Emulators CZ

Poslední update:
16.11.2000, 10:30

Přístupy
od 17.12.2000:

  

Archiv novinek (rijen 2001)
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


Pátý rok existence emulators.cz!
evilmind | 22. 10. 2001 | 17:30

V sobotu to byly přesně čtyři roky ode dne, kdy se web emulators.cz poprvé objevil online. Byť tehdy v poněkud minimalističtějším pojetí. Čtyři roky radostí i strastí, euforických období skoro hodinových aktualizací střídaných týdny, kdy v mém životě prostě poutalo něco pozornost příliš silnou, než aby mi zbyl čas na nějaké internetové záliby či koníčky. Za tu dobu web několikrát výrazně změnil vzhled a vlastně i obsah - zřejmě tak trochu v závěsu s tím, jak se měnil jeho autor. Současná designová podoba, se kterou jsem zatím funkčně docela spokojen, přežila první rok. Dlouhodobá návštěvnost okolo 500 unique IP denně se mi zdá být na nemainstreamově zaměřený český herní web uspokojivá. Za čtyři roky mi tohle hobby hodně dalo - poznal jsem mnoho zajímavých lidí, notně si rozšířil nejen herní obzory, a i můj bývalý češtinář pan profesor Krejčí by mi snad teď už nesázel z diktátů i slohů jednu pětku za druhou... :-)
A tak doufám, že mi ani v tomhle pátém roce nebude chybět čas ani chuť, a budeme spolu moci zamáčknout slzu u podobně laděného odstavce zase ve stejnou dobu v říjnu 2002.

Mimochodem pokud vám předchozí odstavec připadá známý, nelistujte archivem, opravdu je to copy & paste z loňska, jen jsem inkrementoval rok, a přihodil 300 unique IP v souladu se současným stavem, atd... :-)). Sváteční dortík a sváteční logo vytvořil Fob, díky.

Little Pel-Mel #23
evilmind | 22. 10. 2001 | 17:15

Malinký Pel-Mel jsem musel udělat, protože CPS2Shock znovu začal fungovat, a dokonce na vlastní nové doméně - jen pár hodin poté, co jsem se konečně odhodlal zveřejnit, že tenhle skvělý web končí...

RetroGaming Times #50. Najdete tu zajímavý přehled her, které se hodí k halloweenu (Atari 2600), srandovní info o hoaxu Dooma pro Atari 2600, a rozhodně si nenechte ujít link na hodně brutální TV reklamu na Joust pro Atari 5200.

Gameboy Advance už přesáhl hranici 10 milionů prodaných kusů.

Inzerát zajímavý pro někoho, komu se nechce platit do ciziny:
Prodám GBC+GBX+64MBcart+Wormlight (vse pruhledna fialova) 100% stav + Vsech 1089 GBC Romu - cena cca 5900.-
PiNa 0777-866965

Na závěr chvílemi docela srandovní flash animace, věnovaná příznivcům MAME: klikněte zde (1.1 mb - link from pepak).

Novinky emulace Sega CD
evilmind | 22. 10. 2001 | 16:55

Na poli emulaci Sega CD a Sega 32x se toho až donedávna moc nedělo. Ages je mrtvý, a nové verze emulátoru Vegas vycházely velmi sporadicky, a navíc se program už asi počtvrté přejmenoval - což je v téhle chvíli jeho jediná zajímavá vlastnost. Během minulého měsíce ale byla postupně přidána emulace Sega CD do dvou Megadrive emulátorů - Xega a Gens.

Xega je z téhle dvojice jednoznačně tím slabším vzadu. Emulace je relativně rychlá, a to i se zvukem, ovšem spousta her se vůbec nespustí. Xega podporuje originální Sega CD, nebo jejich ISO image - bohužel bez audio stop.

Download: Xega 0.9 (459 kB)

Gens se postupem času vypracoval v jeden z nejlepších (pokud ne vůbec nejlepší) emulátor Megadrive, a tak není divu, že po přidání emulace Sega CD snadno opanoval nepříliš rozvinutou konkurenci. Podporuje originální CD i ISO image (ISO, BIN, RAW) včetně audio stop v MP3! Na domácí stránce emulátoru je i docela podrobně zpracovaný compatibility list - jak vidno, docela hodně her funguje naprosto bez problémů. Zvuky i hudba z mp3 zatím ve většině případů trpí nepěknými dropy a zpomaleními i na rychlém PC, z originál CD je to bez problémů.

