Přístupy od 29.8.2000

Založeno v říjnu 1997
Last update:
29.8.2000, 00:46
Emulators CZ Logo, vytvorene Zdenkem Musilem

Tyto stránky by nemohly existovat bez pomoci firmy InterneXt 2000.

 

  

Novinky:
[Aktuální]
[Archiv novinek]
[Archiv odkazů dne]

Ostatní:
[Links]
[Articles]
[Download]
[Game History Line]

Arcade Emulators:
[Callus]
[JAS-SYS1]
[M72]
[RAGE]
[Raine]
[System 16]

Home Computers:
[Amiga]
[Amstrad CPC]
[Commodore C64]
[Commodore C128]
[Commodore +4 (C16/C116)]
[Commodore VIC20]
[MSX]
[Sinclair ZX80/81]
[Sharp X68000]

Konzole/Handheld:

[Arcadia 2001]
[Atari Lynx]
[CD-i]
[Neo Geo]
[Neo Geo Pocket]
[Gameboy]
[Gameboy Color]
[Sega 32X]
[Sega CD]
[Sega Game Gear]
[Sega Master System]
[Sega Saturn]
[PC Engine]
[Virtual Boy]

Kontakt:
  ICQ #2562871

  

Freedom of Speech
CLEAR - IDSA Boycott



Archiv novinek: 30.7.-19.8.2000 

 

  19. srpna 2000
  New releases
GenSX 0.96
Jum's A5200 Emulator 0.4a
Sega System C2 Emulator
SNEeSe 0.45
Emul
Emul
Emul
Emul
264 kB
342 kB
477 kB
636 kB
  Nové zdejší downloady
GenSX 0.96
Emulátor Segy Genesis/32x, dříve známý jako Vegas. What's new:
Edge-Enhancement from the menu didnĺt work, only from the keyboard. This has been fixed.
Fixed Genesis hang bug.
Fixed embarrassing typo in menus (.
Fixed SH2 divider.
SH2 optimizations.
ZIP file support.
Added Genesis bank switching.
Fixed Wani Wani World.
Added Save State Loading (.GS0)
New SH2 & 32X memory architecture.
Fixed bug 68000 disassembler.
Fixed bug in Genesis VDP writes.
Added undocumented Genesis Hscroll.
Fixed Genesis DMA bug.
Fixed full-screen rendering bug.
Fixed Genesis DMA timings.
Fixed Genesis CRAM DMA.

Jum's A5200 Emulator 0.4a
Jedinou novinkou je podpora nových her, které se objevily na Classic Game Expo 2000 před dvěma týdny - Tempest a Astaroids.

Sega System C2 Emulator
Zbrusu nový program, emulující dosud jinde nepodporovaný hardware - Sega System C2. Tyto desky jsou strukturou velice podobné Genesis/Megadrive, a proto se o jejich emulaci mluví už dlouho. Nejprve byly v plánu autora zastaveného projektu System16, nejnověji jsou v hledáčku MAME týmu, ale všechny nakonec předběhl Charles Mac Donald, který je známý coby autor úspěšných emulací SMS a MD.
Podporováno je všech 12 existujících C2 her, plus několik variant/bootlegů. Slovo   podporováno ovšem nelze brát tak úplně doslova - většina her má zničenou grafiku či špatné barvy, různě zamrzá ihned po nahrání apod. Plně hratelné je tak pouze Puyo Puyo 2, ale i zde je barevná paleta lehce mimo a  je třeba si nejprve přepnout na dynamicky generovanou (což přesně netuším co by mohlo znamenat). Hrát se dá i Borench a Thunder Force AC. Pokud nezapnete zvuk, plné rychlosti lze dosáhnout už na slabších pentiích (ostatně u MD like hw by to mělo být samozřejmé).
Homepage.

borench-0.jpg (14405 bytes)  tantr-1.jpg (14753 bytes) puyopuy2-0.jpg (9115 bytes)
Borench (barvy jsou špatně), Puzzle & Action (barvy jsou úplně mimo) a ta reklama na AIDS je z Puyo Pyo 2 :-)

puyopuy2-2.jpg (17171 bytes) puyopuy2-4.jpg (13762 bytes)  puyopuy2-6.jpg (19493 bytes)
Puyo Pyo 2 - docela tuctový logický rychlík, ale ta manga na začátku je pěkná...

  Konzole nebo konzola?

Na zajímavý problém jsem narazil minulý týden. V jednom textu na Hrej jsem si všiml, že autor vytrvale používá výrazu konzola (ženský rod vzor žena), namísto imho správného konzole (ženský rod vzor růže). Hnán nudou, rozpoutal jsem malou, leč decentní flamewar na příslušném auditu Cyberspace. A ukázalo se, že věc není zdaleka tak jednoduchá jak jsem si myslel. Protože slova konzole používám často, a nikdy mne ani nenapadlo že by to mohlo být nějak v rozporu s platnými češtinářskými pravidly, začal jsem pátrat.
Různé naučné slovníky či slovníky cizích slov, které vlastním, opravdu bez výjimky znají pouze slovo konzola, a konzole nikoliv. Ovšem výklad tohoto slova zahrnuje jen tři významy:
1. výstupek vyčnívající ze stěny (tvořící její součást), nesoucí někdy různé předměty (socha)
2. nosník, zpravidla vodorovný, na jednom konic upevněný, tech. nástěnná podpěra k uložení ložísek, potrubí ap.
3. podpěra záclonových tyčí
Čili nic z počítačové terminologie. Navíc konzola pochází z francouzštiny, kdežto konzole, jak se domnívám, je původem z anglického console. Protože jsem se pátráním ve svých omezených zdrojích nedobral jasného výsledku, obrátil jsem se o pomoc na Ústav pro jazyk český při Akademii věd. A obdržel jsem následující odpověď:


From: "Jazykova poradna UJC AV CR"
To: evilmind@cyber.cz

Vážený tazateli,
slovníky češtiny (např. Akademický slovník cizích slov, 1995)
zaznamenávají jedinou podobu, a to konzola. U anglického výrazu
console Velký anglicko-český slovník (1984) uvádí českou podobu
konzola. Dosavadní slovníky u výrazu konzola význam z počítačové
oblasti ještě nemají. V praxi je úzus rozkolísán, někteří autoři
dávají přednost podobě konzola, jiní konzole. Teprve budoucnost
ukáže, zda se podoba konzole pro vyjádření počítačového prostředí
prosadí, či nikoli.
I. Svobodová, jazyková poradna



Čili nic nového, ale alespoň potvrzení faktu, že konzole není jen patvar. Já doufám, že se opravdu v budoucnu prosadí jediný správný a logický tvar, a můžete k tomu přispět i vy - používejte výraz konzole také, a nenechte se zmásti fanatiky z Hrej! :-)

