakolik je tako informace pravdivá. Lik-Sang ovšem zřejmě bude patřit k velmi dobře informovaným firmám. Ono když se nad tím zamyslíte, tak zřejmě opravdu je nejvyšší čas s výrobou GBX skončit. Kdo ho chtěl, většinou ho už má, a vzhledem k přece jen ne tak malé ceně (120 dolarů za ideální kombinaci gbx+karta) se už GBX zřejmě neprodávalo tak, aby ospravedlnilo další tovární výrobu. Doufejme že výrobní linky v Číně už se pomalu chystají na GBX pro GBA... :-)

Pel-Mel #6
evilmind | 17. 2. 2001 | 16:30

Komunikační server cyberspace.cz umřel už před týdnem, a zatím to vůbec nevypadá, že by byl jeho provoz obnoven v dohledné době. Jelikož tím pádem nefunguje ani můj dosavadni hlavní email evilmind@emulators.cz, veškerou poštu mi prosím nadále zasílejte pouze a jedině na .

Razoola vystavil na CPS2Shock kompilaci MAME, kde jsou obsaženy pouze CPS2 hry. Jedinou zajímavou změnou je ale zřejmě "Qsound is now cleaner and better synced", rychlost zůstává nedotčena.

Download: Modeler 0.1.1a (178 kB) Opomněl jsem včera zmínit, že ty obrázky provázející popis Modeleru 0.1.0 opravdu nemám na monitoru tak hrozně pruhované. Bohužel jsem je hloupě típnul v prokládaném režimu, takže zpruhovatěly při zmenšení. A Modeler ani v této poslední verzi není ve stavu, že bych v sobě našel dostatek vůle, a šel vytípat lepší...
Novinky:
* Disabled debug logging. On systems with slow harddisks this could dramatically slow down the emulator, and it tends to fill up your disk pretty quickly too.
* Fixed slowdown problem (thanks to Richard Bannister over on the Mac port for the diagnosis).
* Added "Force 555 video" option. If colors are weird, give it a shot.

Lik-Sang nebude brát na GBA předobjednávky (evidentně jich, stejně jako kdokoliv jiný, nebude mít dost), ale bude všechny GBA i hry pro něj prodávat v aukci, se startovací cenou 1 americký dolar. To je teda síla... :-)

Download: Final Burn 0.100 (150 kB)
Přesně jak jsem předpověděl, vyšel nový Final Burn ještě v noci (zřejmě jen pár desítek minut poté, co jsem šel spát). Je tu očekávaná skvělá řežba Alien vs. Predator, o obrázky z ní jsem opět požádal Lysaleba.
Novinky:
* Added support for Aliens Vs. Predator.
* Changed romset structures to match MAME's.
* Added two new options which allow you to block music or sound effect codes in most games.

Kliknutím obrázek zvětšíte v samostatném okně (cca 60 kb).



Pokud čekáte na MAME32 (což může trvat i celkem dlouho), můžete si čekání zkrátit stáhnutním Unofficial MAME32.

Nintendo zveřejnilo první info o chystaném druhém díle Pokémon Trading Card Game pro GBC. Japonská verze se začne prodávat koncem března, na mezinárodní si zřejmě budeme muset počkat minimálně obvyklý půlrok. Děj se odehrává na stejném ostrově, který ale v mezičase ovládli Rakeťáci. Nintendo slibuje 90 protivníků, dvojnásobek karet než v díle prvním, včetně 19 originálních karet které v papírové podobě neexistují, a spoustu multiplayerových miniher. Cool.

Arcade Rom Heaven už nebude mít ke stažení ani jedinou romku. Tahle docela slušná a zajímavá sajta se tak stává první z těch "velkých", reagující na poslední horečné aktivity IDSA. Jak se zdá, po dvou letech relativního klidu zahajuje IDSA novou válku. Válku, jejíž předchozímu kolu v roce 1998 padlo za obět množstí tehdy nejlepších emulátorových webů. Válku, kterou stejně nemohou vyhrát. Ke kauze IDSA vs. emuscéna se ještě určitě vrátím v nějakém budoucím updatu, až se ukáže čím konkrétně vlastně tentokrát IDSA hrozí - nelze věřit všem fámám...
Uzavírací zpráva Guru-Choca z ARH:
After the mails I have got in the last few hours I have decided to remove all roms from this server, advertising companies are dropping rom/mp3/emu/warez sites in the recent decisions about Napster and the recent moves by the ISDA. Sites that are purely emu news based are even being removed from ad networks, even though they have no roms online, I do not have the money to pay the US$1500,000 per rom fine I have heard talk about. This doesn't mean the closure of this site, maybe it will be back in another form very soon, for now I wish you happy hunting.
Guru-Choc

