Přístupy od 17.10.1999

Založeno v říjnu 1997
Last update:
4.10.1999, 19:30
Emulators CZ Logo, vytvorene Zdenkem Musilem

Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000.

 

  

Novinky:
[Aktuální]
[Archiv novinek]

Ostatní:
[Links]
[Articles]
[Download]
[Game History Line]
[The Guardian]
-
Arcade Emulators:
[Callus]
[JAS-SYS1]
[M72]
[RAGE]
[Raine]
[System 16]

Home Computers:
[Amiga]
[Amstrad CPC]
[Commodore C64]
[Commodore C128]
[Commodore +4 (C16/C116)]
[Commodore VIC20]
[MSX]
[Sinclair ZX80/81]
[Sharp X68000]

Konzole/Handheld:
[Arcadia 2001]
[CD-i]
[Neo Geo]
[Gameboy]
[Gameboy Color]
[Sega 32X]
[Sega CD]
[Sega Game Gear]
[Sega Master System]
[Sega Saturn]
[PC Engine]
[Virtual Boy]

Kontakt:
  ICQ #2562871

  

Freedom of Speech
CLEAR - IDSA Boycott

Archiv news: 11.9.-4.10.1999

 

  4. října 1999
  New releases
Arcade_Frenzy-EPH
Army_Men_Sarges_Heroes_USA-TC
BugsBunnyCollection-SGB-JAP-OS
Crazy_Bikers_EUROPE_GBC-GBL
DBoy 0.52
Demolition_Racer_USA-KALISTO
Final_Fantasy_Anthology-USA-CONSOLEX
Gauntlet_legends-usa-tc
Hu-Go 1.03b
IntelliVision_Classic_Games_USA-KALISTO
JuggerNaut_USA-KALISTO
MAME32 0.36 beta 6
Mario_Kart_V1.1_PAL-TC
Maui_Mallard_in_Cold_Shadow-GB-PSY
Pokemon-Yellow_V12_SGB-OS
Quake_II_USA-KALISTO
RockNES 0.97
SD-HIRYUNOKEN2-SGB-OS
SPACE.INVADERS-DVNiSO
Space_Invaders_USA-ACC
Stop_That_Roach_GB-PSY
Suikoden_2_USA-KALISTO
THE_NEXT_TETRIS-FLT
Tonic_Trouble_PAL-HS
True Reality 1.23 beta
PC
N64
GB
GBC
Emu
PSX
PSX
N64
Emu
PSX
PSX
Emu
N64
GB
GB
PSX
Emu
GB
PC
PSX
GB
PSX
PC
N64
Emu
243 MB (1 CD)
5 MB
140 kB
311 kB
99 kB
175 MB (1 CD)
370 MB (2 CD)
15 MB
595 kB
240 MB (1 CD)
1324 MB (3 CD)
2665 kB
9 MB
94 kB
711 kB
220 MB (1 CD)
269 kB
325 kB
218 MB (1 CD)
129 MB (1 CD)
69 kB
340 MB (1 CD)
430 MB (1 CD)
11 MB
428 kB
  Hu-Go 1.03beta
Od poslední verze 1.02 pouze kosmetické změny skvělého TG16CD emulátoru:
-
Beginning of scanline mode (not in the gui)
- Corrected some bugs with HCD support that made the machine crashing
  Back In Time 2 news
Skvělá kompilace C64 remaků, BIT2, která se měla začít prodávat v pátek, byla bohužel brutálním způsobem odložena... :-( Až na začátek listopadu... :-(( Údajně je důvodem selhání člověka, který měl na starosti cover k CD, což zní opravdu neuvěřitelně. Navíc autor kompilace objevil jakousi novou technologii, která prý vylepší úžasně zvuk - no nevím, prdlajs tomu rozumím. Ale odklad se mi líbí pramálo, že jsem si do Expandie uložil i potřebnou hotovost. Zatím nebylo zvěřejněno, nakolik toto zdržení ovlivní i BIT3, plánovaný původně na konec zimy.
A tak jedinou pozitivní informací je, že spolu s BIT2 by mělo být možné koupit obdobné amigácké retro album Immortal (Ruban Monteiro) v nějakém výhodném bundle. Doufejme, že MP3 ukázky budou k dispozici...
  Krátce z domova i ze světa
O víkendu se aktualizace nekonala, protože jsem Diciples Sacred Lands dohrál až dnes časně zrána, a na nic jiného čas nebyl. Příští víkend se bude opakovat totéž s Armageddon's Blade, takže očekávat nějaký update webu by bylo velmi naivní...

Na IVilDeDově stránce jsou nové screenshoty z další hry, která by měla být podporována v The Impact - Plasma Sword.

Nové Genesis Power 32x dumpy - Cosmic Carnage a Metal Head.

CPS2 Shock je další skupinou lidí, pokoušející se zlomit kodování CPS2 rom. Zatím nic zajímavého na webu nemají, a budu pesimista - asi jen tak mít nebudou. Ale aspoň se něco děje...

Na RS Place je info o finálním a kompletním NeoGeo dumpu KOF 99, spousta pěkných obrázků, a také slib uvolnění hry pro veřejnost k prvnímu lednu příštího roku.

Často se ptáte, kde stahovat nové GBC releasy. Pokud vám nevyhovuje iRC, na téhle stránce je celkem slušný archiv a i nové věci se tu objevují s nepatrným zpožděním.

 

 

  29. září 1999
  New releases
Cute-Pet-Shop-GBC-OS
Dragon_Quest_1_2_GBC_EURASiA
Goemons_Great_Adventure_USA-TC
Magical_Tetris_Challenge_PAL-UKA
MAME 0.36 beta 6
Mario_Kart_V1.1_PAL-TC
MEKA 0.30
NFL_Quarterback_Club_2000_PAL-HS
Rugrats_Treasure_Hunt_PAL-SP
SNES9x 1.26 DOS
GBC
GBC
N64
N64
Emu
N64
Emu
N64
N64
Emu
368 kB
508 kB
15 MB
12 MB
1737 kB
9 MB
369 kB
11 MB
14 MB
510 kB
  SNES9x 1.26 DOS
Zdá se, že tentokrát DOS port nejlepšího SNES emulátoru nebude (alespoň nějakou dobu) opomíjen, v nové verzi jsou v podstatě všechny věci z Linux verze, vydané před týdnem. Novinky:
  • Added Full Screen Bilinear Interpolation and Full Screen Bilinear Interpolation + Grid. These ought to look like 3Dfx mode in the windows port, and they are faster than their 2xSaI counterparts.
  • All full screen image processors have been partially rewritten using MMX.
  • Oops. Forgot to change the display drivers of modes 9 to 12 back from VESA2L to AUTODETECT. VESA 1.x/3.0, VBE/AF support is back.
  • Cheat codes can now be entered and removed from the GUI.  Cheatfinder finally works. At the moment it's only possible to search for byte values, but that shouldn't be too much of a problem.
  MAME 0.36 beta 6
Tentokrát snad až příliš dlouho očekávaná nová beta je tu, vyšla před chvílí, a jen kvůli čekání na zkompilování zdrojáku jsem zdržel dnešní update... Jasnou dominantou této verze jsou nové hry, emulované dříve v RAGE a M72. Nelze než doporučit všechny díly R-Type, Undercover Cops, In The Hunt (moc nefunguje zatím) či Blade Master.
Pokud nemáte staženy ROM z Gridlových stránek, které jsem tu linkoval o víkendu, můžete nyní zkusit Emuviews (budou tam přibývat postupně, teď tam není ani jedna ;-) ).
  MEKA 0.30
Týden poté, co byla verze 0.30 uvolněna pro registrované uživatele, došlo i na plebs. Seznam novinek, které se v tomto emulátoru 8bitových Sega konzolí objevily od verze 0.20 je příliš dlouhý, takže jen stručně: buildin SMS bios, hodně vylepšené GUI file browseru, tuna fixů...
  Krátce z domova i ze světa
Včera večer byla pravděpodobně stránka nějakou dobu nepřístupná, sponzorem této nepravosti byl jako obvykle můj ISP Cesnet, kterému nefungovala lajna do zámoří (hostitel emulators.cz není v NIX). Přenos necelých 120kb HTML trval 24 minut! Blahopřejeme Cesnetu k novému rychlostnímu rekordu.