Specialitou Gensu je, že krom celkem mizerné dokumentace v distribučním zip má i pěkně zpracovaný manuál, ke kterému se ovšem musíte proklikat z jeho homepage. Šířit dokumentaci jako EXE mi nepřijde moc moudré, obzvláště když jsem uvnitř nenašel nic, co by nebylo v html. Spustit jsem ho ale musel, jinak bych se nedozvěděl, jaký formát musí mít soubory iso/mp3, aby s nimi Gens dovedl pracovat. Zatím totiž není schopen vytáhnout si vše potřebné z .cue souboru. MP3 soubory se musí jmenovat stejně jako první track, a musí být číslovány od 02 nahoru. Tj. například pokud se váš hlavní soubor hry Heart of Alien jmenuje hota.iso, musíte si audiotracky pojmenovat hota 02.mp3, hota 03.mp3 .... hota 42.mp3. Mezera mezi názvem a číslem je nepovinná.

Download: Gens 1.20 (343 kB)

P.S.: Skoro bych zapomněl - bez potřebných BIOSů (370 kB) si toho moc nespustíte...

Raine 0.34
evilmind | 22. 10. 2001 | 15:18

Přidána jediná nová hra (Sailor Moon) a několik klonů. V changelogu se tahle nová verze jmenuje Speed!, a to předznamenává, na čem se tentokrát nejvíce pracovalo. Nejde o nějaké globální zrychlení, ale u příslušných driverů to je (zvláště na hodně pomalých strojích) docela znát.

Novou hru Sailor Moon jsem zatím bohužel nemohl zkusit - romset není stejný jako v MAME, a zatím není v kompletní verzi nikde ke stažení... Ilustrační obrázky jsou proto z MAME.

Download: Raine 0.34 DOS (1092 kB), 0.34 Win32 (1012 kB)

Pel-Mel #22
evilmind | 20. 10. 2001 | 13:30

CPS2Shock byl uzavřen! Tato šokující zpráva proletěla emulátorovou komunitou jen den po vydání posledních pěti XORů. Razoola psychicky neunesl průběh jakéhosi flamewar, kde se nějaký idiot, lačný nových CPS2 releasů, navážel sprostě do jeho ženy. Není to ani zdaleka první případ, kdy projevy hlupáků s nizoučkým IQ rozzuřily nějakého významného programátora tak, že se na emulátory vykašlal. Víc mne na tom ovšem překvapuje fakt, že se někdo může nechat tak vytočit. Emulátorová scéna je už dávno obětí přívalu náctiletých idiotů, dychtících po okamžitém hraní PSX, N64, GBA, či arcade (o PS2 a Dreamcastu raději nemluvím) her, pokud možno bez námahy, a bez nutnosti přečíst si byť jen minimální dokumentaci. Moje rada je - ignorovat, ignorovat, ignorovat, a v pauzách mezi ignorováním je zaměstnat vypuštěním nějakého pěkného trojského koně PS2Emulator.exe.

Výborná sajta SegaXtreme, která krom vesměs nefunkčních odkazu na ISO image zpřístupňuje veřejnosti zejména soundtracky z CD verzí her (Sega CD, Dreamcast), se před časem přesunula na vlastní doménu segaxtreme.com. Nově přidána je také sekce artworků. Must bookmark.

MESS BIOS collection. Mimochodem oficiální MESS stránka se přesunula na mess.org.

Michal Táborský poslal link pro ty z vás, kdo nechtějí nebo nemohou stáhnout potřebné velké Killer Instinct soubory z IRC. Sosejte zde.

Tohle jsem zahlédl během minulého týdne kdesi na webu, a dovoluji si to okopírovat celé. Nepřekládám, pokud nerozumíte, stejně to není informace pro vás:
The Fox of EmuUnlim asked me to pass on this bit of news: "In the next week or so I will be conducting an interview with Matthew Smith (author of classic titles Jet Set Willy/Manic Miner), if anyone would like to submit a question(s) to Matthew, please email me at emuunlim@emuunlim.com as soon as possible, and it will be included in the interview."

Největší gamepad na světě - a není to vtip!

