Emulators CZ - Logo vytvořil Zdeněk Musil

Poslední update:
16.11.2000, 10:30

Přístupy
od 17.12.2000:

  

Archiv novinek (listopad 2000)
  Novinky

  Arcade emulátory

  Domácí počítače

  Konzole

  Handheldy

  Ostatní

  Kontakt
    ICQ #2562871
   
  Vyhledávání

Nic v menu nevidíte?  
Klikněte SEM!


eBay hot tip
evilmind | 28. 11. 2000 | 18:10

Kupujete si originální hry? A máte doma vícero herního hardware? Pokud ano, tak třeba jednou, až se rozhodnete že vás život omrzel, budete chtít prodat všechno najednou. Jak na to se podívejte do této eBay aukce. Cena zde dražené sbírky se už vyšplhala na 75 tisíc dolarů, a nutno přiznat - kdybych měl tolik zbytečných peněz, tak si taky přihodím. Navíc poštovné platí prodávající... :-)

ZSNES 1.14
evilmind | 28. 11. 2000 | 12:45

Drtivá většina vylepšení nové verze ZSNES, nejlepšího emulátoru SNESu, se týká síťové hry. Cenzurovaný seznam novinek (vymazány nepodstatné zbytečnosti):

* (DOS) Fixed 640x480 vesa2 scanline+interpolation display problem
* (Win32) Improved Windows speed in 32-bit windowed mode. Should give around an 18% speed increase in FPS.
* (Win32) More netplay improvements. Shouldn't be as jumpy when one side lacks input.
* (Win32) MMX optimised netplay with back buffer enabled.
* (Win32) Fixed load state in netplay to load properly instead of sometimes stalling for no reason
* (Win32) Added nickname support to NetPlay. There's a 9 character nickname size limit.
* (Win32) Added actions to chat (similar to how mIRC works - use /me )
* Extended in-game chat length by around 30 characters
* Fixed up Interpolation

Download: ZSNES 1.14 (409 kB), ZSNES Win 1.14r0.80 (427 kB)

M&M's Madness
evilmind | 28. 11. 2000 | 12:15

Propagace firmy, vyrábějící spotřební zboží, v podobě hry, není nijak obvyklá, ale na PC už jsme několik takových pokusů vidět mohli. Ovšem propagační hra pro GBC, to je opravdu rarita. Už proto, že hra pro GBC se distribuuje přece jen o něco hůře - pokud ji vystavíte ve formě demoverze, pak je použitelná je v GBX nebo v emulátorech. To ale firmě M&M (lentilky apod) kupodivu nevadilo, a na svém webu vystavila hru M&M's Madness včetně emulátorů pro PC/Mac. Nevím, jestli hru budou někdy v budoucnu i prodávat, ale řekněme že má jisté kvality (po 10 minutách bych ji odhadl na 4/10). Animace lentilky dokonce trochu (trochu!) připomíná božsky rytmickou chůzi Cool Spota.
Hru si můžete stáhnout přímo na webu M&M, emulátor si raději vezměte ze zdejší GBC stránky.

GBC Quick Reviews #3
evilmind | 27. 11. 2000 | 00:15

Ve třetím vydání GBC Quick Reviews jsou obsaženy hry, vydané scénou pod čísly 709 až 728, a dozvíte se tu ve velmi stručném tvaru jaký mám názor na tituly: Monster Rancher Explorer, The Wild Thornberrys Rambler, Casper, Cruis'n Exotica, Barbie: Magic Genie Adventure, LEGO: Alpha Team, X-Men: Mutant Wars, Buzz Lightyear of Star Command, Micro Machines V3, Sabrina The Animated Series: Zapped, Disney's Aladdin, Cyber Tiger, F1 Racing Championship, Dinosaur, Animorphs, Road Rash a Bob the Builder.

GBC Quick Reviews #709 - #728

Dopis od čtenáře
evilmind | 26. 11. 2000 | 15:00


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
From: mage@email.cz
To: evilmind@emulators.cz
Subject: Metal Slug III a Killer Instinct II
----------------------------------------------

Nazdar.

Nevim, jestli jsou to cenne informace, nebo zda 
jen otravuji, ale musim se podelit.

Na Slavii maji ve vstupni hale automat Metal Slug III 
{dali ho tam asi pred 14 dny - chodim tam plavat) a na 
Zahradnim meste - Cil maji v nakupnim stredisku Galeria 
v prvnim patre Killer Instinct II.
Metal Sluga III jsem videl poprve a dost se mi libil. 