CPS1 Patch Team se přesunul sem. PSEmu zase sem.

Na téhle stránce si můžete stáhnout docela cool vypadající konverzi sinclairistického hitu Jet Set Willy, JSW99.

Na RS jsou už screenshoty z KOF99 běžícího v emulátoru, i když dump údajně nění ještě zcela dokončen. Celkem nechápu všeobecné očekávání, prostě jen další mlátička, akorát těch 80MB si modemisti asi víc užijou... ;-)

Nový Genesis Power dump (nuda, každej den stejnej link, co?) - Toughman Contest.

 

 

  28. září 1999
  New releases
FA_Premiere_Manager_2000_PAL-PARADOX
Hash 1.0b2
Legend_of_Kartia_PAL-PARADiSO
Mulan_PAL-ACC
NASCAR_2000_USA-KALISTO
NBA2000_USA-ACC
Ottoman3.Pro.Wrestling.Jap-RQISO
POP.n.POP.PAL-STATiC
X-Files_PAL-PARADOX
PSX
Emu
PSX
PSX
PSX
PSX
PSX
PSX
PSX
227 (1 CD)
348 kB
238 MB (1 CD)
96 MB (1 CD)
482 MB (1 CD)
196 MB (1 CD)
261 MB (1 CD)
220 MB (1 CD)
1820 MB (4 CD)
  Hash 1.0b2
Druhá public verze GB emulátoru s řadou vylepšení, překvapující je podpora OpenGL, moc nechápu k čemu... Zásadním nedostatkem programu je spíše nepřítomnost emulace zvuku.
Novinky:
  • DirectDraw display driver
  • experimental OpenGL display driver
  • snapshot saving/loading
  • improved CGB GFX Engine
  • MBC3 support (without timer)
  • correct sprite to sprite priority
  • pull-down menus
  • joystick support
  • fixed bug in cycle counting (CR Mode option is removed)
  • GB halt bug implemented
  • few bugfixes in cpu core
  Krátce z domova i ze světa
Na MAME WiP bylo oficiálně potvrzeno co už každý ví - v MAME je M92 driver, takže v nové betě můžeme čekat skoro kompletní objem her emulovaných v M72 a RAGE. Bohužel, největší hity od Iremu ani v MAME nebudou mít zvuk. Gridle už vystavil nové ROM na svém webu, zatím je toho cca 30MB. Myslíte, že nebudete muset sosat, protože RAGE/M72 adresář ještě doma máte? Zeptal jsem se:
the same roms as in m72/rage, or we need it leech again?
[13:25] evil|obed: probably all roms the same apart from a single file ;P
damn :)
[13:25] gridle's language : "rtfwip" :)

Pro nedočkavce:
[20:08] * SAV2880 has a b6 prelim mirror! http://users2.50megs.com/lks1212/b6p.html ... it's a free site, so "GetRight" it and do a mass rename. :)

Krom výše zmíněného GBC emulátoru Hash se objevil včera i další nový kousek - SynK GB 0.021a. Musím před ním důrazně varovat, je zatím naprosto nepoužitelný, a nemá nejmenší smysl ho stahovat.

Zajímavý rozhovor s Shigeru Miyamotem se objevil na Gamespotu.

Genesis Power strikes again - Doom 32x.

Jak to tak vypadá, Daikatana v GBC verzi bude nakonec možná na trhu dříve než PC verze (i když Ion torm to popírá) [grin]. Bohužel se pochopitelně nebude jednat o first person shooter, ale o mix adventury a RPG ve stylu klasických japonských RPG. Což je možná jen dobře... [evil grin]

Po peripetiích posledních týdnu znovu začala fungovat jedna z nejlepších stránkách o kozolích - Nintendojo. GBC část zatím bohužel stále nefunguje.

Chtěli byste hrát japonské hry bez znalosti japonštiny? Ja bych chtěl... hlavně některé RPG. A tak jsem celkem se zájmem následoval dnes v noci tento link, kde se dá za 10 dolarů koupit kniha "How to Play Japanese Imports Without Knowing a Word of Japanese". Tipnul bych, že na webu je vystavena její převážná čast. Přečetl jsem si to celé, a musím říci - vždycky jsem si myslel, že američani nejsou v průměru příliš chytří. Ale že by byli až takoví idioti??! Celá kniha je o různých podivných věcech, které vlastně se samotným problémem skoro vůbec nesouvisí, a rozhodně nevěřím, že by autor dokázal dohrát libovolnou RPG - třebas jím uváděnou FF8.

Z iVilDeDovy stránky se stala oficiální místo na všechny novinky týkající se projektu The Impact. Dnes v noci byla aktualizována o screenshoty z Battle Arena Toshinden 2.

Ash, majitel mnou velmi oblíbeného FTP zaměřeného na MP3 soundtracky z her, zprovoznil část svého velkého archivu ve formě internetového radia. Poslouchat můžete WinAmpem na URL: spicegirls.rock.the.topp20.org:8000.

 

 