Nově přidané downloady (vesměs nepodstatné bugfix verze, nezasluhující si vlastní novinku):
SNeSe 0.62 (348 kb) ve SNES emulátorech
Daphne 0.99.4 (1526 kb) - Daphne tu nemá vlastní stránku, protože já ještě pořád nemám žádný mpeg pro vyzkoušení emulátoru... :-(((
U64 emu 2a (105 kB)
VisualBoy Advance 1.51 (262 kB) v GBA emulátorech
BoycottAdvance 0.22bR3 (179 kB) v GBA emulátorech
TGB Dual Vol.7 (Build:2053) (168 kB) v GBC emulátorech

Jelikož se v poslední době kvůli pracovnímu zaneprázdnění ani na IRC moc nevyskytuju, nemám žádný obvyklý vtipný Quote of Day, ovšem myslím, že i následující link není k zahození. Things I Love About Japan. Obzvláště si povšimněte vkusných reklamních maskotů hry... :-)

CPS2 News
evilmind | 15. 10. 2001 | 10:25

Nová várka XORů z CPS2Shock na sebe nutně váže také nové verze všech CPS2 emulátorů. Z pěti nových dumpů jsou čtyři klony, a nová je tedy pouze bojovka Marvel Superheroes vs Street Fighter. Fandy bojovek celkem očekávaný titul opravdu vypadá pěkně, především pozadí některých úrovní jsou parádní.




Obrázky vytípal tentokráte Pepák, a ve větším rozlišení v samostatném okně je otevřete pouhým kliknutím.

Download: Kawaks 1.32 (339 kB)
Download: Nebula 1.92 (1000 kB)
Download: FinalBurn 0.138a (309 kB)

Killer Instinct 2
evilmind | 9. 10. 2001 | 16:15

Emulátory, podporující jedinou hru, většinou nebývají středem zájmu hráčů. Pokud ovšem tato hra není nikde jinde podporována, a pokud je to tak populární titul, jako Killer Instinct, autor si na nedostatek pozornosti stěžovat rozhodně nemůže. A vzhledem ke značné podobnosti obou dílů Killer Instinctu se autor emulátoru U64 ocitl pod palbou requestů nedočkavců už od prvního dne, kdy předchozí verze U64 vyšla. Nakonec to vydržel docela dlouho, a povolil teprve včera...






Kliknutím na obrázek otevřete jeho větší verzi (cca 80kB) v samostatném okně.

Nová verze emulátoru podporuje pouze Killer Instinct 2, takže starý U64 ještě rozhodně nevyhazujte. Podpora KI1 tu není proto, že tahle verze je nějaká hodně podivná betaverze, vzniklá především kvůli tlaku KI fanoušků. Je bohužel opravdu o poznání pomalejší - na PIII/500 se v 640x480 pohybuje rychlost někde okolo 10fps, což na pořádné hraní opravdu nestačí. Sám autor přiznává, že narozdíl od KI1 není emulace KI2 optimalizovaná, takže se někdy v budoucnosti (vzdálené) zřejmě dočkáme trochu lepší verze... Jinak je ovšem emulace dokonalá, včetně všech zvuků, které kupodivu výrazně zpomalené nejsou.

Modemisté mohou začít ronit slzy - potřebný KI2 romset má cca 400MB rozbalený, a asi 140MB zazipovaný. Snadno ho seženete jako obvykle na IRC.

Download: U64 Emu2 1.94 (100 kB)

Flash Link Advance - první dojmy
evilmind | 8. 10. 2001 | 18:45

O víkendu mi konečně dorazil domů toužebně očekávaný balíček z Hong Kongu. Jak je u online shopu LanKwei obvyklé, byl označen jako dárek, a tudíž jsem unikl celníkům. Od odeslání objednávky, přes komunikaci s bankou až po doručení celá akce netrvala ani 3 týdny - LanKwei rulez! Celkové náklady nedokážu přesně vyčíslit, protože jsem kupoval krom FLA i další drobnosti, ale pokud si půjdete jen pro něj, můžete počítat:
145 dolarů za FLA + 128M kartu, cca 20 dolarů poštovné, 200 korun poplatek EBanky za zahraniční platbu (LanKwei má účet v Německu), cca 120 korun poplatky německé banky. Podtrženo sečteno skončíte na nějakých necelých 7 tisících korun.