Myslím že vůbec poprvé se autorský tým MAME odhodlal k tomu, že poslední vydanou verzi vyhlásili jako poněkud zmršenou. MAME 0.37 beta 12 FIXED opravuje dle MAME homepage: ASM 68k core, fixed the CPS-2 Qsound ROM loading, fixed the Neo Geo games and a fixed critical alpha blending bug. V dokumentaci bohužel nic z toho není nijak podrobněji vysvětleno.
BTW chybné natahování QSound romek v CPS2. Jeho autor to vysvětloval na jednom z diskusních boardů tím, že na jeho shitové konfiguraci zní každý zvuk z čehokoliv naprosto hrozně, takže problém neměl šanci odhalit... :-)

Download: MAME 0.37 beta 12 FIXED (2455 kB)

Nové hry z Final Burnu
evilmind | 17. 2. 2001 | 00:15

Jelikož nemám o víkendu ani dost rychlé připojení, ani dost rychlý počítač, počíhal jsem si tradičně na irc na vhodnou oběť, která mi vytípe obrázky z nových her ve Final Burnu. Tentokrát byl oním nešťastníkem lysaleb. Díky.

Obě hry jsou ke stažení třebas na mame.dk.

Kliknutím obrázek zvětšíte v samostatném okně (cca 70 kb).






Final Burn 0.100 - návrat CPS2
evilmind | 16. 2. 2001 | 22:10

Než se můj autobus dokodrcal těch 120km z Prahy do místa mého trvalého bydliště, vyšly hned tři nové verze Final Burnu. Tipnul bych si, že autora mocně ovlivnila nová betaverze MAME, kde jsou hnedle tři CPS2 hry, které Final Burn ještě nepodporoval - poté co v 0.97 podpora CPS2 zmizela úplně. A ejhle, najednou je zpět, stále bez toho, aby to autor nějak komentoval. V nejbližších hodinách zřejmě vyjde další verze s podporou poslední hry, na kterou už CPS2Shock vydali odxorované části romsetů - Alien vs Predator. Stay tuned! :-)

Novinky:
* Corrected the Marvel Super Heroes filenames and correct crcs.
* Added support for Marvel Super Heroes
* Added support for Super Street Fighter 2
* Corrected sprite/layer priority

Download: Final Burn 0.100 (150 kB)

MAME 0.37 beta 12
evilmind | 16. 2. 2001 | 21:15

Novou betaverzi MAME autorský tým celkem trefně nazval "Looping CPS-2 Mahjong". CPS2 hry a další várka japonských erotických mahjonggů tvoří totiž naprostou většinu z těch cca 250MB, které si budete muset stáhnout pokud chcete mít všechno.

Před časem jsem předpovídal, že teprve až bude přidána konečně podpora CPS2 do MAME, oceníme plně kvalitu kodu Final Burnu. Trefil jsem se. Pro srovnatelnou rychlost v MAME je třeba asi tak o řád rychlejší PC, pokud nemáte alespoň něco na 800MHz, ani se nesnažte. Vzhledem k tomu, že rychlost emulace silnějšího hardware v MAME se zatím vždy s novými betami spíše snižovala, než aby tomu bylo naopak, je zřejmě vhodný čas nazálohovat si FB 0.96 na nějaké hodně bezpečné místo. Rychlejší emulaci CPS2 totiž asi už nikdy neuvidíte.

A tak zatím nejvýznamnějším počinem (byť o něm není ani zmínka v dokumentaci) této verze je pro mne osobně fakt, že konečně došlo k vložení biosů pro NeoGeo, Playchoice a CVS v akceptovatelné formě do databáze romsetů. Konečně je tedy opět možné používat MAMEMerge bez nutnosti ruční editace resource fajlu. Po půl roce prošení! Ať žije pružnost velkých projektů....