  24. září 1999
  New releases
Asteroids_GBC-MNC
Corn 0.01 beta
Diddy_Kong_Racing_V1.1_PAL-TC
Dino_Crisis_USA-KALISTO
GunGage_PAL-KALISTO
Hybrid_Heaven_PAL-NIL
NO$GMB 2.3
Road_rash_64_usa-tc
SNES9x 1.25 DOS GUI
South_park_usa-kalisto
Virtual.GameBoy.v1.6-GLoW
Wcw_mayhem_usa-tc
GBC
Emu
N64
PSX
PSX
N64
Emu
N64
Emu
PSX
Emu
N64
340 kB
104 kB
10 MB
272 MB (1 CD)
180 MB (1 CD)
12 MB
120 kB
19 MB
506 kB
212 MB (1 CD)
230 kB
13 MB
  SNES9x v1.25 DOS GUI
Po neuvěřitelně dlouhé době konečně nová DOS verze nejlepšího SNES emulátoru - vždyť poslední DOS verzí byla dosud 1.19b z počátku května. Osobně jsem už nedoufal, autorský tým několikrát ohlásil, že na DOS portu se už nepracuje. Sám používám skoro výhradně DOS verzi, takže jsem rád, že to nebyla tak úplně pravda. I když seznam novinek je oproti jiným portům podstatně chudší:
  • New Image Processing engines: Got a fast 450mhz PC and think 3dfx mode looks great? Take a look at this!
    2xSaI FULL SCREEN !!
    2xSaI FULL SCREEN + Grid !!
    Slower than 3dfx though, since it's all done in software.
  • Added presets for the above full screen engines for some games, which normally wouldn't fill the entire screen. [e.g. Chrono Trigger]
  • The DOS port now uses the SEAL library for sound.
  • Added reverse stereo option [edit the .ini file].
  • Added rapid fire. Press CTRL+[SNES key] to enable/disable for that key.
  • Added cheat dialogs from the old [0.xx] GUI. Nothing seems to be working though....
  Corn 0.01 beta
Kde se vzal, tu se vzal - objevil se zbrusu nový emulátor N64. Podporuje několik dem, a také jedinou komerční hru - Mario 64. Jeho velkou předností by měla být především skvělá rychlost. Bohužel, jelikož emulátor NEFUNGUJE na "obyčejných" Pentiích, ale vyžaduje od PII, výše, nemohl jsem ho nijak vyzkoušet. Ostatně - dosahovat dobrých rychlostí, když zabráním majitelům čehokoliv slabšího než Celeron/300 ve spuštění programu není asi zas takový problém ... [grin] Ale vážně - autor dosáhl údajně velmi dobré rychlosti pomocí statické rekompliace, kdy je kód programu optimalizován na míru každé jednotlivé ROM. Dost náročná zábava...
  no$gmb v2.3a
Nejrychlejší emulátor GB/GBC byl po několika měsících opět aktualizován, změny jsou ovšem spíše kosmetické.
Novinky: some timing/link/snespad fixes, OAM screen, A22I-XED, new address
  Krátce z domova i ze světa
Skvěle zní info z Arcade ROM Heaven, kde je screenshot R-Type Leo běžící v MAME! Krom toho je tam samozřejmě i příslušná ROM ke stažení. Informace o MAME zde obvykle předcházejí v aktualizaci WiP page, a proto není důvod nevěřit. Podporovány by měly být i další hry od Iremu, dosud emulované pouze ve spících projektech RAGE a M72... Krom M72 boardu je údajně blízko dokončení i Namco System 2 driver - hardware dosud neemulovaný...

MAME WiP ovšem také nějakou tou aktualizací prošla. Jsou sice o týden pozadu, ale i tak jsou tu zajímavé informace mj. o Renegade, obou dílech R-Type, moc pěkně vypadá Pandora's Palace.

Nové Genesis Power dumpy: BC Racers 32x a Star Wars Arcade 32x.

Oficiální MAME32 0.36 beta 5 je ke stažení na homepage MAME32 projektu.

Console Dev je zajímavá nová sajta,  kde by měla být spousta informací pro začínající programátory her především pro N64 a GBC. V budoucím čase mluvím proto, že zatím je sajta úplně prázdná.

CHROMiUM je výborná ROM sajta, specializovaná na rare SNES dumpy. Sbírka satelitních BS verzí je tu skoro kompletní... Jasný kandidát do bookmarku.

 

 

  21. září 1999
  New releases
DBoy 0.51
Harvest_Moon_GB_2-JAP-GBC-NIL
Mario_golf_pal-nil
NBA_Pro99_pal_-n64-HS
Omega_Boost_USA_FINAL-KALISTO
Star_Wars_EP1_The_Phantom_Menace_USA_FINAL-KALISTO
ZSNES 0.963
Emu
GBC
N64
N64
PSX
PSX
Emu
105 kB
428 kB
18 MB
10 MB
329 MB (1 CD)
514 MB (1 CD)
328 kB
  DBoy 0.51
Nová verze stále nejlepšího emulátoru GBC (po třech měsících) mne osobně velmi příjemně překvapila. Ani ne tak tím, co je v ní nového, ale spíše že vůbec vyšla. Po poslední 0.50a se totiž autor nechal slyšet na své homepage, že projekt je ukončen... Jak se zdá, tak si to zase rozmyslel (těžko říct proč/jak, homepage je japonsky), což je určitě dobře. Z konkurenčních emulátorů se totiž   momentálně dále pracuje jen na  VGB (který má ale GBC emulaci slabou) a no$gbc.
Novinky:
- The DMA forwarding part is corrected.
- Communication function and -(com unconfirmed the operation) are added.
  Handheld news z Tokyo Game Show
Na včera skončeném Tokyo Game Show (dále TGS) mj. SNK ohlásilo, že komunikační balík pro připojení NGPC k Internetu bude k dispozici již letos v zimě. Jako možné využití je zmiňováno obligátní stahování patchů, návodů, email a jiné věci, které každý pochopitelně raději vykoná na svém PC. Zato síťová hra (o které Nintendo ani Bandai raději moc nemluví) by mohla být tím, co hráče k NGPC více přitáhne. Další zajímavou periferií je Wireless Adaptor, který umožní propojení až 64 hráčů v síťové hře... Letmo nahlížím do NGPC dumplistu... a opravdu netuším, která hra by něco takového mohla podporovat. Ostatně i na TGS předvádělo SNK jen jakousi obdobu ICQ, a jen jedinou hru - Card Fighters Clash, japonskou variaci na MTG s postavami SNK a Capcom her.

Když už jsem zmínil Bandai... WonderSwan by se měl v nějaké dohledné době (i když letos už ne) objevit i na americkém trhu. Práva na prodej veškeré Bandai produkce má v USA Mattel, ale afaik hlavní problém je zatím v tom, že drtivá většina zajímavých WS her je v japonštině. Bandai je zatím nejdále ze všech výrobců handheldů ve vývoji komunikačního balíku, jejich WonderGate by se měl objevit nejpozději na vánoce (obsahuje browser, email, minihry).

Nintendo na TGS nepředvedlo nic nového - na GBA je ještě brzo, a z celkem pochopitelných důvodů se pře jeho vypuštěním neobjeví zajímavé periferie ani na GBC...
  Krátce z domova i ze světa
Na Genesis Power je nový dump - Darxide 32x. Ten je zajímavý mj. tím, že dárce originálu je  z Čech - MSoft.

Pacman Deluxe je projekt podobný RetroFX. Vylepšená grafika odpovídající dnešnímu standardu, ale vše běžící nad původní emulovanou ROM. Hmm, po shlédnutí obrázků na homepage musím použít oblíbený výrok mojí kouzelnice v MM7: I'm not impressed...

Včera RealityMan odstranil obsah UltraHLE homepage, kde jsou nyní sepsány důvody, které ho k tomu vedly. No comment.

mamecompleted.jpg (19673 bytes)O víkendu jsem KONEČNĚ po mnoha měsících dostal svuj MAME adresář do dokonalého stavu - viz radostný obrázek napravo (jo, je tam vidět prdlajs, nutno zvětšit ;-). Proto se mi velmi líbí tento link, kde jsou opravdu slušné covers (jiné než z linku z minulého týdne) pro MAME, NeoGeo a N64 CD.

Na IGN jsem objevil preview Paper Boy 64. Netušil jsem, že se tahle konverze chystá, a podle obrázků to nebude určitě žádná bomba. Ostatně, posuďte sami.

Emulace je špatná. A kdo ji používá je zasranej hipík. A vůbec.