Zdar Tomas

Zelda a FF9 v emulátorech
evilmind | 26. 11. 2000 | 13:58

Žhavým tématem posledních dní je emulace dvou her - nové Zeldy na N64, a FF9 na PSX. Je zajímavé kolik jsou lidé ochotni obětovat času a úsilí byť jen částečnému zprovoznění her, které chtějí opravdu hrát, když přitom obě reálné konzole si mohou koupit zánovní za cenu v řádově stokorunách (a FF9 si navíc vypálí zadarmo). Tohle je přesně to, co NENÍ retrogaming, a proto tu v žádném případě nebudu announcovat další a další VGS patche, které umožní překonat další a další záseky v emulátoru. Jenom dneska... :-)

Na Zelda: Majora's Mask můžete zapomenout rovnou. Žádný ze stávajících emulátorů US verzi hry není schopen emulovat ve stavu, aby byla hratelná a dohratelná. Ani v nové verzi TR64 WIP4 z dnešních downloadů.
S Final Fantasy 9 už zaznamenáte větší úspěchy - ePSX umožní hru spustit, a hrát v dobré kvalitě až do prvního souboje. Pak se zhroutí, nicméně v neveřejných betách už údajně je tohle opraveno, a s největší pravděpodobností to bude hlavní novinka další verze. S FF9 si neporadí ani VGS, který je na tom s kompatibilitou jinak velmi dobře, nicméně na stránce PSXEmu si můžete stáhnout už x-tou verzi patche, se kterým vám hra bude jakžtakž fungovat.

Jasněji v cenzuře Pokémonů?
evilmind | 24. 11. 2000 | 13:30

V diskusi, která probíhá na BonusWebu v těchto dnech nad sérií článků o pokémánii, se konečně objevil příspěvek někoho, kdo má co říci k překladu TV seriálu a cenzurovaným dílům:

Pikachu, e-mail: klari@centrum.cz, [24.11.2000 8:56]
Cenzura a překlady seriálu Pokémon
Ráda bych se ozvala k článku o způsobu překladu a vysílání seriálu Pokémon na televizi Nova. Nova samozřejmě o chybějících epizodách ví, nemůže s tím ovšem o své vůli nic dělat, protože takto seriál získal v akvizici od firmy Nintendo, která jí zkrátka oznámila, že se jisté epizody u nás vysílat nebudou, a to zcela bez udání důvodů a bez možnosti jakékoliv diskuse. Také rozhodnutí o tom, co se v seriálu bude a nebude vysílat, podléhalo rozhodnutí Ninetnda, stejně jako schválení hlasů dabérů, kteří byli vybráni pro namluvení hlavních postav. Nesouvislost děje, způsobená vynecháním osmnáctky, (bojte se, vynechaných jich bude ještě víc; na druhou stranu se můžete těšit, v dubnu přijde do kin Pokémon: První film) je samozřejmě velkou chybou, ovšem na české straně s ní vážně nešlo nic dělat a marné jsou i naděje, že by se osmnáctka objevila později v sestříhané verzi. Neobjeví! Je mi líto! A jak to, že to tak všechno vím? Já to totiž překládám.
Zdravím, Klára Cabalková

VisualBoy 1.4.7
evilmind | 24. 11. 2000 | 10:23

Seznam novinek tohoto GBC emulátoru vypadá lépe, než jaká je skutečnost. V podstatě všechno jsou jen fixy napravující kiksy zejména minulé verze, dokonce i u Pokémonu nejde o žádnou podporu RTC, ale pouze o prosté znovuzprovoznění. Multiplayer se týká opravdu jen SGB (přiznám ani neznám žádnou hru která ho podporuje), a podpora linku se tak odsouvá do některé další verze. I přesto je VisualBoy rozhodně stále jedním z těch lepších programů, po kterých můžete při pokusu o emulaci GBC sáhnout...
What's new:
* several SGB fixes (Wario Blast, Harvest Moon, King of Fighters, etc)
* fixes for Pokemon Red/Blue/Gold/Silver for the automatic emulator type
* SGB multiplayer support for up to 4 players
* added the old 320x240 full screen mode
* crash problem fix for changing the joypad configuration
* GameShark fixes
Download: Visual Boy 1.4.7

MP3 Update
evilmind | 22. 11. 2000 | 21:35

Nové MP3 už se tu nějakou dobu neobjevily. Sice remixů vychází stále hodně, ale musím říci, že v bezmála třistamegovém adresáři s věcmi z posledního měsíce je docela těžké najít něco, co mi přijde dostatečně zajímavé a hodné opakovaného poslechu. A tak se nakonec až přímo sem na web probojovalo jen těchto několik kusů (50mb celkem):
Dany Carpentier: Green Beret (Martin Galway)
DJ Lizzard: Bubble Bobble sadness mix (Peter Clarke)
Erwin Beekveld: Game Over (Martin Galway)
Ferrara: Hysteria tune 3 (Fred Gray)
Makke: Starforce Fighter (Wally Beben)
Slumgud: Supremacy (Jeroen Tel)
Taxim: Cooperation Demo (Future Freak)
THC FlatLine: Parallax (Martin Galway)
Ferrara: International Karate '99 (Rob Hubbard)

Project DMG-01
evilmind | 22. 11. 2000 | 8:21

Project DMG-01 je nová aktivita skupiny dumperů, kteří chtějí kompletně redumpovat všechny mono Gameboy hry, které se v USA objevily. Aneb podobný cíl jako má třeba Project Genesis, a také procento duplicit bude asi stejné. V současné chvíli mají online 13 releasů, z nichž jen dva nejsou identifikované jako známé v GoodGBX. Mono GB hry v nějakých kompletnějších sbírkách se ale shánějí na webu mnohem hůře, než hry barevné, a tak se rozhodně vyplatí si URL vhodit do bookmarku pro budoucí použití.