Drtivou většinu potřebných romsetů naleznete jako obvykle na mame.dk. MAME v obrazech, podrobné info o nových hrách, se zde tentokráte objeví zřejmě v úterý nebo ve středu.

Download: MAME 0.37 beta 12 (2429 kB)

Modeler 0.1.1
evilmind | 16. 2. 2001 | 20:36

Díky částečné opravě backgroundů v Sonicovi se autorům zdá, že i Arabian Fight teď vypadá snesitelně, a tak ho pět povolili (tentokrát i ve Win32 verzi). Já bych si s tímto tvrzením dovolil nesouhlasit, vypadá to pořád hrozně. Novinky:
* Yet another attempt at the 555 fix. If it doesn't work please post the contents of the "stdout.txt" file created by the emulator.
* PCM banking improved. This fixes many missing sound effects in GA2, including the sword swinging and the character select screen noises.
* Background graphics greatly improved for Sonic. This and other fixes made Arabian Fight about as playable, so I've enabled it.
* "Disable sound" checkbox added to GUI. Note that sound is used to generate the emulator's timing so the 60 FPS limiter is disabled when sound is off. We'll fix this at some point.
* DirectSound driver bugfixed, so sound is much clearer now on Win32 for many soundcards (it was fine for me before with SB Live / LiveWare 3.0, but apparently it wasn't for many others). This may also have caused unnecessary slowdowns on some machines.
* Upgraded to the new SDL 1.1.8, which allows us to enable Sidewinder gamepad support (this was only available on Linux in 0.1.0 and 0.1.0a). The "M" button inserts coins and the "Start" button is player 1 start. You should be able to figure out the rest :-)

Download: Modeler 0.1.1 (175 kB)

Pel-Mel #5
evilmind | 14. 2. 2001 | 19:30

Bandai vůbec poprvé oficiálně oznámili, že plánují prodávat WonderSwan Color i mimo Asii. USA se prý dočká už letos na podzim. Na první pohled se to nezdá jako moc chytrý tah, v té době se už bude prodávat GBA, a jen těžko lze očekávat nějakou masivní podporu WSC nejaponskými hrami. V této chvíli existuje jen cca 20 WSC her dohromady.

Odkaz na zajímavý článek na serveru Gamecentrum zaslal Franta Fuka. IDSA poised to regulate marketing of M-rated games?. V textu je popsán dokument, předkládaný americkému Kongresu nechvalně známou organizací IDSA. Podle něj by v budoucnu měla být zakázána veškerá propagace tzv. M-rated her. Což nepochybně roztočí další debatu na téma vliv násilí ve hrách na násilí páchané teenagery ve skutečnosti. Bullshit.
Nejzajímavější na celém případu mi přijde, proč proboha zrovna IDSA (zastupující teoreticky zájmy velkých vývojářských firem) má na něčem takovém zájem. A proč vlastně něco "vylepšovat" na existujícím systému ratingu her. Stávající systém je v USA už docela zavedený, příslušné hry jsou velmi zřetelně označeny jako nevhodné pro děti, v mnohých obchodech vám je dokonce ani neprodají, pokud neprokážete, že vám už bylo 17.
Gamecenter spekuluje, že by uzákonění něčeho takového znamenalo konec výroby násilných, krvavých či úchylných her. To si myslím je přehnané tvrzení. Schválně - kdy naposledy jste se o existenci nějaké takovéto zajímavé hry dozvěděli až v papírovém časopise, či reklamě v TV (ehm, u nás obzvláště srandovní představa)?

Už jen poslední věta. Když jsem si předevčírem ráno pročítal diskusi nad návrhem IDSA, pobavil mne tenhle názor jednoho američana, v jehož světle se každé zakazování a omezování svobody slova jeví ještě absurdnější:

Amazing how you can restrict the showing of violent video games and violent movies to children but you can't stop them from getting the guns to actually kill people.

Oficiální datum zahájení prodeje GBA v USA se posunulo z července na mnohem sympatičtější a konkrétnější 11. červen! Naopak Game Cube Nintendo opět odsunulo - tentokrát na říjen tohoto roku.