Na pořádné otestování, a sepsání podobného elaborátu, jako je ten o GBX, bude třeba nějaký čas. Zatím jsou ale moje první dojmy převážně příznivé:

  • 128M Turbo karta (jinou než Turbo ani dneska už nekoupíte) přečnívá z GBA jen asi o centimetr, což je přesně akorát pro uchopení ve chvíli, kdy ji potřebujete vyndat.
  • Zamrzání, tak časté u předchozích verzí karet, se zatím neobjevilo (podle zkušeností jiných uživatelů k němu už nedochází nikdy).
  • Spotřeba baterií nebude tak hrozná, jak někteří vlastníci FLA popisují - i když možná to záleží kus od kusu. Na ne zrovna čerstvě nabité baterie 1500mA už hraju cca 5 hodin.
  • Skládání multimenu je docela alchymie. Přestože v zipu jsou všechny hry stejně dlouhé, při flashnutí se vždycky o pár desítek bajtíků liší. Důvod tohoto prazvláštního jevu neznám, ale jeho důsledkem je to, že některé hry prostě není možné flashnout společně.
  • V multimenu můžou být jen čtyři hry. Jelikož žádná komerční hra nemá pod 32MBit, není to takový problém, ale u různých zajímavých free her by to mohlo v budoucnu zamrzet. S největší pravděpodobností se ovšem jedná o omezení dodávaného boot loaderu, který prostě víc než čtyři hry nedokáže unavigovat.
  • Všechny hry, které ukládají do EEPROM, je nutné před flashnutím patchovat na SRAM. Flashovací program to umí sám, takže to není taková práce navíc, nicméně v některých případech univerzální patch nezabírá. Sám jsem ještě nezkoušel, ale podle compatibility listu je to případ třeba her Klonoa, X-Men Reign of Apocalypse, nebo X-Games Skateboarding. Her s EEPROM je zatím asi necelá polovina, a minimálně čtvrtina z nich má s FLA větší či menší problémy. U her, ukládajících do SRAM nebo Flash ROM se žádné potíže neobjevují.
  • FLA funguje na 6 AAA baterií, ale nemá cenu to ani zkoušet. I s docela čerstvými baterkami se při zápisu objevovaly různé chyby, takže nakonec stejně je třeba sáhnout po adaptéru. Na rozdíl od GBX není na FLA označeno, jaké parametry má napaječ mít, risknul jsem 9V a 500mA, a šlape v pohodě - aneb stejný adaptér, jako pro GBX.
  • Dodávaný software není tak úplně nepoužitelný, ale přesto je lépe sosnout s internetu poslední verzi Little Writer. Je o něco luxusnější, a především obsahuje pluginy, které umožní před flashnutím automaticky fixnout save, zamrzání u starších karet, aplikovat IPS patch apod.
  • Jako jednu z prvních věcí jsem si flashnul ty známé reklamní videa na Matrix a Ice Ages, které v emulátoru běží bez problémů, a demonstrují schopnost GBA přehrávat i velmi dlouhé (5 minut) animace ve velice uspokojivé kvalitě. Po předvedení na reálném GBA musím odvolat své předchozí tvrzení, že TV tuner pro GBA je nezajímavou periferií.

GBC programátor wanted
evilmind | 8. 10. 2001 | 17:00

Normálně na web žádnou inzerci, bannery, a podobné neřády nedávám, ale tohle myslím je prudce ontopic - kde jinde by se měli nacházet lidi se znalostí assembleru Z80 než tady...?

Šance pro herní kutily
Sháníte brigádu nebo chcete něco dělat jen tak z fandovství?
Chtěl(a) byste programovat hru?
Vyznáte se v assembleru Z80?
Znáte GameBoy Color?
Máte na to alespoň 4 hodiny denně?

Pokud je Vaše odpověd na všechny otázky kladná - gratulujeme! Vypadá to, že právě Vás potřebujeme. Napište nám na a zkusíme se dohodnout na spolupráci.