Captain Low-Rez strikes again!
evilmind | 21. 11. 2000 | 16:20

Po úžasné první epizodě "Captain Low-Rez And The Pixel Of Destiny" se odvážný vesmírný hrdina tentokrát střetává s piráty - "Captain Low-Rez And The Space Pirates". Nebojte se ale, i tentokráte se setkáte s Evil Alieons, a i když musím prozradit že už tu není taková překvapivá pointa jako poprvé, najdete místo ní otevřený konec slibující další dech beroucí pokračování... Pokud se chystáte kliknout na následující odkaz, nezapomeňte pobývat v prohlížeči s podporou Flashe a s funkční zvukovou kartou.
Captain Low-Rez And The Space Pirates

Příliš sexu v Pokémonu?
evilmind | 21. 11. 2000 | 16:15

Když jsem se přeminulou neděli ráno (5.11.) vzbudil na další díl TV seriálu Pokémon, ani jsem si neuvědomil cože to má být vlastně za díl. Díl číslo osmnáct. První díl zcenzurovaný bláznivými americkými hlupáky. U nás by se něco takového stát nemohlo, my už přece máme dobu cenzorů dávno za sebou... a nebo že by ne? Jelikož místo osmnáctého dílu dávala TV Nova díl devatenáctý, tak zřejmě opravdu ne. Proč se tak stalo, a co přesně by vaše děti mohlo tak nesmazatelně poznamenat, kdyby TV Nova seriál odvysílala kompletní, to si můžete přečíst v následujícím článku, který jsem čistě pro vyšší efekt návštěvnosti (neb mi záleží na tom aby se vědělo o takovém šlendriánu) umístil na nejčtenější český herní webzin, Bonusweb.

Příliš sexu v Pokémonu?

Retrogaming Times 39
evilmind | 20. 11. 2000 | 19:55

V dalším, již 39. čísle Retrogaming Times, si rozhodně nenechte ujít zajímavou úvahu nad tím, která hra si zaslouží označení "klasika"...

WinAGES v0.23a-SP
evilmind | 19. 11. 2000 | 21:10

Nová verze Ages, emulátoru Segy Genesis, 32x a Sega CD. Jak vidno ze seznamu novinek níže, většina vylepšení se týká Sega CD emulace. Potěší že už není nutné složitě ručně manipulovat s BRM, avizované zvýšení rychlosti vyzkouším zítra na pořádném stroji, neboť na P200 opravdu žádný rozdíl vidět není... ehm.

* Sped up Sega CD emulation by 44% (why is it always this particular number?!?!!?)
* Boosted Sega CD compatibility, but not by nearly as much as I predicted from my preliminary testing. :'(
* Eliminated need for preformatted Sega CD internal BRM. AGES will automatically format it if the file is not present. If the file is present and is somehow corrupted, you will have to delete it or use the BIOS to re-format it.
* Added error message suppression (for instance the UnRAR.DLL error)
* Made file filters dynamic (.RAR is not shown anymore if UnRAR.DLL is not found)
* Non-16-bit displays won't shutdown AGES now, but you still can't use non-16-bit modes

Arcadetones
evilmind | 18. 11. 2000 | 16:00

Pokud vlastníte mobil od Nokie, mohlo by se vám hodit URL na stránku zvanou Arcadetones. Najdete zde docela slušný archiv melodií ve formátu zadatelném do vašeho GSM, a jak už název napovídá - znělky pocházejí výhradně z nejrůznějších arcade hitů...