Atari Lynx není ještě zdaleka mrtvý systém. Songbird Productions, kteří už několik let Lynx a Jaguar udržují při životě vydáváním nových her, chystají novinky i v roce 2001. Po pravdě řečeno, zatím vše, co na Lynxe vydali, byl takřka nehratelný paskvil. Distand Lands ale vypadají z prvních obrázků docela nadějně!

Na Emulatronii tvrdí, že Dreamcast emulator Dreamer je v aktuální (neveřejné) verzi schopen spustit první komerční hru. Namco Museum. Podotýkám, že jde o čistě 2d retro kompilaci.

Znovuzrození zajímavé stránky unMAMEd. Dozvíte se zde, které hry ještě v MAME nejsou emulovány, a často i proč ne. Zajímavý je rovněž udržovaný seznam her, které jsou podporovány v jiných arcade emulátorech, a v MAME zatím ne.

Na Retrobase mají ke stažení asi 10MB historických reklamních videí Atari. Opravdu stojí za to, a krom vychytaných nápadů některých reklam (AvP) si povšimněte faktu, jak pod heslem "Do The Math" je chytře propagován Jaguar. 64bitů je přece víc než 32... :-)

Download: Modeler 0.10a (175 kB)
Drobný bugfix, jedinou podstatnou informací je vysvětlení, proč Arabian Fight vůbec nebyl vidět v menu - byl totiž omylem zanechán pouze v Linux verzi.

Včera byla předpremiéra prvního Pokémoního filmu u nás. Premiéra bude následovat 1. března (v několika pražských multikinech), a bude to zřejmě fakt velký... Nepřátelé Pokémonu by měli raději uprchnout včas na venkov :-), nicméně ani tam nemusí být zcela bezpečno, jak je vidět z následujícího vtipu. Zaslala Andrea Kabajová.

Víte, kde vznikli Pokémoni? Ti, co hádáte že na Slovensku, tak špatně !!! Na Moravě přece ! Tady je důkaz: Baví se otec a matkou na dvorku svého statku u Kroměříže: "Mámo, hen ten náš mladé synek je blbé jak tá sfina. Po kém on je?"

Raine Fix
evilmind | 12. 2. 2001 | 19:20

Tři nové hry: Cuby Bop, Tube It, Bubble Symphony. První dvě jmenované nejsou afaik dosud jinde emulovány (Tube It je ale jen klon Cachatu). Krom her se největších změn dostalo emulaci zvuku, především dalšímu vylepšení Taito F3 driveru.
Potřebné romsety najdete jako obvykle na IRC, kanál #roms4free.

Download: Raine 0.30a DOS (992 kB)

Modeler 0.10
evilmind | 12. 2. 2001 | 18:50

Očekávaná verze Modeleru tentokrát podporuje jak System32, tak Model 1 hardware. Nové hry dle dokumentace: Golden Axe 2, Spiderman, Arabian Fight, Sonic the Hedgehog, Star Wars Arcade. No vlastně nové... jiné tu ani nejsou, neb Modeler zatím v každé své verzi zcela zavrhl emulační pokusy verze minulé. Doufejme, že tahle praxe verzí 0.10 skončí. Bohužel i tentokrát se většina her nedá hrát kvůli rozsypané grafice. Autoři doporučují jako akceptovatelné jen Spidermana a Golden Axe 2, ovšem s výhradou, že oboum hrám se stejně v pozdějších fázích hry rozpadnou backgroundy. Smutné. Mě přišlo, že grafika je úplně mimo už od samého začátku (paleta), a to jsem přepínam mezi všemi možnostmi (Alt-X..N) opravdu zuřivě. Arabian Fight se v menu vůbec neobjevuje. Díky drobným změnám v romsetu si je musíte buď stáhnout znovu, nebo provést malá přejmenování (mpr14945 --> epr14945 v ga2.zip atd.). Všechny hry se pokoušejí i o zvuky, ovšem jelikož ani na PIII/600 neběží hry ani zdaleka plynule, zvuk dopadá opravdu tragicky.