 

 

  19. září 1999
  New releases
Metal_Slug_Best_Collection_JAP-TEAMISO
Motocross_Maniacs_2_GBC-MNC
Spawn_GBC-CPL
Yars_Revenge_GBC-MNC
PSX
GBC
GBC
GBC
230 MB (1 CD)
314 kB
1124 kB
364 kB
  MAME 0.36b5 - screenshots z nejlepších her nové bety...


astyanax.jpg (13431 bytes) cshift.jpg (12320 bytes)
Astyanax, který byl už v Raine, je podporován včetně japonské verze
Lord of King.
Chicken Shift, sympaticky logicky rychlík se slepicemi, snášejícími
vajíčka v neúprosném tempu...


forg0001.jpg (15413 bytes)
Forgotten Worlds, asi nejočekávanější hra této bety, skvělá horizontální střílečka se vším, co k tomu patří - velcí bossové, mnoho zbraní, nakupování v obchodech...

gghost.jpg (10269 bytes) hattrick.jpg (11694 bytes)
Goalie Ghost, docela zábavná variace na Pong, skvěle se hraje i ve dvou na jednom počítači.
Hat Trick, hokej jeden na jednoho, pohled zhora, ovšem imho pořád mnohem zábavnější než ubohé NHL2000... ;-)

madmotor.jpg (12932 bytes) robocopb.jpg (9659 bytes)
Mad Motor, které se mi podle obrázků zdalo být dost super, mne při samotné hře až tolik nenadchlo. Nuda.
Robocop bootleg - akční klasika, která se mi ovšem zdá být stejně málo zabavná jako ve všech jejích konverzích co jsem kdy hrál. Je třeba hrát bootleg verzi, originální zatím vůbec nefunguje.

  Krátce z domova i ze světa
Genesis Power releasli nějakou další verzi Mortal Kombat 2 32x, která se údajně nějak liší od té, vystavené předevčírem.

Vyšla jakási rychlá bugfix release ZSNES 0.962, ovšem nemyslím že změny jsou tak zásadní, abych ji musel tahat po dialupu tam a zpět. Zájemci - www.znes.com.

Doména *.cz je banned na čím dál víc efnetových kanálech, který idiot nám dělá ostudu?

 

 

  18. září 1999
  New releases
Gallop_Racer_USA-KALISTO
Hu-Go 1.02
MAME 0.36 beta 5
Nhl_pro_99_pal-nil
Sinistar_Unleashed-FLT
SPEC256 - Army Moves 1
SPEC256 - Army Moves 2
SPEC256 - Cybernoid
SPEC256 - Knight Lore
SPEC256 - Sabrewulf
SPEC256 - Underwurlde
ZSNES 0.960
PSX
Emu
Emu
N64
PCISO
Hra
Hra
Hra
Hra
Hra
Hra
Emu
224 MB (1 CD)
592 kB
1757 kB
9 MB
369 MB (1 CD)
62 kB
70 kB
75 kB
79 kB
120 kB
103 kB
326 kB
  MAME 0.36 beta 5
Gridle ještě v pátek večer sliboval novou betu na nedělní odpoledne, ale nakonec se objevila jen o několik hodin později. Tímto releasem se MAME dostává přes tisic podporovaných her (pokud se nepočítají klony a bootlegy). Jak tak koukám na vedlejší okno Getrighta, ještě se bude tahat hodnou chvíli, takže obrázky a tipy na nejzajímavější nové hry budou zítra. Nicméně při pohledu do seznamu mezi ně bude patrně patřit Mad Motor, Gang Busters, Astyanax či Phantasm...
Všechny ROM jsou ke stažení zde, na pure-emu.net, nebo na mame.dk.
  Hu-Go 1.02
Nová verze stále se lepšícího emulátoru TG16CD přichází tentokrát vesměs s nepodstatnými bugfixy, jak sám autor píše na homepage. Ze zajímavých věci je tu zrušení velikostního limitu u ISQ (u ISO patrně tedy zůstává?), emulace (?) hudby z MP3, a jakýsi DALŠÍ vlastní datový formát HCD, tentokrát zjevně motivovaný praktickou nemožností využít originální TG16CD raw bin, kde jsou mezi audio tracky dva datové. Celkem ale pochybuju, že se někdo bude převádět s hrama do nového formátu.
Zajímavé je také, že emulátor nyní už nepotřebuje systemový hucard (pro CD podporu ve verzi 3.0), což je imho docela zásadní, a především přehnaně odvážná změna. Motivací zjevně bylo to, že 90% mailu, které autor dostával, pocházelo od blbečků, neschopných si ten jeden parametr v INI nastavit. Bohužel momentální řešení, kdy autor zjevně přilinkoval příslušný soubor do EXE, se mi z hlediska legality nejeví jako příliš šťastné.
  ZSNES 0.960
Nečekaný release nové verze skvělého SNES emulátoru. Seznam novinek od 0.953 je příliš dlouhý, než abych ho zde citoval celý, navíc ho kompletně tvoří technický popis nejrůznějších bugfixů. Asi jedinou opravdu novou věcí je tu první pokus o emulaci SDD-1 chipu.
  Krátce z domova i ze světa
V mém posledním příspěvku o SPEC256 mi vypadly odkazy na oněch šest nových předělaných her, které jsem sice na server uploadnul, ale poněkud v tichosti... Fixed v dnešních Releases.

Technická: moje pošta na pech.net už zase funguje. Prozatím.

Vyšla jedna z mnoha chystaných arcade předělávak - Sinistar Unleashed (rip CLS, iso FLT). Rozhodně je to dobrá hra, i když z původního Sinistara tam mnoho nezustalo. Skvělá grafika i hratelnost je ovšem velmi krutě zaplacena drsnými hardwareovými požadavky. Ja si na P200 s V2 nezahraju ani omylem... ;-(

Vyšla další beta ClrMAME Pro, tentokrát označená číslem beta 3c. K downloadu ji nedávám, protože jedinou novou věcí je omezení různých nesmyslných varování před špatným ZIP souborem, ve kterých minulá beta opravdu excelovala, a kvuli čemuž jsem ji také ve vzteku smazal. Přece jen odklepavat při scanování bezmála 1700 souboru i každého třetího souboru nějaké nesmyslné hlášení, to na klidu nepřidá. Ačkoliv dokumentace tentokrát tvrdí, že ClrMAME řve  jen při závažném poškození archivu, není to pravda. Je to lepší, ale pořád se téhle utilitě některé mé starší zipy nelíbí. Jsem ochoten akceptovat jedinou chybu - poškozený header, což se u žádného souboru nevyskytuje, takže i tuhle betu rychle odstraňuje z HD. BTW - MameMerge  používá stejné zip.dll, ale podobné problémy nemá...

V nové betě WinUAE, která by se v dohledné době měla o bjevit, bude zcela odstraněna emulace AGA chipu. Autoři sáhli k tomuto kroku, který nepochybně zvýší hodnotu poslední R6 :-), z důvodu dosažení vyšší rychlosti emulace A500. K AGA se znovu vrátí až poté, kdy budou práce na emulaci A500 zcela dokončeny, což bych si tipnul že jen tak nenastane...