  Gameboy news
Můj seriál návštěv prodejců GB v Čechách a zjišťování příčin zoufalého stavu nabídky pokračoval celkem náhodou ve čtvrtek. Šel jsem pěšky jednu tramvajovou zastávku na Anděla, a cestou jsem náhodou viděl počítačovou prodejnu, kde měli ve výloze veliký poutač na GBC. Zašel jsem dovnitř poptat se jaké zajímavé příslušenství prodávají. A byl jsem šokován - neprodávají  nic, protože o prázdninách Gameboy nevedou!!!!

pikachu.gif (5066 bytes)Pokemoni na TV Nova zřejmě poběží v sobotu a v neděli od 8:00. Což je nepříjemné dilema - brzo vstávat, nebo chodit spát až po nich? BTW dneska ráno mi přišel zdvořilý mail z Nintenda, jestli bych nevyplnil jejich pokemoní dotazníček, což jsem udělal rád. Zajímavé je, že docela dost otázek v něm se týkalo Pokémoní konkurence - Digimonů od Bandai. No, ale protože WonderSwan nemám, napsal jsem po pravd2 že Digimony sice znám, ale na jejich TV show se nekoukám, jejich videohry si kupovat nebudu, a Pikachu je stejně nejlepší a nejvíc sexy. Tak snad ze mne bude mít Nintendo radost... :-)

Nintendo potvrdilo, že GBA se bude předvádět i na ECTS, která začíná v Londýně v září. Můj tip ovšem je, že na všech třech výstavách následujících v rychlém sledu po sobě (Space World, Tokyo Game Show a ECTS) bude k vidění pořád to samé...

Na obrázku níže je hra PuzzleX2. I když to z něj možná není hned vidět, je to docela zábavná variace na Sokoban s ucházející grafikou a příjemnou hudbou. A především - je zadarmo, stáhnout si ji můžete zde, a funguje jak v GBX tak v emulátorech.

puzzlex2.jpg (10128 bytes)

V rámci čekání na odtajnění GBA se stále v hráčské komunitě (minulé úterý dokonce i na zahrádce restaurace U Houdků :-) ) diskutuje o různých dosud nezveřejněných detailech. Jak bude vypadat. V jakých barvách se bude prodávat (i když flamewar o nejlepší barvu jsem nikdy nechápal, prišlo mi to jako nepodstatný detail, GBC jsem si vzal fialovej protože prostě jinej nebyl, a myslím že bych vzal i libovolnou jinou barvu - snad krom průhledné růžové co má Bludr :-)) ). Jaká bude maximální velikost kartridgí. A kolik budou stát hry. Poslední dvě otázky spolu souvisí. Já jsem tipoval velikost do 128MB, ovšem zdá se, že maximum bude skoro jistě minimálně dvojnásobek. Což znamená že velikost se skoro vyrovná dnešním N64 hrám - a nevyrovná se potom i v cenách? To by určitě hráčům přílišnou radost neudělalo. Nové hry pro N64 stojí většinou 50-60 dolarů, kdežto současní majitelé GBC jsou zvyklí za platit jen výjimečně více než 30. Otázkou je, nakolik se cena media promítá do ceny N64 her? Obava, že Nintendo využije situace, kdy trh hladoví po technicky vyspělém handheldu, a hry pořádně osolí, je imho bohužel oprávněná, byť oficiálně se nikdo ještě nevyjádřil. Za pár měsíců uvidíme...

Čtyři obrázky z další chystané GBA hry, Dropzone, můžete vidět zde.

Na IGN je rozsáhlé preview hry Tyranosaurus Rex, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. Po první tahové a první realtimové strategii se totiž GBC dočká i první first person střílečky. Na IGN je i 2.5mb .MOV, takže se lze podívat jak se to bude hýbat, a musím říct že jsem byl celkem překvapen. Čekal bych otáčení po 45 stupních, ale z filmu je vidět celkem plynulý pohyb, byť semtam to (při zaměřování potvor) znatelně cukne. Potvory zatím nevypadají že by se moc aktivně hnaly do útoku, ale to by se prý ve finální verzi mělo změnit.

Pokud jste narazili na nový emulátor GB Uwizone, vyhněte se mu. Je to jen hack Virtual Boye, a kdoví co nepěkného k němu jeho "autor" přibalil navíc...

alfred3.jpg (18603 bytes) alfred1.jpg (10008 bytes) alfred2.jpg (14010 bytes)

Ve svém příspěvku o hicolor modu z 9.8. jsem se dopustil několika omylů. Především informace o tom, že hicolor knihovna Icarusu nebyla použita v praxi, už nějaký ten týden neplatí - jak je vidět z obrázků výše. Pocházejí ze hry Alfred's Adventure, a upozornil mne na ni čtenář PiNa. Prošel jsem několik levelů a myslím, že hicolor je použit bohužel jen v intru...
Samotný fakt, že můžete vidět screenshoty které jsem vytípal, mne usvědčuje z dalšího omylu - hicolor mod je emulován, a pozorným čtenářem byl tentokráte Acegrafx. Zvládne ho poslední verze REW, a i když se zdaleka nejedná o dokonalý produkt (třeba u Alfreda zrovna nedokáže při hře, už v "normálním" barevném režimu, správně zobrazovat sprajty), s hicolorem se vyrovnává výborně. V porovnání se skutečným GBC je reprodukce takřka dokonalá, a fungují všechna dema, na která jsem zde dával před deseti dny link.

alfred4.jpg (10381 bytes)  alfred5.jpg (15575 bytes)
A jen tak mimochodem - Alfred's Adventure je opravdu dobrá hra...

  Odkaz dne
Atari Company Confidential Documents
http://www.willowsp.u-net.com/andy/atari/
Na tomhle webu najdete něco, co jste jinde určitě ještě neviděli. Při rušení Atari CoinOp divize v Irsku zůstalo bez povšimnutí několik krabic s různými dokumenty, povětšinou se týkajícími vývoje her či hardware. Schémata boardů, zápisy z porad, projektová dokumentace, ručně psané poznámky inženýrů, prostě cokoliv alespoň trochu zajímavého třídí majitel stránky Andy, scanuje, a dává postupně online.
Ctrl+D.
  Krátce z domova i ze světa

Postavy z počítačových her protestují proti náhodně umístěným nebezpečným pastem!

CPS2 Shock zveřejnil obrázky ze zbrusu nové střílečky 1944: The Loop Master, která běží na CPS2 deskách.