World of Spectrum Update
evilmind | 16. 11. 2000 | 8:50

World of Spectrum, jasně nejlepší archiv sinclairistických programů, má aktualizaci v archivní části jen občas, zřejmě vždycky když přesáhne velikost incomingu na jejich ftp snesitelnou mez... :-) Zato je takový update o to hutnější, a většinou obsáhne řádově stovky nových her. Tentokrát jich je přes 600, a stáhnout si je můžete tady.
BTW - jelikož v databázi je označena i jazyková verze, chtěl jsem se podívat na nějaké české hry co ještě neznám. A jak tak koukám, tak nás asi hodili do jednoho pytle s Maďarskem a Polskem... ;-)))

Novinky na webu
evilmind | 13. 11. 2000 | 16:44

Novinky na webu:
* včerejší GBC Quick Reviews byly aktualizovány o názory další osoby, MageShodana
* aktualizace Pokemon TV Guide o jedenáctý díl...
* k downloadu množství nových verzí emulátorů, které mi nestály za samostatnou zprávu
* doména emulators.cz se stále zmítá v problémech, takže email evilmind@emulators.cz nefunguje. Používejte proto prosím raději evilmind@emulators.cz
* návštěvnost webu neustále utěšeně roste - níže je graf z navrcholu.cz za posledních 100 dní, poslední návštěvnický rekord padl v neděli, kdy tu bylo přes 600 unique IP a asi 1600 hitů. Což je imho docela slušné, na to že jsem se pořád neodhodlal k tomu zhyzdit si to zde bannerama a zahájit nějakou alespoň malou výměnnou propagaci...

Gameboy Quick Reviews #694 - #708
evilmind | 11. 11. 2000 | 22:30

Hned se pozná předvánoční čas. Během uplynulého týdne vyšlo více než třicet nových her, a to vesměs v anglické verzi, a dokonce s převahou těch dobrých! Všechny se do dnešního přehledu bohužel nevešly, ale ono není divu, není v lidských silách trávit tolik čas hraním... :-) Ale nebojte se, co tu není dnes, bude příští týden. Do tohoto přehledu se tedy vešly GBC releasy #694 - #708, a konkrétně se zde dozvíte blíže o hrách: Space Invaders X, Austin Powers: Oh, Behave!, Austin Powers: Welcome to My Underground Lair, Bust A Move Millenium, Mario Tennis JAP, Donkey Kong Country, Army Men 2, Chicken Run, Miah Hamm Soccer Shootout a Airforce Delta.

Gameboy Quick Reviews #694 - #708


Intellivision Pack 3
evilmind | 11. 11. 2000 | 16:59

Blue Sky Rangers vystavili na svém webu třetí díl svého dokonalého emulátoru Intellivision - Intellipack. I tentokrát obsahuje jen tři hry - B-17 Bomber, Shark! Shark! a Beauty & The Beast, ale k nim ještě jeden prototyp, hru Minotaur. Ke všem hrám je přiložena naprosto dokonalá dokumentace, podrobné vysvětlení ovládání a všeho dalšího, co si jen hráč může představit. Vše tentokrát ve standardním DOCu, a nikoliv přímo v emulátoru.
Vydání tohoto dílu je zjevně součástí reklamní kampaně na druhý díl komerčně prodávaného emulátoru a souboru her. Pod názvem Intellivision Rocks se objeví na trhu v nejbližších týdnech.

Blue Sky Rangers je naprosto ukázkový případ toho, jak se dají vytěžit peníze ze staré platformy bez toho, aby se se zákazníkem jednalo jako s kusem hadru. Vlastníci autorských práv sami vyrobí emulátor o řád lepší než cokoliv co vzniklo, části z něj dají zdarma k dispozcici a zbytek prodávají za slušnou cenu, a především se značnou přidanou hodnotou - ke každé hře přibalí cokoliv co o ní vyhrabou ve svém bohatém archivu. Takhle si přesně já představuju vydávání retrokolekcí...

UltraHLE hacky
evilmind | 11. 11. 2000 | 16:32

Někdy nedávno jsem se tu zmínil o SupraHLE - užitečně vypadajícím hacku UtraHLE. Emulátory N64 mne sice příliš nezajímají, ale přesto jsem sledoval na diskusních boardech průběh testů této nové verze. Jak se zdá, je to opravdu velmi stupidní úprava - ostatně i pouhým binárním porovnáním se můžete přesvědčit (velikost souborů je stejná). Rozdíly v několiká málo bajtech asi jen těžko můžou znamenat "podstatné zvýšení rychlosti v některých hrách", a asi není žádná náhoda že autoři neříkají v kterých. I tak bych to přešel mlčením, protože instalací SUHLE nemůžete nic zkazit, ale nejenže se objevila další verze (s podobně malými rozdíly), ale je tu také nový UHLE hack - HydraHLE. Považuju tenhle release (už vyšly dvě verze) za vtip, způsob jak zesměšnit SupraHLE, ale kupodivu se zdá že spousta lamerů lačných hraní N64 her na PC to bere vážně. Prosím, proberte se... :-)

Offtopic - CyberSpace lives!
evilmind | 11. 11. 2000 | 15:25

Je to sice offtopic, ale protože server Cyberspace považuju tak nějak za domovský diskusní server pro Emulators CZ, musím to napsat - NENÍ DOWN. To jen díky momentálnímu chaosu, způsobenému požárem v metru Můstek a přehořením mnoha optických kabelů (což mimochodem bude důvod nulové aktualizace příští týden, pokud tedy Pasnet nepředvede lepší záložní linku než ten jeden modem co má zřejmě teď) nejsou přístupné potřebné DNS servery. Dočasně lze pro CS přístup využít tuto bránu, která vás bude správně redirektovat. Službu vám přináší Gorth, tleskejme mu...