 

 

  16. září 1999
  New releases
ClrMAME Pro beta 3b
Championship_Motocross_USA-KALISTO
Duke_Nukem_GBC-CPL
GarugaruGalakedaizu-GBC-EURASiA
Hot_wheels_turbo_racing-usa-tc
Mario_Golf_Good_Dump_JAP-MNC
Nemu64 0.6
NHL_Faceoff_2000_USA-KALISTO
Turok2-Jap-GBC-EURASiA
WWF_Attitude_English_ID_PAL-SP
Util
PSX
GBC
GBC
N64
N64
Emu
PSX
GBC
N64
328 kB
533 MB (1 CD)
617 kB
724 kB
11 MB
17 MB
729 kB
334 MB (1 CD)
200 kB
31 MB
  Nemu64 0.6
Řeknu to rovnou - po zkušenostech s posledními hi-end emulátory jsem se ani nesnažil novou verzi Nemu64 zkoušet. Přece jen na mé letité konfiguraci... ale update plánuju už na letošní vánoce. A tak nezbývá než dívat ze po zkošenostech jiných. Docela dobrý compatibility test je na Explosion Net, včetně mnoha obrázků. Jak vidno, kompatibilita Nemu64 už začíná být docela zajímavá. Hry, které fungují, jsou všechny ovšem už podporovány i v UHLE.
Novinky:
  • MUCH higher game support. This is the most compatible Nemu64 ever :)
  • Support for extra EEProm and Mempack folders, so roms can be directly executed from read-only devices like CDs or read-only network drives 
  • Favourite folders
  • Support for higher resolutions
  • Statefile support
  • Joystick and keyboard support via DirectInput - highly configurable !
  • Alignment support - on newer PCs (PII or better) this can be faster
  • Dynamic TLB - speed increase for non-TLB roms
  • Several CPU speed ups and many bugfixes
  • Added DL/s - this is a more accurate FPS counter. It only works in RCP roms (like commercial games and 3d demos)
  • Better lle sound support - hardly any gaps now
  • Better PifRAM support (EEProm, RumblePack, Mempack, Controllers)
  • Support for multiple higher resolutions
  • Improved graphics in many games
  • Automatic texture coordinate generation (reflection mapping)
  • Many combine modes added
  • Much improved optimization of D3D calls (speed)
  Krátce z domova i ze světa
Technická poznámka - jelikož pech.net opět pomalu umírá, a správce bude po tři týdny na dovolené, nemám jak si vybrat poštu (pokud vůbec dorazí). Na maily odpovím až se k nim dostanu, zatím jsem tedy k zastižení jen na ICQ.

Genesis Power pochopitelně nemohou v news chybět - tentokrát releasli Mortal Kombat 2 pro 32x.

Nový Vertigo NES Pack #64 s devíti novými dumpy si lze sosnout zde. Mimochodem - použijte bookmark, na této stránce se brzo objeví starší Vertigo releasy, a pochopitelně i vše, co vydají nového.

Nová verze ClrMAME Pro (download v Releases) je zajímavá především interním supprotem Raine, takže už nejsou třeba žádné další konfigurační soubory.

 

 

  14. září 1999
  New releases
Donkey_kong_64_demo_usa-ind
Jet_force_gemini_display-usa-tc
SNES9x 1.24 Win
TRWin 0913
N64
N64
Emu
Emu
18 MB
25 MB
508 kB
123 kB
  Spec256 v1.2
Včera jsem měl opravdu mimořádně špatný den, a tupost vyšší než obvyklá mi tak zabránila si vychutnat nově zkonvertované hry. Řešení je snadné - každá hra musí být v samostatném adresáři, a teprve potom lze použít klávesy F7 k nahrání hry. V dokumentaci je to zmíněno opravdu jen letmo, resp. je tam, že je nutno originální archiv rozbalit včetně 12 podadresářů na hry - což nelze, protože tam prostě nejsou. Ale zapomeňme na technické potíže, zde je 6 nových her:

armymoves1before.jpg (9669 bytes)armymoves1after.jpg (10380 bytes)
armymoves2before.jpg (11802 bytes)armymoves2after.jpg (11080 bytes)
Army Moves 1-2. Oboum dílům přechod do 256 barev svědčí, druhému dílu zvláště.

cybernoidbefore.jpg (14914 bytes)cybernoidafter.jpg (15442 bytes)
Cybernoid. Kupodivu zatím jen první díl. V nové grafice sice lépe vypadá, ale ve staré se daleko lépe hraje - to statické modré pozadí todiž v některých obrazovkách docela vadí...

knightlorebefore.jpg (12671 bytes)knightloreafter.jpg (9937 bytes)
Knight Lore. Zatím jasně nejlepší konverze ze všech 12, ostatně přidaných grafických souborů je zde mnohem více než jinde. A je to vidět. V původní verzi hry je trochu problém s některými inverznímy sprajty, zřejmě nějaká chyba emulace.

underwurldebefore.jpg (11990 bytes)underwurldeafter.jpg (8842 bytes)
Underwurlde. Jedna z mých oblíbených her. Ač konverze vypadá opravdu skvěle, není hratelností lepší než verze původní. Chvílemi (v budovách) je nová grafika vyloženě přeplácaná.

sabrewulfafter.jpg (17446 bytes)sabrewulfafter2.jpg (11947 bytes)
Sabrewulf. Úmyslně jsem si ji nechal nakonec. Oba obrázky tentokráte pocházejí z rozšířené verze, původní totiž vypadá v emulátoru naprosto hrozně, většina sprajtů je inverzních a nedá se to naprosto hrát. Grafika džungle ve verzi nové je ale opravdu skvělá, rozhodně bych jí dal přednost před originálem. Trochu nevýhodou jsou velké změny ve vzhledu některých objektů (i po těch letech mám hru celkem v živé paměti, a tak mne to dost mátlo), a také ty tmavě zelené plochy, působící pevným dojmem, ve skutečnosti však průchozí - při hře jsem občas přepínal do originálního zobrazení, abych věděl kudy dál... ;-)