Emulátor Sega Model 2, pracovně nazvaný Virtua, má vlastní homepage. Zatím tam není v podstatě nic nového - Q/A prozrazující že autoři opravdu nemají jiný správný Model 2 dump krom Virtua Fighter 2, několik screenshotů co se už objevily jinde atd...

V dnešním update bylo hojně použito linků, které mi zaslali Franta Fuka a Karel Jurečka. Budiž to vzorem pro další - vaše emaily v koši nekončí... ;-)

Quote of Day (vtip srozumitelný pouze uživatelům Good utils)
[16:11] what country is pd?

 

  14. srpna 2000
  New releases
n/a
  Gameboy news
Zrovna koukám na Volejte řediteli, a hrozně se bavím. Železný slibuje od září na Nově Pokemony, "kteří jsou tuším z Japonska", a hbitě prezentuje své hluboké znalosti o všem (doufejme žertovným) návrhem českého názvu Kapemoni (zkratka z Kapesní monstra, aneb přesný překlad Pocket Monsters). Snad se to nechytne, u nás je možný všechno... :-)

Ve čtvrtek jsem podnikl další pokus o zakoupení Wormlightu. Nové sídlo firmy Q-Sound v Šaldově mám celkem při cestě z práce, takže jsem tentokráte neriskoval případnou zbytečnou cestu přes celou Prahu. No a co myslíte. Neměli! Jediný a poslední kus prý hned prodali. Celkem ochotný prodavač přede mnou volal dodavateli, kde se dozvěděl že na skladě jsou. Načeš mi řekl, že tedy jeden nebo dva kusy objedná, a že se můžu zastavit už v pátek. JEDEN NEBO DVA???!!! Potom se můžu divit, že nikde nic nemají, když berou na prodejnu taková zoufale malá množství zboží. Přitom Light Max 2, který je dvakrát dražší, se zaprášený válí ve vitrínách snad všech prodejen, kde jsem byl. Notně nasrán jsem ještě ten večer zašel na internet, a definitivně si Wormlight objednal z Lik-Sangu. Je to lacinější (o polovinu), budu mít tu novější verzi, a nemusím kvůli tomu nachodit xx kilometrů Prahou. Howgh.

Během víkendu jsem začal připravovat články pro nový design Emulators CZ, který se tu (snad) objeví příští měsíc. Jeden z nich je o GBX, a v jeho rámci jsem požádal majitele GBX o odpověď na pár otázek (pokud jsem se nezeptal vás - ozvěte se ;-) ). A dorazila mi navíc další zkušenost s nakupováním v Čechách, která se do dnešního update moc hodí (navíc na Černém mostě jsem já ještě nebyl).
Jeden postreh z nakupu GBC na Cernem moste v Elektrocity.
Cetl jsem neco podobneho na tvych strankach tak se to asi opakuje,
ale ja to fakt zazil. Dosli jsme s pritelkyni k vyloze s GBC a asi po pul
minute pristoupil prodavac co pry chceme a jak mu rikam jako ze bych si to rad prohlednul a on mi odpovedel ze nema moc casu ze ma navstevu !?? Tak jem tam stal dalsich pet minut jako..... a pak se uracil prijit a ja se ho zeptal na par podrobnosti okolo GBC a on mi jaksi nebyl schopen odpovedet na nasledujici otazky.
ja: Ma to sitovy zdroj pro GBC nebo se musi koupit zvlast?
on: pane to je GBC k tomu nic takoveho neni.
ja: Jdou na GBC poustet hry na GB.
on: nejdou
ja: ale ja cetl ze jdou
on: kde
ja: rikam na inetu
on: kdo takovouhle blbost napsal bych fakt chtel vedet, vdyt ja sam mam GBC.
Dal uz jsem se nechtel bavit, ale to jeste neni vsechno.
ja: tak ja si vemu toho modrozeleneho a on mi ho podal z vylohy a ze supliku vyndal dve pouzite nezabalene baterky a cpal je do krabice.
ja: vzdyt je ten GBC upatlanej a mastnej.
on: vyndal kapesnik a zacal smudlat po displeji, jo mi na nem parime NHL2000 je to fakt bozi.
ja: no koukam ze vy taky.
on: :(((((
ja: tak mi zavolejte vedouciho.
on: proc ??
ja: protoze chci predejit nestesti
on: tak ja ti dam¨jinyho z vylohy a bezel nekam pro klice.
ja: mi si tykame
on:koulel ocima a zacal rudnout.
Za chvilku prinesl noveho a ja ho preci jen s usmevem na tvari odnasel domu. Ale zase kdo nema takovou trpelivost jako ja tak si v Elektrocity GBC nekupujte. Doma jsem si pak precet navod a vse na co jsem se kvalifikovaneho prodavace ptal tam bylo napsane, on mi prisahal ze tam nic takoveho neni.

Stoupa88

Dnes jsem také trávil pár minut pročítáním několika handheld diskusních boardů, a krom několika hodnotlých linků, které si nasyslím do zásoby ;-), jsem našel fajnovou flamewar. Ono to není tak těžké - příznivci GBC, GameGearu a NGPC si nadávají skoro pořád, ale následující příspěvek mne rozesmál skoro k slzám. I když něco pravdy na něm je - za všechno přece může Pikachu:
game boy color is the gayest game system ever it has lame 8 bit graphics, no good games (w/ the exception of Wario Land DX), and is home to those god damn pokemon. god i hate those little bastards. any way neo geo pocket color is the far superior system. nearly every game for it was brilliant (especially sonic pocket adventure and metal slug 2nd mission). it pisses me off to know that snk is out of business and i cant go buy one. this is your fault pikachu! if u take away the sales of gbc realated to pokemon the ngpc actually outsold the gbc where it counts, real games, not some stupid ass ugly creature who is too stupid to say any thing but its own name. somebody needs to grab that thing by its neck and shake those french canadian fag nasties out of him until he admits the neo geo pocket color is the supreme handheld. if only pokemon didnt exist. oh what a utopia it would be.