Uznávám, od minule je to pokrok. Přesto mne ale nemůže nechat chladným zjevný nesoulad mezi tím, co je hráčům ve formě screenshotů předkládáno na homepage, a mezi skutečností. Pokud se taky těšíte na Golden Axe 2, tak si ušetřete čas, a téhle verzi emulátoru se ještě stále obloukem vyhněte.

Download: Modeler 0.10 (175 kB)

Final Burn 0.097 bez CPS2!
evilmind | 12. 2. 2001 | 18:15

Ke všeobecnému překvapení není v další verzi skvělého multiarcade emulátoru podporován Super Street Fighter II, přestože potřebný dekodovaný soubor je na CPS2Shocku k dispozici už několik dní. Dokonce tu ještě není ani Thunder Blade, jehož obrázky můžete vidět na domovské stránce emulátoru. Mnohem šokující ovšem je, že emulátor už nyní nepodporuje ŽÁDNOU CPS2 hru!!! Nad důvody odstranění CPS2 emulace z Final Burnu se zatím jen spekuluje, každopádně pokud si tuhle verzi stáhnete, rozhodně nemažte tu předchozí. Verze 0.096 také zůstane vystavena jako poslední na zdejší Final Burn stránce, dokud se celá záležitost nevyjasní.

Download: Final Burn 0.097 (135 kB)

Inzerce
evilmind | 12. 2. 2001 | 18:10

Byl jsem požádán o zveřejnění následujícího inzerátu:

Rozprodávám sbírku a toto mi zbylo. Kontaktujte mne přes mail , nejvyšší nabídka může být i nižší než stanovená cena, ale nezaručuji, že to prodám.

Prodám systém Atari Lynx s šesti hrami, brašnou, zdrojem pro připojení na síť a konektorem pro propojení s dalším Lynxem. Součástí balíku je šest her, kromě dvou sportovních (Baseball Heroes a California Games) a tří logických (Chips Challenge, Qix a Ultimate Chess Challenge) jedna skvělá 3D pecka (Xybots). Vše je v naprosto ideálním stavu, jako nové a v původním balení.
Cena: 900 Kč - nebo nejvyšší nabídce

Dále prodám originální Nintendo Game & Watch systémy Donkey Kong a Donkey Kong Hockey. Oba bez původního balení, ale samozřejmě funkční a ve slušném stavu (je vidět, že byly používané, ale žádné velké rýhy ani poškození není znatelné) s identifikační samolepkou.
Cena: 900 Kč dohromady nebo po 500 Kč zvlášť - nebo nejvyšší nabídce

Dále prodám systém Sega Saturn s třemi hrami (NHL PowerPlay, Tilt a Doom). Systém je takřka netknutý, v ideálním stavu jako nový a v původním balení s kompletním příslušenstvím (1 ovladač, demodisk a kabely) a dokumentací.
Cena: 1300 Kč - nebo nejvyšší nabídce

Dále prodám systémy NES, SNES a MegaDrive. Jsou hrané a tedy nikoliv ideální pro náročného sběratele - nejsou v originálním balení. Na druhou stranu jsou plně funkční, s ovladačem a kabely. Součástí je několik her (u NES a SNES mám vždy ty nejlepší, které pro systém existují), na požádání mohu specifikovat.
Cena: 1250 Kč dohromady nebo po 500 Kč zvlášť - nebo nejvyšší nabídce

Dále prodám systém PlayStation SCPH-9002c. Opět originální balení, konzole takřka nehraná (samozřejmě nečipovaná!!!), s kompletní dokumentací a Dual Shockem. Bez hry, ale mohu ze soukromé sbírky přidat (za příplatek) prakticky jakoukoliv z nejlepších her včetně různých speciálních edicí (velmi cenných) atd. Pokud máte zájem i jednotlivě o určité hry, kontaktujte mne, ceny nejsou vysoké (rozhodně nižší než v bazaru a hry jsou v perfektním stavu).
Cena: 1800 Kč - nebo nejvyšší nabídce

Pel-Mel #4
evilmind | 7. 2. 2001 | 14:15

Bleemcast, PSX emulátor pro DC, se začne prodávat 1. března. Společnost, která ho vyrábí, už před časem oznámila v reakci na fakt, že na nových DC jejich program už fungovat nebude, že s takovým krokem Segy počítali předem, a tudíž neplánují projekt zrušit. Současných cca 6 milionů prodaných kusů "starých" Dreamcastů, které ještě CDR přečtou, je pro ně zřejmě dostatečný trh...