  SNES9x v1.24 W9x
Tak tentokráte ne pozadu, ale napřed je poslední verze SNES emulátoru oproti ostatním portům, což se stalo díky jakémusi 3dfx bugfixu. Novinky od verze 1.22:
  • 3dfx speed hack back again, only disabled when Seiken 3 is loaded.
  • Some minor SA-1 speed ups added - the SA-1 instruction skipping code will have to wait until I have more time.
  • Corrected a SA-1 reset bug that reset the SA1 RAM bank pointer back to block zero but didn't clear the RAM bank register. Was causing Kirby 3 to crash.
  • Fixed a wave clipping problem with interpolated sound that was causing noise on sound output when certain sound samples were played.
  • Fixed a bug in the sync-sound code that could overrun the sound buffer by a few bytes causing clicks on the sound output.
  • The sound sample repeat bug that has plagued Snes9x ever since is was called Snes96 finally bit the dust - Snes9x continued to play sample loops even if the game dynamically updated the sample not to loop. Fixes the stutter in the Mortal Kombat series and improves the sound from several games that download sound samples in real-time as they are played.
  • Rewrote the code the handled the SPC700's 64 byte shadow RAM area to fix a possible sample corruption problem with ROMs that stored samples that cross the 64 byte start area.
  • Added code to allow ROMs to change the sample being played the next time the channel loops or is keyed on - not sure if it fixes anything but seems more correct.
  • Added a zero-frequency fix to the stereo sound mixing code that I'd already added to the mono code some time ago.
  • Changed the code to set the end-of-sample flag just before the last block is played, rather than just after. Seems to help improve the sound on some games.
  • Sound sample start code now doesn't reset the channel's envelope volume level to zero before starting the sample - helps reduce the clicks being heard when a channel envelope volume level hadn't reached zero before being keyed on again.
  • Changed initialisation of sample-end-register to 0 rather than 255 - seems more logical now I've thought about it. Not sure if it helps anything.
  Elite Story...
Před časem (hledam v archivu... bylo to v únoru 1998) jsem na těchto stránkách informoval o skvělém počinu Iana Bella, jednoho z tvůrců hry Elite, kdy na své homepage vystavil zdarma její NES verzi coby freeware. Když na ten odkaz kliknete, zjistíte, že stránka momentálně neexistuje. Kolem Elite není totiž všechno tak růžové, jak by se na první pohled zdálo. David Braben, spoluautor hry, totiž s jejím uvolnění nesouhlasí, a už několik měsíců podniká všemožné právní kroky, kterými by Ianovi zabránil v jejím vystavení. Momentálně nedostupnost stránky je důsledkem jeho vyhrožování CIXu, majiteli webspace kde je stránka (obsahující krom Elite mj. zajímavé informace o Spectru, BBS, NESu) umístěna. Přiznávám že to příliš nechápu, ač Elite bývala dobrá hra, jen na jejím jméně se žádný nový projekt určitě postavit nedá. Braben si to ale zřejmě nemyslí, a bojuje za svůj díl na případném budoucím Elite titulu jako drak (hmm, ne, správné zvířecí přirovnání bude spíš osel). Už před dvěma lety vyvolal soudní spor v obdobné situaci, kdy Ian povolil distribuci Elite s komerčním emulátorem, a Braben s tím zpětně nesouhlasil... U soudu prohrál, a doufám že prohraje i tentokrát.
  Sony Playstation 2
psx2.jpg (4378 bytes)Moc pěkná stránka o PSX2 je zde, narozdíl od většiny ostatních je založena jen na oficiálních zprávách Sony. Proto se zde objevilo pořádné info až včera, kdy byly na tiskové konferenci poprvé zvěřejněny pořádné oficiální informace v celkem pěti tiskových zprávách.
PSX2 by se mělo začít prodávat v Japonsku 4.března 2000, přičemž v okamžiku zahájení prodeje bude k dispozici cca milion kusů. Technické specifikace z tiskové zprávy:
Product Name: PlayStation2
Suggested Retail Price (Japan): 39,800 yenů
Available: March 4th, 2000
Accessories included: "Dual Shock"2 analog controller, High capacity 8MB Memory Card, PlayStation2 Demo Disc, AV Multi cable, AC power cord
Dimensions: 301mm (W) X 178mm (D) X 78mm (D)
Weight: 2.1Kg(4lbs 10oz)
Media: PlayStation2 CD-ROM, DVD-ROM, PlayStation CD-ROM
Formats supported: Audio CD, DVD-Video
Interfaces: Controller port (2), Memory Card slot (2), AV Multicable output (1), Optical digital output (1), USB port (2), i.Link (IEEE1394) (1), Type III PCMCIA card slot (1)
Na další trhy v Asii by se mělo PSX2 dostat už v létě, do Evropy a Ameriky až na podzim roku 2000.
  Krátce z domova i ze světa
Na informování o dumpech z Genesis Power už bych si možná mohl udělat makro - tentokrát je to Pitfall pro 32x.

Na této stránce si můžete sosnout připravený cover pro vaše MAME CD... Nezapomeňte si ho vytisknout 3x, protože přesně tolik CD je momentálně třeba k uložení všech ROM podporovaných MAME.

Novou verzi TRWin (homepage, download v Releases), po zkušenostech z minule, ani nehodlám zkoušet, ale rád zde zvěřejním opět vaše úspěchy s tímto N64 emulátorem...

Na Ivildeadově stánce je info o další hře, kterou bude podporovat The Impact - Tetris The Grand Master. Z přiložených tří obrázků to vypadá na vyloženě průměrnou klasickou záležitost. Krom toho je tu mnoho pěkných screenshotů z již známých variací SF a Rival Schools.

Pokud se chcete spolupodílet na vývoji her pro aktuální handheldy (a šíleně na tom zbohatnout pochopitelně), zkuste to tady...

 

 

  13. září 1999
  New releases
Ogre_Battle_64_320M_V64_Dump_JAP-NIL
Ogre_Battle_64-FileSize-EuRASiA
Spec256 1.2
Zebco_Fishing_GBC-DUZ
N64
N64
Emu
GBC
36 MB
5 kB
106 kB
196 kB
  Spec256 v1.2 Final
Tento týden se mi věštění nějak daří, po Raine jsem předpověděl i novou verzi vylepšeného emulátoru ZX Spectra... ;-) Verze 1.2 má v názvu Final, protože jde o první nonbeta release vůbec. Bohužel, dokumentace je opravdu velmi stručná pokud jde o změny samotného programu. tak jako tak ale nejdůležitější změnou pro uživatele je podpora 6 nových her (celkem už tedy 12ti): Army Moves 1 a 2, Underwurlde, Knight Lore, Sabrewulf a Cybernoid. Vesměs tedy celkem známé tituly, Underwurlde a Sabrewulf jsem měl dokonce velmi rád... A jak tedy konverze dopadla. Těžko říct... změnil se trochu formát pojmenovávání souborů, takže je nyní možné mít v adresáři více her najednou, a asi to nebude moc odladěné - přes veškerou snahu se mi nepodařilo přepnout se do 256 modu ani u jedné hry, přičemž nová funkce na klávese F7 - Load in 256 mode, nedělá vůbec nic... :-(
Obvyklé obrázky before/after se tedy budou konat až ve chvíli, kdy naněco přijdu, nebo kdy vyjde oprava...
  Raine 0.25c - dvě skryté hry?

V novém Raine jsou údajně opět ukryty dvě hry. Mělo by se jednat o dvě Taito hry: GunLock a Grind Seeker. K jejich aktivaci by měla stačit následující modifikace raine.cfg:
[Romlist]
grid_seeker = 13579
gun_lock = 86420
A nyní ta špatná zprava. Podmiňovací způsob v předchozích větách jsem použil proto, že oba romsety nejsou ztím k dispozici. Navíc informace z retrogames msgboardu bývají často poněkud... crazy... takže je to vše bez záruky. Osobně myslím - není kam spěchat, klidně si počkám do další verze.
  Krátce z domova i ze světa
Arnold, největší internetový ftp server se vším pro C64, se znovu rozeběhl.

Romulus & Remus, skvělá ROM page, má online romky pro MAME 0.36 beta 5. Letmo jsem se na ně díval, a patrně je zmirrorovali z Grindovy unpublic MAME beta page, kde jsou už od pátku. Rozhodně nedoporučuju je zatím stahovat, až beta 5 vyjde, klidně může tu a tam nějaký ten soubor uvnitř chybět... ;-)

O víkendu začíná Tokyo Game Show, kde by se mj. měla poprvé pořádně ukázat Sony s PSX2. Dnes se sice už objevily na některých webech velmi podrobné specifikace (včetně datumu vydání březen 2000 v Japonsku, podzim USA/Evropa), ale já bych přece jen počkal těch pár dní na oficiální zprávu od Sony...