  Odkaz dne
Batch Zip Toolkit 1.06
http://www.batchziptoolkit.com/
Bez téhle utility se určitě neobejde nikdo, kdo má na disku více romek, a často s nimi manipuluje. Mnoho emulátorů má interní podporu zazipovaných her, a protože úspora místa může být opravdu značná, není důvod hry nebalit. Jenže - jak to pohodlně udělat v adresáři, kde je několik set souborů s dlouhými názvy, tak aby byl každý soubor v samostatném archivu, pokud možno stejnojmenném? Když jsem něco podobného potřeboval prvně, automaticky jsem napsal
for %i in (*.smd) do zip %i.zip %i
To funguje. Bohužel ale jen pro 8.3 jména souborů, a těm už myslím přece jen dávno odzvonilo. A protože vím že každý problém už musel řešit někdo před vámi, začal jsem hledat jak to dělají jinde. A objevil jsem ZipMany, program který dělá přesně tohle - archivuje/dearchivuje soubory každý zvlášť. Používal jsem ho pár měsíců, a i když byl fajn, přece jen občas jeho stabilita nebyla z nejradostnějších. Proto jsem uvítal vznik zbrusu nové utility od stejných autorů - BZTK. Už krom ZIPu podporuje i JAR, CAB, GZ, TAR, LHA, LZH, BH a částečně (jen rozbalení) všechny další používané packery. Samozřejmostí je práce se sfx i zaheslovanými archivy, konverze mezi různými formáty, šikovné přejmenovávací nastavení pro odstranění mezer, podtržítek či závorek apod.
Za měsíc užívání jsem nenarazil u BZTK na jediný problém, takže ho opravdu můžu vřele doporučit. Sharewarová verze není příliš omezena, takže ji můžete začít používat ihned.
  Krátce z domova i ze světa

Na Azuco World je vystavena nová verze A-Saturn - 0.15c. Stále nemá cenu ho stahovat, proto ho ani nedávám sem, ale zajímavé je, že podle parametrů nastavitelných v INI, a i podle posledních screenshotů bude A-Saturn emulovat i ST-V, arcade verzi Segy Saturn.

V posledním emailu od Lik-Sangu, informujícím o novinkách v jejich nabídce, mne zaujal přehrávač Shinco DVD 868. Shinco je docela známá čínská firma, která má s výrobou DVD přehrávačů již nějaké ty zkušenosti. Tenhle jejich model je ale zajímavý něčím jiným - krom toho že přehrává DVD, VCD, audio CD a také MP3 ještě navíc obsahuje PAL Segu Megadrive! Je zajímavé že v žádné recenzi na 868 jsem o tom nenašel ani slovo, ale Lik Sangu to asi budu muset věřit... :-) O dost méně ale věřím "licencovaným" 480 hrám. Každopádně jelikož hry jsou na CD, a Genesis je z CD umí spouštět, je tohle zařízení docela zajímavou možností jak se dostat k jinak velmi drahým a takřka nesehnatelným backup units pro MD. A za cenu 289 dolarů tady dostatne vlastně zdarma i DVD/MP3 player...  Bližší info včetně několika obrázků mají Lik Sang na této stránce.

shinco868.jpg (5187 bytes)


Po více než dvou měsících aktualizace na 3DO Extreme - Way of the Warrior.

Bezvadné covery pro sovje MAME CD si můžete stáhnout tady.

Chris z RetroBase mi poslal mail o update jejich kvalitní Lynx sekce - nyní obsahuje 101 her. Zběžně jsem to porovnal se zdejší Lynx stránkou a zdá se že navíc má dvě unreleased betaverze, a jednu novou hru od Songbirdů co se ještě neprodává...

FC Power je nový web, který chce napodobit velmi oblíbenou stránku Genesis Power - releasovat dosud nedumpnuté či špatně dumpnuté hry, tentorkáte pro NES.

 

  10. srpna 2000
  New releases
Raine 0.28h-09.08.2000
VICE 1.5
WinVICE 1.5
Emul
Emul
Emul
1031 kB
2767 kB
2000 kB
  Nové zdejší downloady
Raine 0.28h-09.08.2000
What's new nové verze neoficiální kompilace Raine:
- Battle Garegga sound added
- Puzzle Bobble 4 backgound layers fixed
- Removed redundant roms of Warrior Blade and Darius 2 
- Added dipswitch settings to all games in the Football Champ driver 
- Migrated Antiriad's Allegro hacks to Allegro WIP 32
- Misc. bugs in the source fixed
  Gameboy news
Ještě ke včerejšímu sloupku o Alone in the Dark - dnes vyšel na IGN rozhovor s tvůrci hry, který si určitě přečtěte.

Dnes v noci se poprvé objevilo několik screenshotů z GBA her (btw - pracovní název Game Boy Advance zřejmě nakonec nebude změněn). Podívat se na ně můžete zde pod tímto textem. Všechny pocházejí přímo z webu Nintendo of America, ten hnusnej velkej watermark už tam byl.


Mario Kart Advance. Vypadá pěkně. Vedle Kuru Kuru Kururin, na který se dívám poněkud s rozpaky. Oficiální info o hře říká "simplest action game in the world but with depth of game play, too". Žeby se ovládala ta čára, a muselo se prokličkovat nějakou úzkou tratí? Jako starting title by to mohl být taky pěkný propadák...


Ougon no Taiyo (Golden Sun) je klasická konzolová RPG. Napoleon zřejmě bude tahová strategie! Z toho jediného obrázku těžko dělat nějaké závěry, ale grafika vypadá dobře, opravdu moc dobře. A začít od začátku prosazovat žánr, který se na handheldech zatím moc nechytil, to je myslím chválihodné.

Obrázky z dalších her lze uvidět na IGN - Mega Man EXE, Konami Wai Wai Racing a Momotar Matsumi. Suma sumárum mi zatím předvedená grafika nepřijde zase tak oslnivá, obzvláště když z původního porovnávání možností GBA se SNESem se postupně vyklubal i konkurent N64. Dneska jsem někde dokonce četl, že grafika je i lepší než na DC/PS2... :-) Bylo by to pěkné, ale zůstaňme na zemi. Pokud se to bude i dobře hýbat, a dobře hrát, a především pokud bude opravdu Nintendu fungovat jeho složité prověřující postupy (Mario Club), které eliminují všechny hloupé hry ještě než se je někdo pokusí prodat, určitě se vyplatí do GBA investovat.

Zároveň s GBA screenshoty vystavilo Nintendo i pár dalších zajímavých věcí pro GBC, které se objeví na NSW2000 - screenshoty z Mario Tennis, Legend of Zelda, a pár dalších her...

  Krátce z domova i ze světa

Na docela dobré, stabilní a rychlé sajtě aceroms.free.fr jsou vystaveny komplet Genesis dumpy podle GoodGen (resp. chybí jich z bezmála 3000 jen cca 20, které stejně nemá nikdo). Více než 3GB dat vám vydrží ke stahování na dlouho.

Swapoo, můj předminulý tip na link dne, přišel o svůj webhosting na ZD. Ani se Zopharovi nedivím že je kicknul, v poslední verzi kterou vydali už to opravdu nemělo se scénou nic společného, a nejvíc lidí co jsem tam kdy viděl sdílet bylo 5 (asi 100 romek dohromady). Všichni ostatní byli nejspíš novináři, slídící po "novém Napsteru".