Velmi zajímavé obrázky GBA se zasunutou GBC cartridgí si můžete prohlédout na IGN. Přečuhuje tedy opravdu nepěkně, a na nošení GBA se starou cartridgi jen tak volně v kapse je možné hned zapomenout. Na druhou stranu nové GBA cartridge jsou sympaticky malé, zřejmě cca poloviční oproti GBC.

Krom už ohlášených platforem bude Sega vyvíjet své hry i pro WonderSwan Color. Tvrdí to zástupce Bandai, a oficiálně prý bude vše oznámeno na Tokyo Game Show.

Nintendo ohlásilo šestý Pokémoní film (premiéra toho prvního se blíží i u nás). Premiéra bude 6. července v Japonsku, název zřejmě (hrubý neoficiální překlad do angličtiny) Pokemon: Serebei's Time Adventure.

S původně ohlášenou exkluzivitou Virtua Fightera 4 jen pro PS2 to možná nebude až tak žhavé. Sega vyvýjí hru také pro svou poslední generaci coinopů, NAOMI2, a pod tlakem rozhořčených fanoušků Dreamcastu nakonec zřejmě využije hardwarové podobnosti DC s těmito arcade boardy...

Včera jsem definitivně dohrál Mario Tennis pro GBC, a musím říci - SKVOSTNÉ. Jak je u děl Camelotu obvyklé, hra má spoustu konců, a obtížnost krásně stoupá tak, jak se zvětšují schopnosti vaší postavy. Vrcholem je čtyřhra v Mario World, kterou si doporučuji opravdu nechat až jako poslední zápas adventurní části - především proto, že dvouhra tamtéž je poměrně snadnou záležitostí (Mario is looser). Lepší tenis na GBC nenajdete, a lepší sportovní hru zřejmě jen jedinou - Mario Golf taktéž od Camelotu... Na pultech českých obchodů se hra (dle vyjádření Conquestu) objeví do dvou týdnů.

Už je to téměř jisté - žádný z dílů Final Fantasy se neobjeví ani na GBA. Nintendo se dokonce vyjádřilo v tom smyslu, že o FF nemají zájem, a tak je jasné jedno - léta staré spory Big N a Square jsou zřejmě ještě příliš živé... Zato se však už v létě dočkáme prvního Pokémoního titulu pro GBA. Ehm.

Ho ho ho. Sega ohlásila, že z jejich her pro GBA bude Chu Chu Rocket k dispozici už při japonském zahájení prodeje GBA v březnu. Čtyři hráči po kabelu proti sobě, cena cca 4800 yenů (což je nepěkných cca 40 dolarů) - to není zas tak zajímavé. Důležité je, že půjde o multilanguage verzi - Japan, English, German, French, Spanisch!!!! Takže pokud váháte, jestli se pokusit koupit GBA hned jak to bude možné, protože se bojíte japan only her, Chu Chu Rocket je vaše sázka na jistotu. Získat GBA ovšem nebude asi jen tak, Nintendo už má 2.7 milionů předobjednávek...

Download: SNES9x Win 1.36 (1123 kB)

WANTED: ROM COLLECTORS :-)))

CD covery pro sosáky
evilmind | 5. 2. 2001 | 15:00

Nad obsahem stránek nazvaných Consol Cover Central mohou radostně zajásat všichni, kdož sbírají romky do emulátorů, a vypalují si své vlastní výběry na CD. Najdete zde v tisknutelné kvalitě opravdu velmi zdařilé CD covery pro N64, GBC, NES, SNES a MAME. Covery jsou skutečně takřka na profesionální úrovni, nenechte si je uniknout.

Při této příležitosti nemohu nevzpomenout i covery, které byly nějakou dobu vystaveny na Emulators CZ, ovšem v nové logistice webu jsem na ně nějak pozapomněl. Vytvořil je Mageshodan, a jsou pro CD s Raine (přední strana, zadní strana) a Game Boy Color (přední strana). Stáhnout si je nyní opět můžete na zdejší stránce s downloady.