ZSNES 1.10
evilmind | 11. 11. 2000 | 9:45

Nová verze SNES emulátoru přináší krom spousty nejrůznějších fixů především jednu velkou novinku - údajně stabilní multiplayer. Údajně říkám proto, že nemohu vyzkoušet, neb z jakéhosi nepříliš jasného důvodu je na tcp/ip spojení nutné mít řádově lepší výkon PC než dosud, což nemám (dokumentace doporučuje od 450MHz výše). Seznam her, které multiplayer podporují, najdete v balíku Win32 verze v souboru multi.txt.

Download: ZSNES 1.10 DOS (406 kB), ZSNES Win32 1.10 (424 kB)

MAME32 0.37 beta 9
evilmind | 9. 11. 2000 | 15:45

V oficiálních MAME auditech stále zuří windozácká flamewar na téma "proč tak dlouho trvá než dostaneme svou MAME32". Zřejmě i proto aby se zbavil prudičů vydal MAME32 tým 0.37b9 neobvykle rychle...

Download: MAME32 0.37 beta 9 (3117 kB)

Pokémon Gold pokořen!
evilmind | 9. 11. 2000 | 10:38

Dnes ráno v tramvaji, cestou do práce, završil jsem bezmála čtyřicetihodinové snažení, a dohrál Pokémon Gold! Závěrečný souboj s Ashem se odehrál bez jediného slova z jeho strany. Asi tušil od začátku že ač on má všech šest pokémonů kolem 75. úrovně (a jeho Snorlax byl opravdu těžký oříšek), a já mám přes sedmdesátou jediného, nebude mít proti mé skvělé taktice šanci... ;-) A na třetí pokus se to opravdu povedlo, a má vítězná sestava měla složení: Feraligator, Snorlax, Pidgeot, Magmar, Ampharos a Ursaring.

No, ale s pokémony zábava nekončí nikdy, začíná dlouhá etapa kompletace pokédexu - zatím mám jen 97 pokémonu z 249. A tak všichni pěkně hrajte Red, Blue, Yellow a Silver verze, budu potřebovat hodně pokémonu vytradovat... :-)

DBoy 0.73
evilmind | 9. 11. 2000 | 10:15

Nová verze výborného GBC emulátoru. Jako obvykle má seznam novinek jen japonsky. Tentokrát jsem se na něj alespoň trochu připravil, a nainstaloval si japonský překladač... :-) No, funguje tak jak asi každý automat - blbě. Nicméně podstata věci z něj vypadla, a tak ač uživatelé by si přáli spíše podporu hicoloru (tedy já bych si přál), Bouchiki se věnuje něčemu jinému, a přidává lepší grabování filmů, které proto nejsou kompatibilní s filmy z předchozí verze. Myslím že teď by to chtělo ještě konverzi jeho formátu DVM na něco přehratelného i mimo emulátor...

Download: DBoy 0.73 (155 kB)

Konec Sega C2 Emu
evilmind | 8. 11. 2000 | 18:30

Po včerejším releasu MAME 0.37b9, kde se objevily úplně všechny hry běžící na Sega C2 hardware, byl dnes bohužel zrušen samostatný projekt Sega C2 Emulator. Na jednu stranu je to škoda, protože každý program na kterém se chvíli pracuje je o hodně rychlejší než MAME, na stranu druhou ale je C2 emulována v MAME opravdu mnohem lépe...

MAME 0.37 beta 9 v obraze
evilmind | 7. 11. 2000 | 19:30

Vyzkoušel jsem všechny nové hry dnes vydaném MAME 0.37 beta 9 (krom jediné), a co jsem viděl , to jsem popsal a obrázky přizdobil - MAME 0.37b9 v obraze. Linky na stažení her i veškeré další informace najdete taktéž uvnitř...

Novinky na webu
evilmind | 7. 11. 2000 | 12:33

Novinky na webu
* update Pokemon TV Guide o devátý a desátý díl, takže pomalu doháním ztrátu...
* nová stránka věnovaná Mattel Intellivision
* aktualizace linků, downloadů apod.
* konečně jsem se zmocnil větší kontroly nad doménou, takže můžete psát i na email evilmind@emulators.cz