Jelikož veškerá zajímavá témata jsem IMHO vyčerpal včera, risknu se pustit na tenký led politiky, i když to není zase tak offtopic jak by se mohlo zdát.
Nepříliš chytrý Al Gore si vybral pro svou kandidaturu na prezidentský úřad jako viceprezidenta senátora Josepha Liebermana. Toho senátora, který už mnoho let lobuje za různé censorské zásahy proti tzv. "přílišné brutalitě her". Toho senátora, který už dosáhl různých zákazů ve "svém" Connecticutu, a který protlačil do programu demokratů část zvanou "Responsible Entertainment". Celé si to můžete přečíst zde, ale mimo jiné se tam dozvíte:
Parents are struggling to pass on the right values in a culture that sometimes seems to practically scream that chaos and cruelty are cool.
[..]
The entertainment industry must accept more responsibility and exercise more self-restraint, by strictly enforcing movie ratings, by taking a close look at violence in its own advertising, and by determining whether the ratings systems are allowing too many children to be exposed to too much violence and cruelty.
To by to asi dopadlo kdyby tahle dvojka vyhrála, a proto říkám - fandíme Bushovi!

 

 

  9. srpna 2000
  New releases
FCE Ultra 0.23
Fusion 3.0
Emul
Emul
92 kB
1966 kB
  Nové zdejší downloady
Fusion 3.0
Kdo zná Fusion, jeden z těch lepších emulátorů Macintoshe, tak si asi teď říká - Cože, warez? Ale kdepak. Od této verze 3.0 je dříve komerční emulátor zdarma ke stažení, a dokonce někdy příští měsíc budou uvolněny i zdrojové kody. Zjevně to bude proto, že nový vlastník Fusionu (Emulators Inc.) podporuje především svůj vlastní (a lepší) emulátor Softmac 2000, nicméně darovanému koni... Distribuce emulátoru neobsahuje potřebné systémové ROMky, takže je buď musíte vlastnit, nebo přiloženou utilitou vytvořit na skutečném Macovi. Zde přítomný archiv jsem vytvořil sám a obsahuje vše, co si jinak můžete stáhnout v adresáři /fusion na anonymním ftp www.emulators.com.
  Co se chystá...

Krom obrázků, filmů, a euforického jásání betatesterů KIAME (Killer Instinct Emulator) si teď můžete stáhnout i trochu originálních zvuků, nahraných přímo u coinopu - zde. Formát WMA přehrajete bez problémů WinAmpem. Jsem opravdu zvědavý, jaká bude rychlost emulace až se TOHLE bude přehrávat při hře... :-)

Krom neutuchajícího zájmu o chystaný release KIAME (Killer Instinct Emulator) se mluví i o další emulaci relativně vyspělého hardware - Sega Model 2. Na těchto boardech běží třeba hry jako Athlete Kings, Dead or Alive, Daytona USA, Last Bronx, Manx TT, Sega Rally, Virtua Cop či Virtua Fighter 2. A právě posledně jmenovaná hra je údajně zatím jedinou podporovanou, zřejmě proto že žádná jiná není správně dumpnuta. Jako obvykle se rozhořela diskuse zda jde či nejde o fake, neboť v podstatě jedinou hmatatelnou informací je tento obrázek. Je to sice jen menu, ale vypadá až podezřele dobře. 
Osobně mne zrovna Virtua Fighter 2 nechává zcela chladným - existuje i native PC verze z roku 1997, a myslím že emulovaná nebude o moc lepší (nemluvě o řádově silnějším hardware, který budete k jejímu běhu nepochybně potřebovat). Některé další hry by se ovšem hodily... :-)
Více o hrách běžících na Sega Model 2 se můžete dozvědět na webu System16 (spousta kewl obrázků).

  Gameboy news
Udělat dobrou hru pro GBC se může na první pohled zdát docela jednoduché. Znalost programování assembleru Z80, jinak celkem nezpeněžitelná, se zdá vydusávat zlatou cestičku k budoucímu nicnedělání. Jenže - ono kupodivu není zas tak lehké hru prodat. O tom se přesvědčil Team XKalibur, který má dobře vypadající RPG Mythri, ale světe div se - RPG hry nezaložené na pokémoním sbírání potvor už dneska moc nefrčej. A tak autoři na svém webu vystavili pár screenshotů, hudbu v MP3, a organizují petici, kterou chtějí publisherům demonstrovat, že žánr klasické RPG není zcela komerčně mrtvý. Nakolik se jim to daří lze těžko říct, ale za měsíc existence petice ji podepsalo cca 4000 hráčů, což se mi zdá být docela hodně (při známém nízkém procentu čtenářů, zapojujících se do různých anket na webech, které jinak pravidelně čtou).


Takhle nějak bude vypadat Mythri... jestli někdy bude...

Na serveru RARE je vystavena asi dvacítka screenshotů z Donkey Kong Country. Grafika je super a nezadá si ani se SNES verzí hry, takže se určitě okamžitě podívejte. DKC vyjde v listopadu.

Pokud se od příštího týdne budete vyskytovat v okolí Dallasu, můžete se zúčastnit akce "Game Boy Rules the Road". V průběhu cca měsíce projede opravdu sympaticky vyhlížející náklaďáček 11 amerických měst, a umožní všem, kdo na tomto url vyplní přihlášku, zúčastnit se soutěže o množství aktuálních cen (obzvláště mne dostává roční support AA baterek :-) ). BTW zajímavé je, že účastníci musí být starší 13 let, a přitom zrovna nedávno jsem viděl nějakého chytráka na jakémsi americkém serveru věštit budoucnost herního průmyslu, kde drze tvrdil že cílovou skupinou pro GBC, N64 a PSX jsou děti ve věku 8-12 let... 

Zajímavá čísla o prodaných kusech handheldů za první polovinu roku:
GB+GBC - 1197485
WonderSwan - 163171
NGPC - 81971
Musím říct že jsem neustále fascinován tím, jak dobře si vede WonderSwan přesto, že je stále monochromatický a prodává se takřka výhradně v Japonsku. Je vidět že Bandai marketing takřka nemá chybu: výborné hry od Square, a skvělé periferie v čele s Wonder Borgem, programovatelným broukem ovládaným infraportem WS, donutily nakonec i mnohé majitele GB koupit si oba přístroje...

Už za dva týdny začne Nintendo Space World 2000. Všeobecně se věří, že právě tam bude poprvé představena finální podoba GBA. Nintendo a Konami už ohlásili i konkrétní GBA tituly, které chtějí předvést: Silent Hill, Mario Kart Advance, Golf Master, Golden Sun, Napoleon...
I pro "staré" GBC je připraveno množství nových her, oproti jiným akcím o to větší že spousta z nich jsou japonské podivnosti pro Japonce, ostatním smrtelníkům nesrozumitelné a především nepochopitelné. Jenom hudebních a tanečních her jsem napočítal skoro 10, a to věřím že podle názvu jsem ne všechny poznal. Z nejzajímavějších titulů, které si zahrajeme i my, budou prezentovány např.: Solomon, Daikatana, Star Ocean: Blue Sphere, Wizardry 1-3, a pochopitelně balík budoucích hitů přímo od Nintenda: Zelda Triforce, Mario Tennis, Donkey Kong Country, Legend of Starfire.