 

 

  12. září 1999
  New releases
Capcom_Generations_4_PAL-PDX
Formula_Nippon_99_JAP-KALISTO
Madden_NFL_2000_PAL-PARADISO
Power_Pro_Kun_Pocket_v1.1_JAP_GBC-GBL
Raine 0.25c
(wip3out)-original_soundtrack-nbd__rodon
PSX
PSX
PSX
GBC
Emu
MP3
112 MB (1 CD)
354 MB (1 CD)
505 MB (1 CD)
836 kB
817 kB
61 MB
  3D Arcade Legends
V poslední době  jsou konverze starých arkád docela populární, a především - jejich kvalita se docela zlepšuje. Na některé chystané se dokonce velmi těším. Bohužel, existují i výjimky. 3D Arcade Legends od Webfoot (známá firma vydávající většinou lehce kvalitnější shareware) jsem si původně stáhnul s úmyslem, sepsat o nich nějaké delší oslavné povídání. Nelze, a tak z planované recenze  je jen tenhle sloupek s nadávkami. Až na výjimky neoriginální nápady, neuvěřitelně špatný engine, velmi hloupé použití tohoto špatného engine na hry, ke kterým se vůbec nehodí, celková pomalost programu a absence zábavy - to jsou hlavní charakteristiky této sbírky pěti her. Asi jedinou věcí, která se mi opravdu líbila, byla stylová hudba.
Jak jsem se už výše zmínil, 3DAL obsahují pět her:

3D Brick
- inspirace Arkanoidem je zřejmá, dokonce jsou oprásknuté i potvory, překážející míčku v pohybu. Jelikož zrovna téma bourání zdi je už opravdu velmi ohrané, absence nápadu je zde zvláště zjevná.

3D Dragon
- jediná hra, kde si nejsem zcela jist čím je inspirována. Drak, jehož cílem je dostat se vrchol členité budovy, přičemž se musí vychýbat pastem a nepřátelům... no budiž. Díky blbému engine je ovšem perspektiva budovy tak klamavá, že je často těžké říct jestli toho nepřítele míjím, nebo do něj narazím. Pokud to druhé, za trest kamera zabere detail, a ukáže grafiku hodně zblízka. Brrr.

3D Galaxy
. Inspirováno Galaxians, a  největší shit v kolekci. Všechny objekty ve hře jsou hrozně veliké (zjevně proto, že pitomá perspektiva v pitomém engine by u menších vypadala jeste hůř), pokud se člověk uhýbá před střelou, aby byl alespoň o 5 centimetrů dál než by mělo být třeba, a dokonce pokud střílím, raketka reaguje pomaleji na pohyb! Neuvěřitelný shit.

arcade-goingape.jpg (11148 bytes)3D Going Ape. Inspirováno Donkey Kong. Nejlepší hra kolekce. Některé použité nápady (jízda na nosorožci) nejsou zase až tak špatné, ale opět - engine je použit nevhodně. Chvílemi je ovládaná postava příliš na okrajích obrazovky, přestože je hra 3D, pohyb prostorem působí hodně plošně a především divně. Stejně jako u 3DGalaxy při hře občas naštvou hranice objektů, které jsou poněkud jinde nž se zobrazují...

arcade-munch2.jpg (10266 bytes)3D Munch 2. Inspirováno PacManem, možná dokoncePacmanií. Nápad s klíči otvírajícími různé části bludiště není až tak marný, ale bohužel to provedení... Přece jen když skáču 10cm vysoko, těžko lze pochopit nemožnost přeskočit 1cm vysokou překážku. Jinými slovy - stále stejný shitoidní engine.
  Raine 0.25c
Tak jsem měl včera víc pravdu,  než jsem sám tušil, když jsem předvídal brzký release... Dokonce se objevily v noci hned dva, ale v 0.25b chyběl jeden driver (Cadash Fr), a tak byla bleskově nahrazena 0.25c. V té je tedy celkem 24 nových her, ovšem včetně klonů a bootlegů. K nejzajímavějším novým hrám patří logický rychlík Cachat (tu jsem chválil už v MAME), trochu šílená střílečka Chimera Beast, či variace na 1942 Gun Frontier... Ze všech nových her už jsem vytípal obrázky, a může te je najít na mé Raine stránce, zde níže je jen malá ochutnávka...

lordofking03.jpg (15126 bytes)  cachat.jpg (18346 bytes)
The Lord of King a Cachat

Potřebné ROM ke stažení na EmuViews nebo na Emulition.

  Krátce z domova i ze světa
Primal Rage 32x - ke stažení na Genesis Power.

Pugsy konečně aktualizoval svůj CHEAT.DAT, který si můžete stáhnout na jeho stránce, v souladu s poslední MAME 0.36 beta 4.

Další hry, které budou podporovány ve SPEC256, budou Sabrewulf, Underwurlde a Knight Lore. Na Emulatronii jsou ve starších news už obrázky. Zejména první dvě jmenované vypadají opravdu dobře...

 

 

  11. září 1999
  New releases
ANTZ_GBC-CPL
Backgammon-GBC-OS
BeatMania_Append_4th_Mix_JAP-KALISTO
Capcom_Generations_1-3_PAL-LIGHTFORCE
Getter_Robot_the_big_battle_JAP-KALISTO
Monaco_Grand_Prix_USA-TC
Nascar_2000_USA-TC
NBA_Pro_99_GBC-GBL
Shadowgate_64_English_PAL-SP
Super_Mario_DX_v1.1-INT-GBC-EURASiA
Tamagotchi-GB-3-JAP-OS-SGB
Tonic_Trouble-USA-TC
Zelda_DX_Links_Awakening_V1_1_JAP-Oldskool
GBC
GBC
PSX
PSX
PSX
N64
N64
GBC
N64
GBC
GB
N64
GBC
345 kB
56 kB
173 MB (1 CD)
600 MB (3 CD)
369 MB (1 CD)
15 MB
10 MB
323 kB
14 MB
454 kB
357 kB
11 MB
498 kB
  The Impact
Mluví se o něm pořád, mluví se o něm všude. Pokud se objeví ve slibované kvalitě, emulátory PSX budou rázem zapomenuty. Lidé shánějí ROM dumpy jako šílení, i když k tomu rozhodně není důvod - jakmile budou ROM třeba, určitě se objeví na mnoha veřejných místech. Na některých neveřejných velkých ftp už adresář /Impact je, zatím to vypadá na 6-7 reálně existujících dumpů (mezi nimiž bohužel nejsou mnou toužebně očekávané Dancing Eyes). Když se to ovšem všechno sečte a podtrhne, nikdo nic konkrétní neví - krom betatesterů, kteří ze všeobecného hemžení mají jen srandu. Typickým příkladem kolujících dohadů může být tento můj email:

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
From: evilmind
To: "MSoft"
Subject: Re: Impact.
--------------------------------------------------------------------------------

Hello MSoft,

Wednesday, September 08, 1999, 10:42:36 PM, you wrote:

M> Zdar,
M> jak tak sleduji události okolo tohoto emulátoru tak jsem mě čím dal tím zdá že je to
M> jeden velkej podvod neb nikde nejsou obrazky zadného menu a jelikož je to aplikace
M> win32 tak není problém to přepnout do okna a udělat screenshot s FPS nebo s něčím
M> podobným a další fakt ježľe psali že už je téměř hotov takže by neměl být problém.