Nastavení času v Pokémon G/S
evilmind | 7. 11. 2000 | 9:55

Pokud si chcete nastavit čas v Pokémon Gold/Silver na zcela libovolnou hodnotu ve zcela libovolné verzi - tj. v emulátoru, v GBX a dokonce i na originálních cartridgích (které u nás ještě k dostání nejsou, ale snad brzo budou), můžete použít toto URL. Veškeré instrukce tady Franta Fuka podrobně rozepsal anglicky. Kdyby náhodou někdo nerozuměl, tak musí:
* na první obrazovce zadat své jméno ze hry v přesném znění, svoje IDNo a kolik má peněz. Všechny tyhle informace najdete na jedne obrazovce v menu v položce nazvené vaším jménem.
* resetovat GBC, počkat až se spustí intro, a najednou stisknout Dolů+Select+B
* po pokusu o pokračování ve hře se pak objeví dotaz "Reset the clock?", na který odpovíte YES. Hra znovu restartuje, a při další pokusu o natažení uložené pozice budete mít možnost zadat si čas stejně, jako jste ho zadali úplně na začátku hry.

MAME 0.37 beta 9
evilmind | 7. 11. 2000 | 9:13

Po trochu delší době než je obvyklé nová beta MAME. Bohužel hned první zprávou z novinek je fakt, že stále ještě nejsou všechny drivery převedeny do nového způsobu práce s pamětí, takže zatím nelze smazat 0.37b7... Více o nových hrách až je stáhnu a vyzkouším.

Download: MAME 0.37 beta 9 (2443 kB)

Umíme to s... GBX
evilmind | 6. 11. 2000 | 15:55

Kdybych měl vybrat téma, ke kterému dostávám nejvíce emailových dotazů, nemusel bych nijak dlouho přemýšlet - backup units pro Gameboye. A protože mne už unavuje individuálně odpovídat na stále stejné otázky co to je, jak to funguje, kolik to stojí a kde si to můžu koupit, sepsal jsem o tom takový článeček, a všem tazatelům už teď budu jen pastovat URL... Pokud jste takový potenciální tazatel, ale zatím vám ostych bránil se zeptat - tož čtěte raději sami:

>>>>>>>>>>> Umíme to s... GBX

Underdogs Strikes Back?
evilmind | 4. 11. 2000 | 10:25

Underdogs, o kterých jsem psal včera, to ještě nevzdali. Probrali celou sajtu, našli veškerý software publikovaný členy IDSA, a smazali jen tyto linky (303 kusů software). Jsem opravdu zvědav jak IDSA bude na tenhle "kompromis" reagovat, obávám se totiž že rozhodně nebudou komunikovat přímo s Underdogs, vždyť přece hrozit přímo ISP je o tolik snazší...

All the download links are back up, except for titles published by the IDSA members (303 games). Please bookmark underdogs.cjb.net and our forum in case our domain goes down. Recent changes on the site are in response to the e-mail IDSA sent to our domain registrar on November 1, 2000. Please be aware that this is our OWN initiative-- we have yet to hear back from the IDSA on whether they still intend to shut down the whole site. We believe that we are complying with the IDSA's wishes without compromising our principles. If you feel our judgment to be in error, please contact us, especially if you know of any other games that we should NOT allow downloads (i.e. that IDSA members do hold copyrights to, despite not being the original publisher), or those to which the IDSA members no longer have copyrights. Also, if you are a non-IDSA member and would like us to take the downloads down, please inform us. We will take action immediately.

Sega Dreamcast na PC
evilmind | 4. 11. 2000 | 10:15

Tak tento článek na IGN byste si rozhodně neměli nechat ujít. Píše se v něm o budoucích plánech Segy o využití technologií Dreamcastu v nejrůznějších oborech elektroniky. Zdaleka nejzajímavěji imho vypadá plán vyrábět komplet Dremcast jako PCI kartu! Pokud bude příznivá cena, tj. nějak výrazně lacinější než skutečný DC, mohl by to být hit. A já doufám že bude příznivá, a že Sega nebude opakovat svůj omyl s Megadrivem ve formě ISA karty, jehož prodej za šílenou cenu 2000 dolarů se před pár lety dal pomalu počítat na prstech.
Největším problémem který Sega musí řešit zřejmě bude použité medium - GDROM mechanika by byla drahá, a navíc GDROM připojitelné k PC by naboostovala pirátství skutečného DC takovým způsobem, že to Sega určitě riskovat nebude. Proto budou hry zřejmě znovu vydány na něčem standardním - na DVD.

Když trochu odbočím - Sega poslední dobou ohlašuje spoustu podobných kroků (expanze na trh GSM telefonů, částečná fůze s Nintendem, vývoj her pro GBC) které mají pomoci zvýšit její zisky. Při pohledu na poslední žebříčky prodejů v USA i Japonsku se totiž laik masírovaný reklamou asi dost podiví - převahu nemá ani Sega s DC, ani Sony s PS2, nejlépe se stále prodávají N64 a GBC hry. Zejména 25%ní podíl N64 ze VŠECH prodaných her za posledních 14 dní je políčkem do tváře všem, co prohlašují už několik let že N64 je mrtvé. Nintendo totiž má jako obvykle navrch ve skvělých hrách, které už pomalu vrhá na předvánoční trh, a to ty největší pecky jako Mario Tennis, Banjo Toonie či Zelda: Majora's Mask ještě ve statistikách nejsou...