Dance Dance Revolution už se v Japonsku prodává, a tak se konečně provalilo jak bude vypadat ten "Finger Dancing Pad", kterým se hra ovládá. No, nic moc. Nestojí to ani za obrázek, v podstatě jde o nasunovací nástavec na GB, na kterým jsou čtyři směrová tlačítka, umístěná tak, že jejich stisk aktivuje nějakou kombinaci direct pad + 4 originální buttony na GB. Myslím že hraním téhle taneční hry opravdu nezhubnu...

Na demoparty LCP2000 (C64/Amiga/GBC), konané na přelomu měsíce ve Švédsku, se objevilo i několik GB kousků. No, vlastně jen tři. Dvě dema jsou docela nezajímavá, a můžete se na ně podívat i v emulátoru, třetí je pěkný obrázek v hicoloru (o kterém si můžete přečíst ještě mnohém více níže) a na ten budete potřebovat opravdického gameboye s GBX.
Download: 1MB, Ago Realtime, Vodka Redtop.

Včera jsem si konečně vyšetřil trochu času, a vyrazil koupit si Worm Light, který by u nás měl být již nějakou dobu běžně k dostání. V Computer City na Zličíně mají příznivé otevírací hodiny, takže jsem doufal že to stihnu po pracovní době. Stihnul jsem to, ale bohužel - vyprodáno. Poslední kus jsem prošvihnul jen o pár hodin... :-( Zato jsem tam ale viděl pokémoní Tamagotchi! Ovšem nekoupil jsem si ho, přece jen mám ještě v živé paměti jak jsem si před lety za pětikilo koupil jedno z prvních Tamagotchi, zapnul jsem ho jednou, a když mi po dvou dnech chcíplo a všichni ostatní kamarádi měli ještě žijící kus, naštval jsem se a zahodil ho (přitom já se o něj FAKT staral). Takže Tamagotchi nikdy více.
Druhý pokus o Wormlight jsem podnikl dnes v Nuselské, ale tam jsem pro změnu nalezl zavřenou prodejnu s lakonickým odkazem na nové sídlo firmy na druhém konci města v Šaldově. Jelikož ta změna je i na webu je to moje blbost že jsem se nekoukl předem, a akce se odkládá na zítra.

  Alone in the Dark pro GBC, aneb slintáme nad hicolorem

I tento další příspěvek navazuje na dnes opravdu rozsáhlou GB rubriku (pravda - nashromážděnou za 14 dni).

Obrázky z GBC verze Alone in the Dark, které Infogrames uvolnili minulý týden, rozpoutaly v GB komunitě bouři nadšení, ale i pochyb. Pokud se na ně pod tímto textem podíváte, jistě pochopíte proč. Kvalita backgroudů je prostě úžasná, nic takového dosud se dosud v žádné jiné hře neobjevilo, dokonce grafika vypadá opravdu o hodně lepší než původní AITD na PC. Dokonce se spekulovalo, že ve skutečnosti jde o GBA verzi - ale kdepak, ta bude vypadat ještě mnohem lépe, to mi věřte.


Maximum barev, které dokáže GBC najednou zobrazit, je 52. Na těhle obrázcích je ale odhadem kolem 2048 barev najednou. Jak je to možné? Podobným trikem, jaký se objevil i na jiných osmibitech. Barevná paleta se mění po každém scanline (každém vykresleném řádku), takže vzniká optický klam více barev zároveň. Programové zpracování téhle techniky pro GBC je známo už delší dobu, a psal jsem tu o něm někdy před rokem (demoverze grafické knihovny Icarus Production), ale zatím v praxi vzniklo jen několik public domain demonstračních programů. Zjevným důvodem je to, že při vykreslování hicolor obrázku gameboy už prostě nic jiného nestíhá. Ostatně povšimněte si na obrázcích, že samotná postava hráče se skládá asi jen ze 4 barev, což je zřejmě maximum, které se dá nad hicolorem rozpohybovat. Co to ale bude dělat při interakci s nepřátelskými postavami či při sbírání předmětů? Na to si budeme muset počkat do finální verze, a možná to nebude trvat ani tak dlouho - oficiální termín uvedení do prodeje je stále stanoven na září. A doufejme že se opravdu dočkáme, třebas i s nějakým tím odkladem - Resident Evil, jiná úžasně vypadající hra, která byla také z PC 3D verze převedena do statických obrazovek GB, byla zřejmě zrušena právě proto, že se kvůli přemíře dobré grafiky prostě nedala hrát. A to těch barev na obrazovce bylo o poznání méně...

S hicolorem si zatím žádný emulátor neporadí, a tak následující linky budou něco platné jen majitelům GBX. GoodGBx eviduje asi 10 hicolorových dem (a zřejmě spoustu dalších které to jen nemají v názvu takže jsem je v rychlosti nenašel ;-) ). Z nich jsem vybral tři do tohoto zipu. Ten největší soubor je stařičké demo používájící knihoven Icarus Production, kde mimochodem GB stíhá ještě hrát hudbu a scrolovat textík (pravda, v oblasti mimo hicolor obrázek).
V souboru aitd_pic.zip si mohou všichni nevěřící Tomášové prohlédnou první zde uvedený obrázek, který kdosi převedl z IGN (je tam vidět i jejich watermark) aby ve flameware zuřícím na tamním auditoriu dokázal, že opravu nejde o fake. Musím říct že na obrazovce GBC to vypadá opravdu úžasně, zatímco píšu tenhle text mám gameboy opřený o obrazovku a jedním očkem se stále kochám...

A zatímco se i váš zrak mlsně pase po těch zdejších čtyřech screenshotech, přečtěte si co napsal jeden z tvůrců hry o použité technologii na jeden diskusní board:
Hi Folks, 
Wanted to clear up a few issues regarding the Alone screenshots posted. 
1. The game is being developed by the UK developer Pocket Studios, using our own proprietary high colour engine. The lead coder is ex-Rare and he really knows what he is doing. 
2. Yes they are GBC (NOT GBA) shots. The game engine can display well over 2000 colours on screen but it is NOT using Icarus' high colour code. 
I have seen an as yet unannounced CGB game that Icurus are working on and their high colour code is nice but it does not have all the features our engine has. This is simply because we have implemented it in a different way to everyone else. For the record we have the following features implemented in our engine: 
i. High colour backgrounds 
ii. The backgrounds animate - Torches flicker, bats fly past, eyes peer at you from the trees - all part of the background NOT overlaid sprites. 
iii. Real-time scaling sprite (Carnby scales smoothly as he walks "in and out" of the background. 
iv. Background masking. Carnby passes behind objects that are at the front of the screen. 