Konec SNK?
evilmind | 4. 10. 2001 | 09:00

Zprávy o nedobré finanční situaci SNK se objevují už několik měsíců, nebo spíše let, ale i přesto dosud firma dokázala podporovat svůj notně přesluhující NeoGeo hardware novými hrami. I když novými... pokračování úspěšných titulů zřejmě nevyžadují tak velké náklady na vývoj, a úspěch je zaručenější. Také SNK handheld NGPC se prodává naprosto minimálně jen ze zásob, a nevycházejí pro něj už dokonce ani 3rd party tituly. Nepomohlo ani podstatné zeštíhlení firmy v únoru tohoto roku, a prodej většinového balíku akcií společnosti Azura. Příští čtvrtek se rozhodne, jestli SNK opravdu definitivně vyhlásí bankrot, ale jak se zdá, nic tomu asi nezabrání. King of Fighters 2001 se tak stanou labutí písní SNK - hra se objeví v hernách do konce roku...

Je zajímavé sledovat souvislosti situace SNK a dění na scéně emulace jejich her. Nejnovější NeoGeo tituly nejsou stále emulovány, přes značný tlak fandů zejména Metal Slug a KOF serií. A to jednak díky podstatně vylepšené ochraně, kterou proti rom dumperům SNK v současnosti používá, a také kvůli nepsaným pravidlům dumperů nevydávat okamžitě aktuální hry z heren, a tím podporovat vývojáře v další práci. Tenhle etický důvod ale s krachem SNK zmizí. A ať už to je náhoda nebo ne - v posledních dnech vyšlo prvních pár dumpů pro Metal Slug 3 (jenom V a M romky - tj. můžete si v nějakém programu typu NeoJukebox už poslechnout zvuky a hudbu), a také většina z romsetu pro King of Fighters 2000 (už chybí jen dosud nerozkodované S a C romky). Obě očekávané hry mají do emulovatelného stavu ještě hodně daleko, ale s koncem SNK - kdo ví, třeba se teď ukáže, že obě nejsou tak neemulovatelné, jak se často tvrdí...

Zmiňované romsety si krom IRC můžete stáhnout také v alt.binaries.emulators.misc (pokud se vám tedy podaří najít news server s alt.binaries.*, přístupný zdarma z .cz).

Nový Bleemcast - MGS a Tekken 3
evilmind | 4. 10. 2001 | 08:15

Během příštího týdne začne společnost Bleem prodávat další dvě verze svého emulátoru PSX pro Dreamcast - s podporou her Metal Gear Solid a Tekken 3. Je super, že se nečekaně objeví na trhu emulace obou her současně, protože čekat další půlrok jen na Tekken 3, když pro Dreamcast je tolik skvělých native bojovek, to bych se asi vzteknul. Takhle snad zbude konečně čas na nějaké RPG...

Po špatných zkušenostech se snahou Sony zabránit online i kamenným prodejcům v prodeji Bleemcastu se konečně v Bleemu odhodlali spustit vlastní online shop - bleemdirect.com. Bohužel výběr míst, kam zasílají, je omezen jen na civilizovaný svět, takže Čechy nic. I tak kupovat Bleemcast přímo je myslím nesmysl, protože poštovné převýší hravě cenu obou emulátorů (cca 8 a 7 dolarů). Doporučuji počkat, až programy přidají do nabídky asijské online shopy, a přihodit si je k nějaké jiné objednávce. Cena je tak nízká, že se asijcům nevyplatí vytvářet napodobeniny, takže se nemusíte bát, že byste nedostali totéž, co na bleemdirect.com... ;-)

Pokud chcete vědět o Bleemcastu více, přečtěte si recenzi na Bleemcast / Gran Turismo 2, kterou jsem zde sepsal v červenci.

Emulace WonderSwan Color
evilmind | 1. 10. 2001 | 16:15

Nedávno jsem v Pel-Melu zmiňoval, že polský autor WonderSwan emulátoru Cygne nepočítá během několika následujících měsíců s releasem nové betaverze. Názor ale během několika málo dní změnil - především díky záplavě dopisů od lidí, kteří ho obviňovali z toho, že velmi slušně vypadající screenshoty jsou dozajista fake. Autoři emulátorů se už dneska takhle snadno většinou vyprovokovat nedají, ale v tomhle případě to zafungovalo, a naštvaný autor pustil jako důkaz tuhle nedodělanou verzi 1.00. Krom přidané emulace WSC jsou tu i další docela podstatné novinky - program z DOSu přešel pod DirectX, hru je možné uložit savestatem i na originální SRAM, romsety se dají otevírat i zazipované, rychlost ovlivní vsync (dolu) a frameskip (nahoru).