Podíl prodaných konzolí už ovšem pro N64 tak dobře nedopadá - bezkonkurenčně nejvíc se (krom GBC) prodává PS2 a DC. A co si tedy dnes vybrat? Já sám si nekoupím určitě nic, protože nemám čas vysedávat u TV, a když už ano tak N64 je samozřejmě best. Kdybych ale musel volit, jednoznačně by to byl Dreamcast. Je možná až čtyřikrát lacinější, je pro něj více her, a především více opravdu dobrých her. Nepochybuju sice o tom, že většinu trhu získá nakonec PS2 se svou záplavou dobře vypadajících bullshitových her-neher, a že nakonec i hry pro PS2 budou (za pár let) vypadat tak, jak vypadají hry pro DC už dnes. Chcete-li vidět co mám na mysli, klikněte na tento odkaz a obětujte trochu času na stažení 30MB mpegu ze hry Shenmue. Je to video převážně přímo ze hry, a buďte si jistí že nic takového jste ještě nikdy neviděli...

SNES9x Win 1.33
evilmind | 4. 11. 2000 | 9:58

Nová verze SNES9x krom množství drobných bugfixů a malého zrychlení přináší zejména podporu C4 chipu (Megaman X2/X3), čímž se opět lehce funkčně dotahuje na imho nejlepší emulátor SNESu - ZSNES. Kompletní seznam novinek si můžete prohlédnout zde.

Download: SNES9x 1.33 Win (740 kB)

Konec Underdogs :-(
evilmind | 3. 11. 2000 | 21:17

Home of the Underdogs, jasně nejlepší abandonewarez sajta na internetu, přisla o většinu svého stáhnutelného obsahu. A to díky zásahu nechvalně proslulé organizace IDSA, jejíž dopis si můžete přečíst zde. Po pravdě řečeno - viděl jsem už dost dopisů kterým se IDSA podařilo sundat nejrůznější emulátorové stránky, a vždycky vypadaly o dost oficiálněji, obsahovaly kontakt na právníka, výpis paragrafů apod. Ale to už záleží samozřejmě na každém ISP, čeho se lekne...

Underdogs nebyl jen tak obyčejný web se "starým warezem". Sami sebe pokládají za herní historiky, a já s tímto označením musím souhlasit. Všechny vystavené hry byly dobře dokumentovány, popsány, se screenshotem, manuálem, cheaty, odkazem na další weby věnované té či oné hry. Jejich speciální edice tématicky zaměřených her jsou skvělým kusem práce. Spousta her nebyla ani ke stažení - pokud bylo možné hru KDEKOLIV legálně koupit, Underdogs dávali vždy link a hru sami k downloadu nedali. Kolik takových dalších webů existuje? Asi moc ne, že - já znám už jen jeden podstatně menšího rozsahu.

Nebudu se pokoušet pateticky omlouvat princip abandoneware - ano, je to ilegální dle platných autorských zákonů všude na světě. Přesto ale společenská nebezpečnost něčeho takového je nesrovnatelně nižší než u běžných warezáckých stránek nabízejících aktuální ISO i RIP releasy nejnovějších her i aplikací, nejnovější audioCD v MP3 či nejnovější filmy v DivX. Takových stránek jsou desítky, stovky, možná tisíce a je vidět nějaká snaha se jich zbavit? Nezdá se, protože jich neubývá. Když otevřu Annonci tak v každém čísle najdu stále stejnou sadu inzerátů hajzlů, co prodávají PC/PSX/DC warez - a stejné adresy jsem tam už viděl loni.

Proč se tedy různé podivné organizace jako IDSA či BSA zaměřují především na nevýdělečné amatérské stránky, povětšinou s emulátory či abandonwarezem? Protože to jsou zbabělí kreténi s malým pérem. Pardon my french.

První Pokemon Party
evilmind | 3. 11. 2000 | 17:51

Ve čtvrtek večer se v pražském klubu Mecca konala První Pokémon Party v Čechách. Šlo o neveřejnou akci konanou pod zášťitou firem, které mají licenci na prodej předmětů s pokémoní tématikou - a to nejen přímo konzolových či karetních her, ale také všemožných spotřebních předmětů (textil, potraviny). Já se na tuhle akci probojoval díky laskavosti pana Kantora z firmy Conquest.