Lastly I think some of the GBC/GBA confusion arose because of an mini interview IGN posted with Steve Iles (the CEO of Pocket). They actually asked us a lot of questions about CGB Alone, which we ARE working on. They also asked what we would add to a GBA version (which we are NOT currently working on). Sadly they only published the info on the non-existent GBA version. 

Dan Marchant - Development Director 
Pocket Studios 

Na obvinění jednoho z diskutujících, že grafika pochází z PC, a byla jen pro reklamní účely přeškálována do GBC rozlišení (kdo z vás už neodolal a naládoval si aitd_pic do GBX tak už ví, že to není pravda), a navíc že on sám viděl hru na E3, kde byla pekelně pomalá a to ještě neměla hicolor, odpověděl pro změnu jeden z grafiků:
In reply to Demiforce latest post. Yes alot of the Graphics are from the pc version. But there has been hell of alot of hard work in fitting them into the GBC. It is quite the opposite of lazyness that has achieved this. I can assure you that the game screens you have seen are the genuine article having worked on them for many a month. Also the the game has come on along way since E3 and the speed issuse is not a problem. 

Simon Sheridan 
Lead Artist 
Pocket Studios 

That's all folks...

  Odkaz dne
Oliver's Emulator-Seite
http://www.oli-emu.de/
Už z názvu tohohle webu je jasné, že pouhá obvyklá znalost dvou jazyků (čeština a angličtina) vám tady nebude moc platná. Oliverova stránka je totiž německy. Naštěstí to ale vůbec nevadí, protože málokdo chodí číst jeho novinky. Oliver je totiž spolehlivý zdroj všech biosů, které potřebujete pro multi platform emulátor MESS. V kterékoliv chvíli má online všechny právě potřebné, a většinou je i o něco napřed a tak můžete tahat i systém pro počítače/konzole, které teprve budou v další verzi podporovány. Ctrl+D.
  Krátce z domova i ze světa

Na Arcade Flyer Archive je ke stažení pack 11. Má jen asi 1mb, a podle stávajícího uspořádání stránky se zdá, že kompletní archív bude aktualizován jednou za dva měsíce, což asi nedá víc jak 2-3 "updatovací" balíky, a tak se vyplatí vytvářet si tu kompletní verzi samostatně. Přece jen jejich server není z nejrychlejší, a i na rychlé lince se těch 40mb tahá dost dlouho.

Na stránce emulátoru A-Saturn, jehož nová verze čas od času vychází, ale stále není v nějakém zajímavém stadiu vývoje aby to stálo za download, se objevilo několik nových screenshotů. Už na nich není pouze "rozsypaný čaj" - i necvičené oko pozná jasně kostky Shanghai! Podle názvu okna je spuštěn ve verzi 0.15d, která zatím není ke stažení. Každopádně to ale vypadá, že na notně ospalém poli emulace Segy Saturn se konečně začíná něco dít. 

Podle infa z Raine WIP se nejspíš dočkáme nové neoficiální verze Raine ještě tento týden.

 

 

  6. srpna 2000
  New releases
Ages 0.21c
MAME History 0.37b5
MAME32 0.37b5
Emul
Util
Emul
116 kB
188 kB
2977 kB
  Nové zdejší downloady
MAME History Database pro 0.37b5
Obsahuje různá historická fakta a data o celkem 888 hrách. Instaluje se pouhým nakopírováním souboru (který je textový a tak si ho můžete prohlídnout i přímo) do adresáře v MAME, údaje o příslušné hře si lze prohlédnout ve hře po stisku TAB.
  Update
Ukončil jsem anketu ohledně budouci navigace v novém designu Emulators CZ, která zde byla asi tři týdny. Jak se zdá, cca polovině čtenářů nevadí java only, druhá polovina dává přednost stávajícímu stavu. Nad výsledky se zamyslím, a zřejmě vyhraje nějaká úplně jiná možnost, která ani v anketě nebyla... ;-)
Starší novinky do 29.7. byly přesunuty do archivu.
  Sega 32x news
Na RetroBase je zajímavé interview s autorem 32x emulatoru Ages. Sice jde o neformátovaný iRC log, takže se to trochu blbe čte, ale myslím že stojí za to. Minimálně se potvrdila má dávná slova, že existence dvou fungujících 32x emulátorů žene vývoj kupředu díky vrozené soutěživosti programátorů... :-)

Ostatně nová verze Ages zrovna vyšla - AGES 0.21c-SP(Nebula). Další optimalizace, další zrychlení, ale jak bylo vidět i z rozhovoru s autorem - doufat v plnou rychlost na něčem jako C/450 je asi naivita i do budoucna.

Ani vývoj konkurenčního Vegas se nezastavil, ale při pohledu na jeho poslední WIP opět nemohu nevzpomenout na část rozhovoru, kde se tvrdí že Vegas má navrch především v emulaci klasického Genesisu. A většina novinek se týká bohužel zase je MD... Přesto ale Vegas považuji za lepší program, a navíc je tu naděje, že bude v brzké budoucnosti emulovat i Sega CD, a ve vzdálené i Saturn. Rozhoveorem jsem začal, a rozhovorem taky skončím - autora Vegas se vyptávali minulý týden na EmuItalia.

  Odkaz dne
Swapoo
http://swapoo.zophar.net/
Když jsem někdy minulý týden viděl odkaz na utilitku RomNet, která měla zprostředkovat výměnu her do emulátorů na stejném C2C principu jako třeba Napster, nezdálo se mi to moc zajímavé. Obzvláště poté, co jsem první alfa verzi stáhnul, připojil se na server, a viděl poněkud zoufale chaotickou nabídku souborů. Jenže za poslední týden existence RomNetu kolem něj vzniklo pěkně zajímavé dusno, a tak ač původně si nezasloužil ani zmínku v novinkách, teď to vidím na odkaz dne... :-)
Díky obrovské publicitě, kterou v současné době Napster má, se okamžitě dostane velké pozornosti medií čemukoliv, co se s jeho technologií dá spojit. A tak se RomNet dostal do zpravodajství velkých inetových serverů (CNet, Slashdot), na titulní stránky skutečných novin (USA Today) a dokonce i do televizního zpravodajství. Na jednoduchý program sedmnáctiletého kluka, který vlastně ještě ani vůbec nefunguje, to opravdu není špatné. Důsledkem nenadálé popularity bylo přejmenování programu na Swapoo (protože jakási firma RomNet už existuje, a ze spojováníí s Napsterem nebyla zrovna nadšená), a také pozornost ze strany Segy. Ta již ústy svého tiskového mluvčí Charlse Delfielda ohlásila, že se prostřednictvím tlaku na příslušné ISP přičiní o ukončení Swapoo dříve, než se doopravdy rozběhne. V reakci na to autor Swapoo postupně ustupoval z pozic, a momentální legenda ke Swapoo je, že žádné romky se tam nemění, a v budoucnu bude dokonce program filtr, zabraňující výměně "nelegálních souborů". To budou zřejmě ty s koncovkou ILG.
  Krátce z domova i ze světa