No, ja si nemyslim ze je to fake - musel by to byt opravdu cileny
podvod velkych rozmeru, do nehoz by se museli vedome zapojit celkem
znami lide z emulatorove sceny, a neverim ze by treba Atila riskoval,
ze mu po nejakem takovem "vtipu" uz nikdo nebude verit.

M> A ještě se také spekuluje s tím že by ho mohl dělat autor
M> Callusu a pokud by to byla pravda tak by ten emulátor měl zaručeně nějaké menu.

Slysel jsem ze Sardu na tom dela, ale spis to jsou spekulace - nejak
se proflaknul nick jednoho z autoru, ktery se Sardovu podoba, navic
jde o hardware Capcomu a i dalsi boardy pouzivaji QSound - a Sardu je
zatim jediny clovek, ktery funkcni emulaci QSoundu vytvoril. To ale
muzou byt vsechno nahody, neverim ze by riskoval svuj job u EA...

M> Za druhé proč jsou všude stejný obrázky proč Atila neudělá nějaký
M> svoje nebo někdo jinej ?

Obrazky co tima ivilded jsou jine nez na Impact homepage. Osobne se mi
nezda, ze by betatesteri meli povoleno publikovat nejake obrazky
(minimalne to nebyva zvykem], coz je mozna ten duvod.

M> Za další jsou tu některé nesrovnalosti s tím Street Fighterem EX 2+
M> a s Capcom ZN3.

To je pravda. Ptal jsem se, a dostalo se mi VELMI vyhybave odpovedi.
Na Capcom ZN3 afaik zadna hra starsi roku 97 nebezi, takze k jeho
emulaci neni duvod. Na druhou stranu neznam presne technicke rozdily
nove generace, je mozne ze se proste natolik podoba ZN1/2...

M> A zadalší že by nebyly hry od Capcomu nijak chráněný, když CPS2 maj
M> tak dokonalou ochranu ???

Napadlo, udajne tam zadna ochrana neni.

M> A další nesmysl se mě zdá konstatování že když někdo dumpne další hry tak
M> že ho zveřejněj dřív. Uľ vidím někoho jak koupí na dump automat za 5 a víc
M> tisíc dolarů nebo liber (ano takové jsou ceny novějších automatů) aniž by věděl jestli
M> vibec ten emulátor je nebo je to zase nějakej podvod. To by bylo asi tak
M> vše co se mě honilo hlavou.

No, a prave proto ze ty automaty jsou tak drahy, dumpu asi moc neni...
;-) Myslim ze tenhle argument muze byt klidne pravdivy, i u jinych
emulatoru se bezne predpoklada, ze ta ci ona hra pobezi ciste na
zaklade toho, ze pouziva podobny hardware jako jina jiz emulovana.
Proto si mozna autori veri i na nedumpnute coinopy. BTW udajne vcera
nekdo na zaklade te vyzvy dumpnul Point Blanc.

Ted me napada, ze tenhle dopis je tak dlouhej, ze kdyz nebude jina
zajimava aktualizace, pouziju ho na web... ;-)

Best regards,
evilmind

  UltraHLE News
Vývoj nové generace (1.0) nejlepšího emulátoru N64 se opravdu rozjel na plné obrátky. Homepage projektu - http://ultrahle.emugaming.com/main.htm - je nyní aktualizována téměř každý den. Asi nejzajímavější novinkou je, že nová verze už nebude podporovat pouze Glide, ale bude mít fuknčí  podporu OpenGL. To zřejmě bude znamenat konec mnoha existujících glide wrapperů, které se vyroji v únoru právě jen kvůli tomu, aby se N64 hry mohli zahrát i nešťastní majitelé TNT a spol. Jak je vidět z obrázků, publikovaných včera (hlavně z tohoto), velkých změn dozná i GUI. V první verzi UHLE nešlo nastavit skoro nic, teď už bude mít emulátor všechny standardní vymoženosti...
A teď ty horší zprávy. Na projektu pracovali původně dva programátoři - Reality Man a Epsilon, přičemž hlavní díl práce na emulátorové části programu dělal Epsilon. A ten se bohužel momentálně vývoje neučástní. Ani sám Reality Man se nijak nešíří o tom, co vlastně ve verzi 1.0 bude vylepšeno krom GUI a OpenGL. A tak lze asi jen těžko očekávat nějaký úžasný release, kde bude fungovat mnohem více her než v současné, mnoha INI modifikacemi rozšířené verzi...
  Zahájen prodej Sega Dreamcast v severní Americe
Den D - 9.9.99, tolik očekávaný mnoha američany (pokud mohu soudit z ohlasů na iRC a webchatech), nastal přesně dle plánu. DC se začal prodávat za 199 amerických dolarů (v Kanadě za 299 kanadských). Davy pařbychtivců vzali útokem obchody místních resellerů, a Sega prodala 300000 kusů jen během prvního dne... (pravda většinu toho počtu tvořili předem objednané kusy). Momentálně je DC vyprodán...
Zatím je k dispozici startovní nabídka pouze 18 titulů: Power Stone, Mortal Kombat Gold, Soul Calibur, Sonic Adventure, Expendable, Blue Stinger, Trickstyle, Tokyo Extreme Racer, Hydro Thunder, Flag to Flag, Monaco Grand Prix 2, Pen Pen Tri Icelon, TNN Motorsports Hardcore Heat, House of the Dead 2, Air Force Delta, Aerowings, NFL 2000, NFL Blitz 2000, Ready to Rumble.

BTW prodej v takovém rozsahu se neobešel bez problémů, nemalé procento uživatelů má potíže s nefunkčními demodisky, které se dávají k DC zdarma - demonstrační verze   her nefungují, všelijak se hroutí či divně blikají. Sega problémy přiznala a všem postiženým vadná media promptně vyměňuje.

Ačkoliv zpráva o zkopírovaném DC GD-ROMu, prodávaném v Honk Kongu, na kterou jsem i já naletěl, se ukázala být falešnou, cosi už se stejně dít začíná. Na této adrese si můžete objednat modchip, který vám umožní hrát US verze her na japonských DC (což je zajímavé, protože v Japonsku se dá DC koupit velmi lacino) a naopak. Zatím se ale zařízení koupit nedá, a také cena 39 dolarů není zrovna příznivá... Navíc, při pohledu na ten design webpage, a na vyhýbavé informace - já bych jim neposlal ani dolar, nejpíš jde o fake...

  Krátce z domova i ze světa
MAME WiP update. Dost srandovně vypadají Gang Busters, ale především - konečně je k dispozici dobrý romset Forgotten Worlds, takže se na tuhle hitovku můžeme těšit v příští verzi...

Tentokrát Genesis Power releasli něco, na co nemusíme čekat, a můžeme si zahrát hned - RockmanX3 pro Genesis.

Stránka Raine byla aktualizována čtyři dny za sebou, čichám čichám release! Jsou zde obrázky z dalších nových her - Teki Pak (zjevně tisící nudná kopie Tetrisu), YUUYU NO QUIZ DE GO!GO! (bohužel další japonská quiz hra), Iga Ninjutsu Den (divně vypadající akční hra) a The Lord of King (japonská verze již podporovaného Astyamax). Jestli dobře počítám, jen ohlášených  her do nové verze je už 14.

Skvělý ROM manager RomCenter přesunul svou homepage sem. BTW - datový soubor pro The Impact vydržel na stránce jne několik hodin... ;-)

Starší novinky 19.8.-10.9.1999 byly přesunuty do archivu.