Původně jsem si představoval, jak na tomto místě popíšu spoustu novinek které místní pokémaniaky v tomto a především příštím roce čekají, neb na programu měla být i tisková konference. Nějak mi ale nedocvaklo, že když na pozvánce je čas zahájení 19:00, tak to je zároveň čas kdy tisková konference končí. Takže jsem ji vesele prošvihnul, a dorazil jsem až na poslední dotaz, kdy se jakási paní novinářka zamýšlela nad hrozným traumatem dětí ze sociálně slabších rodin, které si cokoliv s pokémony nebudou moci dovolit. Skoro jakoby před příchodem pokémonů tenhle problém neexistoval, že. Pokud se i předchozí debata vedla v těchto intoušských dimenzích, možná můžu být rád že jsem přišel pozdě. Já bych paní dal za vzor takového Kennyho ze South Parku, to je panečku pěkný případ jak se se ctí poprat s chudobou - občas sice umře, ale mindrák nemá.

Když začala samotná párty, rychle se ukázalo že kvůli Pokémonům jsem tam zřejmě jen já, ostatní přišli hlavně na párty. Jen z povinnosti tak proběhli podzemním Game Hallem, kde bylo k dispozici plno N64 Pikachu Edition (obrázek), stojanů s GBC a také stolků pro karetní hry. To mělo příznivý efekt v tom, že jsem vůbec poprvé viděl akci, kde byly k dispozici herní konzole, a nebyla kolem nich žádná tlačenice (takže mám řešení problémů Invexu - minimální věkový limit návštěvníků!). A tak jsem si mohl v klidu zahrát proti hezké slečně Pokémon Stadium, pak Super Smash Brothers, nechali jsme si vysvětlit pravidla TCG a zase jsem vyhrál, a pak bohužel hry skončily neb dorazil slečnin manžel. Takže to vlastně ani moc slečna nebyla, ehm. Nezbylo mi tedy než trošku porazit v Super Smash Brothers (btw je to o moc lepší hra než jsem si myslel) aspoň Frantu Fuku, a odvážně vyzvat na souboj v TetrisDX kyborga Bludra. Sice jsem nevyhrál, ale třikrát 1:3 a jednou 2:3 fakt ujde, a navíc se Bludrovi nepodařilo na mou kartridge přepsat jeho astronomické rekordy - myslím že jsem si to prostě vyloženě užil... :-)

O patro výš se zatím vesele řádilo na parketu, čehož jsem se raději neúčastnil. Pokémoní hity v taneční verzi jsem slyšel jen na začátku, pak přeladil DJ na nějakou obvyklejší notu. Tanečníky ovšem nelze než obdivovat, že se vydrželi dívat celý večer (a dost možná až do rána - já odcházel o půlnoci) na plátno kde běžela ve smyčce upoutávka na TV seriál, odhadem tak 5 minut dlouhá. Mnozí jsou jistě schopní ji dnes celou podrobně převyprávět... :-) Ještě větší obdiv ale zaslouží dva nešťastníci, kteří zřejmě z trestu (?) trávili celý večer v obřích kostýmech Pikachu a Charmandera. Viděl jsem letmo kostým zevnitř, když si Pikachu musel odskočit, a myslím že uvnitř teplota pod padesát stupnů klesala asi jen zřídka. Brr.

Akce to prostě byla opravdu vydařená, a i když jste se tu právě nic nového nedozvěděli, snad jsem vás aspon nenudil... Pokémonu zdar, a Pikachu zvláště!

pokeparty1.jpg (3549 bytes)pokeparty2.jpg (2875 bytes) pokeparty3.jpg (3255 bytes)pokeparty4.jpg (2994 bytes)
pokeparty5.jpg (4797 bytes) pokeparty6.jpg (3601 bytes)

WonderSwan Color na startu
evilmind | 1. 11. 2000 | 20:45

Na japonské sajtě Ruliweb jsou v mpegu čtyři reklamní videa na WonderSwan Color (WSC). Reklamní kampaň se rozbíhá s předstihem před vánočními svátky, kdy se Bandai bude snažit urvat Nintendu další kus japonského trhu herních handheldů. Dohromady mají filmy necelých 10mb, a můžete v nich vidět v akci hry Final Fantasy, Digimon Adventure 2: D1 Tamer, Gunpey EX a Lime Rider. WSC se začne prodávat druhého prosince, za 6800 yenů (cca 60 amerických dolarů), případně v bundle s Final Fantasy (na který Bandai opravdu hodně sází) za cca 90 dolarů. Obrázky i z jiných WSC her se v poslední době objevují na inetu docela často, a musím říct že vesměs vypadají opravdu úžasně. Je škoda že WSC v podstatě nemá žádný titul, který by případně mohl nabídnout nejaponsky mluvícím zákazníkům - přitom cena je docela příznivá. Informace o prodeji WSC na americkém trhu sice občas proskočí, ale jelikož není nikdy provázena důležitým infem o tom které hry budou vlastně přeloženy, nelze ji zatím zaškatulkovat jinam než mezi fámy.


Nahoru
© Emulators CZ - založeno v říjnu 1997. Grafický design - © Petrex Webdesign
Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000