Desáté vydání Bit Age Times je stručné jako obvykle. V tomhle čísle mne ale zaujala hned úvodní úvaha nad tím, proč se některé typy her k nám nikdy nedostanou. Z pera autorova je sice "k nám" rovno USA, ale myslím že tady v Čechách platí naprosto totéž. Některé hry se prostě sem nikdy nedostanou, "protože by se přece neprodaly". V době internetu a online obchodů se můžu JRC nebo komukoliv jinému stejně vysmát, ale i tak - štve to...

NeoGeo Team 2000 vydal ISO Metal Slug 2!!!

Neoficiální stránka o emulátoru Killer Instinctu je doplňována informacemi a dojmy z hraní betaverze každým dnem. Dokonce už někteří z betatesterů hru dohráli, takže release by na sebe nemusel nechat dlouho čekat. Rom image a především obří image harddisku jsou už na netu ke stažení, a pokud plánujete emulátor zkusit, můžete už začít sosat. Na modemu vám těch 100MB chvíli zabere...

Hry v javě většinou obloukem ignoruji, protože hrát v okně browseru cokoliv jiného než Red Dragon nebo Archmage mi přijde jako ztráta času. Ovšem teď jsem objevil stránku, kde vzniká v javě jedna z mých oblíbených sinclairistických her - Chuckie Egg. A protože autor si není jistý, jestli má ve vývoji pokračovat, potřebuje popostrčit několika emaily... Tak hurá do něj!

 

  30. července 2000
  New releases
MAME 0.37b5 Emul 2126 kB
  Nové zdejší downloady
n/a
  MAME 0.37 beta 5
Tahle verze MAME vstoupi do historie jako prozatím největší update (co do délky - tedy pokud se nepočítá verze, od které je podporováno NeoGeo). Nových a změněných romsetů je skoro celá stovka, a modemisté mohou už teď jásat nad dlouhými chvílemi radostného očekávání, které je čekají při stahování bezmála 210 MB dat.

No, něco málo ale můžete ušetřit. Podstatného vylepšení se dočkala emulace Taito F2 boardů, a tak tu najdeme zbytek her z Raine. Některé romsety se sice nepatrně liší, ale pokud Raine už máte kompletní, i tak můžete několik desítek MB downloadu uspořit.

Nejvíce pozornosti poutají relativně nové hry, běžící na Wolf Unit - Mortal Kombat 3, Ultimate Mortal Kombat 3, Rampage World Tour či NBA Maximum Hangtime. Bohužel zahrát si je není jen tak (a také proto tu nejsou z nich screenshoty, přestože romsety jsem dokompletil právě před chvílí). Pokud máte jen 64MB RAM čí méně - ani to nezkoušejte, emulace se vůbec nespustí. Pokud paměti máte dost, ale nemáte 1GHz procesor, nepokoušejte se zapnout si zvuk. Ostatně nějaké ohlasy na rychlost z iRC cituji níže, tak si nechte poradit... ;-)

Kde stahovat. V této chvíli žádná webovská stránka nemá kompletní romset, a je třeba využít fileboty z iRC. Do zítra se to ale určitě změní, a tak se můžete s důvěrou obrátit na osvědčené zdroje - MAME.DK, Emuviews, Arcade@Home.

iRC jásot:
[22:00] Hi, i am running mame beta 5 on a PII 450 with 128MB ram & NBA jam is very choppy.....anyone help?
[22:00] buy a faster computer
[22:00] get a faster processor
[22:00] jonnnny: go steal a NBA Jam machine.

[09:25] I'm the only one who is able to get fullspeed with no frameskip (with sound off of course)
[09:26] and I have an Athlon Thunderbird 800 with a GeForce 256 DDR Pro and 256 MB RAM PC133
[09:26] so
[09:26] you need some AMAZING specs man

  Odkaz dne
MAME CZ
http://mame.webz.cz/
Poslední dobou se novým českým stránkám nějak daří. Na tomhle URL najdete překlad oficiálních stránek MAME z mame.net - a to téměř kompletní. Pokud neumíte dobře anglicky, určitě oceníte rozsáhlý FAQ, ale i čtení WIP novinek v mateřštině je osvěžujícíc. Občas sice větná skladba pokulhává, leč nebuďme puntičkáři. První opravdu dobrá česká stránka o MAME je tady. Ctrl+D.
  Krátce z domova i ze světa

ki01.jpg (12504 bytes)Přestože téma dne je jasně MAME, hodně se mluví i o KIANE. Killer Instinct je bojovka, která má opravdu mocnou skupinu fanoušku, kteří na ní nedají dopustit ani ve srovnání se současnými hity. Proto není divu, že každý pokus o emulaci její coinop verze poutá na sebe velkou pozornost. Dlouho ovšem převažoval názor, že jde jenon o další fake. Musím přiznat že při pohledu na screenshoty na výše uvedeném URL se i mému necvičenému oku zdá být ten údaj o FPS být hodně nedovedně přimontovaný na i jinak dosti divně rozmazaný obrázek z údajného "emulátoru za běhu"... Autoři se ovšem zuřivě brání (což u faků nebývá zvykem), hlavní programátor projěktu byl odmaskován jako bývalý autor N64 emulátoru (a KI běží na hardware velmi podobném N64), a navíc slibují public releasu už na dnešní noc! Krom toho některé weby dostali již betaverzi o otestování, takže je nyní možné říct - žádný fake. Mnoho pěkných obrázků a dokonce krátky film ze hry si můžete stáhnout z KIANE page na EmuHQ.

Na stránce Raine WIP si lze stáhnout novou verzi zdrojáků Raine 0.28h, kde je opraveno několik drobnosti - mj. background obrázky v Puzzle Bobble 4.

Arcade Flyers mají k downloadu MAME Pack 22.

Fanoušci AY hudby mohou začít leechovat poměrně rozsáhlý update skladeb na Project AY.