MAME Party
evilmind | 5. 2. 2001 | 10:45

Jelikož nejrozsáhlejší dílo současné emulátorové scény, MAME, se dožívá právě dnes čtyř let, vypuknou mohutné (virtuální) oslavy! A slavit se začíná na iRC party, která začne už za čtvrt hodiny. Technická data: 11 hodin CET, sít EFNET, kanál #retrogamers.

Final Burn 0.96
evilmind | 5. 2. 2001 | 10:35

Přes víkend byla konečně přidána do Final Burnu nová CPS2 hra, která není klasickou bojovkou. Navíc hra, na kterou jsem se docela těšil - Dungeons & Dragons: Tower of Doom. Je to akce velmi připomínající Golden Axe, ale díky licenci SSI na AD&D tu potkáte i některé méně obvyklé prvky: postava získává zkušenosti, hra má dokonce děj, který se na některých místech i větví (zachránit karavanu nebo raději bránit město před nájezdem?), po zabití bosse na konci levelu se vždy dostanete do města k obchodníkovi... Obtížnost je možná o malinko vyšší, než by bylo zdrávo, ale jinak to rozhodně je hra, která stojí alespoň za vyzkoušení. Navíc se dá hrát až ve čtyřech hráčích zároveň!
Krom příslušného romsetu (je ke stažení ítřeba na EmuChina) budete potřebovat jako obvykle ještě jeden soubor z CPS2 Shocku.

Kliknutím obrázek zvětšíte v samostatném okně (cca 70 kb).



Novinky:
* Fixed a bug with Load/Save and no game loaded.
* Added support for the older version of X-Men (v2.00)
* Made state saving and loading a bit easier.
* Scanlines are now shown in Windowed mode as well.
* X-Men 3xPunch/Kick didn't work in 0.093 - fixed.
* Added support for Dungeons & Dragons: Tower of Doom (both US releases)
* Added 4-player support for D&D. Default mapping is Keyboard, Joystick 1, Joystick 2, Joystick 3, but using the input menu you can of course map any keys or joysticks by double-clicking on inputs and setting them.

Download: Final Burn 0.96 (152 kB)

Pel-Mel #3
evilmind | 2. 2. 2001 | 19:55

Na webzinu Inzine se dnes objevil imho výborný článek Michala Rybky Jan NEprogramovat hry.

Na právě probíhajícím Nürnberg Toy Show mne zaujala důležitá informace - GBA bude v Německu v prodeji už červenci! Což znamená, že Evropa se sveze se zahájením prodeje v USA, a také cena by měla zhruba odpovídat avizovaným 90 dolarům. Super, doufám že se nebudu muset potácet až do Německa (tedy pokud do té doby nepodlehnu svodům asijských online shopů), a budu si moct koupit GBA i u nás už v létě...

Body Harvest pro N64 z ranního update opravdu je multilanguage - English/German/French. Skvělá koupě.

Download: Final Burn 0.092 (151 kB)

Po půl roce nová verze C64 emulátoru:
* Support for C64 Game System Cartridge.
* Support for Warpspeed Cartridge.
* Support for Dinamic Cartridge.
* Improved C1541 emulation, now emulates acceleration of step motor for the read/write head.
* Fixed bug with Ocean Cartridge.
* Fixed multiple simultanous keypresses bug.

Download: CCS64 2.0b 2001-01-31 (287 kB)

Svůj text o tom, co to je GBX, jsem aktualizoval o novou verzi programu DGBMAX. Je přidána podpora pro hry se SRAM větší než 256kB (Pokémon Crystal), a dokumentace je doplněna o návod jak provozovat program na Linuxu pod Wine.