Další obrázky najdete na zdejší stránce věnované WonderSwan Color

Emulátor stále nepodporuje zvuk, ale je i přesto opravdu hodně pomalý - ani s maximálním frameskipem se na PIII/550 nepřiblížíte iluzi plynulosti. Kompatibilita především barevných her zatím není slavná ani dle vyjádření autora, ale alespoň pár úvodních obrazovek většinou vyloudíte. A pokud neumíte japonsky, tak se dál tak jako tak nedostanete... ;-)

Download: Cygne 1.00 (70 kB)

Daphne - emulátor boháčů...
evilmind | 1. 10. 2001 | 12:55

O projektu Daphne, emulujícím staré laserdisc coinopy, jsem se tu rozepsal asi před třemi týdny v Pel-Melu. Od té doby Daphne opravdu vyšlo, a to dokonce několik verzí, a autoři opravdu splnili, co slíbili - krom originálního laserdiscu podporují také DVD-Rom verze některých her (které přece jen vlastní víc lidí - ale pozor, DVD-Rom, nikoliv DVD-Video), a rovněž MPEG verze spousty dalších her. MPEG je teoreticky zdaleka nejschůdnější cesta, jak se na laserdisc hry doma na PC podívat. Teoreticky říkám proto, že za týden docela usilovného shánění se mi nepodařilo k žádnému dostat, takže jsem emulátor v chodu ještě neviděl. Hlavní problém je v tom, že zatímco dumpnuté romsety pro všechny podporované hry dohromady mají jen pár set kb (stáhnout si je krom IRC můžete mnohem pracněji třeba tady), potřebný mpeg pro každou hru dosahuje minimálně velikosti kolem 1GB. A to už si jen tak někdo na fileserver ani na web vystavit nedovolí... :-(

Veškeré informace tudíž jsou zatím jen z druhé ruky, k Daphne se určitě ještě vrátím ve chvíli, kdy ji budu moci sám vyzkoušet. Emulátor teoreticky běží na úplně nejslabší konfiguraci, schopné provozu Win9x (P100/16MB), ovšem jen pokud máte originální laserdisc. Pokud máte mpeg (a v téhle chvíli jste stejná rarita jako majitel laserdisc přehrávače), budete potřebovat minimálně PIII/500 a 128MB RAM. Zatím jsou podporovány hry: Astron Belt, Cliff Hanger, Cobra Command, Dragon's Lair, Esh's Aurunmilla, Galaxy Ranger, Space Ace, Star Blazer, Super Don Quixote, Thayer's Quest.

Osobně jsem viděl nabízet zatím jen mpegy pro Don Quixote (850MB) a Dragon's Lair (1.2GB), nicméně údajně ani jedna hra není komprimována pod 700MB, takže krom otázky "kde vzít?" je docela aktuální také "kam s tím?", když na CD se nevleze. Samozřejmě, je možné zhoršením kvality mpegu zmenšit ho na požadovanou velikost, ale jelikož už v téhle chvíli je mpeg proti originálu degradován, není to asi příliš vhodná cesta. Kupte si proto velký disk, a dejte mu label DAPHNE - na takový 40 GB se vám všechny laserdisc hry přesně vejdou... :-)

Download: Daphne 0.99.3a (887 kb)

Konec nebo začátek Jagulatoru?
legolas | 1. 10. 2001 | 12:40

Po 3 rokoch vyvoja Jagulator sa projekt dostal do fazy ked spusta jednoduche dema a niektore komercne hry. Realityman vidiac uspech open-source projektov (Zsnes, Daedalus, ... ) sa rozhodol uvolnit zdrojovy kod zatial jedineho emulatora 64 bitoveho atari stroja Jaguar.

Naozaj som zvedavy ako emu komunita prijme tento krok. Je totiz neverejnym tajomstvom ze Realityman je napriek spoluautorstvu na UltraHLE, povazovany skor za lamera. Vsetci N64 vyvojari tvrdia ze, cele UltraHLE spravil vlastne genialny Epsilon (mimo ineho spoluautor Second Reality alebo 3D Mark 2000 - 2001) a RealityMan sa len pritrafil. :-)