Raine 0.30
evilmind | 2. 2. 2001 | 18:30

Včerejší release Raine byl radostný hned ze dvou důvodů - první windoze verze, a také nové oficiální DOS/Linux verze! Připomínám, že vývoj DOS/Linux Raine byl skoro přesně před rokem zastaven...
Všechny nově přidané hry, které jsem zmínil včera, už opravdu jsou emulovány v MAME, můžete použít i MAME romsety. Nejzajímavější novinkou krom her se zdá být emulace zvuku v Taito F3 hrách, která sice má daleko k dokonalosti, ale určitě je lepší než v MAME - především je emulace celé hry mnohem rychlejší.
Raine32 ma naprosto stejný vzhled jako Raine, kdyby nebylo jasně vidět v nastavení, že jede přes DirectX, nepoznali byste, kterou verzi pouštíte. Přibližně stejná je i rychlost emulace (tj. maximální plynulost), a to i na slabších PC. Jeden rozdíl jsem ale už teď zaznamenal - Raine32 trpí drobnými výpadky grafiky. Sem tam černý čtvereček (třeba v Biomechanical Toy), na některých podivné mihotání obrazu. Je to sice první verze, ale upřímně - čekal jsem víc...

Download: Raine32 0.30 (982 kB), Raine DOS 0.30 (992 kB)

N64 hra za 59 korun
evilmind | 2. 2. 2001 | 11:20

V Levných Knihách (u Labuti) mají vůbec poprvé N64 hru - Body Harvest. Cena je naprosto úžasná, 59 korun!!!! Přitom to (snad) není ani žádná srágora, na IGN svého času dostala 8.4 z 10 (recenze zde). Je to PAL verze, jazykem krabice, manuálu, a screenshotů je němčina. Jelikož ale afaik v Evropě vyšla jen multilanguage verze, je tu jistá naděje, že se uvnitř přece jen potkáte s angličtinou. Vědět to budu s jistotou až večer u N64. Nicméně za tu směšnou sumu je i německá verze dobrá - tak spěchejte, po mém nájezdu zustaly v regálech poslední tři kusy...

Raine32!
evilmind | 1. 2. 2001 | 17:20

Už jsem byl skoro na cestě do hospody. Ruka, svírající myš, zavírala mirc jako poslední aplikaci. Když tu můj zrak padl na náhlou změnu topicu - Raine23 is out! To jsem opravdu nemohl nechat na ráno příštího dne. Vůbec první windoze verze jednoho z nejlepších emulátorů minulých let. Netroufám si ho pustit, protože prostě nemůžu přijít pozdě na mariáš :-), ale podle letmého pohledu do dokumentace jsou zde všechny vymoženosti neoficiálních open source Raine verzí, které se objevovaly v průběhu loňského podzimu. K tomu další nové hry (myslím že všechno už je ale emulováno jinde): Battle K-Road, Biomechanical Toy, Dodonpachi, Gals Panic, Gun Bird, Guwange, Saboten Bombers, Sengoku Ace, Silkworm. Více zítra.

Download: Raine32 0.30 (982 kB)

Final Burn 0.90
evilmind | 1. 2. 2001 | 12:30

Zase vyšel Final Burn. Zase je zde nová CPS2 hra, takže ho nemůžu ignorovat. A zase je to mlátička. Ještě ke všemu XMeni, na které mám averzi, protože zatím každá hra s XMení licencí na libovolné platformě, co jsem hrál, byla až neskutečně pitomá (zejména ty na GBC). Tahle naštěstí docela ujde, pochopitelně pokud se vám mlátičky líbí. Obzvláště ta holka s šesti plápolajícíma rukama je opravdu kawaii... :-)
Krom příslušného romsetu (je ke stažení ítřeba na EmuChina) budete potřebovat jako obvykle ještě jeden soubor z CPS2 Shocku.

Kliknutím obrázek zvětšíte v samostatném okně (cca 100kb).



Novinky:
* I accidentally left the 06 (Brazil) region out of VSav - sorry! Added again now!
* Added support for X-Men: Children of the Atom (Jpn)
* Added some sound to the CPS1 games. No ADPCM yet.
* Added some more analog input options, useful mainly for joypads.
* Added auto-saving for the volatile memory in the Sega games as well
* Added a Title switch for VSav - just affects the graphic after you insert coin (0=X-Men: Children of the Atom Savior, 1=Darkstalkers...)
* Dip switches can now be changed from the emu while the game is running.
* Reading input every frame is now optional (bReadInputEveryFrame in finalburn.ini). Default is on.

Download: Final Burn 0.90 (150 kB)


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000