Front Mission přeloženo
evilmind | 1. 10. 2001 | 10:55

Většina herních konzolí pochází z Japonska. A většina tam také končí - a v době, kdy jinde ve světě už hráči věnují svou pozornost novějším platformám, tu pro ty staré většinou vycházejí ty nejlepší hry. A v anglické verzi se už nikdy neobjeví. Především pro Nintendo SNES a Segu Saturn tak už čekají alespoň na "amatérský" překlad nejméně desítky naprosto úžasných her. U Saturnu si asi budeme muset na fanovské překlady dlouho počkat, ale na SNESu se už překládá dlouho. O zajímavých dílech týmu DeJap jsem se zmínil už několikrát, o překladatelovi F.H. bude dnes řeč poprvé. Ostatně překlad Front Mission je první, který z několika svých rozpracovaných projektů dotáhl až do konce. Front Mission je mix RPG a tahové strategie s velmi silným příběhem, a je jedním z méně známých děl Square Softu. A pokud snad vám ten název něco říká, nejspíše jste se setkali s třetím dílem na PSX. Ale i tenhle úvodní díl série (jak je dobrým zvykem Square, jednotlivé díly na sebe dějově nenavazují) ze SNESu určitě stojí za vyzkoušení.

Patch, který si můžete stáhnout z F.H. homepage, je ve standardním ISP tvaru. Budete k němu potřebovat japonský originál hry, a to verzi 1.0 - na verzi 1.1 patch nefunguje, a dle vyjádření F.H. se dějově obě verze neliší, a provedené změny jsou ve věku emulátorů nepodstatné. Konkrétně tedy musíte použít to, co GoodSNES identifikuje jako Front Mission (V1.0) (J).zip. V archivu je přiložen také ISP.EXE pro snadnou aplikaci patche i pokud s ISP nemáte zatím zkušenost, případně můžete využít chytré vlastnosti ZSNESu, který správně pojmenovaný ISP umí použít i sám.

ZSNES 1.337
evilmind | 1. 10. 2001 | 09:18

Nová verze vynikajícího SNES emulátoru vychází takřka přesně na den čtyři roky po první veřejné betaverzi. Schválně jsem se díval do archivu novinek emulators.cz (před 4 lety už web existoval), a našel jsem tehdy zajímavou plamennou diskusi nad tím, jak autoři ZSNESu ukradli zdrojové kódy tehdy nejlepšímu emulátoru SNES9x... Nu, kdeže staré spory jsou, dneska si už nikdo nemyslí, že zsKnight neumí programovat, ZSNES je GPL, a učit by se mohli spíše autoři SNES9x - ostatně nová verze jejich emulátoru vyšla před 2 týdny, a jelikož jsem o ní nepsal, přidávám alespoň link na stažení. Ale zpět k ZSNES - kompletní seznam změn je jako obvykle obrovský, a je připojen k diskusi pod touto zprávou.

Download: ZSNES 1.337 DOS (477 kB), Win32 (462 kB)
Download: SNES9x 1.39 (764 kB)

VisualBoy Advance 0.5
evilmind | 1. 10. 2001 | 09:10

U nejlepšího současného emulátoru GBA, VisualBoy Advance, se těžko testuje jak moc program postupuje kupředu - funguje v něm už totiž několik verzí všechno. I ve srovnání se zatím neveřejnými betaverzemi konkurenčního BoycottAdvance vychází jako jasný král, a proto právě tohle musí být program, ve kterém majitelé GBA zkoušejí, zda některá z přehršle nových her, vydaných v září, je hodna jejich peněženky. Možná právě proto u verze 0.5 najdete především kupu "zbytečností" - podpora cheatů, autofire na všechna tlačítka, fullscreen (GBx na fullscreen mají ale jen úchyláci) včetně stretchingu, automatická asociace na příslušné koncovky apod. Kompletní seznam novinek je v níže uvedeném diskusním fóru.

Download: VisualBoy Advance 0.5 (268 kB)

Modeler 0.9.2
evilmind | 1. 10. 2001 | 09:00

Bugfix release, nejzářivějí novinkou je přepsaný DirectSound driver, takže nyní už nedochází k tak markantnímu zpomalení při zapnutém zvuku. Na testovací konfiguraci PIII/550 to je celkem znát, ale nejvíc se to asi projeví na ještě lepších sestavách. Rychlost lze ovlivnit i nově přidanou možností frameskipu. Alien 3, Rad Mobile, a Hard Dunk jsou teď označeny jako "playable", další nová hra, Title Fight, je zatím jen ke koukání (nebo spíš není)...

Download: Modeler 0.9.2 (328 kB)


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000